HELP =>16j => verliefd op 30-jarige

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 09:32

Ik begrijp dat je bang bent dat je ouders het verkeerd opvatten. Maar misschien zijn ze wel blij dat je een wat oudere en dus meer verantwoordelijke vriend vind. Lachen

Ik zou het hem gewoon vertellen. Hij is 30 jaar en dus volwassen genoeg om het niet te gaan rondbazuinen. Dat soort acties kun je vaak verwachten van een 16 of 17 jarig puberjochie maar van een 30-jarige hoef je dat vaak niet meer te verwachten! Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar als je zegt dat dat niet in zijn karakter ligt dan denk ik dat het wel goed zit.
Als je het hem verteld en hij wil het niet, dan kun je hem altijd vertellen dat je het op prijs zal stellen als hij jouw gevoelens voor hem tussen jullie houd.

Heel veel succes meis!!

Ikkepik
Berichten: 37
Geregistreerd: 06-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 09:45

Sorane schreef:
Heel veel succes meis!!


Bedankt

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 09:50

gijsenkim schreef:
Ik ben ook 32 en Gijs is 45.......... maar op latere leeftijd geeft dat ook niks.........

Kwist niet dat jullie al zo oud waren zeg!

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 10:05

Ik zou niet op hem afstappen, voordat je zeker weet of je een relatie met hem wilt.

Citaat:
Wat als hij niets in mij ziet op die manier? Verward

Wat als hij dat wel doet? Als je er niet over praat kom je er ook niet achter. Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om erover te beginnen, maar als je besluit dat je iets met hem wilt zul je er toch over moeten praten. Ik ben het met Sorane eens dat het onwaarschijnlijk is dat hij het aan iedereen gaat vertellen als jij dat niet wilt.

Aan de andere kant kan het inderdaad eenzijdig zijn en dan kan het jullie vriendschap veranderen. Of dat zou gebeuren kan jijzelf het beste inschatten en alleen jij weet of het het risico waard is.

Hoe je ouders zullen reageren is ook iets wat jij het beste in kan schatten. Je hebt het voordeel dat je moeder hem al kent en op zijn minst aardig met hem op kan schieten. Mijn ouders schrokken eerst ook wel even, maar vooral mijn vader kon vanaf de eerste ontmoeting geweldig met haar opschieten. Mijn oma's zijn ook helemaal aan het idee gewend en willen d'r altijd even aan de telefoon (in het Engels, ook al is dat heel moeilijk voor ze OK dan!)! Mijn vrienden zeiden vrijwel direct dat ze van mij niet anders verwacht hadden. Dus zo zie je maar weer ... soms maak je je zorgen om niets.

Ik hoop dat als je besluit er met hem over te praten en je familie in te lichten dat alles goed gaat! Heel veel sterke met je beslissing in ieder geval. Lachen

Sall

Berichten: 6712
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 10:14

Een groot leeftijds verschil hoeft geen probleem te zijn. Ik denk alleen dat het tijdstip in jou leven niet helemaal top is.. maar goed, houd verliefdheid daar wel eens rekening mee??
Het feit dat je bang bent om voor je gevoelens uit te komen,is natuurlijk altijd eng.
Er zal altijd een kans zijn dat je gevoelens niet beantwoord worden en de kans dat je gekwetst zult worden zit er natuurlijk ook altijd in.
Niet alleen nu, maar ook met (event) toekomstige verliefdheden.

Ik moest alleen wel even lachen, over het feit dat er ergens gezegd word, dat iemand van 30 toch wel volwassen is en weet wat ie doet...
Ik ken genoeg mannen in mijn omgeving die zich nu onderhand wel eens naar hun leeftijd zouden mogen gaan gedragen... Schijnheilig

Ik kan je niet zeggen wat je moet doen, ik zou alleen geen overhaaste dingen doen, en mischien proberen om voor een poosje 'afstand' te nemen en te kijken hoe je gevoelens over een tijdje zijn..

Ik ben wel eens helemaal verliefd geweest (en het tijdstip/persoon, had niet ongelukkiger kunnen komen) heb gelukkig niets met die gevoelens gedaan... en als ik die man nu terug zie.....
pfffffff... ik kan 1 ding zeggen, IK ben blij dat ik even een time-out heb genomen, voordat ik op mijn roze wolk rare (onherstelbare) beslissingen had genomen...

Succes!

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 10:38

Wat wijsheid is, is toch een paar jaar wachten voordat je aan de relatie begint. Als jullie voor elkaar bestemd zijn, dan kan dat over een paar jaar nog steeds.

Een groot leeftijdsverschil maakt naar mijn idee niets uit, maar beide partners moeten wel ouder als 20 zijn.
Waarom zeg ik dit? Jij zit nu nog op school. Je zal waarschijnlijk nog naar een voorgezet onderwijs gaan(mavo/havo/vwo) of mischien in het eerste jaar van beroepsopleiding (mbo/hbo) zitten.
In deze tijd ontwikkel je jezelf nog heel erg en moet je ook nog vreselijk veel ontdekken. En zodra je je eerste baan hebt (40 uur in de week) gaat je leven nog even iets veranderen (bij mij was dat wel zo). En ik kan alleen maar zeggen dat die veranderingen zo groot zijn dat je daardoor wel anders tegen het leven aan kan gaan kijken en ook tegen relaties.

Maar wat ik nu vooral tegen je wil zeggen is, ontdek het leven in alle vrijheid.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 10:41

MrMagic schreef:
Maar wat ik nu vooral tegen je wil zeggen is, ontdek het leven in alle vrijheid.

Maar liefde hoeft geen gevangenis te zijn. Lachen

Sall

Berichten: 6712
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 10:42

Kijk, daar kan ik me helemaal bij aansluiten!! OK dan! Bij Mr. Magic.. Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 10:46

Ik zal nu wel half Bokt over me heen krijgen, maar ik vind dat je er gewoon voor moet gaan *LOL*
Het leeftijdsverschil is inderdaad behoorlijk groot, maar als je verliefd bent dan telt dat op een of andere manier niet.
Gevoelens kun je niet dwingen, of je nu 16, 30 of 65 bent.

De enige manier om erachter te komen en je verliefdheid een kans te geven is om je stoute schoenen uit de kast te trekken en iets met je gevoelens te doen.
De kans is natuurlijk redelijk groot dat het op een of andere manier niet gaat werken.
Niet alleen vanwege het leeftijdsverschil, het geldt voor iedereen die een sprong in het diepe maakt.
Verliefd zijn is leuk, maar op een gegeven moment moet er toch echt iets mee gedaan worden Knipoog
En of het nu positief of negatief uitpakt, je bent in elk geval weer een ervaring rijker.

Als je echt iets met je gevoelens wilt doen, dan zou ik het voorzichtig aanpakken zodat er in elk geval nog een weg terug is om de vriendschap te behouden.
Niet meteen met de deur in huis vallen ("ik wil je" *LOL* ), maar pak het dan een beetje subtiel aan.
Bijv. door te vragen of hij zin heeft om een keer mee te gaan naar een wedstrijd oid., dan leer je hem vanzelf beter kennen en kun je het stapje voor stapje aanpakken.

Mijn man is ook 12 jaar ouder dan ik, en wij hebben nooit problemen gehad met het leeftijdsverschil.
Wij leerden elkaar kennen toen ik 22 was (ik geef het toe, dat is wat anders dan 16) en zijn nu al 9 jaar gelukkig met elkaar.

Wat ik me afvraag:
Is het je al vaker overkomen dat je verliefd bent geworden op een man die flink wat ouder is ?
Het kan nl. best zo zijn dat het geen kwestie van toeval is.
Zelf ben ik nog nooit verliefd geweest op iemand van mijn eigen leeftijd, heb ook nooit een relatie gehad met iemand die bijv. "maar" 3 jaar ouder was.
Waarom ???
Dat soort "kleuters" boeiden me gewoon niet, 'k heb er nooit oog voor gehad Knipoog
Het is op een of andere manier onlosmakelijk met mij verbonden dat ik me aangetrokken voel tot mannen die (een flink stuk) ouder zijn dan ik.

Ik wens je in elk geval heel veel succes ! Ach gut

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 10:55

Ben het helemaal met Oscar eens. Ik heb één keer een relatie gehad met iemand die maar 6 jaar ouder was en dat was ook snel weer over! Dan kan je wel zeggen zoek iemand van je eigen leeftijd, maar als je je daar gewoon niet tot aangetrokken voelt houdt het op.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 12:07

Ik ben 24 en mijn vriend is 32. Ik merk af en toe een heel groot verschil in interesses en dat is best moeilijk. Maar zolang hij beseft dat ik 24 ben en ik dat hij 32 is, kunnen we ons best aanpassen.
Af en toe (heeeeeeeel soms) is het voor mij te moeilijk, en maken we er ruzie om.
Maar dat is na vijf minuten alweer uitgepraat...

Gisteren waren we 4 jaar bij elkaar! Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 12:10

Ik ben het niet helemaal met MrMagic eens. Waarom ouder als 20? Ik leerde mijn vriend ook voor die tijd kennen en zat toen ook gewoon op school. Ik zit nu nog steeds op school terwijl hij gewoon een goede baan heeft.
Dat moet niets uitmaken. Maar ook dat is iets waar wij bokkers als buitenstaanders niet over kunnen oordelen hoor.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 12:57

fabiola"]
kan me wel heel goed voorstellen in wat voor tweestrijd je zit.
Hoe reageert hij als je het hem verteld.. voelt hij hetzelfde voor mij of schrikt hij en doet hij afstand waardoor de vriendschap ook meteen weg is
[/quote]
Maar dat blijf je houden. Daarom durf ik zelf nooit eerste initiatief te nemen als ik iemand meer dan leuk vind.

[quote="Sorane schreef:
Waarom ouder als 20? Ik leerde mijn vriend ook voor die tijd kennen en zat toen ook gewoon op school. Ik zit nu nog steeds op school terwijl hij gewoon een goede baan heeft.
Dat moet niets uitmaken. Maar ook dat is iets waar wij bokkers als buitenstaanders niet over kunnen oordelen hoor.

Kijk, ik zeg zowiezo dat ze het moet proberen. en als het later ooit uit raakt, dan raakt het uit. De meeste mensen maken het wel een keer mee, een gebroken relatie, is niets bijzonders. Maar weinigen die gelijk de eerste de beste keer de ware treffen. En dan nog, dan ben je er nog niet, veel mensen die naar 20 jaar alsnog gaan scheiden.

Maar het is WEL zo, dat een mens veranderlijk is, vooral voor z'n/haar 20e. Wensen en behoeften kunnen dan sterk veranderen. En dat maakt dat de meeste relaties die voor 20 jaar beginnen uiteindelijk toch uit raken.

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 14:18

Sorane schreef:
Ik ben het niet helemaal met MrMagic eens. Waarom ouder als 20? Ik leerde mijn vriend ook voor die tijd kennen en zat toen ook gewoon op school. Ik zit nu nog steeds op school terwijl hij gewoon een goede baan heeft.
Dat moet niets uitmaken. Maar ook dat is iets waar wij bokkers als buitenstaanders niet over kunnen oordelen hoor.


Waarom ouder als 20?
Ik sluit me daarbij aan bij de uitleg die Desiree al geeft.
En lees ook mijn verdere uitleg in mijn vorige reply. Daar staan wat redenen in.
Het is nou eenmaal zo dat je eigen leven heel erg veranderlijk is als je in die leeftijd zit.
Kijk jij nu zelf nog hetzelfde tegen het leven aan als toen nog voor de twintig was? (en dan bedoel ik niet 19,5 jaar, maar zo rond je 17e)

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 14:23

In jouw geval zou ik me gewoon heel goed bedenken dat mannen na hun 30ste aftakelen en vrouwen alleen maar meer willen Haha! .

Neeeh, niet doen. Geniet lekker van je vrijheid en neem vooral straks een jongere man (heb ik ook gedaan) en als ie dertig is ruil ik hem gewoon in voor een weer jongere man Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 14:24

Niet ieder mens is hetzelfde. De een is op zijn 16e nog een stuiterbal zonder enige vorm van verantwoording en ambitie, terwijl de ander al heel serieus is, daarom zeg ik ook dat wij daarover niet kunnen oordelen.

Ik zat op mijn 17e in een vreselijk nare periode en ben daardoor ook sneller serieus geworden... Dus het is heel verschillend per persoon...

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 14:25

MrMagic schreef:
Waarom Waarom ouder als 20?


Het is 'ouder DAN', lekker blond speledingetje van me Haha! Lovers
Laatst bijgewerkt door Faas op 07-01-04 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 14:30

IK heb zelf een relatie gehad met een man van 34, ik was toen net 20. Ging prima! Geen enkel probleem! (Tot het moment dat hij me twee maanden later ten huwelijk vroeg... ooops... dat was nou ook weer niet mijn bedoeling Knipoog )
Je bent 16. Je zult waarschijnlijk nog wel een paar keer op je plaat gaan voor je echt de ware ontmoet (uitzonderingen daargelaten) En waarom zou dat niet kunnen met iemand van 30? Uit elke relatie leer je dingen. Stel het gevoel zou wederzeids zijn en je begint een relatie samen.. dan is de kans er dat dat op een bepaald moment over gaat. Maar je haalt er altijd dingen uit die van nut zijn in een volgende relatie. En zou je echt bij elkaar horen en niet meer uit elkaar gaan dan is het leefttijdsverschil absoluut onbelangrijk.
Je zult er echter eerst achter moeten komen of het gevoel wederzijds is. Als je het je strot niet uit krijgt, schrijf dan een brief.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 14:37

gijsenkim schreef:
Ik ben ook 32 en Gijs is 45.......... maar op latere leeftijd geeft dat ook niks.........


32??? Zou je wel willen zeker! Tong uitsteken (ze is 34, kijk maar in haar profiel)

Mijn vriend is ruim 11 jaar ouder dan ik en daar merk je echt niets van. Je merkt wel dat hij al wat meer dingen gedaan heeft, bijvoorbeeld op gebied van vakantie, maar verder...

Even terugkomen op de vraag van de topicstarter. Persoonlijk vind ik, omdat je pas 16 bent, het verschil erg groot. Je zit nog in de pubertijd en je moet nog zoveel doen en zoveel leren. Dit gaat bijna zeker voor problemen zorgen. Als je er een goed gevoel over hebt, dan kun je het natuurlijk allicht proberen. Laat geen misbruik van je maken en laat je niet meesleuren door je verliefdheid.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 14:59

ohiojhhhhh je hebt gelijk............. de wens is de vader van de gedachten.......... sjit man, moest je me nou echt helpen herinneren Knipoog

Ikkepik
Berichten: 37
Geregistreerd: 06-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 16:57

Oscar schreef:
Wat ik me afvraag:
Is het je al vaker overkomen dat je verliefd bent geworden op een man die flink wat ouder is ?


Euhm,..niet echt, vorig jaar op een stagiaire, die was wel maar begin in de 20. (Ik geloof 21à22, niet ouder dan 25) en voor de rest niet echt nee.

Heb een korte realtie gehad met een 1,5 jaar oudere jongen, en voor de rest ben ik een paar keer een beetje verliefd geweest op van mijn leeftijd. 1 keertje op 1tje van 1 jaartje jonger Tong uitsteken Haha!

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 18:16

Doe wat het beste voor je lijkt,...dat is het enigste wat ik weet te zeggen hierop. Het is zo, dat nu het verschil NOG groter lijkt natuurlijk, omdat jij nog in je tienerjaren zit, en hij al in de 30,..maar over een paar jaar, (neem bv als je 20 bent, dan lijkt dat verschil plotseling al veel kleiner, gewoon omdat er bij jou een 2 vanvoor staat, en bij hem dan maar een 3,..terwijl het aantal jaar dat ertussen zit, even groot blijft!!!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 18:53

Ow dat kan best hoor. Een vriendin van mij had vorig jaar toen ze 17 was een vriend van 29 en nu is ze 18 en woont ze al een halfjaar met hem samen, gaat harstikke goed.

Ik heb ook weleens met een 28 jarige gezoend en keer mee wezen stappen. Was wel tof, hij nam het alleen wat te serieus! Clown Haha!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 20:10

Jeetje, als je verliefd bent lijkt alles zo moeilijk he. Ik zou het hem gewoon duidelijk maken dat je gevoelens voor hem hebt, hij is volwassen en weet (als hij een beetje verstand heeft) dat hij dat niet aan iedereen moet gaan vertellen, vraag hem dat ook en zeg dat je erg onzeker bent over je gevoel en hem niet in een lastig pakketje wilt brengen.
Op jouw leeftijd vindt ik persoonlijk dat het leeftijdsverschil wel wat uitmaakt. Je schrijft dat hij rond de 30 jaar is. Hij heeft waarschijnlijk al een "leven"achter de rug, waar jij nog volop aan moet beginnen en van moet genieten, jij weet niet beter, maar zou het best ongezond van zijn kant vinden.
Ik denk dat wanneer jij het hem hebt verteld er een last van je schouders is en je opgelucht zal zijn. Hebben jullie een vriendschap met elkaar buiten de manege om, komt hij bij jou over de vloer of leuke dingen samen doen?Dan is het makkelijker om met hem te praten. Hij zal er ongetwijfeld leuk mee omgaan en je niet te kakken zetten. Stel hij zegt niet verliefd op jou te zijn, nou dat is dan even verdrietig, maar weet jij wel waar je aan toe bent en gaat je gevoel voor hem misschien wat afnemen. Ik hoop het voor je, want het is heel vervelend met onbeantwoorde gevoelens te zitten, vooral als je ook nog eens 3 keer per week met hem samen rijd en dus vaak ziet.

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 20:35

liefde maakt blind. En je kunt iemand niet zo 1..2..3 vergeten. Zeker niet als hij ook op de manege is waar hij vaak komt.

Ik zou het niet vertellen als ik jou was, gewoon lekker verlieft blijven.
Wat iedereen al zegt, hij heeft al heel wat levens ervaring en jij waarschijnlijk niet (klinkt heel ouwe wijfig).

Maar het leeftijdsverschil is niet zo heel erg