Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 19:09

Wanneer de trein volgens de NS app 6 delen zou zijn en er naar 3 komen... :o?

Wil je kunnen studeren? - > https://NietMijnSchuld.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 19:18

Steeph schreef:
Wanneer de trein volgens de NS app 6 delen zou zijn en er naar 3 komen... :o?

Als gevolg van diverse verstoringen zal er hier en daar ander materieel rijden dan de planning.

hamsterfan

Berichten: 4246
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: Velserbroek (bij Haarlem)

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 17:05

Ik was niet zo blij met de staking van connexion vandaag, gelukkig werd het ruim van tevoren wel aangegeven. Had examens dus moest wel naar school :+

Flying_Angel

Berichten: 15711
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 08:43

Geen ergernis van mij, wel van anderen :+
Op Amsterdam centraal heb je een kleine ingang met een trap, je komt dan bij spoor 1 en 2 (richting Haarlem). Als de intercity gestopt is stroomt de massa daarheen om het station te verlaten. Er willen dan ook mensen naar de trein toe, maar iedereen checkt uit, dus kunnen ze niet door de poortjes. Vanochtend weer een vrouw chagrijnig omdat ze de trein miste.

Live free <3 [o]

Ikwashier

Berichten: 4015
Geregistreerd: 29-11-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:13

In Japan staken de buschauffeurs slim. Ze rijden gewoon, maar iedereen mag gratis mee waardoor er geen geld verdiend wordt!

[o]

Shadow0

Berichten: 43495
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:18

Ikwashier: dat zou men wel willen doen maar er is destijds door de rechter bepaald dat de chauffeurs dan geen loon krijgen. Bovendien komt veel hier uit abonnementen en die hebben al betaald. Dat zet dus geen druk op de werkgever, alleen maar op de chauffeurs zelf.

Ikwashier

Berichten: 4015
Geregistreerd: 29-11-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:29

Ahh dat is indd wel erg jammer, zou anders een leuk idee geweest zijn

[o]

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 18:26

Dat de tram te vroeg was en ik hem miste :(

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 22:44

Zit in een drukke trein, netjes 2e klas met m'n studentenov. Zit met zicht op de 1e klas coupe en er kwam zojuist kaartcontrole langs. Zat iemand 1e klas die daar niet hoorde te zitten en de conducteur schreef een boete uit. En met dat ie daarmee bezig is staat iemand sneaky op uit de 1e klas en glipt snel nog even naar de 2e klas. Overduidelijk ook iemand zonder 1e klas kaartje. Conducteur zei niks, controleert onze kaartjes en gaat verder... hij is de coupe nog niet uit of de persoon die net de 2e klas in was geglipt staat doodleuk op en ploft weer neer in de 1e. Zo vreselijk asociaal... kan me er echt aan ergeren dat er mensen zijn die zo weinig schaamte hebben en er nog mee wegkomen ook.

En net nu ik dit verhaal typ draaide de conducteur zich terug om, betrapt de persoon die ineens weer in de 1e klas zit en schrijft een boete uit! Karma is a bitch }:)

theadora99

Berichten: 3629
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 22:55

Hahahaha ja Karma is altijd leuk
Ik ben bevriend met een conducteur dus dat is ook altijd leuk als ik zijn trein moet nemen haha.

Mijn laatste ergernis is dat de bussen naar mijn huis continu gewoon een halfuur of meer te laat zijn. Enorm frustrerend

♡♡♡♡♡

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 22:59

Memories schreef:
Zit in een drukke trein, netjes 2e klas met m'n studentenov. Zit met zicht op de 1e klas coupe en er kwam zojuist kaartcontrole langs. Zat iemand 1e klas die daar niet hoorde te zitten en de conducteur schreef een boete uit. En met dat ie daarmee bezig is staat iemand sneaky op uit de 1e klas en glipt snel nog even naar de 2e klas. Overduidelijk ook iemand zonder 1e klas kaartje. Conducteur zei niks, controleert onze kaartjes en gaat verder... hij is de coupe nog niet uit of de persoon die net de 2e klas in was geglipt staat doodleuk op en ploft weer neer in de 1e. Zo vreselijk asociaal... kan me er echt aan ergeren dat er mensen zijn die zo weinig schaamte hebben en er nog mee wegkomen ook.

En net nu ik dit verhaal typ draaide de conducteur zich terug om, betrapt de persoon die ineens weer in de 1e klas zit en schrijft een boete uit! Karma is a bitch }:)


Dit vind ik nou leuk :')

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 23:04

Rustig in de stiltecoupé zitten om 8 uur s ochtends met nog een slaaphoofd en mijn hoognodige koffie, als er een oudere vent naast me ploft en UITGEBREID en KEIHARD zijn levensverhaal gaat vertellen, inclusief een hoop gevloek, waardoor de HELE stiltecoupé me geamuseerd aankijkt: ‘wat zou ze doen?’
Mijn gedachte: als ik niet reageer, snapt hij vast dat ik niet sta te springen om een gesprek momenteel
Meneers gedachte: KLETSMAATJE KLETSMAATJE

Je begrijpt, ik was erg blij toen ik arriveerde.
(Natuurlijk had ik vriendelijk moeten aangeven dat het een stiltecoupé was, maar goed, dat kwam effe niet in me op ofzo _O- )

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 00:45

Ik ga echt zelden met de bus , vandaag moest ik wel :+ . Zo Eersr de stad in en moest later nog een bus hebben een woonwijk in , staat er een rolstoeler bij de achterdeur en iedereen liep gewoon voorbij even kijken en doorlopen . Heb hem maar even geholpen met de plank en inchecken , waar is dan je fatsoen gebleven |o

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 01:00

Rebecca schreef:
Ik ga echt zelden met de bus , vandaag moest ik wel :+ . Zo Eersr de stad in en moest later nog een bus hebben een woonwijk in , staat er een rolstoeler bij de achterdeur en iedereen liep gewoon voorbij even kijken en doorlopen . Heb hem maar even geholpen met de plank en inchecken , waar is dan je fatsoen gebleven |o


Als iemand in een rolstoel niks aan me vraagt ga ik ook niet helpen hoor. Voor de meeste mensen in een rolstoel is het alleen maar erg vervelend als mensen je ongevraagd gaan helpen. Als het word gevraagd, en ik kan helpen, doe ik het wel.

Ik ben een beetje zot van mijn Od <3

De liefste en stoerste zus ter wereld? Die heb ik 8-)

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 01:07

De heenweg naar een vriendin, zaten er twee jongens aan de andere kant van t gangpad de gehele weg respectloos over me te praten dingen als “ik zou haar wel doen” “maak een foto van dr” “ze is wel lekker” ik zat echt op mn tong te bijten om niets te zeggen maar ik had het eigenlijk moeten doen.. Ik ben geen object ofzo hallo zeg. En dan heel zachtjes “mevrouw psst mevrouw” ik deed maar net of ik het niet hoorde. Ze hebben de hele rit (20 min) over mij gepraat..

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

Ineke2

Berichten: 33096
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:37

Inoterry schreef:
Als iemand in een rolstoel niks aan me vraagt ga ik ook niet helpen hoor. Voor de meeste mensen in een rolstoel is het alleen maar erg vervelend als mensen je ongevraagd gaan helpen. Als het word gevraagd, en ik kan helpen, doe ik het wel.

Dat verschilt dan per persoon. Ik zit niet in een rolstoel, maar heb wel een zichtbare handicap. Op de terugweg naar huis ben ik vaak zo moe dat ik veel moeite heb om te blijven staan in het ov.
Ik krijg regelmatig een zitplaats aangeboden waar ik zeer dankbaar voor ben, maar soms niet en dan vraag ik heel vriendelijk om.
Echt heel vaak zegt men dan gewoon nee of nog erger mensen doen alsof ze het niet horen...

Ik heb ook wel eens tijdelijk in een rolstoel gezeten, ook dan werd ik regelmatig volledig genegeerd alsof ik er niet was..
Dus Rebecca pluim voor jou +:)+

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ineke2

Berichten: 33096
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:45

SavannahNx schreef:
De heenweg naar een vriendin, zaten er twee jongens aan de andere kant van t gangpad de gehele weg respectloos over me te praten dingen als “ik zou haar wel doen” “maak een foto van dr” “ze is wel lekker” ik zat echt op mn tong te bijten om niets te zeggen maar ik had het eigenlijk moeten doen.. Ik ben geen object ofzo hallo zeg. En dan heel zachtjes “mevrouw psst mevrouw” ik deed maar net of ik het niet hoorde. Ze hebben de hele rit (20 min) over mij gepraat..

Dat is heel vervelend, was het in de trein? Dan had ik opgestaan en naar een andere wagon gegaan denk ik.

Heb zoiets weleens in de bus gehad dat ik mij er ook echt door geïntimideerd voelde. Ben toen naar de buschauffeur gelopen en verteld dat ik mij niet veilig voelde door wat die jongens allemaal zeiden.

De chauffeur zei dat ik dan maar bij hem in de buurt moest gaan zitten, maar dat hij verder niet zoveel voor mij kon doen.

Ik ben terug gelopen naar mijn oorspronkelijke plek en de jongens gingen vrolijk verder met hun opmerkingen. Ik heb mijn moeder toen gebeld en heel luid en duidelijk in geuren en kleuren gaan vertellen wat er aan de hand was met daarbij of ze mij samen met wat vrienden kon komen ophalen bij de bushalte?

Vanaf dat ik opgehangen had waren die gasten muisstil. :')

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 13:15

Ineke2 schreef:
SavannahNx schreef:
De heenweg naar een vriendin, zaten er twee jongens aan de andere kant van t gangpad de gehele weg respectloos over me te praten dingen als “ik zou haar wel doen” “maak een foto van dr” “ze is wel lekker” ik zat echt op mn tong te bijten om niets te zeggen maar ik had het eigenlijk moeten doen.. Ik ben geen object ofzo hallo zeg. En dan heel zachtjes “mevrouw psst mevrouw” ik deed maar net of ik het niet hoorde. Ze hebben de hele rit (20 min) over mij gepraat..

Dat is heel vervelend, was het in de trein? Dan had ik opgestaan en naar een andere wagon gegaan denk ik.

Heb zoiets weleens in de bus gehad dat ik mij er ook echt door geïntimideerd voelde. Ben toen naar de buschauffeur gelopen en verteld dat ik mij niet veilig voelde door wat die jongens allemaal zeiden.

De chauffeur zei dat ik dan maar bij hem in de buurt moest gaan zitten, maar dat hij verder niet zoveel voor mij kon doen.

Ik ben terug gelopen naar mijn oorspronkelijke plek en de jongens gingen vrolijk verder met hun opmerkingen. Ik heb mijn moeder toen gebeld en heel luid en duidelijk in geuren en kleuren gaan vertellen wat er aan de hand was met daarbij of ze mij samen met wat vrienden kon komen ophalen bij de bushalte?

Vanaf dat ik opgehangen had waren die gasten muisstil. :')


Het was helaas in de bus! Hahaha heel goed wat je hebt gedaan!
Ik voelde me niet persee onveilig maar ik vond het gewoon nogal akward. Ik durfde niet die richting op te kijken.
Ik dacht nog misschien ligt het wel aan mn kleding.. Had ik maar geen rok aan gedaan.. angstvallig probeerde ik hem naar beneden te trekken en mn tas erop te zetten haha.
Ook maakte ze telkens een opmerking als we over drempels gingen over mn borsten die dan heen en weer gaan. Het was gewoon echt niet fijn..

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 13:18

Gebeurt me ook zo regelmatig helaas. En dan zowel passagiers als chauffeurs/machinsten :r Super naar en gruwelijk asociaal is het.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 13:22

Nayomie schreef:
Gebeurt me ook zo regelmatig helaas. En dan zowel passagiers als chauffeurs/machinsten :r Super naar en gruwelijk asociaal is het.


Ja idd. Ook eens een buschauffeur die zei “blijf jij maar lekker in de bus zitten” toen ik wilde uitstappen. Ik ben geen ding ofzo die je zo kunt aanspreken en over kunt lüllen. Jammer dat ik soms niet zo me bekkie bij heb.

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 13:26

SavannahNx schreef:
Nayomie schreef:
Gebeurt me ook zo regelmatig helaas. En dan zowel passagiers als chauffeurs/machinsten :r Super naar en gruwelijk asociaal is het.


Ja idd. Ook eens een buschauffeur die zei “blijf jij maar lekker in de bus zitten” toen ik wilde uitstappen. Ik ben geen ding ofzo die je zo kunt aanspreken en over kunt lüllen. Jammer dat ik soms niet zo me bekkie bij heb.

Van de week nog een machinist, die me wel wilde opzoeken als ik me eenzaam voelde. 50+ is zo'n man dan. :r
Jammer dat vrouwen vaak als object worden gezien en niet gewoon als persoon. Zou willen dat ik er wat van kon zeggen, maar zoals jij zegt, dat bekkie heb ik niet.

Ineke2

Berichten: 33096
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 13:34

Als het de chauffeur zelf is, dan vraag ik eerst vriendelijk zijn naam... en daarna vraag ik of hij zulke dingen ook tegen / over zijn eigen vrouw / vriendin zegt?
Houd hij dan nog niet op, dan noteer ik het nummer van de bus en zijn naam die ik goed onthouden heb of al gelijk genoteerd heb in mijn telefoon en vertel ik de bewuste man dat ik niet gediend ben van zulke praatjes en dat ik een klacht indien bij zijn werkgever.

Wat ik dan vervolgens ook echt doe.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 13:38

Heb ooit al eens een klacht ingediend tegen eentje, die naaktfoto's van mij wilde en mijn borsten wilde aanraken etc. Die man hebben ze gewoon in dienst gehouden want ik kom hem zo nu en dan nog steeds tegen. Dus dat heb ik al opgegeven. -O-

Ineke2

Berichten: 33096
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 13:45

Nayomie schreef:
Heb ooit al eens een klacht ingediend tegen eentje, die naaktfoto's van mij wilde en mijn borsten wilde aanraken etc. Die man hebben ze gewoon in dienst gehouden want ik kom hem zo nu en dan nog steeds tegen. Dus dat heb ik al opgegeven. -O-

Steeds opnieuw een klacht indienen dan.

Met 1 klacht worden ze niet ontslagen, maar na meerdere klachten zonder verbetering wel. Dossier opbouwen noemen ze dat.

De meesten houden wel op na 1 of 2x een klacht indienen zeker als jij heel duidelijk naar ze bent. Ik ben er niet van gediend en zeg dat daarom ook recht voor zijn raap zonder aggresief te zijn.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 15:00

Oh god, vanochtend in de trein gestapt naar Amsterdam, en heb een korte broek aan. Vinden geile jongetjes/mannen nogal leuk geloof ik. Zit nu weer terug naar huis in de trein en hoor een camerageluid en zie iemand heel snel zijn camera van me weghalen... serieus?

*vindt het een remarkabele doelstelling*
FNRS proeven: F11 +1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amaniblauw, Amberr09, Britta31, Danache, Eve_16, Hannerups, IASCrawler, nick_en_ik, Raineri, Tucktuck, Winna, xrobbiee, YandexBot en 190 bezoekers