Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 20:01

Maar het is niet een feest voor iedereen dus ik vind het geen raar voorstel om beide namen te gebruiken.

goldenarrow

Berichten: 8650
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 20:41

verootjoo schreef:
Destination schreef:
Eh, sorry? Mij als noorderling boeit het echt niet wat daar in het zuiden op het moment gaande is. Waarom zou ik dan zo nodig plaatsnamen moeten leren? NS kan toch maar gewoon de echte plaatsnamen plaatsen?


Maar het zíjn de echte plaatsnamen in die tijd van het jaar :Y)

Gewoon leuk toch. Je komt vanzelf wel bij het station waar je moet wezen.
Overigens dacht ik dat de carnavalsnamen van de grote steden in het zuiden wel algemeen bekend waren :)

Nou nee hoor. Ik woon nog steeds in Nijmegen en niet in Knotsenburg. Of moet ik dat deze week ook maar gelijk op alle officiële brieven gaan zetten?

En ik kom zeker vanzelf op het station waar ik wezen moet. En als ik niet op let (of had geweten hoeveel stations het ongeveer van Den Bosch vandaan lag) had ik zo ook weer vrolijk het station voorbij gereden. Er zijn ook zat mensen die niet eens uit Nederland komen die met de trein reizen. Lijkt me voor hun ook wel handig om de normale naam erbij te zetten.

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 20:57

Zoals hierboven al wordt gezegd: die plaatsnamen zijn tijdens carnaval tijdelijk de echte plaatsnamen. Het is niet voor niets dat in plaatsen met een carnavalstraditie ook het bestuur van de stad vaak wordt overgedragen van de burgemeester en wethouders aan de Prins en de Raad van elf/Boerenploeg. Vooral symbolisch, maar toch. Alles is even niet hoe het de rest van het jaar is, en dus ook de plaatsnaam niet.

Dat buitenlanders/-staanders daar weinig van begrijpen is niet echt een argument zolang bijvoorbeeld 's Hertogenbosch en Den Bosch, of 's Gravenhage en Den Haag jaarrond door elkaar heen gebruikt mogen worden om dezelfde plaatsen aan te duiden.

Schoentje, kerstmuts en [o]

Gianti

Berichten: 10940
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:01

Zo ik zou ook not amused zijn als niet duidelijk zou zijn waar ik moest uitstappen :oo prima als je ernaast wil gebruiken maar hou het voor iedereen duidelijk

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:02

Ik zat in een vierzit op de bus, wou bellen toen ik eraf moest. Voel ik iets aan mn vingers, denk, dat klopt niet := Iemand die een kauwgum op de bel had geplakt. Ik had geen andere bel rondom mij en moest snel bellen. bah, lekker mijn duim op die kauwgum gedrukt

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

goldenarrow

Berichten: 8650
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:08

Ik ben het gewoon echt niet met je eens oomens. Geen postbezorger die op de juiste plek mijn post zou bezorgen als ik Knotsenburg als woonplaats aan zou geven. Ik zeg niet dat het vervolgens helemaal weg zou moeten he? Dat carnaval niets voor mij is betekend niet dat anderen er niet van mogen genieten. Maar houdt het wel duidelijk voor iedereen en gebruik gewoon beide namen. Want als ik mijn halte door dit grapje had gemist had ik daar wel mooi meer geld voor mogen dokken, en denk maar niet dat ik dat dan terug krijg :+

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht

Exitium

Berichten: 7110
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:10

Je post komt wel aan, daarbij wordt überhaupt niet naar de plaatsnaam gekeken, maar verder ben ik het helemaal met je eens

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:15

Haha die carnaval toestanden doen me een beetje denken met wat ze doen tijdens de feestdagen in Gent :) Daar worden op de tram de haltes in het plat gents onmgeroepen. Dit jaar hebben ze het maar achterwege gelaten denk ik :+

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:17

Volgens mij werken die postbezorgers in Brabant niet met carnaval dus er wordt überhaupt geen post bezorgd. Aangezien heel Brabant de halve week op z’n gat ligt en niemand iets doet wat niet met bier en carnavalsliedjes te maken heeft. :+

En ze kijken naar de postcode, als die maar klopt komt het gewoon aan. Al schrijf je er oeteldonk of lubberkutteveen op :j

Vind het een beetje zuur hoor... Laat die zuiderlingen nou toch lekker :(:)

[o]

goldenarrow

Berichten: 8650
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:21

Ik heb er ooit wel problemen mee gehad. Wel de juiste postcode erin gezet, maar door een foutje in PayPal stond er Gelderland ipv Nijmegen. Toen moest mijn post eerst weer terug naar de afzender. Maar dat is wel weer heel offtopic :+

Moraal van het verhaal; laten we allemaal een beetje rekening met elkaar houden. Ik hou rekening met de carnavalvierders. Het zou fijn zijn als zij ook rekening met mij kunnen houden. En dat is door o.a. ook de normale plaatsnaam te vermelden in de trein :)

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:25

goldenarrow schreef:
Ik heb er ooit wel problemen mee gehad. Wel de juiste postcode erin gezet, maar door een foutje in PayPal stond er Gelderland ipv Nijmegen. Toen moest mijn post eerst weer terug naar de afzender. Maar dat is wel weer heel offtopic :+

Moraal van het verhaal; laten we allemaal een beetje rekening met elkaar houden. Ik hou rekening met de carnavalvierders. Het zou fijn zijn als zij ook rekening met mij kunnen houden. En dat is door o.a. ook de normale plaatsnaam te vermelden in de trein :)

Dat ja. We moeten ons immers ook aanpassen vanwege 'beste reizigers', wat niemand schaadt, dus wat schaadt het als je beide namen er vermeld? Niet iedereen hoeft met dat feest mee te doen.

Shadow0

Berichten: 43453
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:28

oomens schreef:
Zoals hierboven al wordt gezegd: die plaatsnamen zijn tijdens carnaval tijdelijk de echte plaatsnamen.


Wel nee. Ik ben ook opgegroeid in het zuiden, en heb een beetje mogen meebeleven hoe serieus carnaval is (een van onze docenten was Nar, en een paar klasgenoten waren er ook erg bij betrokken), maar een van de dingen die iedereen wel doorhad, is dat je jezelf ook weer niet te serieus moet nemen.

Niemand denkt dat die plaatsnamen de 'echte' plaatsnamen zijn, en ik denk ook niet dat iemand het nodig zou vinden als grootouders of kinderen die nooit met de trein gaan maar nu vanwege de vakantie wel de weg kwijtraken omdat ze de plaatsnamen niet herkennen.

ontherun
Berichten: 4942
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:49

Ook hier echt niet het idee dat die plaatsnamen nu even de 'echte' zijn, ik hoor niemand alles hier anders noemen in ieder geval. Blijft gewoon Maastricht, Sittard of Roermond ofzo. En als geboren en getogen limburger heb ik er een godsgruwelijke hekel aan carnaval en met als gevolg dat hier alles op zn gat ligt, alle steden dicht zijn (terwijl we met kerst collectief open moeten, gaan we nu gewoon 2!! dagen dicht) en tot overmaat van ramp zit het hele ov vol met zatte carnavalsvierders. Daarom vermijd ik dat nu ook zoveel mogelijk, want het is hier nu echt niet grappig om met de trein naar Maastricht toe te moeten...

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:08

Ik woon in hartje Maastricht, al heel wat jaren en weet niet eens hoe Maastricht heet tijdens deze week, hoe zou een buitenlander of iemand van boven de rivieren het dan moeten weten?

En met kerst is er nog meer open dan nu, vreselijk gewoon. Oke, vorig jaar was het qua muziek erger, maar dit jaar hebben er al 26 mensen dronken aangebeld.

Daarnaast alle tractoren op de weg, dronken mensen achter het stuur. Enorme overlast op straat en in het ov.

Ergernis van gisteren: bus reed op verkeerde weghelft en had geluk dat de persoon die de auto reed zo allert reageerde, anders hadden we een aanrijding met die leuke bus gehad op een 80 km weg.

Vroeg van de week aan iemand of hij even ergens anders kon gaan roken, blaast hij de rook zo in mijn gezicht uit. Leuk, sta je dan als ernstige longpatient met je mondkapje in je hand. ( vind het altijd zo onvriendelijk overkomen als ik iemand om een gunst vraag terwijl ik het mondkapje voor mijn mond heb en ze dus een groot deel van mijn non verbale communicatie missen, dus doe hem altijd even af. )

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

PeerAppel

Berichten: 3938
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:10

StonedRomy, gewoon Mestreech. :j Volgens zo'n website dan.

Ik heb trouwens tijdens 11/11 mensen echt met Remunj en Zitterd plaatsnaamborden zien zwaaien. De naam voor Sittard had ik ook nog nooit gehoord. Heb daar vorig jaar ook carnaval gevierd, maar niks over die naam gezien/gehoord.

Even ontopic: ben het eens met goldenarrow. Rekening houden is gewoon wat de hele ergernis op zou lossen.

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:13

Boven de rivieren? Dit dorp heet momenteel ook heel anders vanwege dat feest :')

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:28

Ja zo zeggen ze dat toch? “Wij” boven de rivieren vieren in principe geen carnaval, op een aantal uitzonderingen na :j en jouw dorp zal daar dan wel een van zijn :) leuk feestje trouwens, maar dat terzijde haha!

Ik vind het grappig dat de namen nu anders zijn, maar het zou wel handig zijn dan inderdaad beide te vermelden :)

Rock this day like there is no tomorrow

ontherun
Berichten: 4942
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:00

Nouja, Mestreech, Remunj en Zitterd is gewoon dialect, dat is niet speciaal een andere naam voor een stad. Zoals Oeteldonk enzo. Knap vervelend voor mensen als ze niet eens meer weten waar ze zijn omdat al die idiote namen ineens alleen nog maar vermeld worden....

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:04

verootjoo schreef:
Maar het zíjn de echte plaatsnamen in die tijd van het jaar :Y)

Gewoon leuk toch. Je komt vanzelf wel bij het station waar je moet wezen.
Overigens dacht ik dat de carnavalsnamen van de grote steden in het zuiden wel algemeen bekend waren :)

Dus als ik post stuur, komt het ook aan?
En ik heb echt geen idee wat de carnavalsnamen in het zuiden zijn :')

purny

Berichten: 27393
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:43

Dan weet ik dat ik die richting moet mijden met carnaval.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 01:02

Ik gok zomaar dat de schoonmakers carnaval ook niet echt een feestje vinden. Er moeten altijd extra diensten worden gesteld bij de schoonmakers om alle plassen kots en andere zooi rond die dagen op te ruimen.
En dan die dweilbandjes die gewoon in de trein verder blijven spelen :roll: . Het openbaar vervoer moet toegankelijk zijn voor iedereen maar romd carnaval word het voor vele mensen een heel stuk onaangenamer gemaakt.

Ik ben een beetje zot van mijn Od <3

De liefste en stoerste zus ter wereld? Die heb ik 8-)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110480
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 03:51

De tweede keer dat ik vanuit Noord-Holland naar Den Bosch ging voor mijn toenmalige vriend (nu man :P ) was het ook Carnaval. Wist ik veel dat Den Bosch dan Oeteldonk heet :') Ik herkende het station ook nog niet, dus ik bleef mooi zitten.
Tot we weer gingen rijden en ik door het raam mijn vriend verbaast zag kijken :oo
Toen ging er pas een lampje branden :') Op het volgende station gelijk uitgestapt en de trein terug gepakt. We lachen er nog steeds om _O-

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 08:35

Niet zo zeer een ergenis want helaas mijn domme eigen fout.

Had ik reis voor zondag opgezocht en zag ik dat ik ook op Meppel kon overstappen ipv Zwolle. nou die trein stopt mooi niet op maandag op Meppel dat had ik door 1 minuut nadat ik was uitgestapt en de deuren van mijn trein net weer dicht waren. dacht slim te zijn maar nu zit ik een halfuur in de kou en ben ik nog wat later op stage :').

Voel me zo'n ei

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 08:53

Ze hebben er bij NS duidelijk meer over gehoord, het is nu dit:
Afbeelding
Ik kan me voorstellen dat het lastig is als je niet uit de omgeving komt en alleen de carnavalsnaam staat op de borden. Maar zo is dan wel weer een leuke oplossing :)

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 09:20

Cayenne schreef:
De tweede keer dat ik vanuit Noord-Holland naar Den Bosch ging voor mijn toenmalige vriend (nu man :P ) was het ook Carnaval. Wist ik veel dat Den Bosch dan Oeteldonk heet :') Ik herkende het station ook nog niet, dus ik bleef mooi zitten.
Tot we weer gingen rijden en ik door het raam mijn vriend verbaast zag kijken :oo
Toen ging er pas een lampje branden :') Op het volgende station gelijk uitgestapt en de trein terug gepakt. We lachen er nog steeds om _O-

Toen deze discussie begon moest ik inderdaad denken aan een bokker die niet uitstapte en haar vriend verbaasd zag kijken. Nu weet ik dus weer dat jij dat was _O-

Nör frá Gimli
Volg ons op Insta @ noppie_the_icelandic

And she lived happily ever after.