Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Warboel
Berichten: 14642
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:55

Ik erger me aan mijn bus naar werk die standaard vertraagd is :+
Dit was maandag en dat is echt geen uitzondering:

Afbeelding

Had het er laatst met een chauffeur over en die zei dat het gewoon echt te krap is. Hij moet in de spits over de A12 dus vaak file. Dus dan komt ‘ie al vertraagd aan op het station. En dan op Alphen station moest hij even snel naar de wc, nou dan heb je zo +10 minuten te pakken.. vind het ook wel sneu hoor dat het allemaal zo krap is, begrijp wat dit betreft die stakingen volkomen. Dat er niet eens even tijd is om naar het toilet te gaan :n en een klacht indienen heeft weinig nut, dan worden die chauffeurs erop aangesproken terwijl het helemaal hun schuld niet is.

Overigens heb ik wel één keer een klacht ingediend over deze bus, dat was compleet het andere uiterste namelijk, toen was hij 7 minuten te vroeg vertrokken := echt geen pijl op te trekken deze bus. De reden dat ik toen een klacht ingediend heb is omdat hij maar 6x per dag rijdt en die 7 minuten te vroeg vertrokken was de laatste was en ik ‘m dus gemist had. En ik in een klein rotdorp woon en het toen moeilijk thuiskomen was :+

Vrijdag krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis, we verhuizen naar Leiden. Zo blij mee. De bus naar mijn werk gaat vanaf centraal gewoon 7-10 keer per uur in de spits. Dat is per uur vaker dan mijn bus nu per dag gaat :')

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Shadow0

Berichten: 43452
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:02

Je kunt denk ik ook een algemene klacht indienen, met "deze bus is bijna altijd te laat, dus dat lijkt niet aan de chauffeurs te liggen maar de te krappe rijtijden" met het verzoek de dienstregeling aan te passen? Dat werkt ook niet meteen maar kan wellicht meegenomen worden met de nieuwe dienstregeling in september (na de zomerdienstregeling) of december als het wordt aangepast aan de nieuwe NS-regeling rond die tijd.

Dus ik zou het wel doen. (Ok. Je gaat verhuizen, dat maakt het iets minder relevant. Maar toch. Over het algemeen is het zinvol om zoiets te laten weten.)

alex66

Berichten: 1770
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:47

Als een bus elke dag te laat of te vol is loont het inderdaad om flink te klagen. Nou doen wij als chauffeurs dat ook wel maar zonder klachten van passagiers worden wij aan de kant gezet als zeikers, wat we niet zijn want daar hebben we geen tijd voor :+

Oeleborg 19-05-1994 13-10-2014 Bedankt voor 20 geweldige jaren, ik mis je mijn held

Warboel
Berichten: 14642
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:02

Oké als het echt nut heeft ga ik dat maar een keer doen dan :j zeker nu de klachten van Arriva via Twitter lopen 8)7 had ik niet echt het idee dat het zoden aan de dijk zet :+ ik maak opzich wel altijd screenshots als het echt uit de klauwen loopt de vertraging, het is vooral bij deze bus echt extreem. Tuurlijk zijn een paar minuten echt niet erg maar ik neem deze bus regelmatig en hij is echt nooit op tijd. Nooit :')

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:16

sureido schreef:
Oh ja zal ook nog voor haar gaan op staan :+

Ehhh keuzes keuzes of je dood ergeren of demonstratief een plek kiezen waar je alle ruimte weer hebt. Ik zou het wel weten

mvdende

Berichten: 5627
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 17:07

Ik heb de neiging deze buschauffeur zn nek om te draaien -:(- -:(- -:(- ik probeer mn 12 weken oude pup zelf de bus in te laten lopen. Hij twijfelt heel even, waarop de buschauffeur Express de deur dicht doet met mn pup ertussen! -:(- ik kon nog net mn voeten er tussen stoppen maar mn pup zat wel klem. -:(- ik ben echt furieus!!!!!
Ik moest hem maar naar binnen sleuren want hij wilde niet wachten. Om vervolgens nog enkele minuten met de voordeur open te wachten op de vertrektijd -:(- -:(-

Femek2902

Berichten: 1320
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 15:47

Iemand naast mij zit een suikerwafel te eten en dat ruikt zoo lekker, nu wil ik ook :') :~

Edit: En ze eet hem niet eens helemaal op, hoeveel zelfbeheersing heb je dan _/-\o_

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 17:45

Femek2902 schreef:
Iemand naast mij zit een suikerwafel te eten en dat ruikt zoo lekker, nu wil ik ook :') :~

Edit: En ze eet hem niet eens helemaal op, hoeveel zelfbeheersing heb je dan _/-\o_


Vis m uit de prullenbak :')

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

Isabel

Berichten: 2265
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 18:26

mvdende schreef:
Ik heb de neiging deze buschauffeur zn nek om te draaien -:(- -:(- -:(- ik probeer mn 12 weken oude pup zelf de bus in te laten lopen. Hij twijfelt heel even, waarop de buschauffeur Express de deur dicht doet met mn pup ertussen! -:(- ik kon nog net mn voeten er tussen stoppen maar mn pup zat wel klem. -:(- ik ben echt furieus!!!!!
Ik moest hem maar naar binnen sleuren want hij wilde niet wachten. Om vervolgens nog enkele minuten met de voordeur open te wachten op de vertrektijd -:(- -:(-

Echt belachelijk....

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

DreamGuide

Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 18:50

Vandaag ook een bijzondere situatie in de bus. Het was druk, alle zitplaatsen waren bezet. Ik zie verderop (3 rijen stoelen verder) een zwangere vrouw staan. En de volwassen mannen die naast haar in de stoel zaten bleven gewoon zitten!
Nou is mij geleerd dat je op staat voor ouderen en zwangere vrouwen, dus toen ben ik maar op gestaan, naar die vrouw toegelopen en haar aangeboden om mijn stoel te nemen. En die mannen die er omheen zaten maar verbaast toekijken wat ik aan het doen was.

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

Femek2902

Berichten: 1320
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 23:42

SavannahNx schreef:
Femek2902 schreef:
Iemand naast mij zit een suikerwafel te eten en dat ruikt zoo lekker, nu wil ik ook :') :~

Edit: En ze eet hem niet eens helemaal op, hoeveel zelfbeheersing heb je dan _/-\o_


Vis m uit de prullenbak :')


Ze heeft hem bewaard voor later gelukkig :o

Shadow0

Berichten: 43452
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:16

Ik wil als tegenwicht gewoon weer eens even zeggen dat ik vaak zo vrolijk uit de bus stap omdat de meeste mensen heel aardig zijn hier :)

Flying_Angel

Berichten: 15706
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 07:24

Eerst komt er een vrouw bellend op luidspreker de trein binnen. Daarna komt er een die al haar voicemails hardop luistert...

Live free <3 [o]

purny

Berichten: 27390
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 08:51

Stap de tram binnen en zeg goedemorgen tegen de bestuurder. Krijg vervolgens te horen: Is dat zo.
Kan ook niks zeggen hoor net zoals die alle andere 99%

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Ineke2

Berichten: 33036
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 10:11

purny schreef:
Stap de tram binnen en zeg goedemorgen tegen de bestuurder. Krijg vervolgens te horen: Is dat zo.
Kan ook niks zeggen hoor net zoals die alle andere 99%

Tja soms heb je een rotdag, dus ik zou zoiets terug zeggen als “ jammer als dat voor u niet geld, prettige dag verder nog”

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Caitlin_K
Berichten: 3746
Geregistreerd: 04-05-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 11:00

Geen ergernis maar even een ode aan de buschauffeur van de bus waar ik nu in zit. Komt een vrouw aangerend (moest zeker nog wel 4 minuten rennen) en de bus blijft geduldig op haar wachten. Hij had ook weg kunnen rijden.
Wat mij dan wel ergert is een man, die tegen de buschauffeur zegt dat de buschauffeur nu gewoon had moeten doorrijden en daar die kl00tzak ervoor zorgt dat hij te laat is. (Terwijl de bus gewoon nog volgens dienst rijd.)

Never make eye contact with anyone while eating a banana

Shadow0

Berichten: 43452
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 11:02

Caitlin_K, ik zou bijna zeggen: schrijf de busmaatschappij met dit complimentje en de mededeling dat de bus nog op tijd was. Want die man die daar kritiek op heeft doet dat misschien ook (contact opnemen met de busmaatschappij, maar dan met een negatief verhaal.)

Bowo
Berichten: 2796
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 11:03

Die ene chauffeur die geen (letterlijk) 10 seconden wil wachten op de trein die net aankomt. Het is een klein station waar bijna geen treinen komen, die buslijn staat dus gepland om een minuut voor de aankomst van de trein te vertrekken, dat is natuurlijk al waardeloos gedaan, maar meestal heeft die bus toch vertraging en als dat niet zo is, wachten de meeste chauffeurs wel op de trein. Ik had gisteren het geluk dat hij moest wachten op een fietser die overstak anders was hij recht voor mijn neus weggereden zoals hij wel vaker heeft gedaan.

Ineke2

Berichten: 33036
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 11:07

Buschauffeurs moeten volgens dienstregeling rijden. Als die niet handig is kun je daarover beter de busmaatschappij gaan schrijven ipv de chauffeur afkraken.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Caitlin_K
Berichten: 3746
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 11:08

Shadow0 schreef:
Caitlin_K, ik zou bijna zeggen: schrijf de busmaatschappij met dit complimentje en de mededeling dat de bus nog op tijd was. Want die man die daar kritiek op heeft doet dat misschien ook (contact opnemen met de busmaatschappij, maar dan met een negatief verhaal.)

O, ja dat is wel een goeie. Ga ik direct doen.

Never make eye contact with anyone while eating a banana

Bowo
Berichten: 2796
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 11:12

Ineke2 schreef:
Buschauffeurs moeten volgens dienstregeling rijden. Als die niet handig is kun je daarover beter de busmaatschappij gaan schrijven ipv de chauffeur afkraken.


Dan nog is het zeer klantonvriendelijk om weg te rijden voor iemand die aan komt rennen. Zo klein is die minuut wanneer hij wel op tijd is, de deuren van de trein zijn open, je moet alleen nog 50 meter naar de bus. Dit doe ik dan al rennend en als ze dan wegrijden terwijl je aan komt rennen, dat vind ik niet normaal. Ik zeg het, letterlijk 10 seconden.
Maar ik kan ook net zo goed 10 minuten staan wachten op diezelfde bus, dus aanpassen van de dienstregeling zou dan toch niet veel uitmaken, hij is vrijwel altijd een paar minuten te laat.

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 11:44

Zou inderdaad bij die maatschappij gaan klagen. Of provincie. Dat die diensten gewoon netjes op elkaar aan sluiten. :)

Shadow0

Berichten: 43452
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 12:21

Ineke2 schreef:
Buschauffeurs moeten volgens dienstregeling rijden. Als die niet handig is kun je daarover beter de busmaatschappij gaan schrijven ipv de chauffeur afkraken.


Dit opnemen met de busmaatschappij lijkt me ook een goed plan, daar niet van.
Maar het doel van openbaar vervoer is niet het uitvoeren van een dienstregeling, maar mensen in staat stellen te reizen. Daar gaat het om. En vlak voor de aansluiting wegrijden past daar niet bij. Dat moet de busmaatschappij beter inplannen maar dat is ook een inschatting die individuele chauffeurs moeten kunnen maken. (En veel chauffeurs kunnen dat dus wel en proberen daarin wel degelijk reizigers tegemoet te komen. En sommige chauffeurs die lijken het echt wel ok te vinden om vlak voor iemand weg te rijden, en dat is niet goed.)

Ineke2

Berichten: 33036
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 12:43

Heb ook regelmatig gevloekt hoor als de bus net voor mijn neus wegreed, dus ken het gevoel. Bowo zegt alleen eerst dat de bus wel optijd rijd, maar de dienstregeling niet past en nu ik daar een opmerking over maak past de dienstregeling wel, maar blijkt de bus te vroeg of te laat te zijn etc... tja Ehm dan klopt het verhaal niet en kun je er daarom niet objectief op reageren.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Bowo
Berichten: 2796
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 12:50

Als die op tijd rijdt past die net niet, maar die bus is 9 van de 10 keer te laat waardoor het wel past.
Maar dan nog kraak ik wel de buschauffeur af als hij tegen beter weten in voor mijn neus weg rijdt.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, _joy_c_, Dancer, fleurtjeuh, gillian, Googlebot, Grainey, hagelslag, Hindo2, HopeMyDay, jadeken, lucifertje, Majabeestje, Marion_, Marocje, Mizora, rocky_1995, Sannens, senna21, tengeltje11, Wescha en 56 bezoekers