Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 18:53

Femek2902 schreef:
Lau schreef:
Mensen die geen koptelefoon of oortjes hebben maar wel muziek willen luisteren.


Dit.. Of van die mensen die wel oortjes hebben, maar hun muziek dan nog zo hard hebben dat je het door de hele coupé kan horen..

Ow en nog een werkgerelateerde (ik werk voor de Railcatering):
Van die mensen die zo bang zijn dat ik de koffie door hun neus kom drukken dat ze 5! keer NEE zeggen voordat ik ze überhaupt iets heb kunnen vragen. "Sorry, ik wou alleen vragen of u uw koffer een stukje op kon schuiven zodat ik erlangs kan, ik had namelijk allang aan uw lichaamstaal gezien dat u niets van mij wou kopen." :roll:


"Oh die koffer die midden in het gangpad staat? Die is handig, kan ik alvast oefenen met horden lopen. Jammer dat dat niet zo goed gaat met al mijn bepakking." :o

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 21:41


soloro

Berichten: 2302
Geregistreerd: 18-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 21:49

Iejoorr schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/nederland/advi ... et-de-auto

Dit, nu al :+ En het is nog nieteens begonnen voor mij.
Ik moet echt naar school morgen, maar heb al met mezelf afgesproken dat als ik de eerste sneeuwvlok naar beneden zie komen ik naar huis ga _O-


Ik heb vandaar er 1,5 uur over gedaan om 1 station verder te komen :brr: Dus van mijn startstation naar het volgende station (normaal 2 minuten). Om vervolgens niet verder te kunnen door een wisselstoring. Ik heb het maar opgegeven en ben weer terug naar huis gegaan. Morgen poging 2 om op mijn studentenkamer te komen, maar hoorde net al dat het morgen weer complete chaos gaat worden.. dus ben benieuwd of ik morgen verder kom dan 1 station :(:)

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:04

Ik was al van plan om morgen thuis te blijven, maar nu helemaal. Geen zin om in Eindhoven vast te komen zitten en niet meer naar huis te kunnen

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:13

Hm ik denk dat ik morgen vanuit thuis werk. Anders zit ik vast in Uden :'). Dinsdag heb ik tentamen -O-

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:59

Ik heb vandaag geappt naar mn werk dat ik er morgen niet ben :+

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 09:11

Ik had vanmorgen een first world problem. Aangezien ik fietsen door de sneeuw geen succes vindt en mijn auto nog geen winterbanden heeft besloot ik om vanmorgen de bus te nemen. Maar vanaf dit weekend is er een nieuwe busmaatschappij met daarbij een nieuwe dienstregeling.
Eerder kon ik altijd 100 meter vanaf ons huis op de bus stappen en een kwartier later 200 meter vanaf mijn werk weer uitstappen, wat dat betreft had ik echt mazzel. Maar met de nieuwe dienstregeling gaat deze lijn niet meer langs mijn werk en moest ik vanmorgen dus 900 meter door de sneeuw baggeren vanaf het busstation. -O- Opzich geen punt want van een goeie wandeling wordt niemand minder maar op de vroege maandagochtend is dat minder tof.

Flying_Angel

Berichten: 15713
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 09:24

Nu in de sprinter. Iedereen blijft bij de ingang staan, zodat er niemand meer in kan. Alleen er waren nog zoveel zitplaatsen. Loop aub door! :+

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 11:03


PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 19:47

Aan iemand naast mij die enorm kauwgom zit te kauwen _-:(! Hou je smoel gewoon dicht en zit niet zo te smakken, ranzig ding.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 20:11

PrinceAmos schreef:
Aan iemand naast mij die enorm kauwgom zit te kauwen _-:(! Hou je smoel gewoon dicht en zit niet zo te smakken, ranzig ding.

:D erg is dat he dat gesmak.

elinedeau95

Berichten: 1192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 16:17

Willl65 schreef:
PrinceAmos schreef:
Aan iemand naast mij die enorm kauwgom zit te kauwen _-:(! Hou je smoel gewoon dicht en zit niet zo te smakken, ranzig ding.

:D erg is dat he dat gesmak.

Ergernis nummer 1! Ben ooit opgestaan en weggelopen toen iemand naast me kei hard zat te smakken :o

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 16:25

Helaas waren alle plekken bezet en was ik al blij dát ik een plek had. Maar wat een ergenis is dat zeg. Op een gegeven moment deed ik maar muziek oortjes in, zelfs daar smakte ze door heen..

goldenarrow

Berichten: 8658
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 16:38

Wat ik ook hatelijk vind is wanneer iedereen op de stoel aan het pad gaat zitten. Dan lijkt de bus gelijk helemaal vol. En vooral ook niet opschuiven als je ziet dat er veel mensen de bus inkomen. Of groepjes die dan op verschillende rijen gaan zitten waardoor ze half naar elkaar gaan schreeuwen. Ga gewoon naast elkaar zitten.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 16:54

goldenarrow schreef:
Wat ik ook hatelijk vind is wanneer iedereen op de stoel aan het pad gaat zitten. Dan lijkt de bus gelijk helemaal vol. En vooral ook niet opschuiven als je ziet dat er veel mensen de bus inkomen. Of groepjes die dan op verschillende rijen gaan zitten waardoor ze half naar elkaar gaan schreeuwen. Ga gewoon naast elkaar zitten.


Oh ja dat is echt zo vervelend!

Axivoca123

Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:08

Als je tijdens de spits de trein in moet en op krukken loopt, en een oud vrouwtje denkt voorrang te hebben en komt van achteren en duwt me half omver(gelukkig hielden mensen me tegen).

wat ook super vervelend is wanneer mensen denken dat hun tassen ook een stoel nodig hebben en die pas echt weghalen als je ze het vraagt. edit: als de bus/trein leeg is, prima, maar als je ziet dat mensen daar willen zitten maar expres die tas daar laten liggen... uhg. heb dan zin om die tas op de grond te gooien x)

Foaly

Berichten: 4819
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:11

Ik had vanmorgen iemand die een stoel bezet hield met z'n opvouwbare paraplu. Ingeklapt en al. Joh, doe dat even niet :') Ten eerste is dat ding klein genoeg om vast te houden en ten tweede, waarom leg je een natte paraplu op een stoel waar mensen op willen zitten?

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:33

De buschauffeur die te goed het gaspedaal en rem weet te vinden waardoor ik na lange tijd weer last kreeg van reisziekte -O-

goldenarrow

Berichten: 8658
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:54

De bus kwam eraan en een oud vrouwtje wil wat aan me vragen. Dus ik doe mijn muziek uit, in de veronderstelling dat ze vraagt of de bus ook op blablabla stopt.

Zegt ze: Ik wordt nat.
Ik: Ja... Het regent ook...

Ik ben duidelijk niet gemaakt voor small talk :')

prugelpiet

Berichten: 12555
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:57

Axivoca123 schreef:
Als je tijdens de spits de trein in moet en op krukken loopt, en een oud vrouwtje denkt voorrang te hebben en komt van achteren en duwt me half omver(gelukkig hielden mensen me tegen).

wat ook super vervelend is wanneer mensen denken dat hun tassen ook een stoel nodig hebben en die pas echt weghalen als je ze het vraagt. edit: als de bus/trein leeg is, prima, maar als je ziet dat mensen daar willen zitten maar expres die tas daar laten liggen... uhg. heb dan zin om die tas op de grond te gooien x)


Ik heb juist zo'n pesthekel aan mensen die maar wat naast me gaan staan en me dan boos/arrogant aankijken en dan maar verwachten dat ik meteen mn tas weghaal :')

Ik woon niet in de grote stad o.i.d, iedereen is hier meestal heel vriendelijk en schappelijk dus daarom vind ik het denk ik ook normaal dat je dat even vraagt.
En eerlijk is eerlijk, ik heb liever dat ze ergens anders gaan zitten als dat kan. Zit liever alleen. Als ze het dan vragen ga ik natuurlijk niet moeilijk doen maar zeg gewoon vrolijk opgewekt "Ja natuurlijk"

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 18:12

We hebben sinds dit weekend hier nieuw vervoersbedrijf.. nou samen met die sneeuw totale ramp.. best nog te begrijpen, maar werd totaal niet gecommuniceerd ofzo en ook borden waren niet up to date... heel deel kon dus niet thuis komen..

Gisteren borden nog steeds niet up to date en kwamen er geen bussen....

Vandaag was er wel een bus.. alleen een half uur te laat erg frustrerend als zo begint met nieuwe verbindingen

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 18:14

Ja ik heb er ook flinke last van Gina... Had vandaag ook weer de 327 van Amstel naar Haven en de buschauffeur is gewoon 2 keer compleet verkeerd gereden. We stonden op een gegeven moment stil bij de halte van station Poort en toen hebben reizigers hem moeten vertellen dat dit echt de verkeerde kant was en dat we naar Haven moesten. Uiteindelijk gewoon dik een kwartier vertraging, vind dat best wel slecht op zo'n klein stukje. Snap dat het allemaal nieuwe chauffeurs zijn maar je zorgt als vervoerder toch gewoon dat die weten hoe ze moeten rijden? Hij stopte ook de hele tijd bij verkeerde haltes, op P+R moest iedereen rennen en op het oor ook weer :roll:

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 18:18

Emmaa_ schreef:
Ja ik heb er ook flinke last van Gina... Had vandaag ook weer de 327 van Amstel naar Haven en de buschauffeur is gewoon 2 keer compleet verkeerd gereden. We stonden op een gegeven moment stil bij de halte van station Poort en toen hebben reizigers hem moeten vertellen dat dit echt de verkeerde kant was en dat we naar Haven moesten. Uiteindelijk gewoon dik een kwartier vertraging, vind dat best wel slecht op zo'n klein stukje. Snap dat het allemaal nieuwe chauffeurs zijn maar je zorgt als vervoerder toch gewoon dat die weten hoe ze moeten rijden? Hij stopte ook de hele tijd bij verkeerde haltes, op P+R moest iedereen rennen en op het oor ook weer :roll:

Oh dat zuigt wel als je een aansluiting mist daardoor. Maar vraag me af, als je als passagier al door hebt dat hij verkeerd rijdt, waarom niet vroegtijdig attenderen? (Weet niet hoe ver die halte was, maar zoals ik het nu lees, hebben mensen later pas er wat van gezegd :P ). Heb ook wel eens dat een chauffeur op de rotonde een afslag te laat wil nemen, maar dan wijs ik ze erop, zodat ze rotonde verder rijden tot de goede afslag. Vindt een chauffeur ook veel prettiger rijden. Kan me niet voorstellen dat die chauffeur er goed bij voelde namelijk :D

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 18:28

Emmaa_ schreef:
Ja ik heb er ook flinke last van Gina... Had vandaag ook weer de 327 van Amstel naar Haven en de buschauffeur is gewoon 2 keer compleet verkeerd gereden. We stonden op een gegeven moment stil bij de halte van station Poort en toen hebben reizigers hem moeten vertellen dat dit echt de verkeerde kant was en dat we naar Haven moesten. Uiteindelijk gewoon dik een kwartier vertraging, vind dat best wel slecht op zo'n klein stukje. Snap dat het allemaal nieuwe chauffeurs zijn maar je zorgt als vervoerder toch gewoon dat die weten hoe ze moeten rijden? Hij stopte ook de hele tijd bij verkeerde haltes, op P+R moest iedereen rennen en op het oor ook weer :roll:


Vooral Omdat 327 eigenlijk Niets verandert is..

Heb nog geen 1 verbetering gehoord.. is stuk duurder geworden. Poort wordt flink over geslagen (eerst ging nog 322 daar langs) en voor mij zijn zelfs mijn laatste haltes geschrapt :( moet nu plots met metro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 18:33

Nayomie schreef:
Emmaa_ schreef:
Ja ik heb er ook flinke last van Gina... Had vandaag ook weer de 327 van Amstel naar Haven en de buschauffeur is gewoon 2 keer compleet verkeerd gereden. We stonden op een gegeven moment stil bij de halte van station Poort en toen hebben reizigers hem moeten vertellen dat dit echt de verkeerde kant was en dat we naar Haven moesten. Uiteindelijk gewoon dik een kwartier vertraging, vind dat best wel slecht op zo'n klein stukje. Snap dat het allemaal nieuwe chauffeurs zijn maar je zorgt als vervoerder toch gewoon dat die weten hoe ze moeten rijden? Hij stopte ook de hele tijd bij verkeerde haltes, op P+R moest iedereen rennen en op het oor ook weer :roll:

Oh dat zuigt wel als je een aansluiting mist daardoor. Maar vraag me af, als je als passagier al door hebt dat hij verkeerd rijdt, waarom niet vroegtijdig attenderen? (Weet niet hoe ver die halte was, maar zoals ik het nu lees, hebben mensen later pas er wat van gezegd :P ). Heb ook wel eens dat een chauffeur op de rotonde een afslag te laat wil nemen, maar dan wijs ik ze erop, zodat ze rotonde verder rijden tot de goede afslag. Vindt een chauffeur ook veel prettiger rijden. Kan me niet voorstellen dat die chauffeur er goed bij voelde namelijk :D

Omdat het wel eens gebeurt dat de chauffeur deze route rijdt als er gigantische file op de A6 staat, omdat deze route vanaf de A1 al bereikbaar is. Pas toen hij stopte bij het station gingen er wat mensen achter hun oren krabben.