Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Zoe_97

Berichten: 9443
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-15 07:54

Hoi bokkers!
Er zijn al zoveel topics vol met ergernissen, dus waarom geen met de ergernissen op het openbaar vervoer? :D Hier kan je klagen naar hartelust :D

Ik zal beginnen: ik zat net op de trein van Sint-Truiden naar Brussel. Zoals altijd zat de trein overvol maar het was rustig. Ik nog lekker wat aan het dommelen tot er langs mij een vrouw met een baby kwam zitten. Opzich leuk! Ik houd van kinderen, was het niet dat dat kind een uur heeft zitten gillen naast mijn oor en de vrouw geen enkele moeite deed het kind te troosten... Ze liet hem gewoon liggen in zijn maxi cosi de stoel tegenover ons... Daar ging mijn rustige rit...

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Musiess

Berichten: 1574
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 07:57

Mensen in de tram, achter in stappen, in chekken. Alle lege stoelen voorbij lopen en voor in de tram gaan staan! Omdat daar geen zit plekken meer zijn. Daarna voor hun halte er aan komt helemaal weer naar achter lopen om uit te chekken. En daarna weer door de inmiddels overvolle tram helemaal naar voren lopen om daar uit te stappen.

Snap niet waarom ze 4x heen en weer door die drukte moeten.

- Ik heb wel eens Nederlands gehebt maar dat hebt niet gehielpt[color=#FF40BF][b]
- Tevens Orun gediplomeerd.

AnnickT

Berichten: 1459
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 08:24

Als je vriendelijk vraagt of die plek nog vrij is en mensen je straal negeren :n

“Horses don’t love good technique. Horses love interaction that feels good to them.” ~ Lockie Philips

Solmyrkvi

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-12-10

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 08:27

Mensen die in die krappe sprinter 4-zits recht tegenover me gaan zitten ipv schuin. Als het druk is, natuurlijk! maar als het rustig is vind ik het heel irritant omdat ik gigantisch lange benen heb.

En mensen die hun tas naast zich zetten als het heel druk is.

I'm too much Viking to ride a normal horse.

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 08:30

om door te gaan op de tassen.
Mensen die hun hutkoffer perse in het 4 zitje moeten zetten zodat je je benen niet meer kwijt kan.
Terwijl die koffer prima in de ruimte tussen de stoelen past.

Anoniem

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 08:33

Ik erger me kapot aan buschauffeur Bertus Barricello en Arie Alonso als ze weer eens met gangetje gas erop mijn woonwijk doorscheuren en ik in de bus zit. Ik word dan vaak hartstikke misselijk ook. Heb er wel eens van gezegd, dan krijg ik de opmerking dat de tijd voor deze route te krap staat, en dat ze wel door moeten trappen anders halen ze t niet.
Lekker is dat. Soms moet ik me gewoon vasthouden zodat ik niet om sodemieter, ook al zit ik!!

YvvvWedg
Berichten: 365
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 08:34

MayDayParade schreef:
Mensen die in die krappe sprinter 4-zits recht tegenover me gaan zitten ipv schuin. Als het druk is, natuurlijk! maar als het rustig is vind ik het heel irritant omdat ik gigantisch lange benen heb.

En mensen die hun tas naast zich zetten als het heel druk is.


En als het rustig is mensen die naast je komen zitten terwijl er super veel plaatsen vrij zijn

Oosteind's Pepper M2+9 , B+5
Wedgwood L1 + 7

~Never give up the thing you really want~

Zoe_97

Berichten: 9443
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-15 08:43

als we over tassen beginnen! Oude mensjes die op te trein gaan zeuren dat je tas + valise bij de stoel naast je staan omdat zij daar willen zitten, terwijl er een bankje verder ook een plek is. In zo'n oude trein kan je je koffer nergens kwijt...

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Athelas

Berichten: 1962
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 08:43

Telt de veerpont ook als openbaar vervoer? Ik moet elke dag met de pont en ik vind het behoorlijk irrirant als:
- Mensen binnen roken of naast/voor je staan te roken en dan de rook in je gezicht blazen :r
- Mensen die hun scooter/bromer aan laten staan op de pont, of hun scooter/brommer al aan gaan zetten voor ze van de pont af zijn. Dan staat wij in de uitlaatgassen -O-
- Mensen die op de pont gaat staan als ze er niet meer bij kunnen. En dan gaan ze dringen en duwen om er op te passen. Daardoor duurt het langer voordat we vertrekken en op het achter dek sta je echt heel erg op elkaar gepropt.
- En mensen die je fiets gewoon opzij duwen inplaats van te vragen of je aan de kant wil. Laatst was het weer proppen, kwam er opeens een man die mijn fiets oppakt en een meter verder neerzet. :? Of iemand duwt me gewoon op zij. Euh...je kunt ook gewoon vragen of ik iets aan de kant wil, dan doe ik dat.

[o]

puppy1128

Berichten: 5007
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 08:56

De trein komt altijd een kwartier later als je een kwartier te vroeg bent zodat je zeker weet hem niet kan missen.. En komt altijd op tijd als je hem net niet haalt _O-

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 08:59

Een trein die te vroeg stopt waardoor de deur niet aansluit op het perron en je niet kunt uitstappen

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:00

Joolien schreef:
Ik erger me kapot aan buschauffeur Bertus Barricello en Arie Alonso als ze weer eens met gangetje gas erop mijn woonwijk doorscheuren en ik in de bus zit. Ik word dan vaak hartstikke misselijk ook. Heb er wel eens van gezegd, dan krijg ik de opmerking dat de tijd voor deze route te krap staat, en dat ze wel door moeten trappen anders halen ze t niet.
Lekker is dat. Soms moet ik me gewoon vasthouden zodat ik niet om sodemieter, ook al zit ik!!


Echt een gruwel, en dat dan omdat ze zaten te slapen op het station of halverwege een pauze in willen lassen om op Facebook te kijken -O-

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:05

Azmay schreef:
Joolien schreef:
Ik erger me kapot aan buschauffeur Bertus Barricello en Arie Alonso als ze weer eens met gangetje gas erop mijn woonwijk doorscheuren en ik in de bus zit. Ik word dan vaak hartstikke misselijk ook. Heb er wel eens van gezegd, dan krijg ik de opmerking dat de tijd voor deze route te krap staat, en dat ze wel door moeten trappen anders halen ze t niet.
Lekker is dat. Soms moet ik me gewoon vasthouden zodat ik niet om sodemieter, ook al zit ik!!


Echt een gruwel, en dat dan omdat ze zaten te slapen op het station of halverwege een pauze in willen lassen om op Facebook te kijken -O-

Maar wel zeuren dat de bus zo laat is :')

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:10

Ik ergerde me net gigantisch aan een meid naast me die anderhalf uur lang gemiddeld elke 4 seconden haar neus ophaalde. Snuit hem dan leeg in een zakdoek ofzo.
Verder heb ik doorgaans veel ergernissen van korte duur, maar bovenaan staat toch wel de ongelooflijke drukte en het onvermogen van sommige mensen om dan slechts een plek bezet te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:11

Met stipt op 1: Mensen die gaan bellen in de trein, vooral mensen die even rustig hun hele medische staat gaan bespreken. Van "Ja, ik ben net ongesteld geworden" "Ja, gisteren met Pietje naar de dokter geweest om zijn wratten te verwijderen" tot erger,heb het allemaal eens gehoord :r

Verder haat ik mensen die een meereiskaartje hebben zonder dat ze iemand hebben om mee mee te reizen. Dat ze dan alle mensen in de coupé af gaan "Mag ik met jou meereizen?"

Hele schoolklassen vol gillende kinderen in je (stilte)coupé, word ik nou ook niet bepaald vrolijk van op de vroege ochtend...

Mensen die hun tas op de stoel naast zich zetten en die daar ook écht niet weghalen in de spits. Heel fijn als je een half uur in de bus/trein kan staan omdat iemand te beroerd is zijn troep bij zich te houden...

En in de bus: mensen die (te) laat op het knopje drukken, waardoor de bus een noodstop moet maken en je bijna door de voorruit vliegt. Of buschauffeurs die doorrijden bij je halte, omdat "je niet snel genoeg was".... :roll:

Verder vind ik het OV echt fantastisch _O-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-10-15 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Solmyrkvi

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:12

Gisteravond zat ik in de trein en vroeg ik me af of er een natte hond lag of zo, het rook niet bepaald fris. Loop ik naar de deur, zit in de coupe een vrouw met haar schoenen uit en duidelijk natte sokken op het bankje tegenover haar :r

I'm too much Viking to ride a normal horse.

loeloemoekie

Berichten: 363
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:14

Vooral buurtbus ergernissen hier! ( ik weet niet of de buurtbus een ding is buiten brabant :') ), maar van die chaffeurs die belachelijk hard optrekken, waardoor het busje 60000 toeren maakt en vervolgens heel schokkerig 3 keer achter elkaar overschakelt omdat het 50 km/u in zijn 1 aan het rijden was.

Verder mensen in het algemeen in de bus, mensen die kei hard gaan telefoneren naast je, mensen die veel te dicht tegen je aan komen zitten. Mensen die voorin in de bus al gaan staan zodat er amper mensen langs kunnen.

Tammie <3 280308

Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:14

Je kan toch gewoon aan iemand vragen of die z'n tas aan de kant wil halen? Doe ik tenminste wel hoor. Ik heb betaald voor de trein, je tas niet. Waar ik me aan erger: mensen die in de trein op de binnenste stoel gaan zitten en dan op de buitenste stoel hun tas neer zetten. Als je contactgestoord bent ga dan gewoon met de auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:16

Captain schreef:
Je kan toch gewoon aan iemand vragen of die z'n tas aan de kant wil halen? Doe ik tenminste wel hoor. Ik heb betaald voor de trein, je tas niet. Waar ik me aan erger: mensen die in de trein op de binnenste stoel gaan zitten en dan op de buitenste stoel hun tas neer zetten. Als je contactgestoord bent ga dan gewoon met de auto.

Ja, maar het zijn dan vaak de mensen die slapen of oortjes in hebben waardoor ze je niet (willen) horen, of idd de contactgestoorde mensen die jij benoemd :)

Zoe_97

Berichten: 9443
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-15 09:19

Captain schreef:
Je kan toch gewoon aan iemand vragen of die z'n tas aan de kant wil halen? Doe ik tenminste wel hoor. Ik heb betaald voor de trein, je tas niet. Waar ik me aan erger: mensen die in de trein op de binnenste stoel gaan zitten en dan op de buitenste stoel hun tas neer zetten. Als je contactgestoord bent ga dan gewoon met de auto.

er zijn dus echt mensne die dit weigeren... Ik let altijd goed op hoe druk het is als mijn tas angs me staat, als er iemand aankomt neem ik hem op (tenzij het niet anders kan,, dus mijn grote koffer als ik naar/van kamers ga in combinatie met een oude rein waar je die niet onder de stoel kan schuiven)

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:20

Oh nog een ergernis, huilende kinderen in de bus. Mensen die hun kinderen niet onder controle hebben, chauffeurs die wegrijden terwijl ze moeten wachten op een andere bus...

Over contact gestoord..ik ben het er mee eens dat het niet netjes is maar contactgestoord en een auto nemen vind ik niet echt een kloppende oplossing. Niet iedereen heeft een auto of is in staat om auto te rijden :)

Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:21

Serieus? Ik reis al vele jaren met het ov en nog nooit heeft iemand geweigerd een tas aan de kant te halen. Dan zou ik overigens ook wel heel beduusd kijken.. :')

Eloya

Berichten: 5157
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:21

Joolien schreef:
Ik erger me kapot aan buschauffeur Bertus Barricello en Arie Alonso als ze weer eens met gangetje gas erop mijn woonwijk doorscheuren en ik in de bus zit. Ik word dan vaak hartstikke misselijk ook. Heb er wel eens van gezegd, dan krijg ik de opmerking dat de tijd voor deze route te krap staat, en dat ze wel door moeten trappen anders halen ze t niet.
Lekker is dat. Soms moet ik me gewoon vasthouden zodat ik niet om sodemieter, ook al zit ik!!


Komt mij bekend voor :P heb ook tot voor kort in almelo gewoond

Dat bussen te vroeg bij de halte wegrijden omdat ze bij de voorgaande haltes niet hoefden te stoppen. Had bijvoorbeeld gisteren nog 5 minuten dus ik rustig wachten, zegt een voorbijganger, oh die bus is al langs geweest hoor -O-

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:22

Weigeren? :oo Dat is asociaal.

RoosDeG

Berichten: 1834
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:26

loeloemoekie schreef:
Vooral buurtbus ergernissen hier! ( ik weet niet of de buurtbus een ding is buiten brabant :') ), maar van die chaffeurs die belachelijk hard optrekken, waardoor het busje 60000 toeren maakt en vervolgens heel schokkerig 3 keer achter elkaar overschakelt omdat het 50 km/u in zijn 1 aan het rijden was.

Verder mensen in het algemeen in de bus, mensen die kei hard gaan telefoneren naast je, mensen die veel te dicht tegen je aan komen zitten. Mensen die voorin in de bus al gaan staan zodat er amper mensen langs kunnen.


Woon je in het zelfde dorp :')
Zeer herkenbaar van de buurtbus :P

wil je vaker mee genieten van de loonse en drunense duinen?? volg ons dan op Instagram:@turnerdeshinker :)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, KleinBoefje, SentiBot en 32 bezoekers