Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 07:14

Powervrouw!
Stoer dat je de stap genomen hebt. Maar dat gevoel kan enorm zijn... Succes met het traject!

Ik heb gisteren een gesprek gehad met iemand van de opleiding Die gaat over stages. Ik volg de opleiding Vroedkunde, dus er is begrip voor mensen met een kinderwens zeg maar :+ Maar dan kijken ze graag mee wanneer dat je dat het beste realiteit kunt laten worden.
Ik ging heel opgelucht buiten eigenlijk. Nu had in tenminste een datum waarop ik me kon richten dat mijn spiraaltje eruit kan/mag.
Maar gisterenavond voelde ik me toch weer slecht... Doemdenken is een van mijn specialiteiten :+
Moet ik niet eerst... En wat als... En stel dat... En... En... En...

En als ik dat dan allemaal bij elkaar optelde volgens het ideaalbeeld van vele... dan zou ik 39 zijn bij kind nummer 3.
En mijn verloskundig hart begint dan weer te schreeuwen dat dat ook niet ideaal is. :')

Dilemma's dus.

fleurtjeuh
Berichten: 10316
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 21:06

Er werd mij vandaag door een 'collega'(ik ken haar verder niet dan een goeiemorgen in de wandelgangen) gevraagd of ik zwanger ben. Ze heeft tot 3 x toe bevestiging gevraagd of ik het zeker wist, of het niet echt zo was... Ze was overtuigd dat ik zwanger was omdat 'want je hebt zo'n mooi klein opkomend buikje'

Beetje jammer dat ik mijn vet vooral rond mn darmen en op mijn buik opsla, ik ben toch echt niet zwanger...

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 21:20

Gewoon op een brullen zetten dat het niet lukt ondanks ivf en je van stress dikker bent geworden. Zal ze (af)leren.

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 21:22

fleurtjeuh schreef:
Er werd mij vandaag door een 'collega'(ik ken haar verder niet dan een goeiemorgen in de wandelgangen) gevraagd of ik zwanger ben. Ze heeft tot 3 x toe bevestiging gevraagd of ik het zeker wist, of het niet echt zo was... Ze was overtuigd dat ik zwanger was omdat 'want je hebt zo'n mooi klein opkomend buikje'

Beetje jammer dat ik mijn vet vooral rond mn darmen en op mijn buik opsla, ik ben toch echt niet zwanger...


:wow: een keer 'nee' zou toch duidelijk moeten zijn zou je denken?!

Verder sluit ik me bij forumster aan

Eleadoras
Berichten: 482
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 09:42

Jemig.. wat lijkt me dat vervelend. Ik hoop dat je wel duidelijk hebt laten weten dat het een hele ongepaste vraag is? :')

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 09:44

Zo, dan heb je echt een bord voor je kop :wow:
Ik durf nooit aan mensen te vragen of ze zwanger zijn, zelfs al zien ze er 38 weken zwanger uit :+

fleurtjeuh
Berichten: 10316
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 09:45

Ik was zo verbouwereerd dat ik verder geen slimme opmerking had.
Ze heeft zich net nogmaals verontschuldigd

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:50

Pff op het moment last van jaloezie op zwangere vrouwen :\

Vriendinnen hebben het er telkens over, zij hebben allemaal een stabiele relatie en huisje.

Mijn relatie waar ik veel meer van had verwacht, is verbroken.

Zelf verder wel heel gelukkig, heb nu zelf een huis gekocht en leven op orde. Maar het blijft knagen, zo vervelend..

(Zo even m'n hart luchten met mensen die begrip hiervoor hebben)

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-18 20:48

Wel fijn gewoon toch dat je nu wel gelukkig bent, ondanks dat helaas je relatie verbroken is. Super tof dat je een eigen huis hebt gekocht, daar zijn anderen weer jaloers op jou hoor! Ik snap je gevoel wel though. Je wilt het zelf ook, maar geef het tijd. Realiseer je dat wat je nu hebt ook heel mooi is, je hebt een eigen huis en de rest van je leven op orde zeg je, dat is super veel waard! Leef je leven en je komt weer een leuk persoon tegen die dan mogelijk bij jou in je huis intrekt en dan komt de rest ook wel!

Ik ben nu 7 maanden samen met mijn vriend en het gaat zo goed. We wonen samen in mijn huurhuisje. Is eigenlijk heel snel gegaan opeens maar het voelt zo goed. Gister was zijn familie en mijn oudjes hier over de vloer en op dat moment keek ik naar mijn vriend en voelde me zo trots. Wij vertellen elkaar elke avond waar we trots op zijn die dag en ik vertelde hem dus gisteravond dat ik op dat moment zo trots was op ons. Een jaar geleden woonde ik nog thuis, had ik nog dikke stress over school, had ik geen relatie maar was daar zo aan toe dat ik me vaak eenzaam voelde.
En gister kwam het dus even binnen dat mijn leven nu ook zo de goede kant op gaat. Ik ben afgestudeerd, heb bijna een nieuwe baan, wel nog maar met weinig uren maar het begin is dr, ik heb een hele leuke vriend die mij echt elke dag aan het lachen maakt. Tuurlijk zijn er irritaties af en toe maar buiten dat gaat het zo onwijs goed. Ik heb een eigen huurhuisje waar ik nu dus samen woon, we hebben sinds twee weken twee hele leuke maar eigenwijze kittens. Mijn leven gaat echt de goede kant op nu en ben daar zo trots op. Mijn vriend moet van nog wat verderweg komen, die heeft nog een wat langere weg te gaan maar ook dat gaat de goede kant op en ik weet dat ik kan zeggen dat dat ook door mij komt, dus ik ben ook echt goed voor zijn leven.

Die realisatie was echt super fijn gister en werd er ook echt wel emotioneel van. Langzaamaan werken we aan een toekomst samen en ook ieder apart aan onze eigen toekomst. Ja, kinderen willen we ook zeker allebei en ik zie het heel positief in dat we de eerste stappen naar die toekomst al een beetje aan het zetten zijn, voelt heel goed!

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 23:04

Dankjewel Linn. Ook goed te horen dat het zo goed met jou gaat. Mag je ook zeker trots op zijn!!

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 00:13

F_Orumster schreef:
Gewoon op een brullen zetten dat het niet lukt ondanks ivf en je van stress dikker bent geworden. Zal ze (af)leren.

Of afkappen met een "wel nee joh, ik ben gewoon dik, net als jij".

fleurtjeuh
Berichten: 10316
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:59

Vandaag weer iemand van dezelfde afdeling die het vroeg...
Heb maar geantwoord dat ik dik ben :p

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 16:15

Ik heb het tegenovergestelde van jullie. Pas een leuke vent ontmoet, maar hij heeft een kinderwens en ik niet meer. Echt lastig of we verder moeten gaan samen. Hij is namelijk echt heel erg leuk.
Maar ik heb 3 kinderen en dat is echt genoeg.

fleurtjeuh
Berichten: 10316
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 17:19

TinkerTreas schreef:
Ik heb het tegenovergestelde van jullie. Pas een leuke vent ontmoet, maar hij heeft een kinderwens en ik niet meer. Echt lastig of we verder moeten gaan samen. Hij is namelijk echt heel erg leuk.
Maar ik heb 3 kinderen en dat is echt genoeg.

Tja, die keuze is lastig.
Jij weet je keuze, hij moet de zijne maken.
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, of ze hem nog als vaderfiguur gaan zien of alleen als vriend van moeder.
Hij moet beslissen of hij genoegen neemt met jou kinderen of dat hij echt eigen kinderen wil.
Lastig, maar het is echt aan hem om te beslissen

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 17:53

Mijn kinderen zijn 7, 4 en 2. Maar ze hebben een vader waar ze regelmatig zijn.
Het is inderdaad een keuze die hij zelf moet maken ja. En waar hij niet te lang mee moet wachten, want hij wordt er niet jonger op.

Maar het lijkt me erg lastig voor hem. Als vrouw kun je eventueel nog alleen voor een kindje gaan. Maar als man wordt dat allemaal toch lastiger.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 18:06

Ik zou het niet doen. Ik zou niet tussen hem en zijn kinderwens in willen staan.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 18:49

lieveli schreef:
Ik zou het niet doen. Ik zou niet tussen hem en zijn kinderwens in willen staan.


Dat gevoel heb ik dus ook. Dat we er beter nu mee kunnen stoppen, dan dat hij er over 2 jaar achter komt dat hij het toch niet achter zich kan laten.
Maar het is wel zuur als het leuk klikt samen -O-

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 19:05

Ja dat is balen :(

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-18 22:48

Jeetje wat vervelend Fleur! Mensen zouden gewoon hun opmerkingen voor zich moeten houden.

Lastige situatie TinkerTreas! Ben je er ondertussen al een beetje uit?

Mijn vriend en ik hebben het topic kinderen weer eens besproken en we hebben nu losjes gezegd dat we mijn spiraal er waarschijnlijk uit gaan halen zodra hij bijna klaar is met zijn studie over een kleine anderhalf jaar. Ik heb nu net een nieuwe baan en hij kan zodra die klaar is ook heel snel een baan in zijn richting krijgen omdat daar veel vraag in is en in die tussentijd heeft hij nu ook gewoon een baan. Het liefst willen we eerst nog een ander huis maar stel dat het al zou gebeuren dan zou het in dit huis ook nog gewoon kunnen. Maar over een kleine anderhalf jaar zitten we qua geldzaken en kans op een andere woning al stukken beter dan nu dus dan is het mooi de tijd om weer verder te denken.

Ik hoop dat het allemaal gaat lopen zoals we willen want die eierstokken van mij blijven echt keihard rammelen. Maar ga zo met mijn nieuwe baan veel met kindjes kunnen spelen enz dus ik kom mijn tijd wel door.

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-18 23:49

Hmm ik had vandaag voor het eerst hetzelfde als jou Fleur. Ik werk op een bso. Ik had vandaag een wollen jurk aan met een panty eronder. Die panty drukte dan wel ook op een verkeerde plek waardoor inderdaad mijn buikvet nog iets meer naar voren stond. Maar zo’n meisje van een jaar of 6/7 wees naar mijn buik en zei verbaasd: heb jij een baby?!
Daar schrok ik toch wel even van. Ik doe dat jurkje niet meer aan totdat dat buikje verder weg is. Ik ben zeker niet veel te dik maar ben wel bezig met afvallen omdat ik inderdaad een strakkere buik wil. Dit is nu nog meer motivatie.

Hoest met de rest hier?

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 11:55

Aahh :(:)

Ik heb chronisch buikklachten, dus ik zit vaak onbewust met mijn hand aan mijn buik. Een van mijn ex-cliënten (laag niveau) zei altijd heel enthousiast 'Darah baby in de buik!!!' als ik dat weer eens onbewust deed :')

Hier af en toe wel last van rammelende eierstokken. Vriendinnen gaan nu allemaal voor ronde 2 na hun eerste kindje, dat is wel confronterend soms. Nog steeds vrijgezel hier :\

Jorex

Berichten: 9946
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 12:01

Wij zijn nu in het stadium dat hij bijna klaar is met zijn studie. Ik ben zelf begonnen aan mijn master. Zodra hij klaar is en werk heeft, gaan we rondkijken voor een eigen plekje, maar dat kan nog wel 3 jaar duren met de wachttijden hier. Kinderen zijn dus nog steeds niet heel handig. Mocht ik door de pil heen toch zwanger raken, dan heb ik een groot genoeg vangnet om oppas te regelen. Maar ach, ik ben pas 22 jaar nu dus tijd genoeg. Hij moet nog niet denken aan kinderen, hij vindt ze ook helemaal niet leuk eigenlijk.

Mijn beste vriendin wordt voor de tweede keer tante, ben daar wel wat jaloers op. Ik hou van kinderen, ook andermans. :')

Ik heb ook zo'n laag rond buikje van moederskant geërfd. Mijn moeder heeft t, mijn oma en ik nu ook.

Eilinora

Berichten: 11915
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 15:44

Lang lang geleden eens hier gereageerd, uiteindelijk bleek ik PCOS te hebben en dus flink verminderd vruchtbaar.

Daardoor wel sneller de knoop doorgehakt om een traject in te gaan om zwanger te worden.

Na dik jaar hormonen slikken en spuiten en intensief in het ziekenhuis gelopen te hebben ben ik nu bijna 28 weken zwanger.

Soms lopen de dingen net even anders maar ben erg blij dat het gelukt is.

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 17:37

Proficiat Eilinora met je zwangerschap.

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 23:41

Wauw gefeliciteerd Eilinora!! Wat super dat het uiteindelijk toch gelukt is! Gaat alles goed?

Mijn kinderwens was al groot met flink klapperende eierstokken maar dit wordt echt nog steeds elke keer meer. Zeker nu ik in de kinderopvang werk. Het duurt zeker nog iets van anderhalf jaar voordat mijn vriend en ik eraan gaan beginnen. Super frustrerend aan de ene kant maar aan de andere kant weet ik dat het ook super snel gaat. Geduld geduld geduld haha.