Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:36

Pfff dat de verwarming hoog staat in de trein terwijl het al warm is. Weet my a ongeluk!
En dat ik voor retourtje leiden ruim 9 euro moet aftikken voor twee haltes

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:50

Het kan helpen om naar een andere coupte te lopen, vaak is daar de tempratuur anders.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 11:34

Er zit hier een meisje schuin tegenover mij, ze haalde een bakje salade tevoorschijn, maakt er een foto van en doet hem weer in haar tas, vervolgens pakt ze een frikandelbroodje en eet die op :=

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 11:35

SindyKaya schreef:
Er zit hier een meisje schuin tegenover mij, ze haalde een bakje salade tevoorschijn, maakt er een foto van en doet hem weer in haar tas, vervolgens pakt ze een frikandelbroodje en eet die op :=

_O-

xPabloBokt

Berichten: 9377
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 11:36

Nayomie schreef:
SindyKaya schreef:
Er zit hier een meisje schuin tegenover mij, ze haalde een bakje salade tevoorschijn, maakt er een foto van en doet hem weer in haar tas, vervolgens pakt ze een frikandelbroodje en eet die op :=

_O-


:Y)

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 12:04

SindyKaya schreef:
Er zit hier een meisje schuin tegenover mij, ze haalde een bakje salade tevoorschijn, maakt er een foto van en doet hem weer in haar tas, vervolgens pakt ze een frikandelbroodje en eet die op :=



Instagramleven vs normale leven _O- _O-

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 12:07

Ik zat al te zoeken op #healthy maar kon niks vinden :+

Cowboy55
Berichten: 8482
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 14:34

SindyKaya schreef:
Er zit hier een meisje schuin tegenover mij, ze haalde een bakje salade tevoorschijn, maakt er een foto van en doet hem weer in haar tas, vervolgens pakt ze een frikandelbroodje en eet die op :=


NEEEEEEEE! _O- _O- _O-

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 16:41

Cowboy55 schreef:
SindyKaya schreef:
Er zit hier een meisje schuin tegenover mij, ze haalde een bakje salade tevoorschijn, maakt er een foto van en doet hem weer in haar tas, vervolgens pakt ze een frikandelbroodje en eet die op :=


NEEEEEEEE! _O- _O- _O-


Dat meisje is mijn spirit animal.

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 16:52

Over vooroordelen gesproken. Net stapte ik de bus in en bij de halte zat een zwangere vrouw in een rolstoel. Toen ze dus uit de stoel stapte en de bus inliep kreeg ze naar haar geroepen door een man:dus je kan toch lopen...
Brutaal

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:35

Dat de buschauffeur de verwarming op standje bejaardenhuis heeft staan, dus ik zweet me dood. Daarnaast is er nu voor de tweede keer deze week een file op hetzelfde stuk snelweg. Kwam net een ambulance van achteren, ik hoop dat iedereen erbij betrokken oké is uiteindelijk. Dat ik te laat kom voor college is niet zo erg.

Edit; oei zijn twee auto's in de vangrail gegaan -O-

Amber_anne

Berichten: 6905
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:02

Iemand naast me die nagelbijt

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:12

Iemand die voor me zit belt knoerdhard in volgens mij Koreaans... Wat vervelende klanken zo s ochtends vroeg :')

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 05:59

Heeft iemand ook wel eens meegemaakt dat je volgens je OV Chip registratie je een paar keer heel veel haltes eerder zou zijn ingestapt terwijl dit pertinent niet klopt? En je daardoor extra geld kwijt bent buiten je jaarabonnement om? := Ik heb gisteren meteen maar Qbuzz bericht.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 06:27

Nee ( gelukkig) nooit mee gemaakt.

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 07:23

purny schreef:
Over vooroordelen gesproken. Net stapte ik de bus in en bij de halte zat een zwangere vrouw in een rolstoel. Toen ze dus uit de stoel stapte en de bus inliep kreeg ze naar haar geroepen door een man:dus je kan toch lopen...
Brutaal

Dit! Voor lange afstanden en als ik alleen reis ; rolstoel. Verder dagelijks krukken. Ik kan ook zonder stukjes. Mensen kunnen dan echt brutaal zijn. Wat heb jij? En idd je kan toch lopen. Of aan je reisgenoot vragen ; kan ze al lang niet meer lopen? Kijk als ik tijdje zit te kletsen met iemand en het komt ter sprake....... Maar vaker dan je verwacht ; als ik in trein zit / onderweg ben geen zin om aan au te denken etc. Het andere uiterste bestaat ook. Ik zat met krukken bij rolstoel plek trein. Daar omheen klapstoeltjes . 1 Mevr. had alles volgebouwd. Er kwam een electrische rolstoel. Mevrouw vokgebouwd bleef met tassen waar ze was; en riep ik doe niet aan opstaan voor gehandicapten. Zelf ben ik opgestaan zodat de vrouw met electrische rolstoel kon parkeren. Gelukkig had ze een mondige man. Die kalm duidelijk was. En mij ook weer op stoel gezet heeft. Ook ergerlijk in sommige treinen rolstoelplek / gehandicapte plek in coupe fijn warm; volgebouwd met koffers. Of met je rolstoeltje ingebouwd worden.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 08:08

Ja dat heb ik ook met dagjes uit ( Efteling bijvb) de hele dag lopen / staan / hangen lukt mij niet.
Ik reserveer dan een rolstoel ( desnoods met doktersverklaring als men dat wenst) en zo kan ik toch ook genieten van een dagje uit.

De opmerkingen die je dan te horen krijgt als je opstaat uit je rolstoel zijn echt asociaal hoor... -O-

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:17

Ik lees dit sinds ik met de trein naar Amsterdam reis, van sommigen moet ik echt hard mijn best doen niet hardop te lachen. :')

Normaal hoef ik maar één bus naar mijn studie in Arnhem, maar dat is nu even een half jaar anders en heb ik de trein naar Amsterdam. Pas bij een vierzits aangesloten waar al twee meisjes zaten, beide een tas op de stoelen, eentje haalt hem weg voor mij en de ander schuifelt voor mijn gevoel haar tas een beetje beschaamd naar zich toe, ware het niet dat ze daarna mij aankijkt en vet blij glimlacht "Jouw tas mag wel naast de mijne hoor!" Niks geen schaamte zoals ik dacht, ik heb best beduusd gekeken en daarna lachend afgewezen. Eigenlijk best sociaal voor een vrij asociale gewoonte.. Ik vond hem wel leuk stiekem..! :D

Sinds ik in Amsterdam mijn dagen besteed merk ik dat ik een heel stuk mondiger wordt en sneller ergens iets van zeg en mijn woonplaats/studiestad is dat niet gewend. Geeft hele grappige verschrikte gezichten. :o

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:29

Dat met die rolstoel vind ik persoonlijk ook wel een beetje lastig..
Wanneer een ander iemand die echt invalide is daardoor geen plek/ruimte heeft vind ik het ook aso. Evenals op een invalide parkeerplek gaan staan wanneer je eigenlijk goed kan lopen. Mijn moeder is sinds een aantal jaar invalide en ik zou het heel erg vinden als het haar moeilijk werd gemaakt door mensen die in pricipe niet eens invalide zijn.

Maar zolang niemand er last van heeft in de zin van je neemt geen 'plekken in' vind ik dat mensen gewoon hun mond moeten houden. :)

jahoorisgoed

Berichten: 392
Geregistreerd: 12-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 10:09

Vanochtend was wederom echt een feest in de metro. Er stapte een moeder met kind in. Papa bleef achter op het perron en daar was het kind het duidelijk niet mee eens, krijsen dat ie deed. Moeder vond het duidelijk net zo irritant als de rest van de mensen in de metro deed heel erg haar best om het kind stil te krijgen maar dat wilde helaas niet echt lukken.
Toen stapte er vier mensen in, strak in pak, zonnebril op, met een hele grote fancy ADE pas om hun nek, ik denk dat ze daar werkten, en ze begonnen heel hard te praten in een volgens mij oost-Europese taal. Een van de vier was blijkbaar erg grappig wat regelmatig resulteerde in heel hard (maar echt, hárd) gelach van de andere drie.
Een paar haltes later stapte er een man in die aan het bellen was in een voor mij onbekende taal, maar door het geschreeuw van de ADE-mensen en het gekrijs van het kind, ging hij steeds harder praten aan de telefoon. Als reactie hierop gingen de vier ADE-mensen nóg harder praten en als reactie daarop ging het kind nóg harder krijsen en zo ging het nog een aantal haltes door. Het was echt verschrikkelijk :')
Gelukkig stapte de bellende meneer en het krijsende kind na een tijdje uit, anders was ik met het kind mee gaan janken denk ik :')

Flying_Angel

Berichten: 15713
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 10:17

jahoorisgoed schreef:
Vanochtend was wederom echt een feest in de metro. Er stapte een moeder met kind in. Papa bleef achter op het perron en daar was het kind het duidelijk niet mee eens, krijsen dat ie deed. Moeder vond het duidelijk net zo irritant als de rest van de mensen in de metro deed heel erg haar best om het kind stil te krijgen maar dat wilde helaas niet echt lukken.
Toen stapte er vier mensen in, strak in pak, zonnebril op, met een hele grote fancy ADE pas om hun nek, ik denk dat ze daar werkten, en ze begonnen heel hard te praten in een volgens mij oost-Europese taal. Een van de vier was blijkbaar erg grappig wat regelmatig resulteerde in heel hard (maar echt, hárd) gelach van de andere drie.
Een paar haltes later stapte er een man in die aan het bellen was in een voor mij onbekende taal, maar door het geschreeuw van de ADE-mensen en het gekrijs van het kind, ging hij steeds harder praten aan de telefoon. Als reactie hierop gingen de vier ADE-mensen nóg harder praten en als reactie daarop ging het kind nóg harder krijsen en zo ging het nog een aantal haltes door. Het was echt verschrikkelijk :')
Gelukkig stapte de bellende meneer en het krijsende kind na een tijdje uit, anders was ik met het kind mee gaan janken denk ik :')


Klinkt als mijn nachtmerrie. Wat een drama!

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 10:46

Shaggy09 schreef:
Evenals op een invalide parkeerplek gaan staan wanneer je eigenlijk goed kan lopen.

Daar zijn toch vergunningen voor nodig? En er zijn zoveel aandoeningen die van moment tot moment verschillen en waaraan je dat niet kunt zien: mensen die wel goed maar niet ver kunnen lopen bv, wegens hart- of longproblemen, stofwisselingsproblemen, of waarbij teveel lopen leidt tot enorme ontstekingen die je dus pas achteraf krijgt. Op het moment van lopen zie je niets, maar misschien ligt iemand bij te ver over de grenzen gaan een week met pijn in bed.

Er zijn ongetwijfeld mensen die er misbruik van maken. Er zijn ook een boel mensen die het niet gebruiken terwijl het hun leven en gezondheid flink zou helpen, maar het niet durven, het niet kunnen betalen of niet door de procedures komen.
Je weet het gewoon niet, het meeste zie je niet.

Warboel
Berichten: 14678
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:12

Er zit nu iemand uitgebreid pizza te eten in de bus |(
Wordt echt een beetje naar van die geur gewoon, in de trein kan je nog in een andere coupe gaan zitten maar in de bus kan je er niet echt omheen %)

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:15

Warboel schreef:
Er zit nu iemand uitgebreid pizza te eten in de bus |(
Wordt echt een beetje naar van die geur gewoon, in de trein kan je nog in een andere coupe gaan zitten maar in de bus kan je er niet echt omheen %)

Ik snap je struggle. Vorig jaar zat ik elke ochtend vast aan zo’n Tais voedels geur. Heerlijk hoor om 6:40 sochtends -O-

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:17

Ik lees al tijden mee omdat ik kan genieten van alle herkenbare situaties, maar heb zelf eigenlijk nooit wat te melden...

.... Of nouja, tot vandaag. Ik dacht slim te zijn en een goedkopere vlucht te pakken vanaf Sheffield, maar een enkeltje van Manchester naar Sheffield is dus gewoon al 25 pond. Mij hoor je niet meer klagen over de Nederlandse prijzen. :')