Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 23:19

purny schreef:
Een tikje tegen de enkels kan bloedende gevolgen hebben.vooral bij mensen met een dunne huid. Een harde hallo volstaat al.


Ik was sarcastisch haha. Ik zou het ook nooit doen :)

prugelpiet

Berichten: 12555
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 23:50

purny schreef:
Een tikje tegen de enkels kan bloedende gevolgen hebben.vooral bij mensen met een dunne huid. Een harde hallo volstaat al.


Niet alle mensen willen daar altijd op reageren. Ik wil best 2 of 3 keer vragen of ik er langs mag, maar als er geen reactie komt dan loop/druk/dram ik wel verder. Of dat nou met of zonder winkelwagen is.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 06:22

Dito hoor, vaak horen ze je echt wel maar verdommen ze het. Prima dan duw ik je wel aan de kant. Net als bij de poortjes bij in/uitchecken... Ga even ergens anders je wederhelft begroeten ipv direct na de deurtjes. :roll:

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 06:49

purny schreef:
Een tikje tegen de enkels kan bloedende gevolgen hebben.vooral bij mensen met een dunne huid. Een harde hallo volstaat al.


Oh ik geef wel een duw/ karretje tegen de enkels hoor, ongeacht of je een dunne huid hebt. Zie je me, vertik je het opzij te gaan? Dan heb je pech, zelfs als je een dunne huid hebt. Keuzes hebben gevolgen :=

Flying_Angel

Berichten: 15713
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 07:53

Net gebeurt op Amsterdam centraal. De hele meute stapt uit aangezien het het eindpunt is. Vrouw voor mij steekt sigaret aan echt terwijl ze net uitstapt en blaast zo de rook in mijn gezicht. Lekker terwijl ik astma heb :\

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 14:21

Dat mijn bus net 5 min te vroeg was waardoor ik nu metro en trein en andere 2 bussen niet meer ga halen dus totaal half uur langer reizen :=

Warboel
Berichten: 14678
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 14:24

Dat er twee bruggen zijn die mijn dorp uitgaan, de ene is al een tijdje afgesloten vanwege werkzaamheden dus heeft de bus een omleiding via de andere, en die staat nu in storing :+

Dus nu moet ik een dorp eerder uitstappen en verder lopen, daar heb ik geen zin in maar heb geen keuze :')

Oja en van de week liep ik op Utrecht Centraal door de poortjes en ik rook me toch ineens een zure lucht, lag me toch een plas kots :wow: ik vond ‘m redelijk impressive, weet niet wat voor reus het geproduceerd had maar mijn god wat had die gegeten _O-

Ik word gewoon weer misselijk als ik eraan denk, ben iig erg dankbaar dat ik er niet bij was toen die plas neergelegd werd want dat had ik niet getrokken := ik heb een redelijke kotsfobie. Als het er al ligt gaat het wel maar kotsende mensen... nee.

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 14:41

Wij hebben tegenwoordig speciaal poeder bij wat we over kots, en andere smerige vloeistoffen :+ , uit kunnen strooien zodat het aanzienlijk minder stinkt en ook makkelijker op te ruimen is. Op zich een heel goed idee, maar mijn maag is dus niet sterk genoeg om een plas kots te kunnen naderen om dat poeder er over uit te strooien -O- :')

Warboel
Berichten: 14678
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 15:13

_O- ik zie het al voor me; een plas kots en dan iemand die er zo’n poeder overheen probeert te gooien van een enorme afstand _O- anitkotsconfetti :')

Cowboy55
Berichten: 8482
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 15:18

Warboel schreef:
_O- ik zie het al voor me; een plas kots en dan iemand die er zo’n poeder overheen probeert te gooien van een enorme afstand _O- anitkotsconfetti :')


Antokotsfetti dan toch? :+
Mooi Kees van Kooten woord.

Warboel
Berichten: 14678
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 15:24

Ja dat haha :))

IMAY1990

Berichten: 1886
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 16:34

Oke, ik snap dat je stil dient te zijn in de stiltecoupe maar het gaat wel erg ver om als ik bij het door de coupe lopen per ongeluk ergens tegenaan stoot 'sssssssssstttt' te sissen...

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 16:42

(Als ik nog student was zou ik proberen een onderzoek te verzinnen waarbij je heel veel mensen in de stiltecoupé moet observeren.)

KenJeMe
Berichten: 577
Geregistreerd: 21-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 19:27

Justme_Lisaa schreef:
purny schreef:
Een tikje tegen de enkels kan bloedende gevolgen hebben.vooral bij mensen met een dunne huid. Een harde hallo volstaat al.


Oh ik geef wel een duw/ karretje tegen de enkels hoor, ongeacht of je een dunne huid hebt. Zie je me, vertik je het opzij te gaan? Dan heb je pech, zelfs als je een dunne huid hebt. Keuzes hebben gevolgen :=


Ben benieuwd wat jouw reactie is als er iemand met een karretje of winkelwagentje tegen je benen aan tijd! :j

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 20:33

KenJeMe schreef:
Justme_Lisaa schreef:

Oh ik geef wel een duw/ karretje tegen de enkels hoor, ongeacht of je een dunne huid hebt. Zie je me, vertik je het opzij te gaan? Dan heb je pech, zelfs als je een dunne huid hebt. Keuzes hebben gevolgen :=


Ben benieuwd wat jouw reactie is als er iemand met een karretje of winkelwagentje tegen je benen aan tijd! :j


Dan wordt het wagentje gewoon terug geduwd en flink ook. Verder geen moeite mee ;-).

KenJeMe
Berichten: 577
Geregistreerd: 21-10-08

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 21:05

Is dan waarschijnlijk ook de reactie die jij terug krijgt als je het bij een ander doet! :+

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 21:45

:= :=

Flying_Angel

Berichten: 15713
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 21:48

Hier weer even een ov-ergernis. Klein kind van ongeveer 3 komt al huilend en krijsend binnen. Wordt nu achter een filmpje op de mobiel gezet, met irritant geluid en muziekjes op een te hoog volume, iedereen geniet mee.

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 21:54

Op de bussen niets aan te merken (behalve een buschauffeur die wel heeeeeel enthousiast was donderdag.)

Maar volgens mij is er iets niet goed gegaan met een overstap en nu kwam op ik op de site van de ov-chipkaart, en wat een lelijke en gebruikersonvriendelijke site is het toch. -O- En dat vind ik irritant als gebruiker, maar ik vind het ook teleurstellend als IT'er. Dat kan echt beter, en zou ook beter moeten.

En ik kan bovendien nog niet zien wat er nou gebeurd is, want er staat maar 1 checkin/checkuit op ipv 3. :roll:

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 21:55

Ik als UXer sluit me volledig bij je aan Shadow! Zeker de inlog-omgevingen van veel sites zijn zo brrrr.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 22:55

Dat is ook een reden dat ik mijn jaar abonnement nog steeds bij een verkoop
punt aan de balie haal.

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 11:04

Ok.... RANT!! Over Translink.

Met enige vertraging staan de ritten erop, en inderdaad, ik heb een overstap gemist, omdat de tijd op de eerste bus blijkbaar niet goed stond.

Anyway. Ik log in, en ik wil naar 'uitcheck gemist' (want misschien dat daar ook een opmerkingenveld bijstaat.)
Moet je alle gegevens weer invullen! Jamaar beste site, ik ben ingelogd. Jullie hebben mijn kaartnummer al! Neem dat over.
Vervolgens weten ze het ook nog zo te maken dat je het niet kunt kopieren, nee, het MOET handmatig ingetypt worden. Waarom? Iemand die frauduleus op mijn account binnendringt zal zich daar niet door laten weerhouden: het kaartnummer is gewoon te vinden, alleen kun je het niet automatisch kopieren. Helpt niks, is alleen maar het tegenwerken van de gebruiker.

... En uiteindelijk probeer ik contact te zoeken, dat doen ze wel via twitter maar niet via hun eigen site. !!?? Wat een onwaarschijnlijk flutbedrijf.
/RANT

Ik heb het nu bij de busmaatschappij zelf neergelegd, ik ben benieuwd.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 13:03

Shadow0 schreef:
Ok.... RANT!! Over Translink.

Met enige vertraging staan de ritten erop, en inderdaad, ik heb een overstap gemist, omdat de tijd op de eerste bus blijkbaar niet goed stond.

Anyway. Ik log in, en ik wil naar 'uitcheck gemist' (want misschien dat daar ook een opmerkingenveld bijstaat.)
Moet je alle gegevens weer invullen! Jamaar beste site, ik ben ingelogd. Jullie hebben mijn kaartnummer al! Neem dat over.
Vervolgens weten ze het ook nog zo te maken dat je het niet kunt kopieren, nee, het MOET handmatig ingetypt worden. Waarom? Iemand die frauduleus op mijn account binnendringt zal zich daar niet door laten weerhouden: het kaartnummer is gewoon te vinden, alleen kun je het niet automatisch kopieren. Helpt niks, is alleen maar het tegenwerken van de gebruiker.

... En uiteindelijk probeer ik contact te zoeken, dat doen ze wel via twitter maar niet via hun eigen site. !!?? Wat een onwaarschijnlijk flutbedrijf.
/RANT

Ik heb het nu bij de busmaatschappij zelf neergelegd, ik ben benieuwd.

Uiteraard is de boel zo opgezet dat de gebruiker wordt tegengewerkt. Zo vreemd is dat toch niet? Ik snap dat het niet is hoe je het graag zou willen zien, maar ik snap oprecht niet dat je je er steeds over kunt verbazen. Nee, de meeste bedrijven doen niet in de eerste plaats aan liefdadigheid, en moreel gelijk is niet hun hoogste doel. Dat keer op keer toch verwachten, grenst bijna aan naïviteit.

Iedere voor het bedrijf ongunstige handeling (geld terugvragen waar de gebruiker eigenlijk recht op heeft maar dat ze natuurlijk liever niet teruggevraagd zien) die je kunt ontmoedigen, is er een minder. Iedere klacht die je in het indieningsproces kunt frustreren, is er een minder ingediend.

Uiteindelijk is leidend hoeveel geld er aan het eind van het jaar aan de aandeelhouders kan worden uitgekeerd, niet hoeveel geld daarvan ook moreel gezien zou mogen worden meegeteld. Het bedrijf wordt afgerekend op het aantal daadwerkelijk ingediende klachten, niet op het aantal klachten dat mensen wel hadden willen indienen maar waarbij ze onderweg de moed maar hebben opgegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 14:13

Eerder een kleine irritatie (want het kan niet altijd goedgaan) maar m'n trein rijdt niet en daardoor heb ik een uur vertraging. -O-

Maar ach, heb een keer gehad dat de trein niet reed. We hadden er rekening mee gehouden, we konden 2u vertraging hebben en nog op tijd komen. Trein erna, reed ook niet, mocht niet meer misgaan.
Trein erna, rijdt ook niet. _O- Hij gaat dus ook maar 1x per uur. We zijn toen met een bommeltje via Breda gegaan, waren drie kwartier te laat.
Maar ben wel blij dat we toen een andere weg genomen hebben want natuurlijk reed de trein erna ook niet.
Was wel echt bizar. Gaat om de trein naar België vanaf Rotterdam Centraal via oa Roosendaal (tegenwoordig via Breda).

96Laura

Berichten: 534
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Naast de buren :D

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 19:07

Vandaag reis ik met mn fiets. Deze staat niet op slot op de daarvoor bestemde plaats. De vriend van mn moeder heeft een nogal omslagtige manier bedacht om de fiets op slot te doen, omdat deze geen normaal slot (meer) heeft. Prima, ik zit erbij in de buurt. Maar nu stapt op her laatste moment een zwerver in die meteen bier begint te drinken. normaal vind ik dat niet zo erg, maar het betekent nu dat ik niet weg kan lopen, wat me toch wel een rot gevoel geeft. #ergenis