Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 23:38

Wat een hoogstandje weer dit. Mijn aansluitingen (bus-trein-bus) waren/zijn al top, met 18 en 25 minuten overstap. Dan heeft je trein 15 min. vertraging, loopt uiteindelijk op tot 28 min. Trein rijdt nog wel, maar niet tot het eind. Dus nu rijden er 2 treinen achter elkaar aan, waarvan de voorste niet tot het eind doorgaat.
Overigens moet ik dus straks een uur wachten op mijn bus. Ik doe 3 uur over een reis waarvan ik 48min daadwerkelijk in een bus of trein zit

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 20:17

Bowo, even contact opnemen met de busmaatschappij. Als het net niet aansluit kan de planning een bus een seintje geven om even te wachten. Zo sta ik regelmatig op de trein te wachten in Nunspeet met lijn 112. Alles wat op een drafje de trein uitkomt kan dan gewoon mee.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 09:01

Neeee, een mandarijn-eter in de trein -O-

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 09:05

Nayomie schreef:
Neeee, een mandarijn-eter in de trein -O-

Wat is er mis met mandarijnen?

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 09:06

oomens schreef:
Nayomie schreef:
Neeee, een mandarijn-eter in de trein -O-

Wat is er mis met mandarijnen?

Dat geeft een enorm sterke geur waar ik, zeker zo vroeg, niet erg goed tegen kan.

Warboel
Berichten: 14681
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 09:29

Ik hou echt van mandarijnen maar ik eet ze echt niet in de trein :+ zo vervelend als de hele coupé er dan naar ruikt.

Gisteravond moest ik met de bus naar huis, die rijdt dan 2x per uur naar het station en vanaf het station een andere bus naar huis die ook 2x per uur gaat, maar met een redelijk krappe overstap.

Nou was er gisteravond iets aan de hand op het busstation blijkbaar, want er stond allemaal politie. Maar 1 politieauto stond precies zo geparkeerd dat de bus de bocht niet kon maken toen die ging vertrekken. Gaat die chauffeur helemaal in discussie met een agent dat die wel verwachtte dat als hij daar al 5 minuten staat die agent wel zelf na kan denken en z’n auto weg zou halen... werd echt een hele verhitte discussie, ik dacht echt jeetje calm your tits := opgewonden standje hoor die chauffeur, hij reed ook echt belachelijk hard.
Maar daardoor wel m’n overstap gehaald op het station :+

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 10:09

Anne_GTI schreef:
Bowo, even contact opnemen met de busmaatschappij. Als het net niet aansluit kan de planning een bus een seintje geven om even te wachten. Zo sta ik regelmatig op de trein te wachten in Nunspeet met lijn 112. Alles wat op een drafje de trein uitkomt kan dan gewoon mee.

Uiteindelijk had de andere trein ook vertraging (waardoor ik die bus op 10 minuten miste, die had niet meer gewacht op mij ) maar gelukkig was mijn pa zo lief om me te komen halen

BlackClaw

Berichten: 624
Geregistreerd: 01-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 14:33

Laatste tijd vaak mensen die gewoon muziek opzetten of filmpjes gaan kijken met geluid hardop.
Neem oortjes mee of wacht tot je thuis bent, ik hoef niet te horen wat je graag kijkt of luisterd. Anders ga ik een keer muziek opzetten wat ik luister, zullen ze vast niet leuk vinden ~~}>

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 15:32

Oef, had blijkbaar niet goed ingecheckt. Gelukkig lieve conducteur die het door de vingers zag :=

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:18

BlackClaw schreef:
Laatste tijd vaak mensen die gewoon muziek opzetten of filmpjes gaan kijken met geluid hardop.
Neem oortjes mee of wacht tot je thuis bent, ik hoef niet te horen wat je graag kijkt of luisterd. Anders ga ik een keer muziek opzetten wat ik luister, zullen ze vast niet leuk vinden ~~}>

daarvoor heb je stiltecoupé's :')
Alsnog wel asociaal..
Vandaag iemand die gewoon een peukie opstak terwijl het nog 2 minuten duurde voordat de trein aankwam :') Echt heerlijk om te zien hoe verslaafd sommige mensen zijn

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:38

Carol_Beer schreef:
BlackClaw schreef:
Laatste tijd vaak mensen die gewoon muziek opzetten of filmpjes gaan kijken met geluid hardop.
Neem oortjes mee of wacht tot je thuis bent, ik hoef niet te horen wat je graag kijkt of luisterd. Anders ga ik een keer muziek opzetten wat ik luister, zullen ze vast niet leuk vinden ~~}>

daarvoor heb je stiltecoupé's :')
Alsnog wel asociaal..
Vandaag iemand die gewoon een peukie opstak terwijl het nog 2 minuten duurde voordat de trein aankwam :') Echt heerlijk om te zien hoe verslaafd sommige mensen zijn

Dat doe ik ook vaak, krijg hem vaak wel op en krijg toch nog mijn nicotine binnen :+

Ineke2

Berichten: 33108
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:53

BlackClaw schreef:
Laatste tijd vaak mensen die gewoon muziek opzetten of filmpjes gaan kijken met geluid hardop.
Neem oortjes mee of wacht tot je thuis bent, ik hoef niet te horen wat je graag kijkt of luisterd. Anders ga ik een keer muziek opzetten wat ik luister, zullen ze vast niet leuk vinden ~~}>

Ben ik heel erg aso, dat ik een keer nadat ik netjes gevraagd had of het geluid af kon toen iemand inderdaad luid een film zat te kijken en daar afwijzend op werd gereageerd, zelf maar luid muziek op heb gezet en die persoon dus de film niet meer kon volgen }:)

Toen werd het geluid afgezet ( oortjes tevoorschijn gehaald) en zette ik mijn muziek af met een dankjewel dat je de boodschap begrepen hebt ;) :j

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 23:27

Dat iemand in de sprinter zonnebloempitten aan vreten is en elke keer die schillen in prullenbakje gooit en deksel erbij laat dichtvallen... echt per schilletje...

Flying_Angel

Berichten: 15714
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 08:43

Gianti schreef:
Dat iemand in de sprinter zonnebloempitten aan vreten is en elke keer die schillen in prullenbakje gooit en deksel erbij laat dichtvallen... echt per schilletje...

Nee, nee, nee! Dat geluid is oprecht veel te intens. Gaat door merg en been.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 09:12

Ik ga helemaal stuk :') :')

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 10:59

Iemand die in de stilte coupé gigantisch hard op een toetsenbord zit te rammen. Maar dan bedoel ik ook echt hard rammen :')

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 14:53

Ik irriteer me aan vrijwel alles in het ov maar eergister.. niet normaal. Veel bussen hebben een mechanische klep voor rolstoelen die uitrolt. Komt een meneer met dame in een rolstoel. Rollen zo de bus in, gaat prima. Bij de halte waar zij, en ik, er uit moesten, gaat de klep niet open. Wat getob, er staat ook een auto achter de bus te toeteren. Buschaffeur komt tot de conclusie ‘hij doet het niet.’ En hij bleef lekker zitten. Meneer probeert de rolstoel er uit te rollen en mevrouw valt bijna vooruit uit haar stoel. Buschaffeur blijft zitten en kijkt ernaar. Heb haar uiteindelijk samen met de meneer eruit getild, maar jeetje. Zit te overwegen een klacht in te dienen. Wat een lakse houding.

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-18 14:56

volgens mij mag die buschauffeur nieteens van zijn plek komen, heb in belgië wel eens gehoord dat ze niet uit hun "hokje" mogen als veiligheidoverweging omdat er hier veel geweld tegen buschauffeurs is.

xPabloBokt

Berichten: 9388
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 15:11

De buschauffeurs hier zitten niet eens in een hokje. Hebben alleen een deurtje maar die komt niet hoger dan het zitvlak van de bestuurdersstoel.

Erg asociaal dus in dit geval.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 15:27

Cataplana: dien vooral de klacht in. En niet alleen om daarmee tegen de buschauffeur te zijn, maar ook omdat de busmaatschappijen die klep, en dit onderwerp, in orde moeten hebben. Dit is niet 1 probleem, dit waren er eigenlijk al twee.
Toegankelijkheid van het ov is best een structureel probleem, dus meld het vooral, zodat het ook zichtbaar blijft bij de klachtenafdeling.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 15:44

Mensen die achter je zitten lekker tegen je rug leuning aan gaan slaan, of wat ze ook mogen doen :+

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 15:57

SindyKaya schreef:
Dat doe ik ook vaak, krijg hem vaak wel op en krijg toch nog mijn nicotine binnen :+

Haha, ik bedoelde voor dat de trein aankwam op het eindpunt :')

xPabloBokt

Berichten: 9388
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:57

Carol_Beer schreef:
SindyKaya schreef:
Dat doe ik ook vaak, krijg hem vaak wel op en krijg toch nog mijn nicotine binnen :+

Haha, ik bedoelde voor dat de trein aankwam op het eindpunt :')


Oh wauw :+

Hier iemand die zijn telefoon gewoon op geluid heeft staan en constant heen en weer appt met iemand. Ik zet maar weer muziek op :')

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:04

Er staat een groene hondenkop op Groningen <3

alex66

Berichten: 1771
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:26

cataplana schreef:
Ik irriteer me aan vrijwel alles in het ov maar eergister.. niet normaal. Veel bussen hebben een mechanische klep voor rolstoelen die uitrolt. Komt een meneer met dame in een rolstoel. Rollen zo de bus in, gaat prima. Bij de halte waar zij, en ik, er uit moesten, gaat de klep niet open. Wat getob, er staat ook een auto achter de bus te toeteren. Buschaffeur komt tot de conclusie ‘hij doet het niet.’ En hij bleef lekker zitten. Meneer probeert de rolstoel er uit te rollen en mevrouw valt bijna vooruit uit haar stoel. Buschaffeur blijft zitten en kijkt ernaar. Heb haar uiteindelijk samen met de meneer eruit getild, maar jeetje. Zit te overwegen een klacht in te dienen. Wat een lakse houding.


Laks? Nee hoor hij houd zich gewoon aan de regels. De buschauffeur is er niet om mensen in en uit de bus te tillen, ook niet als er met meerdere mensen getild wordt en als hij het wel doet en het schiet in zijn rug krijgt hij nog op zijn donder ook.
Dat die klep niet werkt is het bedrijf aan te rekenen maar de chauffeur heeft niets fout gedaan.