Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 08:48

SavannahNx schreef:
Net werd heel Utrecht Centraal geëvacueerd. Er was brand geweest (aangestoken) hoorde ik dan en we moesten allemaal naar buiten. Alle poortjes werden opengegooit en allemaal een rood kruis dus in of uitchecken kon niet. Dus toen maar illegaal ( :+ ) de trein in gegaan en gelukkig achter een bekende aangelopen door de poortjes in mn woonplaats.

Was wel even een ergernis dat ik dus verplicht zwart moest gaan reizen.

Mensen waren aardig in paniek en vrouwen die geen Nederlands konden vroegen aan mij wat er allemaal was haha gelukkig valt t mee er ligt alleen overal water.

Maar hoezo moet je dan verplicht zwart reizen? Als je al op het station was, dan was je toch ook al ingecheckt? En als je nog buiten de poortjes was, dan lijkt mij dat je tijdens een evacuatie sowieso niet naar binnen hoort te gaan, en dus ook niet naar je trein.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 10:53

oomens schreef:
SavannahNx schreef:
Net werd heel Utrecht Centraal geëvacueerd. Er was brand geweest (aangestoken) hoorde ik dan en we moesten allemaal naar buiten. Alle poortjes werden opengegooit en allemaal een rood kruis dus in of uitchecken kon niet. Dus toen maar illegaal ( :+ ) de trein in gegaan en gelukkig achter een bekende aangelopen door de poortjes in mn woonplaats.

Was wel even een ergernis dat ik dus verplicht zwart moest gaan reizen.

Mensen waren aardig in paniek en vrouwen die geen Nederlands konden vroegen aan mij wat er allemaal was haha gelukkig valt t mee er ligt alleen overal water.

Maar hoezo moet je dan verplicht zwart reizen? Als je al op het station was, dan was je toch ook al ingecheckt? En als je nog buiten de poortjes was, dan lijkt mij dat je tijdens een evacuatie sowieso niet naar binnen hoort te gaan, en dus ook niet naar je trein.


Ik kwam van mn werk dus uit het centrum gelopen toen alle poortjes voor de kanten zowel in als uitchecken een rood kruis hadden.

Iedereen liep ineens gewoon weer binnen dus ben ik ook gewoon naar mn trein gegaan.

Elitedeux

Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:37

Er zit een hele verwarde man in de trein nu bij mij. Conducteur maar even gewaarschuwd want vindt het niet zo prettig

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:10

Elke middag zit dezelfde man bij mij in dezelfde treincoupe een blik bier open te trekken. En zodra de trein 1 seconde te laat vertrekt scheld hij de hele coupe vol.

Denk dat ik toch maar in een ander treindeel ga zitten voordat ik een blik bier naar mijn hoofd krijg, dan thuis maar wat verder lopen naar het uitcheckpaaltje :Y)

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 17:05

Mensen die met huilende baby's of schreeuwende kinderen in de stiltecoupé gaan zitten :+

Foaly

Berichten: 4819
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 17:16

Mensen met huilende baby's of schreeuwende kinderen. Punt. :+

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 17:18

Foaly schreef:
Mensen met huilende baby's of schreeuwende kinderen. Punt. :+

Ohhhh ja!
Gisteren ook, zat in de bus, vrouw met een kind. Nja kind krijgt zijn zin niet, en zet echt alles op alles om een standaard streekbus compleet bij elkaar te bleren. Had oortjes met muziek in en volume op max en zelfs daar schreeuwde die overheen -O-

Cowboy55
Berichten: 8482
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 17:27


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 17:42

Haha je zou het bijna denken hè :') . Maar nee treintjes reviseren is helaas een erg prijzige hobby. Maar daarna zijn ze ook bijna helemaal opnieuw opgetrokken. Gaat wel iets verder dan een ander vloertje en nieuwe bankjes.

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 07:34

Ik zit nu in een treinbus, wat opzich al een ergernis is. Maar de kachel staat echt op standje sauna, daar zit ik dan met m'n vier lagen kleren :')

Anders zet je de kachel op 15-20 graden, dan is de overgang niet zo belachelijk groot tussen buiten en de bus..

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:11

Ik was zowel ma als di te laat omdat mijn trein ineens omdraaide. Nu staan we stil vanwege een "klein probleempje met de trein" wat de machinist op gaat lossen. Ik moet t nog zien.

Edit. We rijden weer *\o/*

Lien_

Berichten: 2493
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:33

Femek2902 schreef:
Ik zit nu in een treinbus, wat opzich al een ergernis is. Maar de kachel staat echt op standje sauna, daar zit ik dan met m'n vier lagen kleren :')

Anders zet je de kachel op 15-20 graden, dan is de overgang niet zo belachelijk groot tussen buiten en de bus..

Volgens mij deden ze woensdag op mijn trein een poging de overgang tussen sneeuw en binnen zo klein mogelijk te maken, airco stond vol aan :') koud dat het was!

Gisteren was echt een regelrechte ramp, in de ochtend al een half uur vertraging maar 's avonds weer naar huis gaan, jeetje.. Ik was voor 5u op het station want ik verwachtte al problemen, en ja hoor, de 5u trein was er om 6u pas :') Hebben 2x zo lang over de reis terug gedaan in verband met het weer, maar goed, ik kwam tenminste thuis. Heel veel treinen werden op het laatste moment gecanceld. Mijn vriend moest van veel verder terugreizen, die stond om middernacht vast in de buurt van Londen, en moest twee uur wachten op een taxi :+ Vandaag maar niet gegaan; als treinen al rijden is het met vertraging, ze adviseren iedereen niet te reizen en degenen die al weg zijn om zo snel mogelijk terug te keren naar huis :+ -O- sneeuwt het ook eens in Engeland, ligt alles direct plat.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 18:05

Dat moment dat je een noodstop maakt tussen de weilanden, je wel rond loopt rondom de trein maar niet even de passagiers inlicht. := Ik snap wel dat je eerst wilt zien hoe en wat maar al is het een klein berichtje...

Edit, via de reisplanner weet ik nu dat onze trein schijnbaar kapot is, en dat kon de machinist niet zelf vertellen? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 18:50

Omroep kapot }:0

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 19:03

We zijn er zonder pardon enkele stations verder uitgezet. :brr:
Als ie kapot is dan kom je toch in de coupé. Arriva is echt zo groot niet. :+

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 22:44

Mijn terugreis was weer drama :')
Tram moest omrijden vanwege ijsvorming onder een viaduct, daardoor mistte ik mn trein. De volgende trein had 10 minuten vertraging, waardoor ik mn overstap ook had gemist. Was echt een feestje met dit weer :(

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 01:54

magda_90 schreef:
We zijn er zonder pardon enkele stations verder uitgezet. :brr:
Als ie kapot is dan kom je toch in de coupé. Arriva is echt zo groot niet. :+


Maar als je omroept hoor je jezelf niet. Dus je weet niet of je omroep het heeft gedaan.

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 02:48

Ik heb het ook vaak zat meegemaakt, zit ik over de omroep alles wat er gebeurt en waarom zo duidelijk mogelijk uit te leggen, krijg ik later van alle kanten verwijten dat ik niet heb omgeroepen -O- . Over het algemeen hoor je dat inderdaad zelf niet dat de omroep stuk is. En het gebeurt ook vaak zat dat hij het in een gedeelte wel doet en ergens anders niet.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 07:52

Ja zo, al met al zijn we met een half uur vertraging er wel goed afgekomen.

Foaly

Berichten: 4819
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:10

Niet om de hele OVP discussie hiernaartoe te halen maar

Afbeelding

Dit is zeg maar niet heel handig :\

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:44

Dat is zelfs heel erg dom. Naast het feit dat het levensgevaarlijk is, is de kans groot dat ze hierdoor straks niet meer mogen bijvoeren waardoor ze hun eigen actie om zeep helpen.

AnnevM

Berichten: 925
Geregistreerd: 12-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:42

Dat ik van Enschede naar Rotterdam moet en er geen/weinig treinen rijden tussen Deventer-Almelo en ook niet tussen Utrecht-Rotterdam ;(

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 19:40

Niet echt een ergernis maar wel weer een raadseltje: een van de bushaltes had een bordje 'tijdelijke halte.' Alleen... die halte is er al minstens 10 jaar (en ik denk nog wel veel langer dan dat.) Wat is daar tijdelijk aan!?

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 19:43

Doen ze het in Assen beter. Daar was paar jaar geleden een omleiding, welke nog steeds niet klaar is, maar ondertussen is dit ook de standaard route geworden :P

Warboel
Berichten: 14678
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 20:25

Is het niet van één lijn ofzo een tijdelijke halte Shadow?