beelden van palesteinse jongeren

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 20:58

Het enige dat ik er nog over kan en wil zeggen is: als je daar geweest bent, de situatie daar van dichtbij gezien hebt, met de mensen uit de verschillende partijen gesproken hebt, dan zou je heel anders oordelen.

Ik praat ook niet goed wat daar gebeurd is, vind het ook walgelijk dat mensen staan te feesten over de dood van anderen, maar je moet dit in het grotere geheel zien, en niet puur op slachtoffer-niveau.

Suzanne, jij spreekt over opvoeding, die ziek is, en die je vergelijkt met de slechte jeugd van de seriemoordenaar. Toch denk ik dat je het niet helemaal daarmee kunt vergelijken. Dit gaat veel dieper. Dit is een conflict dat al generaties lang speelt, en al generaties lang is Amerika de grote broer van je aartsvijand. Op het moment dat iemand dan die vijand een gevoelige slag toebrengt, ben je daar blij om.

Dan denk je niet vanuit de individuele mensen die erbij betrokken zijn, dan denk je aan een land dat serieuze klappen heeft gekregen.


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 21:01


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 22:18

Ho...wacht even...IK heb het niet over opvoeding. Dat was iemand anders in deze topic die het erover had dat we niet zo bekrompen moesten zijn, omdat die mensen nu eenmaal zo opgevoed zijn. En DAN zeg ik..ja...doehoeg, gooi het alsjeblieft niet op zoiets.
Kijk Zep, wat jij nu zegt, dat klinkt logisch, dat is onderbouwd. Simpelweg een manier van opvoeden, daar moet ik echt van braken. Misselijk En dan vergelijk ik het wel met criminelen die de hand boven het hoofd gehouden wordt vanwege hun slechte jeugd...ach jee...een kind verkracht en vermoord, maar hij heeft ook zo'n slechte jeugd gehad.
Ik bedoel dus, dat het juist niet op opvoeding alleen gegooid moet worden.

Trouwens, net was de ambassadeur van Palestina in Nederland op tv, met een persconferentie dat dit vreselijke beelden waren, dat dit niet representatief was voor hun samenleving. Ook interviews met Palestijnen in NL, die zich hier van distancieren. Kijk, dat vind ik dus super, dat ze dat laten zien. Dat ze zeggen, hier trekken wij onze handen vanaf, dit keuren wij niet goed.

Nederland heeft ook klappen gehad in de tweede wereldoorlog, van Duitsland. Nou is het bij hun allemaal wat verser. Maar toch...wij moeten die Duitsers ook nog steeds niet. Toch staan wij ookniet te juichen als daar iets ergs gebeurd. Doet een deel van onze samenleving dat wel, dan spreke we daar ook schande van. Daarom vind ik het heel positief dat ook de andere kant nu belicht wordt....je moet ze ook zeker niet over 1 kam scheren, en dat deed ik al niet. Ik verwerp alleen het gedrag van die feestende mensen, ongeacht wat zij zelf al meegemaakt hebben, vind ik het vreselijk dat je zo kunt denken...

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 22:39

ik vind het nog steeds Misselijk Misselijk Misselijk Maar ja.
En nee, ik zou niet dansen als Palestina plat wordt gebombardeerd door de Amerikanen en weet je waarom niet??? Omdat het bij mij puur om onschuldige mensenlevens gaat, al is het de vijand.
dat neemt niet weg dat ik die ouders en vooral degene die zoooooo gelovig zijn veroordeel voor dit misselijkmakend gedrag.
Misschien een goede reden om niet te geloven???

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 22:47

Suzanne, idd het ligt niet zwart-wit, of anders gezegd: goed of fout bestaat niet. Het ligt er maar aan van uit welk punt in tijd en ruimte je het bekijkt.

Heb vanavond trouwens wat mooie representatieve beelden uit Jeruzalem gezien. Ik vond het wel aardig om te zien hoe de 2 kampen exact hetzelfde argument allebei in hún voordeel gebruiken. En voor allebei de theses is wat te zeggen. Dat maakt het zo ingewikkeld allemaal, maar tegelijkertijd zo machtig interessant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 22:54

Overigens, van die schreeuwende, zelfbeklagende Israëlische vrouwen op de markt ("alle palestijnen oprotten naar waar ze vandaan komen, wij leven niet in palestina, wij leven in Zion!!" "Jullie media en linksen, je moet Sharon gewoon eens zijn werk laten doen!!") moet ik net zo hard Misselijk Misselijk Misselijk als van feestende palestijnen omdat er een enorme aanslag op de VS geweest is. Maar wederom: tegen de achtergrond van het grotere geheel kan ik hun reactie wel begrijpen.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 07:51

"Het is weer duidelijk wie de zgnd sociale types zijn."

Uh, ik zal me maar angesproken voelen, hoewel ik dit niet 'sociaal' vindt maar het heeft volgens mij meer te maken met je gezond verstand gebruiken en nadenken voor dat je je emoties vertaald.
Ik praat biks goed, het is walgelijk, maar het is begrijpelijk. Daarbij hebben die mensen verder geen misdaad op hun geweten dus zijn ze neit te vgl met seriemoordenaars. Maar ik word echt angstig van dit soort uitspraken:

“De jongeren worden daar van kleuter af aan opgeleid tot terrorist. “
“Sorry dat ik zo hard ben hoor, maar dat soort idioten geef je nou asiel in je land! Kom maar lekker hier van ons geld leven, we laten ze zo binnen.”
“Al die lui komen hier binnen, krijgen uitkering en een moskee.
Wie weet wat voor zieke geesten hier allemaal rond lopen.”

Zo intolerant, zo kortzichtig vind ik dat! En je scheert ze over een kam dus dat maakt he tgoed? Tuurlijk niet, daarmee kwets je juist heel veel van die zogenaamde k*tpalesteinen die er helemaaal niet achter staan. Enne...

“Nee jongens, Allah is groot!!!!!”

Allah heeft hier niets mee te maken, er staat nergens in de Koran dat je mensen mag doden, netzomin als er in onze bijbel staat dat je elkaars kinderen met geweld de toegang tot school mag ontzeggen!

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 07:55

Zep ; dat wilde ik ook zeggen ,ik keur niets goed van geen elke kant,maaar dat afgeven op dit moment alleen tegen de palastijnen is ook niet goed,ik heb ook gekeken naar de uitzending vanuit israel, al die Joodse vrouwen; de regering heeft een kans gemist om in de Gaza alle palastijnen uit te moorden,nu kon het de wereld had er niets van gezegd!!!!!,mannen die van gelijke strekking leuzen riepen.de joden vergeten wat voor een land ze in 1948 gestolen/gekregen hebben.Palestina.
op grond van beweringen duizenden jaren daarvoor was het Het Beloofde Land, als je de buibel leest moesten ze ook nog even de filistijnen er uit werken voor ze daar konden gaan wonen,het joodse volk heeft altijdt oorlog gevoerd,omdat ze ergens wilden wonen,ik zeg niet dat ze altijdt begonnen,maar ze doen het nu elke dag weer de palastijnen aan,ze hebben ook niets geleerd van hun eigen geschiedenis.

als je luisterde naar de israelisch en palastijnen zeidden ze precies het zelfde over de amerikanen!

ik heb dinsdag minstens 30 tot veertig zakenpartners concurenten collega`s verloren in een ramp die niemand heeft zien aankomen,ik zit nu weer te janken en krijg het weer koud. ik weet het; dont forget those forgotten dreams!!!!

dit geld voor alle wereldburgers. ALLE

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:02

Zoals ik al eerder zei maakt het niet uit wie een feestje bouwt, palestijnen, israeli's of nederlandse marokkanen. Het is allemaal om te kotsen. Ik veroordeel daarmee niet een heel volk, maar degene die geen enkele waarde hechten aan menselijk leven en in mijn ogen dus gevaarlijk zijn. Mensen die feestvieren om zoiets vreselijks als in Amerika, zijn z elf in staat om gewetenloze aanslagen te plegen en zullen dat ook niet schuwen als ze in hun bekrompen geest denken dat dat noodzakelijk is.

Voorzitster AFM

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:13

Puck, lees de reactie van Zep van 21:58 eens door.

Die mensen staan niet te juichen omdat er levens verwoest zijn en onschulige burgers zijn gedood. Ze zijn blij omdat aan hun vrijand, de USA, een flinke klap is uitgedeeld.

En zo'n redenatie van ze hebben nu feest dus ze zijn zelf in staat aanslagen te plegen op wie dan ook is wel heeeeeeeel kort door de bocht.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:17

nou ja, ik bemoei me er niet meer mee. Jullie zijn erg naief en vinden dit gedrag blijkbaar acceptabel. HMMM, zegt wel iets over jullie. Of is het misschien jullie "opvoeding"? Volgens mij schrijft Zep tenminste nog dat ze moet kotsen van de israeli's , erg subjectief, van de palestijnen en nederlandse marokkanen mogen we niks zeggen, maar van de israeli's wel?

Voorzitster AFM

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:19

Puck, zolang je niet eens grondig leest wat ik schrijf moet je er ook niet over oordelen.

Ik wil wel graag (met argumenten onderbouwd!!!) horen waarom ik nou zo naief ben

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:21

Ik ben het met Puck eens en verder bemoei ik me er maar niet mee want dit zijn toch meningen. het is allemaal al erg genoeg wat er in Amerika is gebeurd en heb geen zin in eindeloze discussies over meningen. Ieder zijn mening.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:22

truste Zep Slapen

Voorzitster AFM

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:22

Ben ook errug nieuwsgierig....

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:25

Laten we even uitkijken met mededelingen over "acceptabel gedrag" Het is redelijk ziek om blij te zijn over het lijden van ander mensen. Ik wet niet hoe genuanceerd de berichtgeving in NL is. Ik zag gisteren een interview met een palestijnse vader. Die had foto's van zijn kinderen aan de muur hangen. Allemaal neergeschoten met behulp van Amerikaanse wapens, volgens hem. Hij was vooral wanhopig. Wat voor bericht heb je voor die man? Als ik jou zo begrijp, zou je in zijn schoenen dus maar gelijk alle Amerikanen die dit soort geweld goedkeuren maar afschieten....

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:27

Sorry maar jullie zijn naief, dom en lezen niet.

Voorzitster AFM

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:33

Hoezo zijn wij nou naief?

Enige dat jij wil horen is dat we Misselijk van alles dat er gebeurd is?

Ik praat helemaal niets goed, heb ik ook niet gedaan. Enige dat ik heb gezegd is dat ik het me voor kan stellen dat die mensen blij zijn dat hun vijand een gevoelige slag is toegebracht. That's all. Enige dat jij zegt is dat je er van moet Misselijk dat die mensen blij zijn, dat ze ziek en dom zijn en omdat ze nu blij zijn ook wel in staat zijn zelf aanslagen te plegen.

Anyway, ik wil wel weten wat er nou zo naief aan ons is.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:33

Puck, op een bepaalde manier zijn wij het gewoon erg met elkaar eens: Feesten voor iemand anders zijn dood is niet acceptabel, net zo min als het veroordelen van een heel volk.

Twee dingen om over na te denken:

- Wat denk je te doen aan het niet acceptabele gedrag?

- Hebben mensen recht op hun mening te uiten (al is het nog op een vreselijk lompe manier)?

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:38

Ja bart jou point of view hebben we nu wel begrepen. En niet iedereen is het er dus mee eens.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:40

Wat die berichtgeving betreft: het is al eens heel verhelderend om er een andere krant naast te pakken dan je normaal hebt, en dan beide berichten eens te lezen. Op tv zie je hier ook heel duidelijk verschil tussen Eddo Rosenthal van de NOS en die man van RTL4 (hoe heet ie ook weer).

Goed of fout bestaat niet, feiten staan niet op zichzelf, het ligt er maar aan hoe je het interpreteerd.

dan quote ik mijzelf nog maar eens voor Puck:
[quote]
Overigens, van die schreeuwende, zelfbeklagende Israëlische vrouwen (...) moet ik net zo hard Misselijk als van feestende palestijnen omdat er een enorme aanslag op de VS geweest is. Maar wederom: tegen de achtergrond van het grotere geheel kan ik hun reactie wel begrijpen.
[quote/]

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:50

Ik vind het nog steeds erg makkelijk om iemand maar ff voor 'naief' uit te maken, en ben nog steeds errug nieuwsgierig naar de gefundeerde argumentering hiervoor. Of is het te moeilijk om die te verwoorden?

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:52

nee hoor maar het is zinloos. Verdiep je maar eens in de doelen die de extremistische moslims voor ogen hebben. dan begrijp je wat ik bedoel.

Voorzitster AFM

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:54

O haha, ik snap m! Je legt het niet uit omdat we te dom zijn om het te begrijpen. Jongens, wij 'socialen'
zijn kennelijk degenen die ons niet goed genoeg hebben geinformeerd! Tja dat heb je met naiefe mensen...dom dom dom.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 09:04

tja maak er maar een grapje van. Hoe kun je goedpraten dat mensen feestvieren. Dat is onder geen enkele omstandigheid goed te praten. Jullie beseffen niet hoe gevaarlijk extremistische moslims zijn. de us laat zien waar ze toe in staat zijn, ingegeven door haat. Een palestijn zei vanmorgen, de islam keurt dit niet goed. Zij veroordelen zelf hun landgenoten. Je kunt dergelijke reacties van feestvieren niet begrijpen tenzij je zelf ook ziek bent. Dat je tevreden bent dat er teruggeslagen is okay, maar zoveel levens blijft triest of amerika nou je vijand is of niet. De vergelijking met de duitsers vind ik vreselijk. Wij hebben toen de vrijheid gevierd en duitsland veroordeelt vanwege het uitroeien van een volk. Wat gebeurt er, de israeli's doen nu hetzelfde waar ze duitsland voor veroordelen. Dat is het gevolg van religie, het grootste kwaad in onze samenleving. Ik blijf er bij dat het ziek is om feest te vieren en als jullie dat begrijpen of ook maar goedpraten, sorry, maar dan is er bij jullie ook een steekje los. DE extremisten willen de islam in de ghele wereld, wat dus betekent, dat ze willen dat ook jij en ik volgens de islam moeten leven. Keur je dat ook goed? Vind je dat ook begrijpelijk? Het gaat er nl niet om dat ze heilig land willen, ze willen de wereld!

_________________


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: PUCK op 2001-09-13 10:27 ]</font>