Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:23

germie schreef:
Nayomie schreef:
Ze zouden met een loco alle sporen bij langs gaan

dan ben je denk ik wel even bezig, er is best veel spoor in het land. Maar ja, je moet wel weten dat het veilig is.
In Groningen vond ik het op het station niet rustig, maar ok, Arriva reed natuurlijk ook gewoon. En ik kom niet bij de NS perrons. Bij de bussen was de drukte normaal.

Klopt, zou ook wel even duren, maar ze moesten eerst alles controleren en repareren voordat er weer gereden kon worden.

Eline, hoe ben je thuis gekomen? :)

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:52

Ik ben opgehaald :)
De treinen reden nog steeds niet

Westhof

Berichten: 2903
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:04

Ik blijf bij iemand slapen in Utrecht. Heb geen hoop meer voor Utrecht-Apeldoorn vanavond. Las al iets over veldbedden die ze neer willen gaan neerzetten op het station. Maar een onverwachts gezellig avondje is ook leuk :D

Dovahkiin

Berichten: 566
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:34

germie schreef:
Welke storm? Ik bengewoonnaar Leeuwarden gereisd en zit nu weer indetrein naarGroningen. Hier heeft het gewaaid, zeker geen storm. Veel verschillen dus.



Inderdaad heel veel verschil. Thuis geen last, en bijna windstil, op mijn werk weer een hele omslag.
Grappig dat het in Groningen ook rustig was, ten opzichte van het land. Meestal is het andersom toch?

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:35

Haha met de sneeuw van laatst zijn we ook al goed weg gekomen! :)

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:37

Gestrande mensen in Arnhem, ik heb een slaapplek! En volgens mij zelfs nog een tandenborstel :’).

fohadie
Berichten: 4294
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:43

Pfff wat een chaos vandaag! Verloofde was pas om hlf 9 thuis, terwijl hij normaal tot 4u werkt. Dinsdag vanwege een stroomstoring ook chaos, ben blij dat hij morgen thuis werkt. Even geen trein.

Is iedereen verder thuis gekomen inmiddels? Behalve dan degene die ergens bleven slapen.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:45

Veldbedden op Utrecht CS? Is het zo erg allemaal dan? Met die sneeuw was het ook gauw opgelost.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:46

SavannahNx schreef:
Veldbedden op Utrecht CS? Is het zo erg allemaal dan? Met die sneeuw was het ook gauw opgelost.


De sneeuw heeft veel minder schade achter gelaten :j

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:47

_sharonnn schreef:
SavannahNx schreef:
Veldbedden op Utrecht CS? Is het zo erg allemaal dan? Met die sneeuw was het ook gauw opgelost.


De sneeuw heeft veel minder schade achter gelaten :j


Ohja natuurlijk! :)* Blond.

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:52

Ik ben nog niet thuis, maar wel bijna bij uc. Ik probeer al vanaf 16:00

96Laura

Berichten: 534
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Naast de buren :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 09:14

Geen treinen tussen Arnhem en Dieren, maar bussen. Prima rekening meegehouden, bus gepakt naar Dieren, wordt de intercity tussen Dieren en Zutphen gecancelled, sta ik alsnog een halfuur langer te wachten...

Winged

Berichten: 33035
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 09:40

_sharonnn schreef:
Haha met de sneeuw van laatst zijn we ook al goed weg gekomen! :)

Wij zijn dus hier in het noorden volgend jaar de banketstaaf. Ik kan de ijzelpret nog maar al te goed herinneren.... (jan. 2016)

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 09:42

Hier in Duitsland was het ook drama gisteren. Eigenlijk zou ik vanochtend gaan rijden, maar elke keer als er een storm is geweest, hebben we 2 dagen geen trein in het noorden, omdat het bij ons als laatste wordt opgelost :') Gisteravond de reis naar Hannover maar gemaakt en ben vanaf Hamburg opgehaald, want ik moest 100 miljoen keer overstappen en alles was onder voorbehoud, want ze konden niet garanderen dat de regionale treinen nog zouden blijven rijden (internationale en 'verre' treinen lagen er sowieso al uit). Ze hadden ook geen idee wanneer het weer ging rijden en zag net dat mijn reis vanochtend ook moeizaam zou worden, want ze rijden nog niet weer via dienstregeling.
Hier werd trouwens van een orkaan gesproken, bij jullie ook?

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 09:46

Jup, hier ook!

Gisteravond reed de Arriva in de Achterhoek wel, met vertraging.
Dus kon prima van Doetinchem naar Arnhem komen :).

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:43

Maandagochtenden en tentamenstress gaan niet samen haha.

Net de eerste trein al korter dan normaal, een man die zijn benen niet intrekt en in zijn eentje een hele 4 zits bezet houdt. Ik heb me er langs gewurmd, maar toen iemand anders vroeg zijn tas weg te halen alleen maar gezucht en gesteun. Beetje rekening met elkaar houden hè...

Vervolgens wordt ik net in Zutphen bijna van de trap af gedrukt door een vrouw die haar trein moest halen. Even tot 10 tellen...
Nu de volgende trein 10 minuten vertraging, en kortere trein als normaal dus zal ook lekker vol zitten.

Heb om half 2 gelukkig pas tentamen, maar heb die tijd wel nodig om mijn drukke ADHD tentamenstress hoofd rustig te krijgen hahaha.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:46

Dat laatste is heel erg herkenbaar, om dan maar controle te hebben, ga ik altijd met de auto als ik tentamens heb :=

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:48

_sharonnn schreef:
Dat laatste is heel erg herkenbaar, om dan maar controle te hebben, ga ik altijd met de auto als ik tentamens heb :=

Dat levert voor mij op dit moment alleen maar meer stress op aangezien er ernstig parkeerplek te kort is bij Windesheim nu gebouw x is gesloten.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:53

SophieFT schreef:
_sharonnn schreef:
Dat laatste is heel erg herkenbaar, om dan maar controle te hebben, ga ik altijd met de auto als ik tentamens heb :=

Dat levert voor mij op dit moment alleen maar meer stress op aangezien er ernstig parkeerplek te kort is bij Windesheim nu gebouw x is gesloten.

Parkeren in de woonwijk (waar ik woon) of bij Dinoland! :D

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:54

Het is merkbaar maandag voor de NS :+

Gelukkig hoef ik nergens op tijd te zijn, maar ik voel mee voor de mensen die dat wel moeten zijn :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:33

Es_ther schreef:
Jup, hier ook!

Gisteravond reed de Arriva in de Achterhoek wel, met vertraging.
Dus kon prima van Doetinchem naar Arnhem komen :).


Zo mooi he, ze vallen vaak uit maar bij het extreme weer reden ze gewoon _O_ dat is het voordeel van Dieseltjes,, daar kunnen de bovenleidingen niet kapot :D

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 22:02

Warboel schreef:
Ik heb net de auto maar in de garage gezet want er waaien kliko’s door de straat :))

Vriendin van mij zou vandaag langskomen maarja, er hangt een trampoline in de bovenleiding bij Alphen ad Rijn :+


Ik hoorde vanmorgen op de radio dat het jongetje, uit wiens tuin de trampoline gevlogen was, een nieuwe krijgt van ProRail :D

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 22:26

MamaMiesje schreef:
Warboel schreef:
Ik heb net de auto maar in de garage gezet want er waaien kliko’s door de straat :))

Vriendin van mij zou vandaag langskomen maarja, er hangt een trampoline in de bovenleiding bij Alphen ad Rijn :+


Ik hoorde vanmorgen op de radio dat het jongetje, uit wiens tuin de trampoline gevlogen was, een nieuwe krijgt van ProRail :D

Jep :') En toen ik vanmiddag de foto zag wist ik ook meteen uit welke tuin en bij welk huis dit was :D
(Ze hebben daar in de zomer namelijk 2 pony's lopen :') )

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 08:14

Wat een superleuke actie van Pro Rail!!!

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 08:39

De nieuwe Trent filmpjes kijken zonder oortjes ik erger mij er mateloos aan! Wtf