Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:19

Arantes schreef:
_Denise_ schreef:

Als ik om 10 of 11 uur bij college moet zijn ga ik expres veel eerder weg, zodat ik de spitsbus kan nemen. Die gaat rechtstreeks, maar rijdt alleen vroeg in de ochtend. Dit doe ik eigenlijk vooral om bus 12 te vermijden (oke, en ik hoef niet over te stappen en ben gegarandeerd van een zitplek). :+


Haha echt? Welke is dat? Wist niet eens van het bestaan van een spitsbus af :7

En Nina_14, helaas de zelfde ervaringen met de 28, ook stampvol en die rijdt ook nog eens door het centrum waardoor je de hele tijd voor stoplichten staan.


Het is een sneldienst tussen Almere - Blaricum - Utrecht (lijn 150). Van mij mag hij de hele dag rijden!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:22

Maar als die bus zo vaak zo vol zit.. waarom zetten ze daar dan niet meer bussen in. Tegen het raam geplakt staan lijkt mij redelijk onveilig? :=

- Offline -

Anoniem

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:26

De 12 gaat volgens mij al elke 5 minuten :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:28

Esmee_98 schreef:
Esmee_98 schreef:
Ik vind het vervelend wanneer een treinmachinist niet doorrijd en je uiteindelijk 10 minuten later op je station komt dan gepland (en je de volgende trein mist). Dan bedoel ik niet van die momenten dat je voor een rood sein staat te wachten, maar gewoon wanneer ze super langzaam wegrijden en 30 km van te voren al langzaam gaan rijden voor het station.

[qoute]
Weet ik veel, dat zeg ik toch ook niet?
Ik zeg alleen dat ik het vervelend vind.

Je zegt toch echt specifiek dat je het vervelend vindt als de machinist niet door rijdt, hij langzaam weg rijdt en wanneer hij al ver voor een station gaat afremmen. Maar de machinist heeft daar echter niets in te vertellen helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:35

_sharonnn schreef:
Gloa schreef:
Nee klopt maar zal ook nooit met opzet gebeuren. Overkomt mij heel soms ook.


Klopt, als de deuren maar dichtblijven, want dat kan écht niet

Het vervelende is dat je je er niet altijd bewust van bent of kan zijn. Op sommige stations staan de stopborden erg krap of ontbreken er een paar. Daarnaast is het ene treintype net wat langer of korter dan de andere. Hoe gevaarlijk, verkeerd en ongewenst ook; soms overkomt het je nu eenmaal als macinist dat net de laatste deur buiten staat of je de hele dag met 4 bakken rond rijd en er net bij je vorige station er een paar bij zijn gezet maar je in je hoofd nog met 4 bezig bent.

Sabini

Berichten: 3209
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:36

Ik erger me eigenlijk het meest aan hoe negatief sommige mensen praten over de NS.

Waar ik me vorige winter over verbaasde waren vrouwen die bijna uitgleden over de gladde trapjes aan de buitenkant van de trein. "De conducteur had op z'n minst even iets aan de gladde trapjes kunnen doen!! Stomme NS!!" .. Ja poeh, tuurlijk.

En als er koperdiefstal is gepleegd, een persoon voor de trein springt of een boom op het spoor ligt, is het natuurlijk ook allemaal de "stomme NS".

In de tussentijd kijken o.a. Japanners met grote ogen naar hoe in Nederland de dienstregeling is geregeld en bovenal hoe de communicatie verloopt, bij zoveel spoor en zoveel treinen in zo'n klein landje. Waar elke reiziger altijd thuis komt (vervangend vervoer) of geld terug mag vragen (bij vertraging).

Wij zijn verwend.

Daar heb je een punt
--> .

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:47

Arantes schreef:
_Denise_ schreef:

Als ik om 10 of 11 uur bij college moet zijn ga ik expres veel eerder weg, zodat ik de spitsbus kan nemen. Die gaat rechtstreeks, maar rijdt alleen vroeg in de ochtend. Dit doe ik eigenlijk vooral om bus 12 te vermijden (oke, en ik hoef niet over te stappen en ben gegarandeerd van een zitplek). :+


Haha echt? Welke is dat? Wist niet eens van het bestaan van een spitsbus af :7

En Nina_14, helaas de zelfde ervaringen met de 28, ook stampvol en die rijdt ook nog eens door het centrum waardoor je de hele tijd voor stoplichten staan.


Geen last van, maar had ook een tropen rooster dus hoefde eigenlijk nooit tijdens de echte spits :Y)

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:47

Gloa schreef:
Esmee_98 schreef:
Weet ik veel, dat zeg ik toch ook niet?
Ik zeg alleen dat ik het vervelend vind.

Je zegt toch echt specifiek dat je het vervelend vindt als de machinist niet door rijdt, hij langzaam weg rijdt en wanneer hij al ver voor een station gaat afremmen. Maar de machinist heeft daar echter niets in te vertellen helaas.

Ja, dat doet de machinist toch ook? De trein bestuurt zichzelf niet.
Maakt mij vrij weinig uit of de machinist daar wel iets over te zeggen heeft of niet, of welke andere reden daar dan voor is. Ik vind het gewoon heel irritant als ik daardoor mijn volgende trein moet missen en te laat kom (en vooral dat er dan geen vertraging is aangegeven en ik op school geen "geldig excuus" heb waarom ik te laat ben :+ )

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:48

Lijn 15 in Groningen is ook altijd leuk :')

Rock this day like there is no tomorrow

zilverkenny

Berichten: 395
Geregistreerd: 31-10-09
Woonplaats: Tilburg

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:50

Geen idee of het al genoemd is, maar waar ik mij nou zo aan erger is als mensen de trein al ingaan terwijl iedereen nog aan het uitstappen is..

Everton <3 (Painted Black x Tango) B+11
Bolero: verkocht
R.I.P. Satessa: L2+9 eindstand. Ik zal je nooit vergeten!

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:52

zilverkenny schreef:
Geen idee of het al genoemd is, maar waar ik mij nou zo aan erger is als mensen de trein al ingaan terwijl iedereen nog aan het uitstappen is..

dat doe ik dus altijd :') ik vind t gewoon kunnen :P anders heb je straks geen plek......

Be enough for yourself first, the rest of the world can wait

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:53

_sharonnn schreef:
Lijn 15 in Groningen is ook altijd leuk :')

Lijn 38 in Maasland is ook geweldig <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:55

Esmee_98 schreef:
Gloa schreef:
Je zegt toch echt specifiek dat je het vervelend vindt als de machinist niet door rijdt, hij langzaam weg rijdt en wanneer hij al ver voor een station gaat afremmen. Maar de machinist heeft daar echter niets in te vertellen helaas.

Ja, dat doet de machinist toch ook? De trein bestuurt zichzelf niet.
Maakt mij vrij weinig uit of de machinist daar wel iets over te zeggen heeft of niet, of welke andere reden daar dan voor is. Ik vind het gewoon heel irritant als ik daardoor mijn volgende trein moet missen en te laat kom (en vooral dat er dan geen vertraging is aangegeven en ik op school geen "geldig excuus" heb waarom ik te laat ben :+ )

Ja de machinist rijdt de trein maar de seingeving bepaald de snelheid op dat moment. De machinist kan er dus niets aan doen als hij daardoor vertraging op loopt en aangezien jouw eerste berichtje wel op de persoon gericht was reageerde ik daar op.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:57

Gloa schreef:
Esmee_98 schreef:

Ja, dat doet de machinist toch ook? De trein bestuurt zichzelf niet.
Maakt mij vrij weinig uit of de machinist daar wel iets over te zeggen heeft of niet, of welke andere reden daar dan voor is. Ik vind het gewoon heel irritant als ik daardoor mijn volgende trein moet missen en te laat kom (en vooral dat er dan geen vertraging is aangegeven en ik op school geen "geldig excuus" heb waarom ik te laat ben :+ )

Ja de machinist rijdt de trein maar de seingeving bepaald de snelheid op dat moment. De machinist kan er dus niets aan doen als hij daardoor vertraging op loopt en aangezien jouw eerste berichtje wel op de persoon gericht was reageerde ik daar op.

Ah oke, dat wist ik niet :j

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:00

NiNa_14 schreef:
voor iedereen die zich ergert aan de 12, pak een keer de 28 ;)
Dat is de oude 11 en rijdt ook naar de uithof
Je moet alleen niet de 128 pakken die rijdt maar tot rijnsweerd

Precies! De 128 kan je ook nemen en dan in rijnsweerd even overstappen. Ik reis elke dag met de 28 en die is veeel rustiger. (neem 1 halte voor cs)

Mijn grootste irritatie; mensen die praten in de stiltecoupé. Gewoon uit het raam kieperen die vrouwen met een kort pittig kapsel die lekker babbelen over "hoe heeeerlijjk rustig het is in de stiltecoupé" en dan pislink worden als je er wat van zegt. Donder een eind op. :')

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:00

Jans schreef:
De 12 gaat volgens mij al elke 5 minuten :=

:wow: Drukke lijn dus :=

- Offline -

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:04

Of als je moet kiezen tussen droog staan maar in de vreselijke geur van rook/wiet of iets anders.. Of in de stort regen staan..


Over stilte in de stilte coupe.. Tot nu toe lekker rustig! :D

Nottinghill

Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:08

Om even terug te komen op de tassen, ik heb ook vaak dat ik mijn tas naast me neer zet. Haal hem dan gewoon netjes weg als het druk wordt, prima. Nou had ik laatst dat ik het niet door had dat het drukker werd, kwam er iemand zomaar op m'n tas zitten, zonder ook maar even iets te melden. Prima als er iemand op gaat zitten als je weigert deze weg te halen, dat snap ik. Maar anders vind ik het ook wel asociaal.

Verder erger ik me vaak aan mensen die hun muziek zo hard hebben staan dat de hele bus mee kan genieten, ook als ze gewoon oortjes in hebben.

Ik had in de metro ook een keer dat er een man zo stonk dat je er haast van over je nek ging. :r
Laatst bijgewerkt door Nottinghill op 15-10-15 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:09

Esmee_98 schreef:
Gloa schreef:
Ja de machinist rijdt de trein maar de seingeving bepaald de snelheid op dat moment. De machinist kan er dus niets aan doen als hij daardoor vertraging op loopt en aangezien jouw eerste berichtje wel op de persoon gericht was reageerde ik daar op.

Ah oke, dat wist ik niet :j

Geloof me ik en mijn collega's doen echt onze stinkende best om vertraging te voorkomen of eruit te rijden. En ook ik zit te koken op mn stoel als een treindienstleider recht voor mijn neus een stoptrein of goederentrein laat vertrekken omdat ik met mn intercity net een minuutje te laat ben. Of wanner ik mn best doe vertraging eruit te rijden maar het systeem mij inclusief vertaging doorgeeft naar het volgende treindienstleider gebied en ik compleet onnodig voor een rood sein kom te staan (omdat dat sein mij pas een paar minuten later verwacht) en ik al mijn ingelopen tijd weer kwijt ben met afremmen, treindienstleider bellen en weer optrekken.

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:12

Leuk om te lezen! Ik zit met plezier zo'n 30 uur per week in het OV :D

Een paar ergernissen komen hier in dit topic al voorbij.

Met stip op 1: mensen die al instappen terwijl anderen nog uitstappen. De trein rijdt heus niet weg zonder dat jij ingestapt bent.

Ook vervelend: mensen die praten in de stiltecoupé en vervolgens asociaal reageren als je er netjes wat van zegt. Als je niet vaak met de trein reist en niet weet dat er een stiltecoupé is, dan vind ik het nog niet eens erg. Kan gebeuren. Maar om dan een grote mond te geven, tja, dan is het snel klaar. Gelukkig kom ik dit niet meer zo vaak tegen omdat ik vooral in de spits reis. Dat zijn vooral forenzen en die snappen wel hoe het werkt.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:13

_sharonnn schreef:
Lijn 15 in Groningen is ook altijd leuk :')

Iedereen houdt van lijn 15 *\o/*

purny

Berichten: 27461
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:17

Esmee_98 schreef:
_sharonnn schreef:
Lijn 15 in Groningen is ook altijd leuk :')

Lijn 38 in Maasland is ook geweldig <3

Of de 36 van den haag naar Schiedam

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

soloro

Berichten: 2302
Geregistreerd: 18-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:17

Szan schreef:
Leuk om te lezen! Ik zit met plezier zo'n 30 uur per week in het OV :D

Een paar ergernissen komen hier in dit topic al voorbij.

Met stip op 1: mensen die al instappen terwijl anderen nog uitstappen. De trein rijdt heus niet weg zonder dat jij ingestapt bent.

Ook vervelend: mensen die praten in de stiltecoupé en vervolgens asociaal reageren als je er netjes wat van zegt. Als je niet vaak met de trein reist en niet weet dat er een stiltecoupé is, dan vind ik het nog niet eens erg. Kan gebeuren. Maar om dan een grote mond te geven, tja, dan is het snel klaar. Gelukkig kom ik dit niet meer zo vaak tegen omdat ik vooral in de spits reis. Dat zijn vooral forenzen en die snappen wel hoe het werkt.


Dat heb ik met de intercity direct. Stukje amsterdam - schiphol is 9 van de 10 zowat buitenlander. Dan vergeef ik ze het ook wel als ze praten in de stiltecoupe. Maar na schiphol zeg ik er daadwerkelijk wat van. Dan wil ik ook gewoon stilte ipv dat gepraat de hele tijd.

So far you've survived 100% of your worst days. This Too Shall Pass :(:) [o]

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:18

_xrose schreef:
Om even terug te komen op de tassen, ik heb ook vaak dat ik mijn tas naast me neer zet. Haal hem dan gewoon netjes weg als het druk wordt, prima. Nou had ik laatst dat ik het niet door had dat het drukker werd, kwam er iemand zomaar op m'n tas zitten, zonder ook maar even iets te melden. Prima als er iemand op gaat zitten als je weigert deze weg te halen, dat snap ik. Maar anders vind ik het ook wel asociaal.


PRECIES DIT!!!
Ik heb zelfs een tijdje gehad dat standaard op woensdagochtend dezelfde meneer dit bij mij flikte (de bus was nog voor 75% leeg).
denk dat hij mij een lesje wilde leren ofzo, en dat terwijl meer als de helft van de bus nog leeg was...

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:20

Szan schreef:
Ook vervelend: mensen die praten in de stiltecoupé en vervolgens asociaal reageren als je er netjes wat van zegt. Als je niet vaak met de trein reist en niet weet dat er een stiltecoupé is, dan vind ik het nog niet eens erg. Kan gebeuren. Maar om dan een grote mond te geven, tja, dan is het snel klaar.
Netjes zeggen niks mis mee.. Wij hadden echter eens plaats genomen in een stiltecoupe, omdat de trein VOL zat. Iedereen praatte gewoon normaal, begint er opeens een gozer keihard te schreeuwen “Dit is een stiltecoupe, hoorr!!” (ofzoiets). Ja moet je bij mij wezen.. Houd zelf je wafel dan ook..

- Offline -

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Sannne, Amazonbot, amy495, anjali, Facebook, jojoleinee, kimmetje26, Lielle, moonsparkle, NadjaNadja, Sintara, WildDreams, YandexBot en 114 bezoekers

cron