Irritante pakketbezorger, wat te doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Soepblik
Berichten: 1150
Geregistreerd: 26-01-21

Irritante pakketbezorger, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-24 13:27

Hoihoi,


Ten eerste: er zijn al meerdere klachten ingediend bij PostNL, maar tevergeefs - er is nog niets veranderd.

Wij wonen in een best wel lange straat, en op ons nummer wonen drie huishoudens (nummer A, B en C). Een paar maanden geleden viel het ons collectief op dat er veel pakketten van redelijk wat huizen verderop bij ons worden afgeleverd. Dan heb ik het niet over 10 nummers, maar soms zelfs wel 70+: daar moet je een paar 100 meter voor lopen. Best wel vervelend voor de mensen wiens pakketje bij ons ligt. We hebben hierover gebeld met PostNL en ze zouden hun bezorger erop aanspreken, maar helaas, er veranderde niets.

Het werd zelfs erger.

De hoeveelheid pakketjes die bij ons van ver weg werden neergelegd nam toe, en inmiddels werden ze ook niet meer opgehaald. Sommige pakketjes bleven weken liggen. Laatst kwam ik thuis en kon letterlijk de trap niet op aangezien deze volledig gebarricadeerd was met pakketjes. Die moest ik eerst aan de kant ruimen - met twee volle tassen boodschappen. Zonder te overdrijven waren het er zeker 30.

Wij zijn de slechtste niet, dus we hebben bij al die mensen een briefje in de bus gegooid dat hun pakketje bij ons lag. Die kwamen ontzettend opgelucht langs - ze hadden namelijk van PostNL te horen gekregen dat hun pakket was afgeleverd bij een pakketpunt ( :+ ), maar welke, dat wisten ze niet. Dat het bij ons lag wisten ze helemaal niet!

We hebben nogmaals met PostNL gebeld én een briefje op onze deur gehangen met dat we geen pakketjes van buren aannemen en toen leek het even wat minder te zijn, maar helaas. Toen besloten we het heft in eigen handen te nemen: Als de bezorger aanbelt vragen we voor welk nummer het pakketje is. Dat leek goed te gaan, maar inmiddels LIEGT hij erover! Dan zegt hij dat het voor de boven- of onderburen is, maar er worden alweer een paar dagen pakketen afgeleverd voor nogmaals huizen van 50 huizen verderop. :') We hebben niet altijd tijd om naar beneden te lopen om te controleren, en eerlijk gezegd zouden we dat ook helemaal niet moeten hoeven doen. Deze bezorger gebruikt ons huis als een soort dumpplek voor alles wat hij niet kwijt kan denk ik?

We hebben nu voor de zoveelste keer met PostNL gebeld en die geven zelf ook aan dat het niet de bedoeling is dat pakketten meer dan een aantal nummers verderop worden afgeleverd, maar of er iets aan gedaan gaat worden? Dat weet ik niet. Het kost ons redelijk wat tijd, en zorgen dat het juiste pakket bij het juiste nummer wordt afgeleverd is onze taak niet.

Wat zouden jullie doen?


xPabloBokt

Berichten: 9376
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Irritante pakketbezorger, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:31

Blijven bellen, blijven klagen. Ik denk dat je niet heel veel meer kunt doen.

En voordat je het aanneemt vragen of je het label mag bekijken. Kun je het altijd nog teruggeven.

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

Cioccolato

Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:32

Elk pakket controleren of het van jou is (of iig welke je aan wil nemen).. dat zou ik doen.


Soepblik
Berichten: 1150
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-24 13:32

Dat proberen we, maar zoals gezegd: daar is niet altijd tijd voor. Soms zit ik in een meeting of iets dergelijks, en dan kan ik niet naar beneden lopen om te controleren of een pakketbezorger wel eerlijk is. Niet opendoen is ook geen optie; ik wil niet dat mijn eigen lieve bovenburen en ikzelf een pakket mislopen wat wel écht voor ons is.
Laatst bijgewerkt door Soepblik op 11-03-24 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:33

Meer dan een klacht indienen kun je niet, denk ik?

En, hoe onaardig het ook lijkt tegenover de betrokkenen, geen actie meer ondernemen.
Wanneer er meer klachten komen over niet ontvangen pakjes, van zowel de verzender als de ontvanger, wordt er misschien wel wat aan gedaan.

Is het altijd op dezelfde dag van de week of doen alle bezorgers het?

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:34

Met jullie portiek afspreken niks meer online te kopen. Dan komt hij niet bij jullie want daar heeft hij geen rede toe

dollyspikkel

Berichten: 1037
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:35

Gewoon niet aannemen denk ik dan? Voor wat voor huisnummer het dan ook is

"Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light"

Soepblik
Berichten: 1150
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-24 13:35

Shirley schreef:
Meer dan een klacht indienen kun je niet, denk ik?

En, hoe onaardig het ook lijkt tegenover de betrokkenen, geen actie meer ondernemen.
Wanneer er meer klachten komen over niet ontvangen pakjes, van zowel de verzender als de ontvanger, wordt er misschien wel wat aan gedaan.

Is het altijd op dezelfde dag van de week of doen alle bezorgers het?



Snap ik, en dit hebben we een tijdje geprobeerd, maar we braken letterlijk onze nek op de trap. Het is zo'n na-oorlogs pand met een stijle, dunne trap. Daar past niet veel in.

Ibbel

Berichten: 49070
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:35

Met de onder- en bovenburen afspreken dat jullie (voorlopig) ook voor hun geen pakketjes aannemen. Maw, even een zero tolerance beleid doorvoeren. Je neemt gewoon niets meer aan, voor niemand niet.

En evt zelf proberen te vermijden dat je iets via PostNL bestelt en/of zelf voorlopig even alleen bij een pakketpunt laten afleveren, als dat enigszins kan.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 11-03-24 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Foaly

Berichten: 4815
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:36

Jeetje, ik dacht dat 'mijn' bezorger vervelend was. Die belt aan, legt na twee tellen het pakket weer in de bus en dropt het ook tien huizen verder. Als ik wel op tijd ben probeert hij mij ook pakketten van iedereen aan te smeren, maar inmiddels weiger ik dat. Klaar mee :+

Kun jij niet ook alle pakketjes die niet voor jou zijn weigeren? Dat is denk ik de kortste klap, en als iedereen dat doet dan moet ie vanzelf wel naar het pakketpunt.

Edit, ik zie nu dat dat niet gaat. Dan blijven klagen en ook anderen aansporen klachten in te dienen. Als het klachten blijft regenen dan moeten ze daar op een gegeven moment wat mee, al is het alleen maar om van het gezeur af te zijn.

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

rien10
Berichten: 14620
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:37

Soepblik schreef:
Dat proberen we, maar zoals gezegd: daar is niet altijd tijd voor. Soms zit ik in een meeting of iets dergelijks, en dan kan ik niet naar beneden lopen om te controleren of een pakketbezorger wel eerlijk is. Niet opendoen is ook geen optie; ik wil niet dat mijn eigen lieve bovenburen en ikzelf een pakket mislopen wat wel écht voor ons is.

Je loopt niet naar beneden als je in een meeting zit? Dan valt er op dat moment niets te controleren. Zet hij het pakje dan voor de deur neer?

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Irritante pakketbezorger, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:38

Helpt het als je zijn nummerplaat zou hebben?

Soepblik
Berichten: 1150
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-24 13:39

We proberen inmiddels inderdaad zo weinig mogelijk te bestellen en hebben inderdaad (was ik vergeten te vermelden) afgesproken dat als we iets besteld hebben we het in de groepsapp droppen zodat we er allemaal rekening mee kunnen houden. Helaas is het voor mijn werk soms essentieel om iets te bestellen, en dan ziet hij echt z'n kans schoon. Hij belt aan, ik zit in een meeting en heb alleen tijd om open te doen (via zo'n buzzer) en jahoor - de gang ligt weer vol.

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:40

Camera zetten en dreigen dat ie gefilmd gaat worden :p
en mogelijk heeft het ook wel iets te maken met de werkdruk natuurlijk :/

Nyaleti

Berichten: 6109
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:41

Sjongejonge zeg deze is wel heel erg..

Ik zou inderdaad zelf (en dus ook je naaste buren) niks meer bestellen bij Post NL. Soms kun je zelf ook aangeven van welke vervoerder je gebruik wilt maken.

Bij elk pakketje, alle 3 bellen (dus a b c) en ook de mensen van wie het pakketje dus daadwerkelijk is, vragen of ook zij een klacht willen indienen.

PostNL krijgt dagelijks zoveel klachten, die doen daar niks mee. Maar als het aan alle kanten binnenstroomt over één straat, moeten ze wel.

juval

Berichten: 13184
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:44

ik zou postnl een factuur sturen. Voor onofficieel pakketpunt, alle tijd die je er aan kwijt bent. De ruimte die het kost. De ongemakken. :)

sterkte, heel vervelende situatie inderdaad. 'mijn' pakketbezorger is ook een hufter... die komt geen eens langs maar brengt vaak rechtstreeks naar een pakketpunt. Ook heel frustrerend.

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:47

Heb je social media? Ik denk dat ik op dit punt foto's van de hoeveelheid pakketten online zou plaatsen. Met een omschrijving als 'Er worden pakketten van meer dan 70 adressen bij ons gedumpt. Al meerdere keren gebeld maar er verandert niets' en PostNL getagd. :o

Foaly

Berichten: 4815
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:48

Wacht, maar hij vraagt dus niet of hij pakketten van de buren bij jou mag neerzetten als je niet zelf bij de deur staat maar dumpt ze gewoon? Dat is wel heel grof zeg :=

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

overzee2

Berichten: 666
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:48

Misschien moeten jullie even als buren besluiten de komende maand geen pakketten thuis te laten bezorgen. Dat is inderdaad ff klote maar dan doorbreek je wel een patroon van de pakketbezorger. Je kunt dan alles weigeren en dan zal hij een nieuw bezorgadres gaan zoeken. Daarin moet je als buren wel collectief in optrekken maar dan kun je een vuist maken.

NIL VOLENTIBUS ARDUUM

Soepblik
Berichten: 1150
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-24 13:49

Foaly schreef:
Wacht, maar hij vraagt dus niet of hij pakketten van de buren bij jou mag neerzetten als je niet zelf bij de deur staat maar dumpt ze gewoon? Dat is wel heel grof zeg :=


Ja, of hij liegt er dus over. :')

Soepblik
Berichten: 1150
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-24 13:50

Nyaleti schreef:
Sjongejonge zeg deze is wel heel erg..

Ik zou inderdaad zelf (en dus ook je naaste buren) niks meer bestellen bij Post NL. Soms kun je zelf ook aangeven van welke vervoerder je gebruik wilt maken.

Bij elk pakketje, alle 3 bellen (dus a b c) en ook de mensen van wie het pakketje dus daadwerkelijk is, vragen of ook zij een klacht willen indienen.

PostNL krijgt dagelijks zoveel klachten, die doen daar niks mee. Maar als het aan alle kanten binnenstroomt over één straat, moeten ze wel.



Dit vind ik een goede! Gaan we vanaf nu vragen. :)

Karlijnxxx
Berichten: 1415
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:55

Als hij aanbelt zeggen dat je enkel je eigen pakketje aanneemt (even jezelf filmen). Legt hij toch andere pakketjes neer, dan PostNL bellen, zeggen dat pakketten daar gedumpt zijn en dat ze het op mogen komen halen.

Schuur_

Berichten: 4865
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:56

Kan je niet vragen of hij het label laat zien aan de videodeurbel qls je zelf niet naar beneden kan komen?

Verder zou ik gewoon alles op pakketpunten laten bezorgen, kan je mooi elk pakket weigeren. Leert de bezorger misschien ook de locatie

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Soepblik
Berichten: 1150
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Irritante pakketbezorger, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-24 13:57

Wij hebben geen videodeurbel...

Cioccolato

Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:58

Als je besteld vind ik dat je ook wel even naar de deur kan lopen om te controleren. Anders gewoon af laten leveren bij een pakket punt met je gehele adres. Heb je ook geen gedoe meer.



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lastig, Xyris en 210 bezoekers