Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Shadow0

Berichten: 43494
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 18:43

Bowo, andere mogelijkheden zijn om medereizigers die er ook mee te maken hebben te vragen om ook regelmatig klachten in te dienen, twitter gebruiken, en gemeenteraadsleden benaderen.

Bowo
Berichten: 2810
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 18:51

Anderen benaderen gaat vrij lastig worden. Het is een redelijk gat waar dit is, de gemiddelde bezetting van de bus op dit stuk zal 5 ofzo zijn (waardoor ik het nog vervelender vindt, het is niet alsof je daardoor andere mensen zou benadelen) en komt er vrijwel nooit iemand vanuit mijn trein in die bus (misschien ook wel hierom)
Twitter heb ik ook niet...

snuffie123
Berichten: 1284
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 20:56

Ik had een tijdje geleden wel iets waardoor ik de buschauffeur blijkbaar zeer heb geïrriteerd := .

Zat te wachten op een bus en precies om die tijd kwam er een bus aangereden. Ik was er op dat moment door privé omstandigheden niet helemaal bij met mijn gedachten en ben die bus dus ingestapt. Nadat ik was ingecheckt en zag dat de bus er heel anders uitzag dan mijn bus, liep ik meteen naar de chauffeur om te vragen of ik er weer uit mocht ( hij was nog niet vertrokken, omdat er nog meer mensen naar binnen moesten). Dus nadat de andere mensen waren ingestapt (de deur meteen dichtging) en ik bij hem kon komen heb ik het meteen gemeld en gevraagd of ik eruit mocht.

Toen werd hij dus echt heel boos, waafom ik dan uberhaupt was ingestapt etc. Gewoon echt een grote mond! Ik snap dat hij het vervelend vindt, maar kom op zeg. :oo

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 00:20

Ook een buschauffeur kan zijn dag niet hebben hè. Zijn ook allemaal mensen...

Ik had je wsl met een beetje humor er weer uitgelaten.

daantjuhhh

Berichten: 26856
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 12:00

Anne_GTI schreef:
Ook een buschauffeur kan zijn dag niet hebben hè. Zijn ook allemaal mensen...

Ik had je wsl met een beetje humor er weer uitgelaten.

Waarschijnlijk _O-

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 23:00

:D Ik probeer elke dag er een feestje van te maken.

Zo de deur opengooien voor een klant die aan het klunzen is zal ik niet snel doen... eigenlijk komt er altijd wel een opmerking van mijn kant bij.

In jouw situatie zou dat kunnen zijn: "deze bus is veel gezelliger" of "je hebt gelijk, ik heb net 2 dagen mijn rijbewijs, daar durfde ik ook niet mee op pad"

theadora99

Berichten: 3628
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 23:06

Ik had laatst ook een vrolijke buschauffeur, we waren 4 minuten te vroeg op het station dus hij zei “ja jongens ik heb een strak schema dus over 4 minuten mogen de deuren pas open. Daarna moet ik nog 2 minuten wachten voor mijn volgende rit, namelijk lijn xx naar xxxx. Ik heb geen idee waar jullie allemaal heen moeten, maar houd rekening met vertraging naar Amsterdam. Verder waren die 4 minuten een grapje, fijne dag!” en deed de deuren open. Maakte mijn rotochtend toch wel een beetje goed <3

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 01:15

Shadow0 schreef:
fohadie schreef:
Zie hier wie de voorwaarden kent van de kaart die men gebruikt. Daar staat nl duidelijk in dat je ook met een gratis kaart moet in en uitchecken en wat de sancties zijn als dit niet goed gebeurt. Maar wie leest die voorwaarden nu?! (Ja, ik ben dus zo iemand die dat altijd wel leest.)


Maar dat het in de voorwaarden staat maakt nog niet dat die voorwaarden redelijk zijn. Dit zijn van die momenten waar het systeem duidelijk voorop komt te staan. Er is geen concreet nadeel als je gratis reist en niet uitcheckt - en toch wordt het verplicht. Waarom? Zie antwoord van Gloa.

Overigens - ik was vandaag bijna in die ***poortjes verstrikt op Utrecht CS. NEE, ik wil niet inchecken, ik wil helemaal niet met de trein, ik reis met de bus en wil iets kopen bij de winkels op het station. En ik wil niet apart een kaartje gaan uitvogelen en opladen om daarheen te mogen. (Ik ga me echt nog jaren ergeren aan die rotpoortjes.)


Hoeft ook geen kaartje te kopen. Je checkt in, koop wat je wilt kopen en checkt weer uit. Kost je geen geld. Ik snap het probleem niet zo? Dat je te weinig op je pas hebt? En het is echt een groot probleem om genoeg op je pas te hebben? Of je moet echt perse op het station kopen?

Shadow0

Berichten: 43494
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 10:27

Ja, het is een probleem om zoveel saldo op mijn pas te hebben (als ik 'm verlies ben ik dat waarschijnlijk kwijt), en ja ik moest per se op het station wat kopen want ik ben busreiziger en kom daar langs. De voorzieningen op het station zijn niet alleen voor treinreizigers. Dat is expliciet uitgangspunt geweest bij de bouw: "Het station is tot en met december 2016 verbouwd en uitgebreid tot OV-terminal, "een integraal centraal station dat binnen één gebouw de afhandeling regelt voor trein, sneltram en bus"" (Wikipedia)

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 10:32

Maar dat gebeurt ook. Alleen de horeca en andere commerciële gelegenheden liggen wel centraal maar niet integraal.

Ik snap overigens wel waarom je niet zoveel saldo wil hebben (€20 zonder abonnement), alleen maar om even iets te kunnen kopen. Dat zou ik ook niet doen.

Te koop: 7-jarige Arabische ruin

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

Es_ther

Berichten: 18705
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 10:45

Ik kan vaak met 7,- nog inchecken bij de trein hoor, als ik snel wat moet halen op het station.
Heb een tijdje achter het station gewoond en dan liep ik vaak over het perron naar huis. Was iets korter en veiliger. Kostte me niks!

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 10:52

Wat je kunt doen, is bij een automaat toegang tot het station op je kaart laden.
Kwestie van kaart ervoor houden, naar overige producten gaan, en klikken op “eenmalige toegang tot het station”. (Als ik het goed heb).

Zo kun je gewoon naar binnen, zonder dat er 20 euro op hoeft te staan. Is echt zo gedaan :)

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 11:07

Shadow0 schreef:
Ja, het is een probleem om zoveel saldo op mijn pas te hebben (als ik 'm verlies ben ik dat waarschijnlijk kwijt), en ja ik moest per se op het station wat kopen want ik ben busreiziger en kom daar langs. De voorzieningen op het station zijn niet alleen voor treinreizigers. Dat is expliciet uitgangspunt geweest bij de bouw: "Het station is tot en met december 2016 verbouwd en uitgebreid tot OV-terminal, "een integraal centraal station dat binnen één gebouw de afhandeling regelt voor trein, sneltram en bus"" (Wikipedia)


Je kan je geld wel terug vragen als je je pas kwijt bent, maar dat terzijde. Het is een keus die je zelf maakt in mijn ogen.

Shadow0

Berichten: 43494
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 12:09

Het is leuk dat er allemaal extra mogelijkheden zijn, maar ik vind het gewoon storend dat het station, dat uitdrukkelijk is ontworpen om een plek voor alle reizigers te zijn, ook van bus en tram, nu niet zomaar toegankelijk is en dat ik moeite moet gaan doen om dat op te lossen.

Was vorige keer ook al zo raar: ik kom aan met de bus, vriendin komt aan met de trein en we gaan samen naar de stad. Het meest logische is dus om gewoon op het station af te spreken, maar nee.

Ik zou nog steeds graag bewijs willen zien dat het sluiten van de poortjes meer positieve dan negatieve effecten heeft, en anders zouden dat soort dingen gewoon weer teruggedraaid kunnen worden.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 12:22

Even een andere hoek: Er zou minstens 1 poortje open moeten zijn voor reizigers zonder ov. Dit was ik helemaal vergeten, maar zou wel het probleem oplossen. Op Amsterdam centraal werkt dat ook zo. (of zijn ze inmiddels allemaal gesloten?)

Shadow0

Berichten: 43494
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 12:28

Er was 1 poortje open ja. Aan de kant van het niet-busstation. (Dus dan moet je eerst het hele station over, en dan weer terug.)
En het is al een station dat eigenlijk te groot is voor mensen die niet zo goed ter been zijn (afstanden tussen trein en bus / tram, plus de buitenroltrappen die vaak niet werken.)

Bowo
Berichten: 2810
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 13:33

Maar wat is dan het nut van de dichte poortjes als er 1 open staat? Dan gaan de zwartrijders toch gewoon daar door heen?

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 17:10

Er zit iemand met een pizza in de bus :r
Daarintegen is die heel hard aan het leren voor het knm examen, dus dat is wel leuk om te zien.

Oh en de buschauffeur rijd als een idioot. Maar dat is niks nieuws.

I am because you were

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 08:13

Dat moment dat er midden in spits je op trein wacht en een hele hoop mensen uitstappen. Niemand stapt meer uit en schijnbaar kwam van verder nog een paar (en nee holde echt niet naar binnen, gewoon rustig, en die moesten zelfs nog door de deur van boven komen dus had ik ook van buiten echt niet gezien) en je gewoon wordt uitgescholden :oo

Ik HAAT de trein echt -O-

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 08:25

Pffff das ook raar zeg..

Rock this day like there is no tomorrow

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 08:29

Oei er gaat net iemand naast me zitten en die ruikt niet zo fris :') we zijn bijna op eind bestemming gelukkig!

Rock this day like there is no tomorrow

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 12:16

Ik zit in de trein en mijn tas staat naast mijn stoel. Het is behoorlijk druk dus tas kan niet op de stoel naast me. Er is loop ruimte naast mijn tas. Er komt een vrouw aan lopen en ik zet mijn tas verder voor haar aan de kant zodat ze er makkelijk langs kan. Komt er een oude vrouw achter haar aan die een trap tegen mijn tas aan geeft en me begint uit te schelden dat ze over mijn tas heen valt... ja als je er expres tegen aan trapt dan valt om, midden op het gangpad...

LisannePruts

Berichten: 1383
Geregistreerd: 11-09-13
Woonplaats: Brabant

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 12:32

Hier is na lang niet meer gezien te hebben weer een zakdoekjesverkoopster in de trein

Amber_anne

Berichten: 6900
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 12:37

Zit in de stilte coupé als er een vrouw gaat bellen, de persoon aan de andere kant van de lijn praatte zo hard dat het hele gesprek te verstaan was. Heel snel zei iemand al dat het is stilte coupé is, wat ben ik toch blij met die mensen *\o/*

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 12:50

Ik ben een tikkeltje geirriteerd nav. de bus en het inchecken.

Ik wil na mijn werk inchecken, reageerde die paal niet. Tik er een paar keer geirriteerd met mijn pas tegen aan (alsof ie dan wel gaat werken, dom ikkje :Y) ) en geen reactie. Andere paal reageerde wel => uitgecheckt. Wordt er 90 cent afgeschreven? Nog een keer en weer ingecheckt. Kreeg ik een hele preek van de buschauffeur dat ik rustig met die pas moest doen, bla bla bla.

Nu is er dus wel 90 cent afgeschreven, waar ik een beetje geirriteerd over ben. Het is maar 90 cent, maar die andere paal bliepte niet en het schermpje versprong ook niet. Maar voor die 90 cent ga ik niet een hele hoop gezeur me op de hals halen...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Anoukjuuuhh, corinec, Gea99, Mallow, Mo_86, mvdende, Shiloh, Wenta, xLauLaUx, xxxmh, YandexBot en 140 bezoekers