Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
NNikki
Berichten: 243
Geregistreerd: 09-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:51

Even een vraagje, ik ben vergeten uit te checken vanmiddag toen ik uit de trein kwam. Wat moet ik nu doen?
Heb wel gewoon net nog de bus genomen enzo en wel in en uit gecheckt. Ging om een Arriva trein. Heb een studenten ov chipkaart.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:56

NNikki schreef:
Even een vraagje, ik ben vergeten uit te checken vanmiddag toen ik uit de trein kwam. Wat moet ik nu doen?
Heb wel gewoon net nog de bus genomen enzo en wel in en uit gecheckt. Ging om een Arriva trein. Heb een studenten ov chipkaart.


Studenten ov maakt niet uit. Je reist toch gratis dus het maakt eigenlijk vrij weinig uit of je in en uitcheckt.

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:56

NNikki schreef:
Even een vraagje, ik ben vergeten uit te checken vanmiddag toen ik uit de trein kwam. Wat moet ik nu doen?
Heb wel gewoon net nog de bus genomen enzo en wel in en uit gecheckt. Ging om een Arriva trein. Heb een studenten ov chipkaart.

Reis je doordeweeks gratis? Dan maakt het sowieso niet zoveel uit.

NNikki
Berichten: 243
Geregistreerd: 09-07-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 23:07

Ja ik reis doordeweeks altijd gratis idd!
Ah gelukkig maar, dankjulliewel! :)

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 23:19

Voor een keer niet maar als het vaker gebeurt krijg je wel een boete.

theadora99

Berichten: 3628
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 23:23

Nayomie schreef:
Voor een keer niet maar als het vaker gebeurt krijg je wel een boete.


Voor niet uitchecken? -O- ik reis eigenlijk alleen van Amersfoort naar Utrecht (soms Overvecht) en moet nu voor stage naar Lunetten maar daar zijn geen poortjes en ben al een keer vergeten uit te checken en een keer vergeten in te checken (grote paniek toen, alles kwam goed)

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 23:25

Yep, voor het niet uitchecken. Dan wordt er een bedrag van je pas af gehaald of wordt geblokkeerd. Iets in die trant.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 23:39

Nayomie schreef:
Yep, voor het niet uitchecken. Dan wordt er een bedrag van je pas af gehaald of wordt geblokkeerd. Iets in die trant.

Waar staat dat? Heb hier echt nog nooit van gehoord.

Anne_GTI

Berichten: 18197
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 00:24

Haha, ik ben soms te aardig als ik dit zo lees. Vorige week een meisje die helemaal in de paniekstand schoot bij onvoldoende saldo gewoon meegenomen zodat ze op tijd was voor een sollicitatie gesprek.

Ze is aangenomen, deze week had ik haar weer in de bus en kwam ze me nogmaals bedanken. Ze had nu wel voldoende saldo ook.

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:07

Nayomie schreef:
Yep, voor het niet uitchecken. Dan wordt er een bedrag van je pas af gehaald of wordt geblokkeerd. Iets in die trant.


Is mij overkomen en dat is echt niet leuk als je in een andere stad bent dan je woont. Moest een anonieme ov kaart kopen want mijn kaart kon de volgende dag pas gedeblokeerd worden. :(

Flying_Angel

Berichten: 15710
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:12

Hier ook een ergernis in de fietsenstalling bij de trein. Je kunt dan met je fiets in de gleuf naar beneden en naar boven. Mensen die dan boven zijn en 1mm na de helling opstappen zodat degene erachter op de helling moet wachten. Loop even twee meter verder aub.

Live free <3 [o]

soloro

Berichten: 2302
Geregistreerd: 18-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:23

Destination schreef:
Nayomie schreef:
Yep, voor het niet uitchecken. Dan wordt er een bedrag van je pas af gehaald of wordt geblokkeerd. Iets in die trant.

Waar staat dat? Heb hier echt nog nooit van gehoord.


Weet niet waar het staat maar dit doen ze om te voorkomen dat wanneer je reis meer dan 20 euro kost dat je dan gewoon niet uitcheckt. Want niet uitchecken kost je maar 20 euro. Dus dan zou je heel goedkoop het hele land door kunnen reizen.

So far you've survived 100% of your worst days. This Too Shall Pass :(:) [o]

Ineke2

Berichten: 33088
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:33

Zo’n ergenis heb ik ook direct na de poortjes stil blijven staan met telefoon in de hand of zoekend waar je heen moet. Loop even een paar meter verder zodat een ander gewoon door kan lopen, veroorzaak je ook geen “ file”

Afgelopen week had ik met de metro ook weer iets. Ik kom het perron oplopen, ontzettend druk. Al slalommend het perron over zodat ik kon staan waar het rustiger / meer plek was.
Komt de metro aan, duurde even voor alle mensen waren uitgestapt. Staat er een jongeman voor mij met rugzak. Die stapt de metro in en blijft direct na 1 stap erin al staan. Heb een halve seconde getwijfeld, maar toen toch per ongeluk / expres tegen hem aan gelopen met de opmerking op vrolijke toon “ sorry had niet verwacht dat je meteen na de deur zou blijven stilstaan terwijl er plek zat is in de metro om door te lopen, er willen meer mensen mee.” }:0

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Flying_Angel

Berichten: 15710
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:47

Ineke2 schreef:
Zo’n ergenis heb ik ook direct na de poortjes stil blijven staan met telefoon in de hand of zoekend waar je heen moet. Loop even een paar meter verder zodat een ander gewoon door kan lopen, veroorzaak je ook geen “ file”

Afgelopen week had ik met de metro ook weer iets. Ik kom het perron oplopen, ontzettend druk. Al slalommend het perron over zodat ik kon staan waar het rustiger / meer plek was.
Komt de metro aan, duurde even voor alle mensen waren uitgestapt. Staat er een jongeman voor mij met rugzak. Die stapt de metro in en blijft direct na 1 stap erin al staan. Heb een halve seconde getwijfeld, maar toen toch per ongeluk / expres tegen hem aan gelopen met de opmerking op vrolijke toon “ sorry had niet verwacht dat je meteen na de deur zou blijven stilstaan terwijl er plek zat is in de metro om door te lopen, er willen meer mensen mee.” }:0


Precies dit ja, of dat mensen precies voor het poortje hun ov moeten zoeken _-:(

Live free <3 [o]

purny

Berichten: 27446
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 10:14

Vanmorgen in de randstadrail. Tram stond plots klap stil met als gevolg dat er een man met z'n volle gewicht op mij knalde. M'n rib doet nu echt wel pijn

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

theadora99

Berichten: 3628
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 11:58

soloro schreef:
Destination schreef:

Waar staat dat? Heb hier echt nog nooit van gehoord.


Weet niet waar het staat maar dit doen ze om te voorkomen dat wanneer je reis meer dan 20 euro kost dat je dan gewoon niet uitcheckt. Want niet uitchecken kost je maar 20 euro. Dus dan zou je heel goedkoop het hele land door kunnen reizen.


Maar ik reis gratis hahaha. En hoe zouden ze daar achter komen dan? Want als ik gewoon incheck, hoe weten ze dan dat je niet hebt uitgecheckt?

Ineke2

Berichten: 33088
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 12:01

Er zit een chip in je ov kaart. Dat kunnen ze met controle dus simpel uitlezen.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 12:21

Ineke2 schreef:
Er zit een chip in je ov kaart. Dat kunnen ze met controle dus simpel uitlezen.

Dit dus. Als een hc je kaart leest kan hij je historie inzien. Als dan opvalt dat je met grote regelmaat niet uitcheckt mag hij de kaart innemen wegens verkeerd gebruik. Jouw kaart is namelijk niet gratis! De ns krijgt van de staat de ritten betaald die jij maakt. Doe jij dus verkeerd in- en uitchecken dan kost dat de ns geld. Dus reken maar dat ze optreden.

fohadie
Berichten: 4289
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:00

Zie hier wie de voorwaarden kent van de kaart die men gebruikt. Daar staat nl duidelijk in dat je ook met een gratis kaart moet in en uitchecken en wat de sancties zijn als dit niet goed gebeurt. Maar wie leest die voorwaarden nu?! (Ja, ik ben dus zo iemand die dat altijd wel leest.)


Waar ik mij aan erger nu we het over mensen hebben die plotsklaps stilstaan: mensen die onderaan de roltrap stilstaan. Waar denken ze waar de rest van de mensen heen gaan op een bomvolle roltrap? Dat wordt dominoeffect he? Dit gebeurt me iedere keer op Amsterdam centraal.

theadora99

Berichten: 3628
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:06

Gloa schreef:
Ineke2 schreef:
Er zit een chip in je ov kaart. Dat kunnen ze met controle dus simpel uitlezen.

Dit dus. Als een hc je kaart leest kan hij je historie inzien. Als dan opvalt dat je met grote regelmaat niet uitcheckt mag hij de kaart innemen wegens verkeerd gebruik. Jouw kaart is namelijk niet gratis! De ns krijgt van de staat de ritten betaald die jij maakt. Doe jij dus verkeerd in- en uitchecken dan kost dat de ns geld. Dus reken maar dat ze optreden.


Het is bij mij ook niet met regelmaat hoor, zoals ik zei reis ik praktisch altijd tussen poortjes om het maar zo te zeggen maar was laatst dus inderdaad compleet vergeten om uit te checken. Ik weet dat je normaal altijd moet in en uitchecken, maar was niet op de hoogte dat een HC je historie kon inzien. Gelukkig reis ik niet zo vaak met de trein :+

Shadow0

Berichten: 43492
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 17:14

fohadie schreef:
Zie hier wie de voorwaarden kent van de kaart die men gebruikt. Daar staat nl duidelijk in dat je ook met een gratis kaart moet in en uitchecken en wat de sancties zijn als dit niet goed gebeurt. Maar wie leest die voorwaarden nu?! (Ja, ik ben dus zo iemand die dat altijd wel leest.)


Maar dat het in de voorwaarden staat maakt nog niet dat die voorwaarden redelijk zijn. Dit zijn van die momenten waar het systeem duidelijk voorop komt te staan. Er is geen concreet nadeel als je gratis reist en niet uitcheckt - en toch wordt het verplicht. Waarom?

Overigens - ik was vandaag bijna in die ***poortjes verstrikt op Utrecht CS. NEE, ik wil niet inchecken, ik wil helemaal niet met de trein, ik reis met de bus en wil iets kopen bij de winkels op het station. En ik wil niet apart een kaartje gaan uitvogelen en opladen om daarheen te mogen. (Ik ga me echt nog jaren ergeren aan die rotpoortjes.)

daffieduck83

Berichten: 1745
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 17:29

Je kan veel winkels op Utrecht Centraal nu via de wandelpromenade bereiken. Helaas vooral de eetzaakjes, zoals de Burger King etc. Voor de Rituals moet je wel ingecheckt zijn. Als er voldoende saldo op je kaart staat, kan je wel inchecken en iets later weer uitchecken, zonder dat het je saldo kost. Ik gebruik in mijn woonplaats wel eens het station om het snelst naar een ander deel van de stad te komen.

De truc is dansen op de gulden middenweg, dat red ik nog maar net.

Shadow0

Berichten: 43492
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 17:33

Ik heb genoeg saldo voor de bus maar niet voor het station.

Bowo
Berichten: 2807
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 18:37

Ugh, wanneer gaan ze die dienstregeling van de bus nou eens fatsoenlijk maken. En dan mag die chauffeur die net te vroeg weg reed waardoor ik de overstap mistte ook eens denken aan de passagiers die hij vervoert ipv op dat stomme klokje kijken en wegrijden zodra de minuut verspringt (of waarschijnlijk zelfs daarvoor) want zo werkt deze lijn niet.
Echt, die klantvriendelijkheid is ver te zoeken, volgens mij luisteren ze pas wanneer je wekelijks een klacht zou sturen ipv van je af te schepen met een "we doen ons best" want daar is dus niets van te merken

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 18:39

Bowo schreef:
Ugh, wanneer gaan ze die dienstregeling van de bus nou eens fatsoenlijk maken. En dan mag die chauffeur die net te vroeg weg reed waardoor ik de overstap mistte ook eens denken aan de passagiers die hij vervoert ipv op dat stomme klokje kijken en wegrijden zodra de minuut verspringt (of waarschijnlijk zelfs daarvoor) want zo werkt deze lijn niet.
Echt, die klantvriendelijkheid is ver te zoeken, volgens mij luisteren ze pas wanneer je wekelijks een klacht zou sturen ipv van je af te schepen met een "we doen ons best" want daar is dus niets van te merken


En proberen om er iets van tevoren te zijn...? (Wat niet altijd kan als je van ander OV komt, maar anders gewoon er paar minuten van tevoren staan).

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Divers, MallyBelly, MariskaFally, Petra_O, Schuur_, YandexBot en 156 bezoekers