Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
magda_90
Berichten: 32269
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 07:26

Nayomie schreef:
magda_90 schreef:
Qbuzz rijdt toch wel minder of niet in Groningen en Drenthe.

Vandaag al?


Ja daar kwam ik op de P&R achter vanochtend. -O-

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18671
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 07:30

Maar daar kan ik nergens war van vinden op internet. Qbuzz hoord gewoon te rijdne

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18671
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 07:32

Op Twitter zeggen ze ook volgens dienstregeling te rijden.

Es_ther

Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 07:36

Wat vreemd zeg..

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

magda_90
Berichten: 32269
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 07:38

Ik had vanochtend ook nog bewust op internet gekeken inderdaad en daardoor was ik ook zo hoogstverbaasd.

xPabloBokt

Berichten: 9306
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 08:39

Dit staat op de website van Bravo..

21 juni 2018
De vakbonden hebben bekendgemaakt dat de landelijke staking voor onbepaalde tijd in het openbaar vervoer met twee dagen is uitgesteld. Wanneer de staking doorgaat, zal deze vanaf woensdag 27 juni starten. Houd de websites van de vervoerders in Brabant in de gaten voor de meest actuele informatie.

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

magda_90
Berichten: 32269
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 08:53

Klopt dat staat overal...

Es_ther

Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:00

Dat staat er al sinds vrijdag (?) indd.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

purny

Berichten: 27398
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 12:31

Vanaf vandaag geen contant geld meer in de bussen van htm maar wel in de trams...

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 12:50


Rock this day like there is no tomorrow

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:09

Kak, maar eens uitzoeken of ik op mn werk kan komen...

Nör frá Gimli
Volg ons op Insta @ noppie_the_icelandic

And she lived happily ever after.

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:19

CNV zegt drie dagen. FNV zegt onbepaalde tijd. Ook de vakbonden onderling doen dus andere stakingen.

Ik neem toch maar de tweede auto mee. Nu maar hopen op parkeerplek want er zullen een hoop meer autos zijn.

Iloveiswan

Berichten: 3321
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:52

Had wel verwacht dat het doorging. Ben al bij ouders. Was gisteren behoorlijk ziek dus vandaag niet werken. kramp en weet ik veel nog meer. Nu heeeel duizelig en hoofdpijn na 3 uur reizen maar ben er:P
Maar nu ineens morgen toch vrij maar woensdag en donderdag tijdens staking heb ik locaties wat ik met metro en trein kan doen. Dus het komt als het goed is voor mij goed.

Hopelijk bij jullie lukt het ook om op werk/ school te komen

prugelpiet

Berichten: 12524
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:43

Ik kan school en mijn uitje daarvan dus wel vergeten, net als donderdag en vrijdag TT |o
Ik word zo vreselijk moet van dat gemiep nu :=
Ik snap dat het vervelend is dat je niet altijd naar de WC kan, maar dat kan ik ook niet. Ik heb op een 9 urige werkdag ook amper een uur pauze. Kopje thee, broodje en weer verder.

Ik snap het idee erachter hoor, maar het is nu de zoveelste keer binnen een halfjaar.

I am because you were

theadora99

Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 17:31

Ik vind een uur op 9 uur best wel veel eigenlijk :=

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 17:57

prugelpiet schreef:
Ik kan school en mijn uitje daarvan dus wel vergeten, net als donderdag en vrijdag TT |o
Ik word zo vreselijk moet van dat gemiep nu :=
Ik snap dat het vervelend is dat je niet altijd naar de WC kan, maar dat kan ik ook niet. Ik heb op een 9 urige werkdag ook amper een uur pauze. Kopje thee, broodje en weer verder.

Ik snap het idee erachter hoor, maar het is nu de zoveelste keer binnen een halfjaar.


Verschil is wel dat jij niet in het verkeer rondrijd en eventueel tijdens het werk door vermoeidheid geen slachtoffers maakt.
En mocht je naar de wc willen kan dat tussendoor op school en kantoor.
Mocht dat echt in de pauze moeten dan weet je wel dat je echt pauze en tijd daarvoor hebt tijdens de voorgeschreven pauze tijd.
Dat geld niet voor de chauffeurs...

Het is de zoveelste keer, omdat vanuit hogerhand er maar geen goede oplossing komt.
Vooral klagen bij de maatschappijen, misschien help je de chauffeurs daar zelfs mee :)*

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

topsylover

Berichten: 5637
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 18:24

Ik hoef(de) zelf niet met het OV tijdens de stakingen gelukkig.

Ik ben ontzettend blij dat de chauffeurs hun stakingen doorzetten! EINdelijk komen mensen op voor zichzelf in plaats van dat ze het stomme schaap uithangen bij de baas. De werkomstandigheden in een hele hoop sectors is erbarmelijk, maar niemand die er wat aan doet omdat mensen bang zijn hun baan kwijt te raken. Deze chauffeurs staan op voor zichzelf en houden voet bij stuk tot ze een menselijke werksituatie krijgen. *\o/*
Hier moeten meer mensen een voorbeeld aan nemen!

fohadie
Berichten: 4262
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 19:30

Kleine ergenis: ik keek op de site van ns wat een reis Haarlem-Sneek met korting koste.Dit zou 15,21 zijn. Maar je kan met de ns helemaal niet in Sneek komen, dan moet je overstappen op Arriva. Nu was ik ruim 5,00 duurder uit, nl ruim 20,00.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 21:37

Dat mijn bus vandaag gewoon voorbij de halte reed zonder te stoppen.
Hij hoort op platform D te stoppen, daar kwam een andere bus dat gebeurd vaker. En meestal stoppen ze dan gewoon achter elkaar. Want mijn bus is een klein buurt busje en dat past net met een grote bus. Alleen reed hij vandaag zo hop over Platform C zonder ook maar te denken aan stoppen. En reed zo weg in volle vaart....

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Es_ther

Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:02

Lau schreef:
Dat mijn bus vandaag gewoon voorbij de halte reed zonder te stoppen.
Hij hoort op platform D te stoppen, daar kwam een andere bus dat gebeurd vaker. En meestal stoppen ze dan gewoon achter elkaar. Want mijn bus is een klein buurt busje en dat past net met een grote bus. Alleen reed hij vandaag zo hop over Platform C zonder ook maar te denken aan stoppen. En reed zo weg in volle vaart....

Jup, gebeurt regelmatig..

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:05

Es_ther schreef:
Lau schreef:
Dat mijn bus vandaag gewoon voorbij de halte reed zonder te stoppen.
Hij hoort op platform D te stoppen, daar kwam een andere bus dat gebeurd vaker. En meestal stoppen ze dan gewoon achter elkaar. Want mijn bus is een klein buurt busje en dat past net met een grote bus. Alleen reed hij vandaag zo hop over Platform C zonder ook maar te denken aan stoppen. En reed zo weg in volle vaart....

Jup, gebeurt regelmatig..


Heb het nog nooit meegemaakt tot vandaag echt achterlijk. Heb breng ook gewoon een klacht gestuurd. Met een grote bus oke, maar met het kleine buurt busje kan je gewoon ff wachten.
De klarendallers waren niet echt blij en lieten wat woorden vallen die ik niet ga herhalen :j

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Biebz

Berichten: 5471
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:07

Ik baal er nu wel van.. doordat ik in het gips zit ben ik afhankelijk van het ov.
En zonder mijn bus kan ik niet bij de trein komen..
Dat wordt dus 3 kwartier lopen.

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 06:06

Biebz schreef:
Ik baal er nu wel van.. doordat ik in het gips zit ben ik afhankelijk van het ov.
En zonder mijn bus kan ik niet bij de trein komen..
Dat wordt dus 3 kwartier lopen.

:(:)

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 06:14

Gisteren zat er in de bus een man in zo’n 4-zits. Hij zorgde er wel voor dat niemand bij hem ging zitten hoor. Hij had z’n schoenen uit en zat met z’n blote voeten op de stoel tegenover hem. :\ zo vies.

Maar door de stakingen kan ik morgen niet meer op stage komen. Begrijp wel dat ze staken. Ik mis regelmatig (2/3 keer per week) mijn overstap omdat alles zo krap is ingepland.

DeEenhoorn
Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 07:00

Ik word 3 dagen met de auto naar stage gebracht. Heb morgen praktijkexamen daar dus ik moet wel eigenlijk.... argh

*vindt het een remarkabele doelstelling*
FNRS proeven: F11 +1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Anne_vD, BingBot, Black_Moon, ChanelR, dinek123, djodjodjo, Dyphusion, Eliana, Evito_06, floorsxm, Ik_is_Ik, JoyenUnory, Larissajulia, Nalonyda, Plonspony, Schuur_ en 88 bezoekers