Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
purny

Berichten: 27384
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 19:18

Arm kind. Zit al de hele tijd te roepen dat ze bang is.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

purny

Berichten: 27384
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 11:12

Zakdoekje leggen in de trein is weer aan de gang

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Flying_Angel

Berichten: 15706
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:48

Ik erger me nu al aan de nieuwe dienstregeling. Vanaf 10 december vanaf mijn hometown alleen maar sprinters die niet ver gaan. Nu 22 minuten wachten op twee stations verder. Altijd.

Live free <3 [o]

ontherun
Berichten: 4942
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:38

Dat er telkens een groepje verschrikkelijk luidruchtige niet opgevoede jongens in mijn trein in stapt en vervolgens verschrikkelijk veel lawaai gaat maken. Ze zitten telkens achterin in de trein op het balkon, en maar keihard klappen en geluiden maken. We zijn maar opgestaan en de halve trein door gelopen naar voren toe

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 19:59

Mensen die in de bus videobellen op de luidspreker... en dan vervolgens heel hard roepen "WAT ZEG JE? IK VERSTA JE NIET? HUH? WAT?" %) %)

Waarom zou je sowieso bellen op speaker in de bus/trein...

Biebz

Berichten: 5471
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:10

Help :+

Ik reis normaal met Connexxion. Maar was storing toen ik op het perron kwam en ben nu dus aan het omreizen.
Alleen nooit meer eraan gedacht om bij Connexxion uit te checken en bij NS in :oo in hoeverre kan dit kwaad? :+

Echt zo stom. Naar hoef normaal niet over te stappen of iets. Dus het is voor mij altijd blauwe poortjes :+

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:13

Wacht, heeft Connexxion treinen?

Laatst rennen een stuk of 5 jochies van 10 de tram in en kijken naar de controleur. 2 checken niet in, controleur komt erheen en jochies zetten grote bek op. Vervolgens worden de twee die niet inchecken de tram uit gezet. De andere drie blijven heel verbrouwereerd achter en gingen er ook maar uit... vinden ze zichzelf zo stoer? :=

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

Biebz

Berichten: 5471
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:14

1 trein, tussen Amersfoort en Ede.
Is het enige traject wat ik normaal neem.

Is een mooie blauwe trein :p

theadora99

Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:15

Ik ken alleen de valleilijn tussen Amersfoort en Ede-Wageningen/Barneveld Zuid... En ja, uhm, als je gecontroleerd wordt heb je denk ik wel een probleem.. misschien een waarschuwing maar het is technisch wel zwartrijden..

Biebz

Berichten: 5471
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:17

theadora99 schreef:
Ik ken alleen de valleilijn tussen Amersfoort en Ede-Wageningen/Barneveld Zuid... En ja, uhm, als je gecontroleerd wordt heb je denk ik wel een probleem.. misschien een waarschuwing maar het is technisch wel zwartrijden..


Ja dat snap ik... Voel me ook echt gigantisch banketstaaf nu. Sta op Utrecht dus moet sowieso nog reizen...

Biebz

Berichten: 5471
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:17

Heb al geprobeerd om te checken hier. Maar dat kan niet.

Biebz

Berichten: 5471
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:20

Ik heb maar een los kaartje gekocht... Zonde van mijn studenten ov. Maar ik voel me er rustiger bij :+ Check me in Ede wel weer uit bij Connexxion dan.

theadora99

Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:20

Ik snap het hoor, het zou mij ook zo kunnen gebeuren.. Zeker op Amersfoort is het rot, die paaltjes daar staan super onhandig. Dus ik begrijp hoe het kan. Kan je naar een NS loket lopen? Misschien kunnen zij je helpen?

Biebz

Berichten: 5471
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:21

theadora99 schreef:
Ik snap het hoor, het zou mij ook zo kunnen gebeuren.. Zeker op Amersfoort is het rot, die paaltjes daar staan super onhandig. Dus ik begrijp hoe het kan. Kan je naar een NS loket lopen? Misschien kunnen zij je helpen?


Ik kon helaas niemand vinden.. was ook mega druk en moest opschieten. Dus maar een kaartje gekocht.
Met ov kon ik niks nu.

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:18

Heb je een week of een weekend OV?
Met een week OV is het geen probleem, NS gaat er coulant mee om als je niet hebt ingecheckt als je vrij reizen hebt. Behalve als je een grote bek hebt als je er op gewezen word dat je niet hebt ingecheckt, dan kan je hem alsnog krijgen :P }:)

Ik ben een beetje zot van mijn Od <3

De liefste en stoerste zus ter wereld? Die heb ik 8-)

Warboel
Berichten: 14642
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:48

Ow man ik was laatst ook vergeten ik te checken, vertrok van een klein station met paaltjes en ik ben overal poortjes gewend... dus helemaal niet meer aan gedacht omdat ik normaal moét inchecken om überhaupt een trein te kunnen zien :') was gelukkig maar een klein stukje maar voelde me zo banketstaaf! Ik heb ook een studenten week OV maar was toch als de dood dat ik gecontroleerd zou worden, nee zwartrijden is niet aan mij besteed. Zou m’n hart niet volhouden denk ik _O-

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Shadow0

Berichten: 43452
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:36

Biebz: misschien kun je dit naar de NS sturen (per brief, kaartje erbij) en vragen of je de kosten van een van de twee reizen terugkrijgt. (Ik weet eigenlijk niet welke.) Je kunt immers gewoon laten zien dat je bent in- en uitgecheckt, en dat die omleiding er was, en zelfs waarschijnlijk dat je overboeking is vanaf jouw pinpas.

(En als je het vergeten bent in zo'n situatie en je krijgt wel een boete, dan zou ik de NS achteraf ook aanschrijven met het verhaal. Dat werkt meestal het beste: als de conducteur je aanspreekt wel je uitleg geven, maar als het dan niet opgelost wordt het daarna met de klantenservice van de NS opnemen.)

Of, als je inderdaad een week-ov hebt, dan kun je eens per jaar je kosten voor een treinkaartje terugclaimen. Dat is misschien wel net zo makkelijk.
https://www.ns.nl/klantenservice/geld-t ... ement.html

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:34

Ik had denk ik gewoon op mijn eindstation uitgecheckt en geen los kaartje gekocht O:) Vooral ook omdat het storing was en geen vrijwillige keuze.

Wat ik trouwens echt belachelijk vond vandaag was dat de buschauffeur de deuren dicht wilde doen terwijl er nog twee meisjes aan het instappen waren. 1 van de 2 moest nog even snel haar buskaart uit de tas vissen (maandkaart) en dat duurde de buschauffeur te lang. Net toen ze instapten, deed de buschauffeur de deuren dicht. Gevolg: 14-jarig meisje tussen de deur -O- Ze zag ook niet in wat er mis mee was dat het meisje vast zat tussen de deur...
Laatst bijgewerkt door Destination op 22-11-17 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Biebz

Berichten: 5471
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:36

Ben uit eindelijk wel gecontroleerd. Dus voelde mij wel opgelucht dat ik een kaartje had gekocht..
Ik kan niet zo goed tegen dit soort dingen :+ Wordt er zenuwachtig van, en heb ontzettend last van faalangst. Dus ben dan echt bang dat ze boos worden _O- Gelukkig is het goed gekomen.

Ik ga even ernaar kijken Shadow! Dankjewel :)

Femek2902

Berichten: 1320
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:07

Ik ken geen enkele conducteur die boos wordt als je geen kaartje hebt door een onhandige fout.. Hooguit een beetje geïrriteerd als je de 10e bent die dag :o
Mocht je nou heel arrogant of aggressief gaan doen dan wordt het anders, maar dan nog worden ze niet boos.. Enkel wordt je dan op het volgende station de trein uitgezet, al dan niet met handboeien, en met een flinke boete aan je kontje :D

Soms zijn conducteurs net mensen :)

Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:42

Hier in de arriva trein mag je wel de trein uit als je niet bent ingecheckt.. Dan moet je rennen naar het incheckpoortje op het volgende station in de hoop dat je er op tijd weer in zit :')

Ik het laatst ook.. Ik reis normaal niet met de trein maar moet wel het station over om bij m'n bus te komen en dan check ik altijd gewoon in bij ns en dit keer moest ik de arriva trein hebben.. Zat er al in en ben er maar uitgelopen want daar staan wel vlakbij poortjes waar je kan in en uitchecken voor het overstappen..

Wie zwijgt stemt niet altijd toe, want soms hebben ze geen zin om met idioten te discussiëren

Gianti

Berichten: 10940
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 23:09

En weer mot.. mijn lijf is er weer eens mee "gestopt", extreem veel pijn.. dus ging op invalide stoel zitten (kan me echt niet staande houden), kwam er een oudere man binnen die moeilijk te been was.. voor ik wist werd mij al huid vol gescholden dat ik daar zat ;(

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 06:47

Wat heb je toen gedaan?
Ik zou heel kalm terugzeggen dat ik daar niet zomaar zit. Ik mag dan nog niet zo oud zijn, maar ook jongere mensen hebben soms problemen met hun lichaam al dan niet zichtbaar.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 07:03

Gianti schreef:
En weer mot.. mijn lijf is er weer eens mee "gestopt", extreem veel pijn.. dus ging op invalide stoel zitten (kan me echt niet staande houden), kwam er een oudere man binnen die moeilijk te been was.. voor ik wist werd mij al huid vol gescholden dat ik daar zat ;(


Troost je,
Ik zat ook een keer op de invalide plek toen ik op krukken liep. Mijn knie zat zichtbaar in een brace, maar een dame op leeftijd vond dat ik maar ergens moest gaan staan. Want zij had een drukke dag gehad en wilde echt gaan zitten. Dus zelfs als het zichtbaar is ben je niet veilig. En durf dan maar eens jezelf te verweren wat zij hebben dit land opgebouwd blablabla.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 07:53

Die had ik gehoekt met die kruk. Walgelijk volk joh. :=