Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:54

_sharonnn schreef:
Nayomie schreef:
Een trein die te vroeg stopt waardoor de deur niet aansluit op het perron en je niet kunt uitstappen

Dat mag helemaal niet :n

Nee inderdaad, helaas gebeurt het wel -O-

Warboel schreef:
Maar gebeurt wel, heel soms. Heb het ook wel eens gehad, de bips van de trein stond nog in de wissels :+ die deuren gingen ook niet open.

Dan heb je nog geluk gehad, zoals vandaag kon die deur dus gewoon open :')

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:56

-Mensen die tijdens etenstijd patat eten in de trein terwijl ik honger heb Y)(^)
Verschrikkelijk.

-De allerergste, station Gouda. Wat een kak station. -:(- zeker perron 11 (richting Leiden)
Je hebt 1 klein hokje en 1 kleine overkapping. niets om uit de wind te staan. Echt verschrikkelijk :x

-En je hebt van die overstappen die mislopen op 1 minuut. Van Utrecht - Gouda - Alphen a/d rijn.
Je komt op ?.17 uur aan en raad hoe laat de trein gaat.. ?.17 uur. En vervolgens op dat rot perron 11 half uur wachten :brr:

-mensen die bij drukte niet doorlopen in de gang. Maar bij de deur blijven staan, iedereen wilt naar binnen!

Fearn

Berichten: 4746
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:56

Mijn grootste ergernis in/bij de trein: Mensen die helemaal naar het einde van het perron lopen (of juist aan het begin blijven staan) om vervolgens wanneer te trein komt helemaal terug te lopen (dus tegen de rijdende trein in of met de trein mee). Waarom?! Je kunt toch ook gewoon een plek uitkiezen waar je wilt instappen en daar wachten? Ik snap dat de deur niet altijd recht voor je stopt, maar waarom nog per se een kilometer lopen terwijl de trein al aankomt? :')

Kan iemand mij uitleggen waarom 80% van de treinreizigers dit doen? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:57

Mijn grootste OV ergernis is mensen die zich ergeren :Y) (of eigenlijk gewoon, mn medereizigers). Daarom ga ik tegenwoordig gewoon lekker met de auto :D (vroeger vond ik het OV heerlijk.(

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:58

IsaCalixa schreef:
Mijn grootste ergernis in/bij de trein: Mensen die helemaal naar het einde van het perron lopen (of juist aan het begin blijven staan) om vervolgens wanneer te trein komt helemaal terug te lopen (dus tegen de rijdende trein in of met de trein mee). Waarom?! Je kunt toch ook gewoon een plek uitkiezen waar je wilt instappen en daar wachten? Ik snap dat de deur niet altijd recht voor je stopt, maar waarom nog per se een kilometer lopen terwijl de trein al aankomt? :')

Kan iemand mij uitleggen waarom 80% van de treinreizigers dit doen? :')

Omdat achterin zitplek is en voorin propvol zit :')

Selina

Berichten: 14218
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:58

IsaCalixa schreef:
Mijn grootste ergernis in/bij de trein: Mensen die helemaal naar het einde van het perron lopen (of juist aan het begin blijven staan) om vervolgens wanneer te trein komt helemaal terug te lopen (dus tegen de rijdende trein in of met de trein mee). Waarom?! Je kunt toch ook gewoon een plek uitkiezen waar je wilt instappen en daar wachten? Ik snap dat de deur niet altijd recht voor je stopt, maar waarom nog per se een kilometer lopen terwijl de trein al aankomt? :')

Kan iemand mij uitleggen waarom 80% van de treinreizigers dit doen? :')


Haha het teruglopen doe ik alleen als de trein ineens een enkele is ipv een dubbele. Dan sta ik dus veel te ver en moet ik snel teruglopen. Maar ik heb vaak wel een vaste plek waar 'mijn' deur stopt, maar sta wel altijd iets eerder mocht dus de trein ineens een enkele zijn.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:59

Ik heb jaren in de intercity van den bosch naar utrecht gezeten dus genoeg meegemaakt.
maar met stip op nummer 1
mensen die naar of van de huishoudbeurs af komen :(

Van te voren ontploffen ze allemaal nog net niet van enthousiasme, wat zich uit in een coupe vol kakelende kippen over welk kraampje ze toch niet moeten overslaan voor die gratis schuursponsjes 8)7

En dan nog de terugweg:
Ik heb iemand ooit zien zitten, alleen in een vier zitje met om haar heen alleen maar tassen vol zooi.
Ze nam gewoon heel het zitje in haar eentje in beslag met haar gratis gekregen zooi.

Ook dan zit je op je gemak te studeren in de trein (met oortjes in).
Beginnen de 2 vrouwen tegen over je je uitgebreid te bespreken want let op ze zien nooit "studenten in het wild " :Z en je hoort ze toch niet met je oortjes in.

maar heel eerlijk nu ik niet meer met het OV hoef, geen recht meer op, mis ik het wel.
Lekker mensen kijken en soms leuke gesprekken met complete vreemde :+
Laatst bijgewerkt door NiNa_14 op 15-10-15 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Fearn

Berichten: 4746
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:59

Selina schreef:
Haha het teruglopen doe ik alleen als de trein ineens een enkele is ipv een dubbele. Dan sta ik dus veel te ver en moet ik snel teruglopen. Maar ik heb vaak wel een vaste plek waar 'mijn' deur stopt, maar sta wel altijd iets eerder mocht dus de trein ineens een enkele zijn.


Oh ja, dat vind ik nog wel een goede reden :Y) Maar niet voor mensen die elke dag of met regelmaat dezelfde trein nemen }:)

Farome
Berichten: 683
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:00

Peuk schreef:
- Kinderen. In de leeftijdscategorie van 0 - 16.


Ik ben zelf 15 maar denk écht niet dat iemand ooit last van me heeft gehad, tas altijd op mn schoot, ben zo stil mogelijk, ik bel niet etc etc. maar ik denk dat je vooral de drukke / huilende kinderen bedoelt :D *D

Esmee_RS

Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:01

Gloa schreef:
Esmee_98 schreef:
Ik vind het vervelend wanneer een treinmachinist niet doorrijd en je uiteindelijk 10 minuten later op je station komt dan gepland (en je de volgende trein mist). Dan bedoel ik niet van die momenten dat je voor een rood sein staat te wachten, maar gewoon wanneer ze super langzaam wegrijden en 30 km van te voren al langzaam gaan rijden voor het station.

En machinisten doen dat volgens jou met opzet >;) 8)7

Weet ik veel, dat zeg ik toch ook niet?
Ik zeg alleen dat ik het vervelend vind.
Laatst bijgewerkt door Esmee_RS op 15-10-15 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:02

De huishoudbeurs :') , zie het voor me haha. Wij gaan altijd met touringcar dat scheelt weer zooi in de trein en word je in je dorp afgezet, maar kan je wel begrijpen haha

Hhilde

Berichten: 7399
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:03

Hahaha IsaCalixa, dat doe ik ook zodat ik dan redelijk vooraan kom te staan bij een deur. Door het lopen kun je beter volgen welke deur de beste keus is.

Ergernisje van daarnet: dat ik echt vlakbij de bushalte ben en aan het rennen ben voor de bus en dat ze gewoon niet stopt terwijl ze me ziet. Met dat ze stil had gestaan, had ik al voor de deur gestaan.

But like everything I've ever known, you dissapear one day
So I spend my whole life hiding my heart away

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:04

Bus 12 in Utrecht, echt dat dat mag vind ik ongelofelijk. Mensen staan gewoon tegen de voorruit aangeplakt zo druk is het. Soms moet ik 2 of 3 bussen wachten voordat ik er überhaupt in pas.
Of als je je trein moet halen en deze bus uit moet, iedereen loopt op z'n dooie gemakje en je kan er met geen mogelijkheid langs, staan ze ook nog eens breeduit op de roltrap en als je dan eindelijk op het station ben kom je niet door de enorme mensen massa heen. Gelukkig is het nu in Utrecht een stuk beter geworden nu het station zo breed is geworden, kan je nog om de mensenmassa heen rennen +:)+

Bellende mensen in de trein die naast je gaan zitten terwijl ze zien dat je slaapt en de halve coupé leeg is, lijkt wel alsof ze het expres doen :roll:

Gillende kinderen zijn ook erg irritant, of mensen die heel hard met elkaar gaan zitten praten en lachen zodat ongeveer de hele trein mee kan genieten.
Mensen die (heel hard) praten in de stiltecoupé kan ik me ook dood aan ergeren, hoe kan je in hemelsnaam die enorme letters met 'silence' op het raam niet zien??

4-zits, ik snap niet waarom er daar zoveel van zijn. Iedereen vindt ze ongemakkelijk en het zit ook nog eens niet lekker, van mij mogen ze allemaal weg.

Buiten dat ben ik harstikke blij hoor met het OV :D

Edit: Inderdaad de huishoudbeurs, wat een ramp!!
Laatst bijgewerkt door Arantes op 15-10-15 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Warboel
Berichten: 14643
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:05

De app van NS geeft tegenwoordig aan wat voor trein eraan komt, dus dan kan je een aardige inschatting maken waar je wil gaan staan als je regelmatig reist en ongeveer weet waar de voor/achterkant uitkomt op het perron. Heel fijn en echt een goede zet :j
Afbeelding

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:05

Xloveskanjer schreef:
Peuk schreef:
- Kinderen. In de leeftijdscategorie van 0 - 16.


Ik ben zelf 15 maar denk écht niet dat iemand ooit last van me heeft gehad, tas altijd op mn schoot, ben zo stil mogelijk, ik bel niet etc etc. maar ik denk dat je vooral de drukke / huilende kinderen bedoelt :D *D
Netjes :D Maar als ik aan jouw leeftijdsgenoten denk (of ik gok eigenlijk dat die 12 of 13 zijn) dat het gros met hun tas heen en weer zaait door de bus of metro, luidkeels praat zodat de hele bus/metro etc. het kan horen of de muziek keihard aan (zelfs een keer meegemaakt dat de buschauffeur tegen een gozer zei muziek zacht, hé bij binnenstappen), twee stoeltjes bezet houden en vervolgens spullen heen en weer gaan gooien :=

- Offline -

Selina

Berichten: 14218
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:06

Arantes schreef:
4-zits, ik snap niet waarom er daar zoveel van zijn. Iedereen vindt ze ongemakkelijk en het zit ook nog eens niet lekker, van mij mogen ze allemaal weg.


Goeie! En je kan je laptop ook niet kwijt want je hebt geen tafel. (Ja zo'n mini plankje)

Warboel schreef:
De app van NS geeft tegenwoordig aan wat voor trein eraan komt, dus dan kan je een aardige inschatting maken waar je wil gaan staan als je regelmatig reist en ongeveer weet waar de voor/achterkant uitkomt op het perron. Heel fijn en echt een goede zet :j
[ [url=m/sjEGwH.png]Afbeelding[/url] ]


Goeie tip!

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:09

Arantes schreef:
Bus 12 in Utrecht, echt dat dat mag vind ik ongelofelijk. Mensen staan gewoon tegen de voorruit aangeplakt zo druk is het. Soms moet ik 2 of 3 bussen wachten voordat ik er überhaupt in pas.

Als ik om 10 of 11 uur bij college moet zijn ga ik expres veel eerder weg, zodat ik de spitsbus kan nemen. Die gaat rechtstreeks, maar rijdt alleen vroeg in de ochtend. Dit doe ik eigenlijk vooral om bus 12 te vermijden (oke, en ik hoef niet over te stappen en ben gegarandeerd van een zitplek). :+

friendly
Berichten: 8396
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:10

Eten in de trein doe ik gewoon wanneer ik wil. Gaat soms niet om dat ik anders geen tijd heb maar ik bepaal gewoon zelf wanneer ik eet. Wat ik dan wel belangrijk vind is dat dat netjes gaat en de zooi opruim. Dat vergeten mensen ook wel s.

Of mensen die je zien lopen en dan per se op die plek langs willen. Loop gewoon om me heen..

I'll be back so soon you won't even have time to miss me. Look after my heart, I've left it with you.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:11

Gloa schreef:
_sharonnn schreef:

Dat mag helemaal niet :n

Nee klopt maar zal ook nooit met opzet gebeuren. Overkomt mij heel soms ook.


Klopt, als de deuren maar dichtblijven, want dat kan écht niet

Rock this day like there is no tomorrow

Maartje1990

Berichten: 22271
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:12

Captain schreef:
Peuk schreef:
- Ooit een keer een vrouw naast me gehad die borstvoeding ging geven. Gewoon nee. -O-


:oo :oo :n :n


Er triest dat juist waar die dingen voor bedoeld zijn, niet gebruikt voor mogen worden in het openbaar. Baby moet wel eten krijgen en zolang het netjes afgedekt is (doek) dan is het toch geen enkel probleem? Erg jammer dat de maatschappij nog steeds zo anti is en doet tegen borstvoeding in het openbaar....
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 15-10-15 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:12

voor iedereen die zich ergert aan de 12, pak een keer de 28 ;)
Dat is de oude 11 en rijdt ook naar de uithof
Je moet alleen niet de 128 pakken die rijdt maar tot rijnsweerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:13

Woo Warboel, met plaatjes zelfs :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:17

Ik zet ook mijn tas vaak neer naast me, maar als iemand er wil zitten haal ik hem altijd weg. Genoeg mensen die dit niet doen inderdaad.

Ik weet niet of het meetelt maar mensen die links op de roltrap gaan staan als jij haast heb of een korte overstap tijd.. Weten ze nog steeds niet dat rechts voor stilstaan is en links voor lopen..

Was laatst een vrouw die ook aso links stond, heb 3x gevraagd mag ik erlangs. Stond hele rij mensen Chter me die ook wou, toen heb ik der maar rustig opzij geduwd hoor.. Sorry. Helaal boos.

Ik erger me ook aan mensen die in een stilte coupé gaan zitten en gewoon niet stil zijn.. Of die zwervers die langskomen met mag ik wat geld. Pff.

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:17

NiNa_14 schreef:
voor iedereen die zich ergert aan de 12, pak een keer de 28 ;)
Dat is de oude 11 en rijdt ook naar de uithof
Je moet alleen niet de 128 pakken die rijdt maar tot rijnsweerd


Om half 9 lijkt die van binnen anders verdacht veel op de 12. :D

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:18

_Denise_ schreef:
Arantes schreef:
Bus 12 in Utrecht, echt dat dat mag vind ik ongelofelijk. Mensen staan gewoon tegen de voorruit aangeplakt zo druk is het. Soms moet ik 2 of 3 bussen wachten voordat ik er überhaupt in pas.

Als ik om 10 of 11 uur bij college moet zijn ga ik expres veel eerder weg, zodat ik de spitsbus kan nemen. Die gaat rechtstreeks, maar rijdt alleen vroeg in de ochtend. Dit doe ik eigenlijk vooral om bus 12 te vermijden (oke, en ik hoef niet over te stappen en ben gegarandeerd van een zitplek). :+


Haha echt? Welke is dat? Wist niet eens van het bestaan van een spitsbus af :7

En Nina_14, helaas de zelfde ervaringen met de 28, ook stampvol en die rijdt ook nog eens door het centrum waardoor je de hele tijd voor stoplichten staan.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers