Moeilijkste periode na stoppen met roken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Moeilijkste periode na stoppen met roken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-04 15:22

Ik heb nu 7 dagen niet gerookt, 5 van die 7 was ik ziek dus ging het erg makkelijk. Knipoog

Ik ben in eerste instantie niet gestopt omdat ik wilde stoppen, maar omdat ik toch al 5 dagen niet gerookt had dacht ik dat ik er geen trek meer in zou krijgen.

Nu dus de 7e dag heb ik steeds trek in een sigaret....
Wat is nou de moeilijkste periode? Dit is nog wel een paar dagen zo vol te houden maar langer ook niet

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 15:24

ben nu bijna 3 jaar gestopt en het is helemaal niet moeilijk geweest!
en niet denken dat ik weinig rookte ofzo, want ik rookte al 4 jaar als een ketter! en dan bedoel ik een pakje per dag

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-04 15:26

Ik rookte ook een pakje van 25 per dag...
Ik heb er lichamelijk geen last van maar gewoon trek. Net als dat je jezelf chocola verbied terwijl je dat altijd heel veel gegeten hebt.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 15:29

ik heb weleens gehoord dat het 3 weken duurt voor de nicotine uit je lijf is, daardoor zou de 3e week het zwaarst zijn.
Of het ook zo is, geen idee

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 15:29

flair schreef:
Ik heb nu 7 dagen niet gerookt, 5 van die 7 was ik ziek dus ging het erg makkelijk. Knipoog

Ik ben in eerste instantie niet gestopt omdat ik wilde stoppen, maar omdat ik toch al 5 dagen niet gerookt had dacht ik dat ik er geen trek meer in zou krijgen.

Nu dus de 7e dag heb ik steeds trek in een sigaret....
Wat is nou de moeilijkste periode? Dit is nog wel een paar dagen zo vol te houden maar langer ook niet


Je hebt mazzel gehad dat je ziek was en geen trek had, anders had je nu waarschijnlijk minder trek gehad dan de eerste zeven dagen. Als je ooit graag wilt stoppen is dit dus inderdaad het moment. Bedenk je als je zin hebt in een sigaret dat het ergste achter de rug is, en dat je die tijd anders nog eens moet doormaken! En haal anders wat nicotine kauwgom ofzo in huis! Dan kan je voordat je toegeeft aan je zin in een sigaret eerst zo'n kauwgom ding nemen! Als je die heel snel kauwt heb je echt voorlopig geen zin in een sigaret (officieel moet je ze heel rustig kauwen, maar ik ging dus als een achtelijk kauwen, hihi Wow! Misselijk Rolleyes Hyper! )

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 15:30

stef schreef:
ik heb weleens gehoord dat het 3 weken duurt voor de nicotine uit je lijf is, daardoor zou de 3e week het zwaarst zijn.
Of het ook zo is, geen idee

Nee dat is niet waar, na een uur of drie werkt de nicotine al niet meer (daarom steken rokers regelamtig weer een sigaret op Haha! ) Je lichaam blijft echter nog wel even de nicotine missen, dat is wel waar.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 16:10

gewoon even doorbijten, zorg dat je iets anders in je hand kunt houden een stressballetje ofzo. Ik miste de sigaret niet maar ik mist het om een sigaret in mijn hand te houden.
Ik ben op dezelfde manier als jij gestopt, dat is nu 6 jaar geleden maar ik heb maar 2 jaartjes gerookt en niet zo veel als jij.

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 16:11

Ik had toevallig net een moment dat ik enorm zin kreeg om een sigaret op te steken. (En ik ben al 2 jaar gestopt.)

Helaas heb ik volgens mij over 10 jaar nog steeds zin om te roken.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 16:14

Nicotine is je lijf al uit na 3 dagen. Dat zijn de ergste dagen dat je lichamelijke ontwenningsverschijnselen krijgt.

Het probleem tussen je oren blijft altijd....

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-04 17:24

Dus ik blijf altijd trek in een sigaret houden?

Het voordeel nu is dat als ik het ruik, ik het vind stinken en gelijk niet meer hoef.

Thuis rookt mijn vriend zware shag en dat vind ik zowiezo vreselijk stinken, bij mijn moeder thuis waar ik het meest zit wordt niet gerookt en is de trek het ergst.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:30

Nee!!! Als jij zaterdag weer rookt kom ik echt NIET langs..... Ga chocola vreten, ga shoppen, ga brillen kopen ( Knipoog ) ga vreten, maar niet roken hoor!!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:43

Sommige mensen blijven het altijd lekker vinden, en blijven er altijd naar snakken.

Het feit dat je het nu al vind stinken is al heel wat. Merk je ook dat je meer proeft en beter ruikt?

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:47

nee hoor jij blijft geen trek houden hoor!
ik ben nu een maand of 4 gestopt en heb echt geen zinmeer in een peuk.
(ik denk er altijd aan hoeveel geld ik overhou,en dan kan ik daar mooi spulletjes voor kimmie mee kopen)

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:49

Een kennis van mij was al 30 jaar een zware kettingroker, twee pakjes (van 25 vermoed ik?) per dag. Hij is er van de een op de andere dag mee gestopt, en had een reuzezak snoep gekocht. Allemaal van die harde snoepjes waar je lang mee deed. Toen we eens weggingen met de familie en hij er ook bij was was dat niet echt erg, wij kregen er ook genoeg dan Schijnheilig.

Ik denk dat je best nu blijft volhouden, je bent al een periode gestopt, als je later terug moet gaan stoppen, moet je die periode weer doen. Nu kan je denk ik best snoep etc eten. Of zorgen dat je bezig blijft, dan ga je misschien minder snel naar een sigaret grijpen, omdat je er minder tijd voor hebt.

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:49

Mijn moeder rookt al vanaf der 15e of 16e, en is om precies te zijn 1 januarie gestopt. Zij heeft ook gehoord dat het na de 1e week erg moeilijk word. Ze heeft er nu ook trouwens geen behoefte aan om te roken. Het gaat erg goed vind ik, ze heeft nog geen sigaret aangeraakt. Misschien komt er nog een periode dat ze erg chago wordt ofzo (dat kan, heb ik gehoord) maar ik hoop het niet. En 5 dagen niet roken voor iemand die al heel lang rookt vind ik super OK dan! Ik weet zeker dat ze het dan ook wel volhoud. En als mijn broer hebt gerookt ofzo dan ruikt ze het ook echt (normaal begreep ze er geen ene flikker van dat ik het vond stinken, maar dat vind zij dus nu ook!)

Het ruikt meteen een stuk frisser in huis Knipoog

Maareh, doorzetten hoor! Je bent nu gestopt, wat al harstikke goed is, dus nu helemaal doorzetten!!!!!!!!! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:54

Steef schreef:
Nee!!! Als jij zaterdag weer rookt kom ik echt NIET langs..... Ga chocola vreten, ga shoppen, ga brillen kopen ( Knipoog ) ga vreten, maar niet roken hoor!!!

goed advies! en dan heb je direct een goed voornemen voor 2005: afvallen Schijnheilig (zo heb ik het vorig jaar dus ook gedaan Bloos! )

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-04 18:04

haha, eigenlijk was mijn goede voornemen voor dit jaar om nog weereens een paar kg af te vallen en niet om te stoppen met roken...

Allebei tegelijk maar, mijn voorkeur gaat toch naar het afvallen dus vreten om van trek in een sigaret af te komen gaat niet op.

Mijn reuk en smaak is niet beter want ik ben nog steeds verkouden Haha!

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 18:05

flair schreef:
haha, eigenlijk was mijn goede voornemen voor dit jaar om nog weereens een paar kg af te vallen en niet om te stoppen met roken...

Allebei tegelijk maar, mijn voorkeur gaat toch naar het afvallen dus vreten om van trek in een sigaret af te komen gaat niet op.

Mijn reuk en smaak is niet beter want ik ben nog steeds verkouden Haha!


Goed alternatief is kauwgom! En uiteraard wortel, zoethout etc!!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 18:11

Zoethout helpt best goed ja.

Toen ik in t ziekenhuis lag heb ik dus 6 dagen niet gerookt. In het ziekenhuis praatjes "Ik ga gewoon stoppen.." enz enz. Daar dacht ik niet eens aan een sigaret!
Toen kwam ik thuis en zag ik mijn sigaretten liggen.. Toen hield ik het niet meer vol.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-04 18:15

Zoethout is zoooo vies, daar ga ik dus niet aan beginnen Haha!

Geef me dan maar kauwgom, dan moet ik alleen uitkijken dat ik niet zoals bij mijn vorige poging teveel kauwgom eet zodat het laxerend gaat werken

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 18:34

Ik ben nu bijna twee jaar gestopt, rookte bijna 2 pakjes per dag. En ik mis het echt niet meer! Ik ben nog steeds blij met het frisse gevoel en mijn heerlijke schone huis. En ja, rokers stinken, zeker weten!

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:12

flair schreef:
Geef me dan maar kauwgom, dan moet ik alleen uitkijken dat ik niet zoals bij mijn vorige poging teveel kauwgom eet zodat het laxerend gaat werken


Ja, ik eet ook erg veel kauwgom sinds ik gestopt ben; en dat laxerende van de sugerfree kauwgom komt goed uit hoor, dat compenseert het snoepen weer een beetje Lachen !
Heb de eerste periode trouwens ook moeten overbruggen met veel zwarte koffie, hielp ook wel aardig. Maar ja, dat moet je op een gegeven moment ook weer afbouwen.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:16

flair schreef:
zoals bij mijn vorige poging teveel kauwgom eet zodat het laxerend gaat werken


Je moet maar 1 kauwgompje tegelijk in je mond steken hoor Tong uitsteken.

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:26

oke heel eerlijk antwoord: ik ben nu 8 maanden gestopt en het gaat me heel goed af moet ik zeggen, maar er zijn af en toe dagen dat ik echt wel zin in een peukie heb.
ik rookte trouwens pakkie per dag.
maar je moet proberen om "bezig" te zijn! zodra je zin krijg lekker wat leuks gaan doen zodat je niet aan die stink sigaretten denk!

SUCCES!

Groetjes Linda

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:39

Cassidy schreef:
Nicotine is je lijf al uit na 3 dagen. Dat zijn de ergste dagen dat je lichamelijke ontwenningsverschijnselen krijgt.

Het probleem tussen je oren blijft altijd....

Vanmorgen hadden we het er even over tijdens de koffiepauze. Een collega van mij vertelde dat ze ooit "cold turkey" is gestopt. De lichamelijke ontwenning duurt inderdaad maar een paar dagen. De rest zit tussen je oren.

Wat zij zei, is dat ze zich niet voornam om nooit meer te roken (want dan schijnt de paniek toe te slaan Verward ), maar gewoon elke ochtend tegen zichzelf zei: "Vandaag rook ik niet". Dan stel je jezelf realistische doelen en de dagen worden vanzelf weken... maanden.... Ik kan me ook zo voorstellen dat als je jezelf in één keer tot doel stelt om nooit meer te roken, je je op datzelfde moment al afvraagt hoe je dat in vredesnaam moet volhouden... Knipoog

(ik heb zelf trouwens nooit gerookt, dus ik spreek niet uit eigen ervaring)

BTW: mijn moeder is zich nu hevig aan het verzetten tegen het roken thuis. Mijn vader rookt en mijn beide zusjes ook. Na 15 jaar heeft ze er zogezegd "tabak van". Nu is daar de pleuris uitgebroken, want mijn vader zegt dat "het toch zeker ook zijn huis is" en dat het "drie tegen één" is dus dat zij het maar moet accepteren". Hij zegt ook dat hij liever 3 jaar eerder dood gaat. In mijn ogen echt poep-argumenten... en die laatste opmerking vind ik wel heel erg grof.
Aan de andere kant moet zij wél iemand zoenen die 24/7 gruwelijk uit z'n bek stinkt en 's avonds met een rooklucht om zich heen in bed stapt. Bovendien stinkt het in huis en lijkt alles om die peuk te draaien: "ga ik nu eerst naar de WC, of zal ik eerst een peuk nemen?" Sja, dat zijn nou écht de diepere levensvragen... Verward