Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:16

Tsja, toen de trein stilstond is er echter 0,0 gecommuniceerd. Met de spoorloper ging het dus wel goed, het uur daarvoor was het bagger.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:19

Je bedoelt die van 17:20 uur die abrupt stil stond in Hardegarijp? Is gewoon omgeroepen hoor, anders had ik dat toch ook niet geweten. :+
Uur daarvoor weet ik alleen dat het in Leeuwarden al werd aangeraden om te reizen via Zwolle of met de bus via Drachten, mijn collega heeft dat gedaan iig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:48

De foto's in dat artikel dat is bij ons dagelijkse kost in de ochtend en avondspits qua drukte.. en dan gaan er gewoon vier sprinters (straks zes geloof ik) per uur. :+

Flying_Angel

Berichten: 15711
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:59

Afbeelding

Dit is de hond van de passagier voor me, en hij stinkt.

Live free <3 [o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:05

Flying_Angel schreef:
[ [url=m/7WNy5p.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is de hond van de passagier voor me, en hij stinkt.

Die hond zit gewoon bij jou? Ik zou echt even vriendelijk mededelen dat die persoon zijn/haar hond gewoon lekker bij zich mag houden en dat je anders de conducteur er wel even bij haalt. Vind dat echt raar, je laat toch niet je hond door de hele coupe wandelen?

Flying_Angel

Berichten: 15711
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:18

Ja, tussen mijn voeten. Kwam net een schoonmaker aan die zei dat ze haar hond bij zich moest houden. Anders had ik het zeker gezegd!

Live free <3 [o]

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:21

Ik ben gek op honden, maar ik vind dit ronduit asociaal. Treinen zijn al zo krap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:23

Destination schreef:
Ik ben gek op honden, maar ik vind dit ronduit asociaal. Treinen zijn al zo krap.

Ik ben ook echt gek op honden en als de situatie het toelaat vind ik het alleen maar leuk als ik een hond even mag aaien, maar ik vind het not done om je hond zo door de coupe te laten lopen. Voor hetzelfde geld is iemand doodsbang voor honden of allergisch..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 18:09

Ik zie toch duidelijk een riempje onder de stoel doorlopen. Hondje zal er wel onderdoor geglipt zijn.

Flying_Angel

Berichten: 15711
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 18:10

Ja, de riem lag lag los op de grond

Live free <3 [o]

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 23:26

Gloa schreef:
Ik zie toch duidelijk een riempje onder de stoel doorlopen. Hondje zal er wel onderdoor geglipt zijn.

En dan? Het baasje hoort zijn spullen en dieren gewoon bij zich te houden.

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 02:07

Carol_Beer schreef:
Gloa schreef:
Ik zie toch duidelijk een riempje onder de stoel doorlopen. Hondje zal er wel onderdoor geglipt zijn.

En dan? Het baasje hoort zijn spullen en dieren gewoon bij zich te houden.


En dan? Is ze meteen maar asociaal? Wie weet heeft die mevrouw allemaal aan haar hoofd heeft en is de hond gewoon even aan haar aandacht ontsnapt. Gewoon even aanspreken of ze er erg in heeft of haar hond bij iemand anders zit lijkt me nu niet zo'n dramatisch grote moeite. Dan hoeft ook niemand zich meer aan de hond te ergeren.

Ik ben een beetje zot van mijn Od <3

De liefste en stoerste zus ter wereld? Die heb ik 8-)

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 02:57

Als je vanalles aan je hoofd hebt neem je je hond niet mee op pad in de trein. Daar is het druk en ontsnapt hij zo aan je aandacht. Wat als hij op een station uit de trein springt? Of iemand neemt hem mee? Hoe veel moeite is het om gewoon de riem vast te houden. Als je met beesten op pad gaat hoor je er gewoon op te letten. Je kan ook gewoon op de riem gaan staan. Kan de hond nergens heen en jij kan gewoon je ding doen. Jou dier jou verantwoordelijkheid daar ga je anderen niet mee lastig vallen.

Ik heb niks met honden en vind ze heel leuk van een afstandje. Maar wil ze gewoon niet in mijn buurt. Als baas heb jij daar ook rekening mee te houden niet iedereen is dol op fifi. Wat als het beest een kind bijt? Ook een klein hondje lan veel schade aanrichten. Of een iets minder vriendelijk persoon geeft het beestje een rotschop, er lopen zo veel gekken rond.

Jij als eigenaar hoort ook rekening te houden met de ander. Het moet gewoon niet zo zijn dat iemand anders maar op je hond gaat letten. Jij wil hem mee prima maar dat hou je ook je aandacht bij de hond en niet bij iets anders. Je laat je kind toch ook niet gewoon maar rondlopen door de trein.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 07:31

Denk ik nou écht veel te simpel dat ik denk: vraag gewoon even vriendelijk of ze de hond bij je voeten weg wil halen en doe niet zo moeilijk? Je kan er ook echt wel een enorm probleem van maken zeg :o

"I myself have never been able to find out precisely what feminism is. I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat." - Rebecca West

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 07:40

Jans schreef:
De foto's in dat artikel dat is bij ons dagelijkse kost in de ochtend en avondspits qua drukte.. en dan gaan er gewoon vier sprinters (straks zes geloof ik) per uur. :+


Vanuit de Randstad ben ik het inderdaad ook gewend. Voor het traject tussen Groningen en Leeuwarden is dit echter verre van normaal, ik snap de frustratie daardoor wel.

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 08:49

enamorada schreef:
Denk ik nou écht veel te simpel dat ik denk: vraag gewoon even vriendelijk of ze de hond bij je voeten weg wil halen en doe niet zo moeilijk? Je kan er ook echt wel een enorm probleem van maken zeg :o

Nou dit dus... jeetje je hebt toch een mond gekregen? Mocht het baasje niet vriendelijk terug reageren, dan is er tijd genoeg om eventueel nog boos te worden. Wanneer dat zin heeft dan, want meestal maakt dat echt geen verschil.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 08:59

Heet dit topic geen ergernissen in het ov?
Als ze zelf een topic had aangemaakt had ik begrepen dat mensen er wat van zeiden, maar ze mag toch wel hier melden dat ze het vervelend vind dat die eigenaar niet gewoon dat hondje bij zich houdt? Ik zou het ook een ergernis vinden maar er ook niet direct wat van zeggen.

Love is our resistance

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 09:00

Zo even een ergenis van de ochtend opschrijven hoor.
Ik stap op op het beginstation naar amsterdam toe met de sprinter. Het is al een rotstuk, omdat een trein met 6 minuten vertraging of meer moet stoppen op het twee na laatste station en de laatste twee stations dus niet meeneemt. Dus ik neem vaak al een trein vroeger dan moet, omdat ik nooit weet of de trein gaat rijden.
Anyhow, vanmorgen zat ik in de trein van 7.18. Kleine trein van 4 delen, heerlijk in de spits ook. Gelukkig werd er een deel aangekoppeld voelde ik door een harde klap waardoor ik het gevoel had dat ik in een botsauto zat. Maar het was kennelijk niet gelukt, want die knal kwam nog een stuk of 3 keer. Toen een omroep: het aankoppelen wil niet lukken, even geduld dan rijden we zo weg. Ondertussen was het al 12 minuten te laat en zag ik de volgende trein al binnenkomen. Ik twijfelde nog of ik naar een ander spoor moest gaan, maar ik dacht wel dat we eerder zounden gaan vertrekken. Totdat werd omgeroepen: als jullie nog richting amsterdam willen, dan moeten jullie nu naar de andere trein rennen. Dus de gehele trein rent naar het andere spoor om die trein te halen. En wat denk je wat we zien op het moment dat iedereen zit? Onze vorige trein rijdt gewoon weg naar amsterdam. Wel maar met die 4 treindelen, maar toch.
Nou vervolgens zit er geen beweging in onze trein en rijdt hij pas weg met nog eens 7 minuten vertraging. En dan zijn we er nog niet, want wij zijn maar een sprinter, dus de intercity moet ons inhalen. Vervolgens staan we dus daar weer 4 minuten te wachten. Ik had op dit moment al op school moeten zijn, maar volgens 9292 kom ik pas over 3 kwartier aan. Het is dat het bijna weekend is, maar dit in wel echt ruk de dag beginnen. (Afgezien van die hagelbui die in op me kreeg op de fiets.)
Zo, klaag momentje is voorbij :D

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

Warboel
Berichten: 14676
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 09:12

Ja dat aan/afkoppelen dat weet wat, heb een keer op Rotterdam Centraal gestaan dat ze ze niet meer van elkaar afkregen :') die arme treinen wilden elkaar niet loslaten... maar ze moesten >;)

Succes met je verdere reis, hopelijk valt het toch nog een beetje mee!

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 09:19

Nou ik kom 3 kwartier te laat aan op mn opleiding en moet me ook nog omkleden, dus ik weet niet of ik nog naar binnen mag. Maar gelukkig reed mn metro wel optijd :')

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:18

SophieFT schreef:
Heet dit topic geen ergernissen in het ov?
Als ze zelf een topic had aangemaakt had ik begrepen dat mensen er wat van zeiden, maar ze mag toch wel hier melden dat ze het vervelend vind dat die eigenaar niet gewoon dat hondje bij zich houdt? Ik zou het ook een ergernis vinden maar er ook niet direct wat van zeggen.

Tuurlijk is het een ergenis, maar als dan gezegd word ( door een ander in dit topic dan wie het werkelijk is overkomen) dat je met veel aan je hoofd maar niet met hond en al in de trein moet gaan zitten etc... dat slaat natuurlijk nergens op.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:28

Ineke2 schreef:
SophieFT schreef:
Heet dit topic geen ergernissen in het ov?
Als ze zelf een topic had aangemaakt had ik begrepen dat mensen er wat van zeiden, maar ze mag toch wel hier melden dat ze het vervelend vind dat die eigenaar niet gewoon dat hondje bij zich houdt? Ik zou het ook een ergernis vinden maar er ook niet direct wat van zeggen.

Tuurlijk is het een ergenis, maar als dan gezegd word ( door een ander in dit topic dan wie het werkelijk is overkomen) dat je met veel aan je hoofd maar niet met hond en al in de trein moet gaan zitten etc... dat slaat natuurlijk nergens op.



En daarna zeg ik je kan de riem vasthouden of op de riem gaan staan. Je laat het beest niet los door de trein huppelen. Is het als eigenaar zo moeilijk om begrip te hebben voor mensen die niks met honden hebben. Een vriendin van mij hadden we naar het ziekenhuis kunnen brengen. Die is namelijk zwaar allergisch voor die leuke loshuppelende fifi.
Als je niet op je hond kan/wil letten neem je hem niet mee in het ov. En natuurlijk heb je een mond, maar de eigenaar was al aangesproken door de schoonmaakster. Dan verwacht je toch dat de eigenaar er wat aan doet?

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:31

De eigenaar hééft er wat aan gedaan nadat die was aan gesproken door de schoonmaakster. Dat is wat ik lees tenminste. :)

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:33

Ineke2 schreef:
De eigenaar hééft er wat aan gedaan nadat die was aan gesproken door de schoonmaakster. Dat is wat ik lees tenminste. :)


Flying_Angel schreef:
Ja, tussen mijn voeten. Kwam net een schoonmaker aan die zei dat ze haar hond bij zich moest houden. Anders had ik het zeker gezegd!


Ik weet niet waar je dat leest dan. Er staat alleen aangesproken niet dat er wat aangedaan is.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Flying_Angel

Berichten: 15711
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:37

Haha, dit hondenverhaal wordt erg uit het verband getrokken. De hond huppelde niet los door de trein hoor. Maar hij was onder het bankje door gekropen, de riem lag dus wel los op de grond. Toen die hond voor mijn voeten zat, kwam gelijk de schoonmaker langs met de vraag of de vrouw haar hond even bij zich wilde houden. Dat heeft ze toen ook gedaan.

Voor mij was de ergernis dat die hond dus zo tussen mijn voeten was gekropen. En dat was ook snel weer opgelost :+

Live free <3 [o]

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Apacheshadow, Forcalquier, GoogleAdsense en 126 bezoekers