Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 07:33

Fee_ schreef:
Wat vervelend zeg!
Lijkt mij dat een baan eerst het meest handige is voordat er aan samenwonen word gedacht (nav reactie hier boven).


Heb je zeker gelijk in hoor. Maar wel een baan en geen woonruimte is ook die ideaal om een kind te krijgen. Daarnaast is de standaard voor wat je op orde wil hebben erg per persoon verschillend. En een baan kun je ook zo weer kwijt zijn (wil overigens niet zeggen dat je er geen moet hebben).
Daarnaast denk ik dat eerst samenwonen een goede stap is, om erachter te komen was het allemaal kost en hoe je leven samen is... ;)

Ik wil(de) ook graag kinderen, maar sinds ik samenwoon en weet wat de vaste lasten zijn en hoeveel vrijheid ik nu heb... maakt toch dat ik ze niet per se nu meteen wil.

Spelt

Berichten: 867
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 23:16

Pikkepor schreef:
Fee_ schreef:
Wat vervelend zeg!
Lijkt mij dat een baan eerst het meest handige is voordat er aan samenwonen word gedacht (nav reactie hier boven).


Heb je zeker gelijk in hoor. Maar wel een baan en geen woonruimte is ook die ideaal om een kind te krijgen. Daarnaast is de standaard voor wat je op orde wil hebben erg per persoon verschillend. En een baan kun je ook zo weer kwijt zijn (wil overigens niet zeggen dat je er geen moet hebben).
Daarnaast denk ik dat eerst samenwonen een goede stap is, om erachter te komen was het allemaal kost en hoe je leven samen is... ;)

Ik wil(de) ook graag kinderen, maar sinds ik samenwoon en weet wat de vaste lasten zijn en hoeveel vrijheid ik nu heb... maakt toch dat ik ze niet per se nu meteen wil.


Klopt ik heb het voor ik net ging samen wonen ook gehad. Was helemaal in de wolken van die kleintjes en had er het liefste ook gelijk een. Maar jeetje wat kost op jezelf wonen veel geld en tijd! Heb er nog 2 paarden en een fulltime baan naast dus ik wacht voorlopig nog even. Al denk ik wel dat je er wel in mee groeit met een kindje erbij.

Ach ik wacht nog even op ideale omstandigheden (geen idee wat dat zijn maar niet nu iniedergeval :') )

Hoe gaat het voor de rest met iedereen hier?

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 07:55

Mn beste vriendinnetje is zwanger dus met vlagen komt het heel sterk boven. Maar over t algemeen heb ik t goed aan de kant geschoven

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 09:07

Hier is het nog steeds hetzelfde. Ik wil nog steeds maar nog steeds geen partner, nog steeds aan de studie (wel aan het afstuderen)...dusja dan gaat het beetje moeilijk haha.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 13:27

Ik zou het ook graag willen! Maar wij wonen 4 hoog met 8 trappen zonder lift met 2 honden het lijkt me niet handig! En ik vraag me dan allemaal dingen af opvang? Wil wel gewoon blijven werken en hoe alles in ze werk gaat dat maakt me dan weer bang! :')

fleurtjeuh
Berichten: 10316
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 22:44

fleurtjeuh schreef:
Bij mij is het ook weer toegeslagen.
Ik heb afgelopen week mijn laatste examens gehad van mijn algemene vakken. In Juni hoop ik mijn diploma te halen.
Dit zou hét moment zijn om mn spiraal te laten verwijderen.
Maarja, geen baan(uitzicht), woon niet samen, vriend heeft ook geen baan(afgekeurd), waar hij woont is ook niet ideaal...
Dus we blijven maar weer wachten..
Klasgenootje van me heeft een aantal weken geleden haar hormooninplantaat laten verwijderen, ik vermoed dat die voor het einde van het schooljaar ook zwanger is..

Mijn situatie is helaas nog hetzelfde als mijn vorige bericht...

Anoniem

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 00:07

Ik weet nooit wat dat is. Ik heb eens in de zoveel tijd opeens echt een drang van: ik wil ook een kind. Uiteraard ga ik niet in op die gevoelens en wacht ik nog een tijdje (ben nu 19, ik neem geen kind voordat ik een studie af heb en een beetje een stabiele baan heb), maar dat zal dan wel wat hormonaals of vrouwelijks zijn ofzo. Veel leeftijdsgenoten hebben dat echter niet.

Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 08:25

Hier ook nog dezelfde situatie: allebei een grote kinderwens, maar banen en woning nog niet op orde zoals we willen. Mijn buren hebben net een kindje gekregen, daar heb ik al wel even mee geknuffeld. Was dat goed voor de eierstokken? Nee :D

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 07:38

Spelt schreef:
Klopt ik heb het voor ik net ging samen wonen ook gehad. Was helemaal in de wolken van die kleintjes en had er het liefste ook gelijk een. Maar jeetje wat kost op jezelf wonen veel geld en tijd! Heb er nog 2 paarden en een fulltime baan naast dus ik wacht voorlopig nog even. Al denk ik wel dat je er wel in mee groeit met een kindje erbij.


Precies dat!

Ik heb wel licht klapperende eierstokken als ik een baby hoor huilen trouwens :') ik wil dat gewoon even knuffelen met die baby. Tegen te tijd dat ik weer thuis ben en me moet haasten om al mijn beesten aandacht te geven, zou ik daar nog geen kind tussen willen passen.

En ik kan nu best goed bedenken dat het niet handig is... aangezien ik in september weer ga studeren! (En dat had niet gekund als ik nu een kindje gehad had!) En wel verloskunde :D dus ik kom wel aan mijn trekken...

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 13:58

Wat mooi dat je verloskunde gaat doen Pikkepor! Ben je al ingeloot?
Bij mij sloeg ook de twijfel weer toe of ik niet toch ook de verloskunde opleiding wilde gaan doen, ben paar jaar terug naar de open dag geweest maar heb toen toch voor mijn huidige opleiding gekozen.
Maar ik heb gister het voorlichtingsfilmpje op youtube gezien van de verloskunde en de opleiding is mij toch iets teveel wetenschappelijk, dit kan ik echt niet goed. Het uiteindelijke vak lijkt me mooi maar de opleiding is me toch iets te zwaar.
Ik twijfel nu of ik thuisstudie kraamzorg ga doen...

Qua kinderwens zit is dus nog steeds hetzelfde. Ik wil nog steeds onwijs graag zwanger zijn en kinderen hebben. Het frustreert me dan ook enorm dat ik nog steeds vrijgezel ben en dat ik dus totaal niet weet wanneer het zou kunnen gaan gebeuren. Ik moet er niet teveel mee bezig zijn want dan komt het vanzelf maar ik kan het niet laten dat de gedachten toch heel vaak door mijn hersens spoken.

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 14:06

Hier ook met vlagen van heel erg tot een mooie toekomst wens.
Wij wonen dan wel samen, ons (koop)huis is bijna helemaal gerenoveerd. Beide een stabiele werk situatie ( ik vast contract, vriend ZZP)

Dan zou je zeggen waarom wachten als de wens er is...
Het spaargeld zit volledig in het huis, dus wil graag dat eerst wat beter, voor ik minder ga werken. Ook rij ik een jong paard, is nu net wedstrijd klaar. Ben ook heel bang dat hij verkocht word als ik hem daarna niet meer kan oppakken (met de wedstrijden en alles )maar je weet immers nooit hoe het loopt. Wie weet is 1x per week dan wel zwaar zat.

Voor nu besloten sws nog even een jaartje te wachten, misschien wel 2. Al blijft het feit dat mijn vriend dit jaar nog 30 word..

Ooo soms word ik gek van mijn eigen gedachten VS gevoelens oorlog in mijn hoofd

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 17:14

linn1502 schreef:
Hier ook met vlagen van heel erg tot een mooie toekomst wens.
Wij wonen dan wel samen, ons (koop)huis is bijna helemaal gerenoveerd. Beide een stabiele werk situatie ( ik vast contract, vriend ZZP)

Dan zou je zeggen waarom wachten als de wens er is...
Het spaargeld zit volledig in het huis, dus wil graag dat eerst wat beter, voor ik minder ga werken. Ook rij ik een jong paard, is nu net wedstrijd klaar. Ben ook heel bang dat hij verkocht word als ik hem daarna niet meer kan oppakken (met de wedstrijden en alles )maar je weet immers nooit hoe het loopt. Wie weet is 1x per week dan wel zwaar zat.

Voor nu besloten sws nog even een jaartje te wachten, misschien wel 2. Al blijft het feit dat mijn vriend dit jaar nog 30 word..

Ooo soms word ik gek van mijn eigen gedachten VS gevoelens oorlog in mijn hoofd


Hoe oud ben jij? 30 is niet oud voor je vriend hoor, mijn vriend is 34, ik ben uitgerekend op zijn 35e verjaardag. :')

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 18:11

lieveli schreef:
linn1502 schreef:
Hier ook met vlagen van heel erg tot een mooie toekomst wens.
Wij wonen dan wel samen, ons (koop)huis is bijna helemaal gerenoveerd. Beide een stabiele werk situatie ( ik vast contract, vriend ZZP)

Dan zou je zeggen waarom wachten als de wens er is...
Het spaargeld zit volledig in het huis, dus wil graag dat eerst wat beter, voor ik minder ga werken. Ook rij ik een jong paard, is nu net wedstrijd klaar. Ben ook heel bang dat hij verkocht word als ik hem daarna niet meer kan oppakken (met de wedstrijden en alles )maar je weet immers nooit hoe het loopt. Wie weet is 1x per week dan wel zwaar zat.

Voor nu besloten sws nog even een jaartje te wachten, misschien wel 2. Al blijft het feit dat mijn vriend dit jaar nog 30 word..

Ooo soms word ik gek van mijn eigen gedachten VS gevoelens oorlog in mijn hoofd


Hoe oud ben jij? 30 is niet oud voor je vriend hoor, mijn vriend is 34, ik ben uitgerekend op zijn 35e verjaardag. :')


Haha ik ben niet oud hoor. 23 pas. Vandaar ook dat het nu nog geen haast heeft.

Maar het telt we mee, je weet natuurlijk nooit hoe het gaat. Kan in 3x raak zijn maar kan ook jaren duren en dan is die 40 toch wel snel dichtbij (als je bv nog 3 jaar wacht is hij ook 33 haha) Zeker als je je bedenkt dat er 2 of 3 wel welkom zijn.

Maar goed i principe tijd zat nog

Eilinora

Berichten: 11915
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:52

Hier ook nog aan het wachten...maar helaas wel met een kink in de kabel.

Ik word dit jaar 28 jaar en mijn vriend 31 jaar maar moeten nog steeds wachten.
Daarnaast is er bij mij PCOS vastgesteld dus dat houd in dat wanneer we ervoor willen gaan het eigenlijk met hulp van het ziekenhuis moet.

Spontaan kan het wel maar die kans is heel klein omdat er niet altijd eitjes worden geproduceerd.

Voor mijn gevoel heb ik niet zoveel tijd meer,heel vervelend.

Maargoed,moet gewoon afwachten tot mijn vriend er wel klaar voor is en hoe alles loopt met de plannen voor de boerderij.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 08:20

linn1502 schreef:
Haha ik ben niet oud hoor. 23 pas. Vandaar ook dat het nu nog geen haast heeft.

Maar het telt we mee, je weet natuurlijk nooit hoe het gaat. Kan in 3x raak zijn maar kan ook jaren duren en dan is die 40 toch wel snel dichtbij (als je bv nog 3 jaar wacht is hij ook 33 haha) Zeker als je je bedenkt dat er 2 of 3 wel welkom zijn.

Maar goed i principe tijd zat nog


Mannen zijn niet zo beperkt als vrouwen, dat scheelt :=

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:16

haha dat is zo! maar toch zit je beetje met het boven de 40 verhaal.. en denk niet dat ik aan de lopende band zwanger te zijn. Liefst beetje 2 jaar ertussen. Maarja dat is het ideaal beeld natuurlijk. Je weet nooit hoe het allemaal loopt :)

Maar soms zijn er van die momenten dat je er sterk over na denkt. Zeker omdat in de vrienden kring nu veel baby zijn gekomen en er aan komen. Komt vast goed, ooit haha

fleurtjeuh
Berichten: 10316
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:20

Mijn vriend wordt dit jaar 42...
Ik zit er ook mee in mn achterhoofd...
Het liefst zou ik dit jaar beginnen, maar die kans schat ik klein in.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:22

linn1502 schreef:
haha dat is zo! maar toch zit je beetje met het boven de 40 verhaal.. en denk niet dat ik aan de lopende band zwanger te zijn. Liefst beetje 2 jaar ertussen. Maarja dat is het ideaal beeld natuurlijk. Je weet nooit hoe het allemaal loopt :)

Maar soms zijn er van die momenten dat je er sterk over na denkt. Zeker omdat in de vrienden kring nu veel baby zijn gekomen en er aan komen. Komt vast goed, ooit haha


Mijn moeder wilde 1 jaar ertussen, dat werd 2 keer 4. Het is niet te kiezen helaas.

fleurtjeuh schreef:
Mijn vriend wordt dit jaar 42...
Ik zit er ook mee in mn achterhoofd...
Het liefst zou ik dit jaar beginnen, maar die kans schat ik klein in.


Eerst maar je leven op orde.

fleurtjeuh
Berichten: 10316
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:23

lieveli schreef:
fleurtjeuh schreef:
Mijn vriend wordt dit jaar 42...
Ik zit er ook mee in mn achterhoofd...
Het liefst zou ik dit jaar beginnen, maar die kans schat ik klein in.


Eerst maar je leven op orde.

Ja inderdaad.
Eerst een baan en samenwonen, en dan zien we wel verder.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:39

Vind toch je reacties elke keer weer verbijsterd lieveli. Dus als je samen woont en alles op orde hebt is alles perfect? Het kan altijd fout gaan hoor al ben je jaren bij elkaar. Niks is een succes of een zekerheid.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:44

LinsxDot schreef:
Vind toch je reacties elke keer weer verbijsterd lieveli. Dus als je samen woont en alles op orde hebt is alles perfect? Het kan altijd fout gaan hoor al ben je jaren bij elkaar. Niks is een succes of een zekerheid.


Welnee. Dat is ook niet wat ik zei, dat zei ze zelf. Ik zei alleen 'leven op orde'.

Maar halverwege tijdens een studie met 2 werkeloze mensen is geen ideale situatie voor een bewuste zwangerschap.

Hoe verbijsterd ben je? Op schaal van 1 tot 10?

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:47

LinsxDot schreef:
Vind toch je reacties elke keer weer verbijsterd lieveli. Dus als je samen woont en alles op orde hebt is alles perfect? Het kan altijd fout gaan hoor al ben je jaren bij elkaar. Niks is een succes of een zekerheid.


Niet voor het een of ander maar bij de laatste reactie van lieveli kan ik niks anders dan mezelf aansluiten. Gezien de eerdere topics van haar.. Is dat voor haar indd het beste.

En zoveel mensen hebben niet alles op orde, uitzonderingen heb. Gaat ook vaak goed, vaak ook niet. maar laten we op zn minst proberen een stabiel leven te hebben voor je bewust gaat proberen om kinderen te krijgen.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:49

MarcoBorsato schreef:
LinsxDot schreef:
Vind toch je reacties elke keer weer verbijsterd lieveli. Dus als je samen woont en alles op orde hebt is alles perfect? Het kan altijd fout gaan hoor al ben je jaren bij elkaar. Niks is een succes of een zekerheid.


Welnee. Dat is ook niet wat ik zei, dat zei ze zelf. Ik zei alleen 'leven op orde'.

Maar halverwege tijdens een studie met 2 werkeloze mensen is geen ideale situatie voor een bewuste zwangerschap.

Hoe verbijsterd ben je? Op schaal van 1 tot 10?

om even niet op details wie hoe en wat in te treden ken ik iemand die ook geen baan had en de ander studie en toch het kind een geweldig leven heeft. Denk dat dat ook discipline is met hoe graag je werk wilt en alles op orde wilt hebben. Maar dat is een ander iets. Hun hebben beide ook keihard naar huis gezocht en werk enz. Dus alles kan zolang je maar wil. Ik geloof niet in KAN NIET. Maar of je het wil...

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:51

linn1502 schreef:
LinsxDot schreef:
Vind toch je reacties elke keer weer verbijsterd lieveli. Dus als je samen woont en alles op orde hebt is alles perfect? Het kan altijd fout gaan hoor al ben je jaren bij elkaar. Niks is een succes of een zekerheid.


Niet voor het een of ander maar bij de laatste reactie van lieveli kan ik niks anders dan mezelf aansluiten. Gezien de eerdere topics van haar.. Is dat voor haar indd het beste.

En zoveel mensen hebben niet alles op orde, uitzonderingen heb. Gaat ook vaak goed, vaak ook niet. maar laten we op zn minst proberen een stabiel leven te hebben voor je bewust gaat proberen om kinderen te krijgen.

Ik heb absoluut niet gezegd dat je in kartonnen doos met ze alle spontaan kinderen ter wereld moet brengen. :') tuurlijk moet alle stabiel zijn. Alleen net als mijn vorige post als je iets graag wilt kan alles. Dus ook stabiel zijn en uiteindelijk zwanger worden

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:53

Ik heb ook nooit ontkend dat het niet kan. Maar het is niet ideaal. En met alles wat Fleur vorige keer heeft gedeeld over haar twijfels en situatie vind ik niet dat het nu verstandig is om er bewust aan te beginnen.

Overigens is niet alles te redden met goede wil. De weg naar de hel is geplaveid met goede voornemens.