Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flying_Angel

Berichten: 15714
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:21

Wauw.. wat ik nu zag. Een meisje beukt een oudere man omver bij het binnenstappen van de tram. Die oudere man was aan het uitstappen. Echt serieus, laat mensen eerst naar buiten voor je jezelf naar binnen werpt!

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:02

Pff er staat toch heel duidelijk op de metro dat er geen fietsen zijn toegestaan tussen 07.00 - 09.00 en 16.00 - 18.30. En ik sta hier toch echt vast tussen een mensenmassa en twee fietsen -O-

Lien_

Berichten: 2493
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:06

mvdende schreef:
@Lien is het leuk in Londen? :Y)

Vooral erg regenachtig :+ en ‘gewoon’ m’n werk doen, haha.

Vanochtend lag iemand een uur lang hard te snurken in de trein. Ik kan echt niet tegen dat geluid :')

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:22

Ah je bedoelt dus echt Londen! Ik dacht dat het een spelfout of autocorrect was en je Leiden bedoelde.

lor1_1984

Berichten: 12044
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:28

Ik heb vanmiddag bijna mijn afspraak in het ziekenhuis tgedag kunnen zeggen dankzij een of ander scholiertje die perse met de bus mee wilde (terwijl die al weg was bij de halte) en pal naast de bus ging staan terwijl de bus net de bocht om ging. 8)7
Tis dat de chauffeuse het net op tijd zag, anders had dat kind het wsl niet meer kunnen navertellen. :x
Kind mocht nog mee met de bus ook, ik had haar gewoon laten staan na een fikse uitbrander.

Lien_

Berichten: 2493
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:06

mvdende schreef:
Ah je bedoelt dus echt Londen! Ik dacht dat het een spelfout of autocorrect was en je Leiden bedoelde.

Haha oh ja, nee echt Londen! Ik woon in Groot-Brittannië :D

Flying_Angel

Berichten: 15714
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 09:33

Wauw! Trein hiervoor is uitgevallen, dus de toch al drukke sprinter is nu bomvol. Ik sta nu hutjemutje in de eerste klas, waar ook nog eens een blower hete lucht naar binnen blaast.. {:)-:(

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:26

Nou, je kunt wel merken dat de huishoudbeurs weer begonnen is. Het HELE perron stond vol met rolkoffers en grijze dakjes in Assen vanmorgen. Ik moest me er doorheen wurgen om achter op het perron te komen waar bijna niemand stond. :=

Klis

Berichten: 2414
Geregistreerd: 13-09-08
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:40

topsylover schreef:
Nou, je kunt wel merken dat de huishoudbeurs weer begonnen is. Het HELE perron stond vol met rolkoffers en grijze dakjes in Assen vanmorgen. Ik moest me er doorheen wurgen om achter op het perron te komen waar bijna niemand stond. :=

Hoeveel doden zijn er gevallen :D ?

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 08:30

Klis schreef:
topsylover schreef:
Nou, je kunt wel merken dat de huishoudbeurs weer begonnen is. Het HELE perron stond vol met rolkoffers en grijze dakjes in Assen vanmorgen. Ik moest me er doorheen wurgen om achter op het perron te komen waar bijna niemand stond. :=

Hoeveel doden zijn er gevallen :D ?

Geen idee, maar het levert vast veel dankbaarheid op van iedereen die normaalgesproken ook naar Amsterdam moet.

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 08:43

Zojuist een half uur stilgestaan op het spoor.. de trein had een technische storing en moest gereset worden (?)
Nu mijn aansluiting gemist, en plan B ook gemist -O-

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 13:42

Dat moment dat je in een lekker stille coupé zit en er drie mensen doorheen lopen waarvan er 1tje 'Hallo allemaal' begint te zingen _-:(

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 14:57

Femek2902 schreef:
Dat moment dat je in een lekker stille coupé zit en er drie mensen doorheen lopen waarvan er 1tje 'Hallo allemaal' begint te zingen _-:(

:') sorry ik begrijp je ergernis maar ik vind hem geniaal.
Zo heb ik dat altijd willen doen als ik bij m'n kassa kwam

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 15:27

Ik mag niet in bus zitten wachten tot vertrek.. buschauffeur zit erin en weigert de deur open te doen en moeten wachten tot vertrek.. het is zo koud buiten :(

santie

Berichten: 1387
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Hippolytushoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 20:44

Op zich geen ervaring met ergernis van andere personen, omdat ik gisteren voor het eerst met de trein en metro op pad ben geweest. Maar... :x Ik ben mij echt kapot geschrokken van de prijs, met 2 personen van Schagen naar de Rai even € 60.60 aftikken! Ongelofelijk dit is gewoon 133.50 in guldens (heel soms reken ik nog wel eens om)

Ik vind het abnormaal duur!!! :oo Wij gaan voortaal lekker met de auto, dat scheelt minstens de helft

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 23:40

Dat is een van de redenen waarom ik vaak met een dagkaart van de kruidvat of Hema of een andere winkel op pad ga. Dan heb je een dagkaart van 15 euro voor heel Nederland

Elitedeux

Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 00:07

Enorm aan een wandelende parfum winkel geïrriteerd vandaag.. hele coupe zowat leeg en daarom had ik mijn weekendtas naast mij op de stoel gelegd. Stopt die vrouw naast mij en gaat gelijk op mijn tas zitten. Gevraagd of ze van mijn tas wil gaan zodat ik hem op de grond kon zetten, nou daar was ze niet van gediend. Dat ze mocht zitten waar ze wil etc etc. Tuurlijk, mn tas kon op de grond maar genoeg lege stoelen om ergens anders te gaan zitten. Ben zelf maar ergens anders gaan zitten

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 06:44

Ik ga nooit rond deze tijd met de trein maar dit is best grappig. Slapende mensen.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 11:52

Ik val zo vroeg ook altijd in slaap hoor :+

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 12:17

Er lag iemand bijna helemaal te slapen maar schijnbaar droomde ie dat iemand iets niet mocht doen.. ging ineens een vingertje de lucht in :+

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 12:26

Ik slaap altijd :')

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 12:59

Wat me gisteren opviel (en wat ik ook wel vaker heb gezien) is dat er mensen aan komen rennen voor de trein en dan niet de eerste wagon in stappen maar de halve trein voorbij rennen voor ze erin springen. En dat terwijl je gewoon door de complete trein kunt lopen. De logica hiervan ontgaat me.

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 13:13

Jolien87 schreef:
Wat me gisteren opviel (en wat ik ook wel vaker heb gezien) is dat er mensen aan komen rennen voor de trein en dan niet de eerste wagon in stappen maar de halve trein voorbij rennen voor ze erin springen. En dat terwijl je gewoon door de complete trein kunt lopen. De logica hiervan ontgaat me.


als de trein nog neit weggaat doe ik ook buitenom want door de trein loopt gewoon vervelender. Als de trein bijna weggaat loop ik wel via de trein. Maar snap wel dat anderen ook buitenom gaan loop gewoon wat makkelijker dan je overal langs meoten duwen

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 13:46

Dat begrijp ik wel. Ik zit zelf liever wat meer achterin de trein.
Maar deze trein stond op het punt om te vertrekken, dan pak je toch de eerste deur die je hebben kunt?

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 21:33

Net werd heel Utrecht Centraal geëvacueerd. Er was brand geweest (aangestoken) hoorde ik dan en we moesten allemaal naar buiten. Alle poortjes werden opengegooit en allemaal een rood kruis dus in of uitchecken kon niet. Dus toen maar illegaal ( :+ ) de trein in gegaan en gelukkig achter een bekende aangelopen door de poortjes in mn woonplaats.

Was wel even een ergernis dat ik dus verplicht zwart moest gaan reizen.

Mensen waren aardig in paniek en vrouwen die geen Nederlands konden vroegen aan mij wat er allemaal was haha gelukkig valt t mee er ligt alleen overal water.