Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 19:08

Hallo allemaal,

Ik wil dit nu toch graag eens van me afschrijven en ben benieuwd of nog meer mensen hier 'last' van hebben.

Ik heb de laatste tijd een erg sterke kinderwens. Als ik hoor/lees/zie dat iemand zwanger is dan denk ik al meteen oh wat mooi, ik wil dat ook! En heb dan toch wel lichtelijk een jaloers gevoel. Zo zijn mijn twee neven net beide voor het eerst vader geworden en ik ben daar best jaloers op.

Het hele zwanger zijn lijkt mij ook gewoon zoiets moois....uiteraard ook heel zwaar maar bovenal mooi dat er gewoon iets van jou in jou groeit.

Maar dan nu het probleem. Allereerst heb ik (nog) niet eens een vriend om überhaupt dus een kind mee te gaan krijgen. Ik heb op de een of andere manier gewoon geen geluk op liefdesgebied. Maar verder woon ik ook nog thuis (ik ben 25) en studeer ik nog. Doordat ik mijn eigen studie betaal heb ik dus helaas geen geld voor een eigen plekje.

Ik merk gewoon heel erg dat ik er echt aan toe ben om 'het echte leven' te beginnen maarja dat gaat zo dus niet. En dan zeggen mensen wel ja jouw tijd komt nog wel. Ja dat weet ik ook wel, maar hoelang moet ik daar nog op wachten. ..dat is zo frustrerend.

Dit is misschien een heel raar verhaal maar wilde het even kwijt en was benieuwd of mensen zich hierin herkennen of dat ik gewoon raar ben haha.

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:11

ik herken het ook!
wil ook graag moeder worden maar een paar maanden geleden is mijn relatie hierop stuk gegaan dus het lijkt voor mij ook verder weg dan ooit...

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 19:14

Alja schreef:
ik herken het ook!
wil ook graag moeder worden maar een paar maanden geleden is mijn relatie hierop stuk gegaan dus het lijkt voor mij ook verder weg dan ooit...


Oh dat is ook heel naar ja! Dat is dan toch ook echt iets waar je overheen moet komen...

Getty_Maan

Berichten: 2591
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:17

Ik herken het ook een beetje, altijd gehoopt jong moeder te worden..
Het kan nog steeds dat wel, maar ben niet zo goed in het liefdeleven, heb seizoenswerk en woon nog thuis.

Dus zal nog wel even duren.

Ook ik zie al veel oud klasgenootjes welke een kind hebben of zwanger zijn. Super leuk voor hun, maar voor mij soms zo frustrerend.

Gelukkig heeft m'n zus 3 hele leuke kinderen :)

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 19:27

gett schreef:
Ik herken het ook een beetje, altijd gehoopt jong moeder te worden..
Het kan nog steeds dat wel, maar ben niet zo goed in het liefdeleven, heb seizoenswerk en woon nog thuis.

Dus zal nog wel even duren.

Ook ik zie al veel oud klasgenootjes welke een kind hebben of zwanger zijn. Super leuk voor hun, maar voor mij soms zo frustrerend.

Gelukkig heeft m'n zus 3 hele leuke kinderen :)


Ah ja een klein beetje in hetzelfde schuitje als ik dus. Ik heb ook pech in het liefdeleven haha en woon dus ook nog thuis. Ik heb dan geen zus of broer die wel kinderen heeft. Mijn zusje wil geen kinderen en bij mijn broertje duurt dat nog wel een poos denk ik.

Ik zie idd ook oud klasgenoten welke al aan hun 'vaste leven' begonnen zijn. ..

Eilinora

Berichten: 11913
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:32

Yup,hier ook.

Ik ben bijna 26 en heb een vriend,we hebben allebei een kinderwens maar we stellen het bewust nog even uit.

Maar nu is 1 vriendin net bevallen,1 kennis is nu op dit moment aan het bevallen en mijn zus is eind oktober uitgerekend en een andere vriendin begin november.

Ik wil heel graag maar ons verstand wint het nu nog even.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:34

Hier is laatst nog een topic over geweest toch?

Manny

Berichten: 2319
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:37

Ik ben om deze reden gaan oppassen. Een aantal jaar geleden kreeg ik ook een hele sterke kinderwens. Omdat deze vere van realistisch is door mijn studie ben ik gaan zoeken naar een alternatief.
Nu pas ik met regelmaat op, ik merk dat hierdoor de kijk op kinderen een stuk realistischer is geworden en de ik de rammelende eierstokken alleen ergens ver in de verte nog hoor.

carika
Berichten: 1583
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:38

Herkenbaar!
Ik heb wel een vriend maar we kennen elkaar pas een jaar.
We hebben gelukkig allebei een kinderwens maar willen ook alles eerst op orde hebben (huisjes kopen etc).
Vooral door fb(veel vriendinnen zijn zwanger)en baby's die we op straat tegen komen krijg ik regelmatig kriebels ... Maar nee nu nog niet,

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 19:40

Sammie schreef:
Hier is laatst nog een topic over geweest toch?

Ik kon het niet vinden, vandaar een eigen topic.

Getty_Maan

Berichten: 2591
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:41

Vervelend is het als het om je heen wel allemaal gebeurd..

En liefdesleven is bij mijn geen pech, maar gewoon eigen stommiteit :7

Gelukkig heb ik er niet echt last van, maar het is meer de momenten wanneer je even om je heen kijkt, bedenkt hoe oud je bent (ben 22 :+) en hoe je leven op dit moment is. Dan mis ik het..

Gelukkig heb ik niets te klagen over m'n leven!

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 19:41

inowa schreef:
Yup,hier ook.

Ik ben bijna 26 en heb een vriend,we hebben allebei een kinderwens maar we stellen het bewust nog even uit.

Maar nu is 1 vriendin net bevallen,1 kennis is nu op dit moment aan het bevallen en mijn zus is eind oktober uitgerekend en een andere vriendin begin november.

Ik wil heel graag maar ons verstand wint het nu nog even.


Zo dat zijn veel kinderen in het vooruitzicht! Wel verstandig hoor als je toch je verstand volgt!

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 19:43

Manny schreef:
Ik ben om deze reden gaan oppassen. Een aantal jaar geleden kreeg ik ook een hele sterke kinderwens. Omdat deze vere van realistisch is door mijn studie ben ik gaan zoeken naar een alternatief.
Nu pas ik met regelmaat op, ik merk dat hierdoor de kijk op kinderen een stuk realistischer is geworden en de ik de rammelende eierstokken alleen ergens ver in de verte nog hoor.

Ah ja dat is ook wat inderdaad! Echter heb ik daar op het moment ook geen tijd voor. Oftewel überhaupt dus ook geen tijd voor een kind maar het gevoel blijft wel.

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 19:43

carika schreef:
Herkenbaar!
Ik heb wel een vriend maar we kennen elkaar pas een jaar.
We hebben gelukkig allebei een kinderwens maar willen ook alles eerst op orde hebben (huisjes kopen etc).
Vooral door fb(veel vriendinnen zijn zwanger)en baby's die we op straat tegen komen krijg ik regelmatig kriebels ... Maar nee nu nog niet,


Jij hebt ten minste wel een vriend haha. Ook daar ben ik echt heel erg aan toe maarja. ..vind maar eens een leuke ..

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 19:44

gett schreef:
Vervelend is het als het om je heen wel allemaal gebeurd..

En liefdesleven is bij mijn geen pech, maar gewoon eigen stommiteit :7

Gelukkig heb ik er niet echt last van, maar het is meer de momenten wanneer je even om je heen kijkt, bedenkt hoe oud je bent (ben 22 :+) en hoe je leven op dit moment is. Dan mis ik het..

Gelukkig heb ik niets te klagen over m'n leven!


Oud met je 22e haha, ik ben 25 :P

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:46

Ik zal nog wel es ff zoeken. Misschien een idee om de editknop te gebruiken ondertussen? Zijn wel heel veel berichten onder elkaar ;)

Animal

Berichten: 8446
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:48

Oh, hier precies hetzelfde! Alleen woon ik dan op kamers en ben ik 23.
Mijn jongere zusje ontdekte afgelopen tweede kerstdag dat ze per ongeluk zwanger geraakt was en ik was stiekem al die tijd wel enigszins jaloers. Nu is de kleine geboren en ik ben echt stapelgek op haar, als ik in de buurt ben moet ik altijd even knuffelen.


Afbeelding


In dezelfde periode heeft mijn oppaskindje er een zusje bijgekregen en is een vriendin van mij bevallen. Genoeg kinderen en baby's in de buurt dus! Oppassen zorgt er bij mij juist voor dat mijn eierstokken harder gaan rammelen, maar ik heb dan ook schatten van oppaskindjes <3

Ik kan echt geen kinderwagen voorbij laten gaan zonder erin te kijken, geen kleine kinderen zien lopen zonder weg te zwijmelen en alle mannen die ik zie lopen worden even kort gescreend of ze een 'geschikte vader' zouden zijn. Heel bizar als ik erover nadenk, maar mijn eierstokken nemen op die momenten eventjes mijn hersenen over. Laatst sprak ik er met mijn moeder over en die scheen precies hetzelfde gehad te hebben :')

Ook kan ik tijdens het winkelen de kinderafdeling niet negeren en dat heeft ervoor gezorgd dat ik al een lading té schattige slabbetjes en rompertjes heb liggen. Nu geef ik ze langzaamaan weg aan de mensen in mijn omgeving die een kleine hebben. Ik gebruik ze zelf toen niet en anders moet ik weer naar de baby-afdeling en mijn eierstokken proberen te bedwingen. :=

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:50

Babykriebels, ik heb ze ook. Maar ook pas net 8 maanden verkering en 2 jaar studie voor de boeg. Het komt als het komt, jaloers of verdrietig zijn heeft geen zin. Zonde van je tijd, ik las laatst een stuk over dat mensen altijd hun geluk koppelen aan een doel. 'Ik ben pas gelukkig als' maar zo ga je eindeloos door zonder in het nu te leven.

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 19:57

Sammie schreef:
Ik zal nog wel es ff zoeken. Misschien een idee om de editknop te gebruiken ondertussen? Zijn wel heel veel berichten onder elkaar ;)


Ja dat gaat nu niet want zit op mijn telefoon en ben aan het werk. Er zat hier net in het restaurant een jongetje van 3, die was vandaag jarig, die was dan toch weer niet zo leuk haha, die was best wat vervelend :P Maar je eigen kind is natuurlijk altijd wel leuk :P

Ik zal zo thuis wel even op de rest reageren, dan zijn het idd niet zoveel reacties onder elkaar.

Anoniem

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:54

Ik heb ook echt een kinderwens, ondanks het feit dat ik 19 ben en nog 3 jaar moet studeren. Ik krijg helemaal de kriebels van kleine baby's en ergens lijkt het me heerlijk om hoogzwanger te zijn :=

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 21:44

Animal schreef:
Oh, hier precies hetzelfde! Alleen woon ik dan op kamers en ben ik 23.
Mijn jongere zusje ontdekte afgelopen tweede kerstdag dat ze per ongeluk zwanger geraakt was en ik was stiekem al die tijd wel enigszins jaloers. Nu is de kleine geboren en ik ben echt stapelgek op haar, als ik in de buurt ben moet ik altijd even knuffelen.


[ [url=m/slz0Zv.jpg]Afbeelding[/url] ]


In dezelfde periode heeft mijn oppaskindje er een zusje bijgekregen en is een vriendin van mij bevallen. Genoeg kinderen en baby's in de buurt dus! Oppassen zorgt er bij mij juist voor dat mijn eierstokken harder gaan rammelen, maar ik heb dan ook schatten van oppaskindjes <3

Ik kan echt geen kinderwagen voorbij laten gaan zonder erin te kijken, geen kleine kinderen zien lopen zonder weg te zwijmelen en alle mannen die ik zie lopen worden even kort gescreend of ze een 'geschikte vader' zouden zijn. Heel bizar als ik erover nadenk, maar mijn eierstokken nemen op die momenten eventjes mijn hersenen over. Laatst sprak ik er met mijn moeder over en die scheen precies hetzelfde gehad te hebben :')

Ook kan ik tijdens het winkelen de kinderafdeling niet negeren en dat heeft ervoor gezorgd dat ik al een lading té schattige slabbetjes en rompertjes heb liggen. Nu geef ik ze langzaamaan weg aan de mensen in mijn omgeving die een kleine hebben. Ik gebruik ze zelf toen niet en anders moet ik weer naar de baby-afdeling en mijn eierstokken proberen te bedwingen. :=


Ah gosh wat een schatje! Geniet daar dan ondertussen maar van! Kan je vast een beetje oefenen!
En dat je al al die spullen hebt haha, dat doe ik nou weer niet haha.

lieveli schreef:
Babykriebels, ik heb ze ook. Maar ook pas net 8 maanden verkering en 2 jaar studie voor de boeg. Het komt als het komt, jaloers of verdrietig zijn heeft geen zin. Zonde van je tijd, ik las laatst een stuk over dat mensen altijd hun geluk koppelen aan een doel. 'Ik ben pas gelukkig als' maar zo ga je eindeloos door zonder in het nu te leven.


Oh nee zo gaat het bij mij zeker niet hoor!

Emmaa_ schreef:
Ik heb ook echt een kinderwens, ondanks het feit dat ik 19 ben en nog 3 jaar moet studeren. Ik krijg helemaal de kriebels van kleine baby's en ergens lijkt het me heerlijk om hoogzwanger te zijn :=


Haha ja het lijkt mij onwijs mooi om zwanger te zijn met alle kwaaltjes en dingen die erbij horen en die ik waarschijnlijk op dat moment onwijs ga vervloeken :P

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 22:49

Hier ook iemand met een kinderwens! Met een leeftijd van 22 vind ik mijzelf ook nog wat te jong voor kinderen. Mijn vriend staat er ook voor open, maar denkt gelukkig hetzelfde dan ik.. nu nog maar even niet. We wonen net samen. Eerst samen maar eens een fijn leven lijden.
Ik werk sinds een half jaar in een kinderkleding zaak. Als je al die mega schattige mini kleertjes ziet.... :~ :~ :~ :~

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:53

Hier om even vooruit te kunnen :D : [LZP] Zwanger: Roze wolk met een zwarte rand

Ik moet zeggen dat ik het omgekeerde ervaar. Juist door die baby's in mijn buurt wordt mijn kinderwens wat getemperd. Ik voel wel dat ik zowat in een fase kom dat ik naar mijn vriend kan kijken en denk "wel met jou wil ik wel voortplanten hoor :+: :D " .
Maar ik denk dat ik gewoon geen roze wolk zie als ik baby's zie, maar heel realistisch ben. Ik zie zwangerschappen met allerlei kwalen, de kans op een horrorbevalling, wenede babys, zieke babys, creches en al de dure kosten erbij, zien hoe je beknot wordt in je vrijheid, heb al meer dan eens gezien wat een gedoe het is als je kinderen ziek zijn terwijl je moet gaan werken...ik besef dat er vast wel leuke kanten aan zijn en ik geloof moeders ook als ze zeggen dat je moederliefde zo groot is dat al die dingen uiteindelijk vergeten worden, maar toch is het juist die ervaring in mijn omgeving die mij stevig met beide voeten op de grond zet.

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 12:39

Kwanyin schreef:
Hier om even vooruit te kunnen :D : [LZP] Zwanger: Roze wolk met een zwarte rand

Ik moet zeggen dat ik het omgekeerde ervaar. Juist door die baby's in mijn buurt wordt mijn kinderwens wat getemperd. Ik voel wel dat ik zowat in een fase kom dat ik naar mijn vriend kan kijken en denk "wel met jou wil ik wel voortplanten hoor :+: :D " .
Maar ik denk dat ik gewoon geen roze wolk zie als ik baby's zie, maar heel realistisch ben. Ik zie zwangerschappen met allerlei kwalen, de kans op een horrorbevalling, wenede babys, zieke babys, creches en al de dure kosten erbij, zien hoe je beknot wordt in je vrijheid, heb al meer dan eens gezien wat een gedoe het is als je kinderen ziek zijn terwijl je moet gaan werken...ik besef dat er vast wel leuke kanten aan zijn en ik geloof moeders ook als ze zeggen dat je moederliefde zo groot is dat al die dingen uiteindelijk vergeten worden, maar toch is het juist die ervaring in mijn omgeving die mij stevig met beide voeten op de grond zet.


Ja dat topic heb ik wel eens langs zien komen ja en een klein beetje gelezen maar lang niet alles nee.
Tuurlijk zijn er ook veel negatieve dingen aan kinderen maar de mooie punten overstijgen bij mij op het moment wel wat.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:01

Emmaa_ schreef:
Ik heb ook echt een kinderwens, ondanks het feit dat ik 19 ben en nog 3 jaar moet studeren. Ik krijg helemaal de kriebels van kleine baby's en ergens lijkt het me heerlijk om hoogzwanger te zijn :=

Ik weet niet waarom maar ik dacht altijd dat jij ouder was dan ik, heb 3 keer gekeken of dit geen oude post was :')

Ik heb het ook een beetje en dat is heel gek want ik riep altijd heel hard dat ik geen kinderen wilde. Bovendien vind ik ze 9 van de 10 keer irritant en kan ik er niet zo goed mee omgaan, maar ik weet ook heel goed dat het met je eigen kinderen anders is. Met kinderen die ik ken is het namelijk ook al heel anders. Ik ben pas 20 en ik wil ook echt nog wel even wachten, maar toch :=