palliatieve fase ziekte vriend en wat dan.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: palliatieve fase ziekte vriend en wat dan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:37

Dat was ook mijn idee...

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: palliatieve fase ziekte vriend en wat dan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:36

Inderdaad ook mijn idee... soms komen er dingen op je pad die niet wenselijk zijn, maar uiteindelijk wel het laatste zetje geven tot iets beters...

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Re: palliatieve fase ziekte vriend en wat dan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 12:03

Ik weet nog niet met zekerheid hoe dit gaat lopen. Ik heb contact met de gemeente en het ggz hierover. En omdat we beide in de WSNP zitten heb ik de bewindvoerder ook op de hoogte gesteld.
Ik kan ivm evt. juridisch vervolg hier niet het hele verhaal plaatsen.

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: palliatieve fase ziekte vriend en wat dan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:05

Jeetje. Dat kan je er toch echt niet bij hebben. Ik vind het zo rot wat je allemaal moet doorstaan, je verdient echt zoveel meer geluk en rust in je leven.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Re: palliatieve fase ziekte vriend en wat dan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 14:33

En de verhuurster blijft lekker verder pushen. Vandaag telefoontje met de melding dat wij 2 maanden de tijd hebben om te vertrekken.
Zonder tussenkomst van de rechter mag zij dit helemaal niet doen, maar ze blijft het proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 14:42

leestmee schreef:
En de verhuurster blijft lekker verder pushen. Vandaag telefoontje met de melding dat wij 2 maanden de tijd hebben om te vertrekken.
Zonder tussenkomst van de rechter mag zij dit helemaal niet doen, maar ze blijft het proberen.


Lieve TS, steek je energie nou niet in het vechten tegen deze vrouw, maar kijk naar de mogelijkheden die deze situatie je kan bieden.

Sannanasje

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: palliatieve fase ziekte vriend en wat dan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 14:49

Ik snap wat je zegt Tica, maar ze moet wel! 2 maanden is niet heel lang om wat dan ook te regelen.
Zelfs al zou ze huisvesting in een zorginstelling zoeken voor hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 14:51

Sannanasje schreef:
Ik snap wat je zegt Tica, maar ze moet wel! 2 maanden is niet heel lang om wat dan ook te regelen.
Zelfs al zou ze huisvesting in een zorginstelling zoeken voor hem.


Ja.....dat is ook zo. :(

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 15:33

Nou ja dat dus. En dan is het nog maar de vraag of ik toestemming van de bewindvoerder krijg voor verhuizing etc. Ik heb geen auto of rijbewijs. Vriend mag ook niet rijden. En de enige mensen die we zouden kunnen vragen zijn van het terrein afgetreiterd door een medebewoner. Dus die willen het terrein niet meer op omdat ze de confrontatie niet aan willen omdat ze bang zijn dat wij dat dan weer op ons bord krijgen. Dus wie gaat dan die verhuizing betalen. Daar heb ik geen geld voor. Nieuwe plek regelen voor mijn fjord.
Want die staat nu hier aan huis.
Krijg ik net een mail binnen waarin allemaal dingen staan die pertinent niet waar zijn. En dus heb ik ook teruggemaild dat ik alle punten zoals in de mail beschreven staan betwist.
Contact met de gemeente gehad en volgens hun staan wij juridisch gezien heel sterk

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: palliatieve fase ziekte vriend en wat dan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 16:50

Wat een gedoe ts.. zoals ik het lees, ben je niet bang dat jullie daar zelf ook weg getreiterd gaan worden als jullie met twee maanden niet weg zijn?

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 17:00

No_No schreef:
Wat een gedoe ts.. zoals ik het lees, ben je niet bang dat jullie daar zelf ook weg getreiterd gaan worden als jullie met twee maanden niet weg zijn?


Dat treiteren is sowieso al bezig. En we hadden uitzicht op een geschikte woning die over een jaar vrijkomt. Dus wij hadden zoiets van we zingen dat jaar nog even uit en dan zijn we hier weg.
Dus wij negeerden en ontliepen voor zover mogelijk maar ik weet niet wat er allemaal gezegd is tegen verhuurder.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: palliatieve fase ziekte vriend en wat dan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 17:13

Heh bah zeg.. ook dat nog..
ik hoop dat je eindelijk eens een keer meewind krijgt ts.. gewoon rust! Wat een ellende allemaal..

Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: palliatieve fase ziekte vriend en wat dan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:19

Bah! banketstaaf.
Ik zou het echt in je eigen voordeel gaan uitwerken. Mijn eerste reactie was: zou ze zichzelf nu kunnen gaan bevrijden?? Dat gun ik je zo. Toch al wat rondvragen voor je fjord? Die zou dan over een jaar ook ergens anders moeten gaan staan toch?

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 19:24

Hannanas schreef:
Bah! banketstaaf.
Ik zou het echt in je eigen voordeel gaan uitwerken. Mijn eerste reactie was: zou ze zichzelf nu kunnen gaan bevrijden?? Dat gun ik je zo. Toch al wat rondvragen voor je fjord? Die zou dan over een jaar ook ergens anders moeten gaan staan toch?

Klopt waarschijnlijk kon ik daar een stuk land krijgen bij de buren.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Re: palliatieve fase ziekte vriend en wat dan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 17:25

Goed huisbaas ziet ons nog steeds liever gaan dan komen maar het is haar wel duidelijk dat dat niet kan zoals zij wil. Dus het pushen is weg nu.

Komt het volgende vriend wilde er even uit op zijn scootmobiel en wilde ff rondje rijden in de buurt.
Ik zag daar geen kwaad in dus heb m laten gaan.
Belt ie later compleet in paniek dat ie de weg kwijt is.
Dus ik op de fiets en kennis met de auto naar hem toe. Via een voorbijganger die ik aan de lijn kreeg wist ik hem te localiseren.
Kennis was er minuutje eerder en trof hem in paniekmodus aan en kreeg hem er in eerste instantie niet uit pas nadat ze hem een tik in het gezicht gaf kwam hij weer wat tot rust.
Ik heb de ggz arts opgebeld dat ik de afspraak wilde vervroegen en dat hij het gesprek met mij alleen zou hebben. (Dan kan ik tenminste vrijuit praten)
Gezegd wat er aan de hand was en dat ik dit niet nog een keer wil meemaken en dat wanneer het toch nog een keer gebeurd ik daar de streep trek.
Er komt een uitgebreid neuro-psychologisch onderzoek wat sowieso 2 uur gaat duren.
Daarmee willen ze gaan kijken welke hersengebieden aangedaan zijn en in hoeverre hij nog toerekeningsvatbaar is. (Hehe we gaan nu hoop ik ergens komen)
En wat dan in lijn der verwachting ligt. Woordje verpleeghuis is nog niet gevallen maar komt wel dichterbij.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110676
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: palliatieve fase ziekte vriend en wat dan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 17:27

Jeetje, wat een schrik TS! En ik lees nu ook je woonperikelen. Als huurder heb je meer rechten dan je denkt! Maar dat maakt de situatie natuurlijk niet makkelijker.

Hoe is het nu met jou?

Nikass

Berichten: 16694
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:10

leestmee schreef:
Goed huisbaas ziet ons nog steeds liever gaan dan komen maar het is haar wel duidelijk dat dat niet kan zoals zij wil. Dus het pushen is weg nu.

Komt het volgende vriend wilde er even uit op zijn scootmobiel en wilde ff rondje rijden in de buurt.
Ik zag daar geen kwaad in dus heb m laten gaan.
Belt ie later compleet in paniek dat ie de weg kwijt is.
Dus ik op de fiets en kennis met de auto naar hem toe. Via een voorbijganger die ik aan de lijn kreeg wist ik hem te localiseren.
Kennis was er minuutje eerder en trof hem in paniekmodus aan en kreeg hem er in eerste instantie niet uit pas nadat ze hem een tik in het gezicht gaf kwam hij weer wat tot rust.
Ik heb de ggz arts opgebeld dat ik de afspraak wilde vervroegen en dat hij het gesprek met mij alleen zou hebben. (Dan kan ik tenminste vrijuit praten)
Gezegd wat er aan de hand was en dat ik dit niet nog een keer wil meemaken en dat wanneer het toch nog een keer gebeurd ik daar de streep trek.
Er komt een uitgebreid neuro-psychologisch onderzoek wat sowieso 2 uur gaat duren.
Daarmee willen ze gaan kijken welke hersengebieden aangedaan zijn en in hoeverre hij nog toerekeningsvatbaar is. (Hehe we gaan nu hoop ik ergens komen)
En wat dan in lijn der verwachting ligt. Woordje verpleeghuis is nog niet gevallen maar komt wel dichterbij.


Goed dat je hebt gebeld en dat je duidelijk bent geweest! Nu voet bij stuk houden en je niet iets laten aanpraten. Laat ze maar weten dat jouw grenzen bereikt (al lang overschreden) zijn. Sterkte!

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 08:37

Cayenne schreef:
Jeetje, wat een schrik TS! En ik lees nu ook je woonperikelen. Als huurder heb je meer rechten dan je denkt! Maar dat maakt de situatie natuurlijk niet makkelijker.

Hoe is het nu met jou?


Met mij? Niet goed zacht gezegd.
Ik weet hoe het is om een burn out te hebben en ik vermoed dat dat exact is wat er nu met mij aan de hand is.

Weet niet zeker of ik er goed aan doe dit zo neer te zetten.

Ik zei gister nog tegen de ggz arts
Ik roei met de riemen die ik heb maar het lijkt meer op zwemmen in de hoop niet te verzuipen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: palliatieve fase ziekte vriend en wat dan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 08:40

Het zou na al die tijd wel heel logisch zijn. Niemand is superwomen toch word er bijna van je verwacht je zo te moeten gedragen.
Trek ook echt voor jezelf aan de bel.

Sannanasje

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: palliatieve fase ziekte vriend en wat dan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:12

Heel goed wel dat je dat aangegeven hebt! Ik duim voor je dat er nu een andere oplossing voor hem gaat komen.
Super knap hoor, dat je nu grenzen aangeeft! Nog even doorbikkelen en dan weer lekker tijd voor jezelf als de oplossing er is.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: palliatieve fase ziekte vriend en wat dan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:47

Klinkt heel heftig.. sterkte ts!! Hopelijk komt er nu schot in de ellende!!

_karin_

Berichten: 3913
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:55

Hopelijk heb je jezelf de afgelopen weken weer staande kunnen houden TS, we denken aan je!

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 15:54

_karin_ schreef:
Hopelijk heb je jezelf de afgelopen weken weer staande kunnen houden TS, we denken aan je!


Ik hou me staande dat wel.
Bedankt! Lief!!

Charaz

Berichten: 24291
Geregistreerd: 12-04-02

Re: palliatieve fase ziekte vriend en wat dan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:58

Is er nog iets veranderd in jullie situatie?

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 17:36

Charaz schreef:
Is er nog iets veranderd in jullie situatie?


Voor nu niet veel...
Dat huisje gaat niet door want gaat te lang duren.
Misschien wel uitzicht op een ander huis. Paard kan dan ook mee.
Vriend heeft gezegd dat hij absoluut niet naar een verzorgingshuis wil, dus moet even kijken hoe we dit aan gaan pakken er komt een moment dat hij toch echt moet. Maar hij zegt schiet me dan maar af ik ga er niet heen.

Euthanasieverklaring kan dan misschien een uitkomst bieden maar daar doet hij ook weer moeilijk over. Want zometeen geven ze hem die spuit terwijl hij nog even mee kan.
Dus ik uitleggen dat zo niet werkt maar ik dring niet tot hem door.


Ben ook bezig met een volmacht zodat ik de dingen op medisch gebied kan regelen.

Het neuro-psychologisch onderzoek krijgt hij nog een oproep van en dat wordt sowieso thuis afgenomen.
Wellicht wordt dan duidelijk waar we op af stevenen zou wel fijn zijn.

Ik begin steeds meer te denken aan wat als ik het hem gewoon uit laat zoeken. Bekijk het maar... ik pak mijn boeltje en ben weg...
Voor nu lukt het nog niet om dat ook daadwerkelijk te doen.