Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 18:16

En dat nieuwe NS flex? dat kan ook met de bus volgens mij. Weet je in ieder geval een vast moment waarop het afgeschreven wordt.

lor1_1984

Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 18:27

Nog nooit van gehoord. :o
Ik ga even Googlen.

Ik maak wrinig gebruik van het ov maar vind het dus ergerlijk dat ik niet in het winkelcentrum mijn kaart kan opwaarderen, dat kan alleen bij een ah, primera of op get station zelf geloof ik.
In de bussen doen die palen het zelden tot nooit als ze al in de bus staan.

Imo zou het gebruiksvriendelijker zijn als er in elk winkelcentrum zo'n oplaadpaal staat of als je gewoon thuis je kaart kunt opwaarderen en zo de bus in kunt stappen zonder dat je je bestelling eerst moet ophalen.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 06:57

Hmm waarom rijdt de trein vanaf Rotterdam naar Groningen niet? Kwam net een trein van het rangeerterrein af namelijk hier in Zwolle.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:08

Staat het niet in de ns app? De trein op spoor 14 gaat ook naar Groningen, die staat er al. Kom er net uit :P

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:13

SindyKaya schreef:
Staat het niet in de ns app? De trein op spoor 14 gaat ook naar Groningen, die staat er al. Kom er net uit :P

Nee kan nergens wat bijzonders vinden. Geen werkzaamheden, storingen of iets dergelijks. Sprinter kan ik niet nemen, dan ben ik te laat, met de intercity ben ik precies op tijd. :))

Gianti

Berichten: 10940
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:10

Dat moment dat je bus te vroeg vertrekt terwijl overstap al krap is....

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 08:51

Gianti schreef:
Dat moment dat je bus te vroeg vertrekt terwijl overstap al krap is....

Dat is wel heel zuur ja. Wel gehaald of niet?

Zojuist: “goedemiddag! We zien dat het druk is dus graag spullen van de stoelen af.”
Het is toch echt nog ochtend en coupe hier is helemaal leeg op enkele mensen na :')

Gianti

Berichten: 10940
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:12

Nayomie schreef:
Gianti schreef:
Dat moment dat je bus te vroeg vertrekt terwijl overstap al krap is....

Dat is wel heel zuur ja. Wel gehaald of niet?

Zojuist: “goedemiddag! We zien dat het druk is dus graag spullen van de stoelen af.”
Het is toch echt nog ochtend en coupe hier is helemaal leeg op enkele mensen na :')


Nope :( dus was mooi te laat...
Whahaha die is iets 4e fanatiek

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:14

Oh dat is wel super balen ja. Was je nog wel op tijd op je afspraak dan?

Gianti

Berichten: 10940
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:18

Nope.. Dus wordt er echr scheitziek van... is niet de eerste keer... ben van rechtstreeks verbinden naar 2 overstappen gegaan en moet nu dus de eerste bus ook nog eerder nemen.....

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:32

Kan je niet een klacht indienen daarover? Of is het officieel geen overstap?

Osianaa
Berichten: 357
Geregistreerd: 08-02-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:41

Als iemand met een studentenov iemand in het weekend meeneemt op meereiskorting hoeft degene met het studentenov daar toch niet extra voor te betalen? Kan het niet helemaal vinden op internet maar dat is haar verteld..

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:42

Osianaa schreef:
Als iemand met een studentenov iemand in het weekend meeneemt op meereiskorting hoeft degene met het studentenov daar toch niet extra voor te betalen? Kan het niet helemaal vinden op internet maar dat is haar verteld..


Nee. In het weekend heet diegene 40% korting en die ander kan gewoon op de meereiskorting. Kost haar niks extra.

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:42

Nee daar hoef je niks extra's voor te betalen.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 09:42

Maar dat moet je wel bij de automaat activeren toch?

Flying_Angel

Berichten: 15706
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 09:56

Degene die meereist, moet het activeren, degene met de ov-studentenkaart hoeft niks te doen.

Live free <3 [o]

Es_ther

Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 11:05

Flying_Angel schreef:
Degene die meereist, moet het activeren, degene met de ov-studentenkaart hoeft niks te doen.

Dit inderdaad.

Ik ergerde me gisteren dat ik niet meer in de trein paste :') .

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

xSCWx
Berichten: 7041
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 20:04

Haha nou ik ging vandaag weer eens met de trein sinds 4 jaar ofzo. En ik las een paar pagina’s terug dat mensen drukken op de knop om de deur open te doen terwijl hij nog niet groen is, en als hij dan groen is niet drukken. Ik dacht Neejoh, het kan toch niet dat mensen dat echt doen. Nou ik mocht het meemaken :') een vrouw op leeftijd, drukt 10x driftig op die knop toen de trein stopte. Knop werd groen en ze stopte met drukken en bleef kijken waarom de deur niet open ging :')

La Vie en Rose 

Bowo
Berichten: 2796
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 20:15

xSCWx schreef:
Haha nou ik ging vandaag weer eens met de trein sinds 4 jaar ofzo. En ik las een paar pagina’s terug dat mensen drukken op de knop om de deur open te doen terwijl hij nog niet groen is, en als hij dan groen is niet drukken. Ik dacht Neejoh, het kan toch niet dat mensen dat echt doen. Nou ik mocht het meemaken :') een vrouw op leeftijd, drukt 10x driftig op die knop toen de trein stopte. Knop werd groen en ze stopte met drukken en bleef kijken waarom de deur niet open ging :')

Waarschijnlijk omdat wij treinen hebben waar de knop groen wordt wanneer je er op drukt (en bijna bij een station bent) en dan gaat de deur automatisch open wanneer de trein helemaal stil staat :)

Foaly

Berichten: 4763
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 16:43

Afbeelding

Dit. Ik ben moe en overprikkeld en ik wil gewoon naar huis |o

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 17:05

Ik ram ook altijd tig keer op t knopje, maar dat is omdat ik weet dat anderen dat irritant vinden _O-

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:43

Dat ik net zware hoofdpijn heb weten te onderdrukken , de trein in stap en dat er een of andere €&@@@“@&€€ die achter mij zit dat het tijd is voor parfum!!! Gatverdamme! Krijg ik mij toch een walm van die putlucht . Dank je wel voel meteen weer mijn kop kloppen . Waarom denken mensen toch dat het Oke is om je nagels te knippen, luchtjes op te spuiten etc in de trein waar anderen ook van moeten genieten ??? Doe gewoon niet!

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 17:10

Laatst toen ik aan het werk was zat er een vrouw haar teennagels te knippen in de trein. :') Ze schrok wel toen ik langs liep.

elise21
Berichten: 483
Geregistreerd: 29-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 17:31

Iemand die met open mond kauwgom aan het smakken was :r
En dan met oortjes in zitten en niet snappen waarom zoveel mensen je geirriteerd aan kijken.
Zelfs door mijn muziek heen hoorde ik het -O-

Bowo
Berichten: 2796
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 19:04

elise21 schreef:
Iemand die met open mond kauwgom aan het smakken was :r
En dan met oortjes in zitten en niet snappen waarom zoveel mensen je geirriteerd aan kijken.
Zelfs door mijn muziek heen hoorde ik het -O-

Ik heb het ook een keer tegen iemand gezegd die gewoon echt asociaal luid in mijn oor kauwgom zat te kauwen, ze begreep niet wat ze nou fout deed en werd nog boos ook...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, ComscoreBot, friezenfan2, GoogleAdsense, kwita, Lynnepinny, MissBambi, Mutti, noordje, ryukapple, Sabine, Stybba, Unit, Wonderstruck, xPabloBokt en 70 bezoekers