Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 18:41

Ohh vandaar. Nee dan snap ik het wel de frustratie :j

Maar wat een gedoe zeg. Zijn het dan ook andere chauffeurs bij dat vervoersbedrijf?

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 18:47

Er is niet zo lang geleden gewisseld van vervoerder en ik gok dat een hele hoop chauffeurs dus nieuw zijn, weet in ieder geval dat ze flink aan het rekruteren waren een paar maanden terug. Het is geen ramp, maar ik vind het al gek dat het bussysteem zo op de schop is gegaan.. In Almere ligt alleen maar busbaan, bussen gaan nooit over de openbare weg binnen de stad, en toch zijn er een paar lijnen die geschrapt zijn waardoor er nu busbanen zijn die niet gebruikt worden. Vind dat echt maf en onlogisch :=

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 19:28

Ik ben echt even uit mijn slof geschoten.. mensen die vertikken om door te lopen in dr coupe, terwijl er mensen buiten nog staan... En na de zoveelste brul van mij werd er eindelijk doorgelopen en paste het makkelijk

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

theadora99

Berichten: 3630
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 22:44

Argh ik heb ook een frustratie. Ik heb bijna nooit problemen met de trein, bussen daarentegen bijna altijd maat trein bijna nooit. 1 keer heb ik haast, 1 keer. En dan is er een defecte trein en kan ik amper naar huis komen -O-

♡♡♡♡♡

Jolien87

Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 22:57

Gianti schreef:
We hebben sinds dit weekend hier nieuw vervoersbedrijf.. nou samen met die sneeuw totale ramp.. best nog te begrijpen, maar werd totaal niet gecommuniceerd ofzo en ook borden waren niet up to date... heel deel kon dus niet thuis komen..

Gisteren borden nog steeds niet up to date en kwamen er geen bussen....

Vandaag was er wel een bus.. alleen een half uur te laat erg frustrerend als zo begint met nieuwe verbindingen


Daar kwam ik maandag dus ook achter. Eerder kon ik met de lijn naar Almere Haven in onze straat instappen en vlakbij mij werk uitstappen maar nu moet ik dus overstappen. Daar kwam ik ín de bus pas achter. -O- Opzich niet het einde van de wereld want het is hooguit een kwartiertje lopen zonder overstap en de bussen gaan om de haverklap. Maar ik vond het niet erg om zo verwend te zijn met de vorige dienstregeling.

Ook vind ik het in de nieuwe bussen geen succes dat de helft van de bus is gereserveerd voor rolstoelen, kinderwagens en invaliden. De helft van de zitplaatsen is weg. En bij de deuren voorin de bus zit nu een tussenschot waardoor je, je echt naar binnen moet wringen. Bah. Humbug.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 17:26

Jolien87 schreef:
Gianti schreef:
We hebben sinds dit weekend hier nieuw vervoersbedrijf.. nou samen met die sneeuw totale ramp.. best nog te begrijpen, maar werd totaal niet gecommuniceerd ofzo en ook borden waren niet up to date... heel deel kon dus niet thuis komen..

Gisteren borden nog steeds niet up to date en kwamen er geen bussen....

Vandaag was er wel een bus.. alleen een half uur te laat erg frustrerend als zo begint met nieuwe verbindingen


Daar kwam ik maandag dus ook achter. Eerder kon ik met de lijn naar Almere Haven in onze straat instappen en vlakbij mij werk uitstappen maar nu moet ik dus overstappen. Daar kwam ik ín de bus pas achter. -O- Opzich niet het einde van de wereld want het is hooguit een kwartiertje lopen zonder overstap en de bussen gaan om de haverklap. Maar ik vond het niet erg om zo verwend te zijn met de vorige dienstregeling.

Ook vind ik het in de nieuwe bussen geen succes dat de helft van de bus is gereserveerd voor rolstoelen, kinderwagens en invaliden. De helft van de zitplaatsen is weg. En bij de deuren voorin de bus zit nu een tussenschot waardoor je, je echt naar binnen moet wringen. Bah. Humbug.


Pfoe zuur!!

Nieuwe bussen zijn echt een ramp idd! Door hoe die ingericht is is die altijd gewoon vol en kan vaak njet zitten.. :(

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 17:28

Dat de vrouw naas mij in de trein zo breed zit dat ik niet eens fatsoenlijk kan zitten.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 18:46

Gianti schreef:
Nieuwe bussen zijn echt een ramp idd! Door hoe die ingericht is is die altijd gewoon vol en kan vaak njet zitten.. :(

Ik heb ze nog niet gezien, maar kan het zijn dat die nieuwe bussen zo zijn ingericht dat er meer staanplaatsen zijn en dat de capaciteit feitelijk hoger is? Dat wil zeggen, zolang niet iedereen zonodig een zitplaats wil?

Schoentje, kerstmuts en [o]

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 18:49

ARGHHHHH die kl*te scholieren :x
De bus was al tot het voorraam al vol. Die mensen waaronder ik moesten eruit halverwege de rit bij een station. Achterdeur gaat open en al die scholieren die stonden te wachten bij de halte dringen zich zo de bus in terwijl iedereen er nog uit moest. Ik heb echt luid gezegd dat die k*t kinderen gewoon moeten wachten tot iedereen eruit is. En dan kijken ze je boos aan hoor want ze willen per se de bus in, terwijl er al een extra bus opgeroepen was

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 19:58

Argh dat is zo irritant. In Uden moet ik mezelf ook altijd de bus uit rammen door de scholieren heen die al instappen.

We staan trouwens stil. Kapotte goederentrein. Zucht.

Edit: we rijden *\o/*

{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—
Doe altijd wat je niet durft

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 09:31

Ik heb de laatste tijd op traject leiden Rotterdam en terug heel veel last van scholieren die menen dat ze niet hoeven te kijken naar plek in tweede klas maar er al meteen eerste klas gaan zitten gewoon omdat het kan. En dan lekker gaan keten want stoer dat ze eerste klas zitten. Gevolg, niet meer te werken. Ik ben dat zo zat
Zelf krijg ik eerste klas vergoeding wat echt niet goedkoop is zodat ik kan werken tijdens het reizen. Dat scheelt enorm want ik ben gemiddeld 12 uur pd weg van huis. Echter daar komt dus zo niets van terecht. Ze weten ook dat als ze betrapt wordt ze alleen maar weg gestuurd worden. Maar ja gecontroleerd wordt er sowieso niet dus lang leve de lol in de eerste klas .
Zo kon ik mij gisteren niet meer inhouden en ben ik echt boos geworden. Alleen jammer dat het zo weinig indruk heeft gemaakt. Er wordt zelfs geweigerd op te staan als een eerste klas reiziger die echt veel betaal voor dat recht niet kan zitten vanwege deze hele groep. Ik ben er zo klaar mee

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 09:56

Willl65 schreef:
Ik heb de laatste tijd op traject leiden Rotterdam en terug heel veel last van scholieren die menen dat ze niet hoeven te kijken naar plek in tweede klas maar er al meteen eerste klas gaan zitten gewoon omdat het kan. En dan lekker gaan keten want stoer dat ze eerste klas zitten. Gevolg, niet meer te werken. Ik ben dat zo zat
Zelf krijg ik eerste klas vergoeding wat echt niet goedkoop is zodat ik kan werken tijdens het reizen. Dat scheelt enorm want ik ben gemiddeld 12 uur pd weg van huis. Echter daar komt dus zo niets van terecht. Ze weten ook dat als ze betrapt wordt ze alleen maar weg gestuurd worden. Maar ja gecontroleerd wordt er sowieso niet dus lang leve de lol in de eerste klas .
Zo kon ik mij gisteren niet meer inhouden en ben ik echt boos geworden. Alleen jammer dat het zo weinig indruk heeft gemaakt. Er wordt zelfs geweigerd op te staan als een eerste klas reiziger die echt veel betaal voor dat recht niet kan zitten vanwege deze hele groep. Ik ben er zo klaar mee

Is daar niet een conducteur voor? Kwestie van een paar keer de hele groep beboeten en het is zo over.
'Ja maar één zielige conducteur tegenover een hele groep jongeren...' betekent dat je dan dus conducteurs niet in hun eentje op een trein moet zetten. Vanaf een paar uitgeschreven boetes per uur zou dat al kostendekkend moeten kunnen, en op beruchte trajecten/tijdstippen moet dat zeker haalbaar zijn.

Schoentje, kerstmuts en [o]

M_D_H
Berichten: 17470
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 10:01

Ik zou dit bij de NS neerleggen.
Misschien dat ze daar dan wel een tijd extra op gaan controleren en eventueel sneller boetes gaan uitdelen.

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

Foaly

Berichten: 4815
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 10:59

Ik vind het altijd zo bijzonder dat de NS conducteurs altijd maar met twee, misschien drie man zijn, en ze in de tram altijd met vijf of zes man sterk binnen komen zetten. Weet iemand wat daar de zin van is?

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 11:28

Wij zijn zelfs vaak alleen. Bij NS kijken ze eerst naar de lengte van de trein, tot 7 bakken mogen we alleen meenemen. We zitten dus vaak alleen op een 6 dubbeldekker. Alleen donderdag, vrijdag en zaterdagavond worden treinen zitten we met 2 conducteurs.

Ik ben een beetje zot van mijn Od <3

De liefste en stoerste zus ter wereld? Die heb ik 8-)

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 11:35

Inoterry schreef:
Wij zijn zelfs vaak alleen. Bij NS kijken ze eerst naar de lengte van de trein, tot 7 bakken mogen we alleen meenemen. We zitten dus vaak alleen op een 6 dubbeldekker. Alleen donderdag, vrijdag en zaterdagavond worden treinen zitten we met 2 conducteurs.

Maar heeft dat alleen zijn dan ook als consequentie dat jullie vaak 'om de lieve vrede te bewaren' besluiten om eerder te deëscaleren/niet in te grijpen dan daadwerkelijk handhavend op te treden en te beboeten?
Lijkt mij dat het daarbij ook niet meehelpt dat de spoorwegpolitie is opgeheven en dat je wat dat betreft dus ook geen backup hebt.

Schoentje, kerstmuts en [o]

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 11:48

Vaak is deëscalerend optreden inderdaad de enige oplossing. Voor de spoorwegpolitie hebben we nu Veiligheid en Service in de plek gekregen. Hoe ik iets aanpak hangt er dus ook een beetje vanaf of ik weet of ik op een volgend station assistentie kan krijgen. Heb een half jaar geleden zelfs met een beetje blufpoker nog iemand in mijn trein weten te houden die al wel nattigheid voelde dat er iets ging gebeuren maar toch maar weer instapte. Op het volgende station werd hij er door een paar collega's van V&S uit gehaald en meneer heeft 16 dagen cel gekregen :+ . Maar elke situatie is anders en elke keer ga ik er in eerste instantie van uit dat ik het alleen op moet lossen en graag heelhuids thuis wil komen.

Ik ben een beetje zot van mijn Od <3

De liefste en stoerste zus ter wereld? Die heb ik 8-)

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 15:15

Ik zit ingebouwd tussen de luidruchtige scholieren in een mini sprinter. ;(

{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—
Doe altijd wat je niet durft

purny

Berichten: 27461
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 15:23

Ik zit in een overvolle bus die net langs de Haagse markt is gereden. En op marktdagen is dat geen pretje

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 15:27

Ojee ik kan me voorstelling maken :')

{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—
Doe altijd wat je niet durft

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 15:53

Lau schreef:
Mensen die geen koptelefoon of oortjes hebben maar wel muziek willen luisteren.

En dan harstyle... Rot op met je herrie.

Ze hadden ook nog zo'n aussie pak aan en kale koppen. :')

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 15:55

MarlindeRooz schreef:
Lau schreef:
Mensen die geen koptelefoon of oortjes hebben maar wel muziek willen luisteren.

En dan harstyle... Rot op met je herrie.

Ze hadden ook nog zo'n aussie pak aan en kale koppen. :')


Tja, ik denk exact hetzelfde over alle top 40 popmuziek van tegenwoordig. Rot op met je takkeherrie.

Conclusie: Stoor anderen gewoon niet met jouw muziek, ongeacht genre :+

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 15:57

Ghostattack schreef:
MarlindeRooz schreef:
En dan harstyle... Rot op met je herrie.

Ze hadden ook nog zo'n aussie pak aan en kale koppen. :')


Tja, ik denk exact hetzelfde over alle top 40 popmuziek van tegenwoordig. Rot op met je takkeherrie.

Conclusie: Stoor anderen gewoon niet met jouw muziek, ongeacht genre :+

Tja dat vind ik ook herrie. Maar hardcore / hardstyle is niet echt rustig achtergrondmuziekje ofzo. :')

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 15:59

Zo had ik laatst iemand in de trein met oortjes in die keihard, maar ook echt keihard, Bomfunk MC - Freestyler aan het luisteren was :')

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 16:00

MarlindeRooz schreef:
Lau schreef:
Mensen die geen koptelefoon of oortjes hebben maar wel muziek willen luisteren.

En dan harstyle... Rot op met je herrie.

Ze hadden ook nog zo'n aussie pak aan en kale koppen. :')


Naja ik vind hardstyle wel leuk, maar ik moet er zin in hebben. En dan zeker niet de troep die andere luisteren :')
Ik ben zeer selectief in wat ik wel en niet luister. Koop gewoon oortjes denk Ik dan. Wat kosten die krengen nou 10 euro en die zijn best ok.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _CS_, Aeva, Amazonbot, daanbrego, daphiena, Emita, flooooo, Googlebot, katinker, Keizerinnnn, Meliaforever, NadjaNadja, Perros, puma, redbutton, Relserk, rollyjogered, Roquen, Roulette_, Sanet, Schuur_, Vaiqua, xPabloBokt, xSannee, Yffiejj en 208 bezoekers