Onzeker over lengte.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 16:12

1,75 is inderdaad een prachtige lengte! Die onzekerheid trekt wel weg. Ik kan het weten met mijn 1,95, waarmee ik letterlijk over iedereen heen kan kijken.

1 tip: ga jezelf vooral niet kleiner maken, het scheelt vaak nog geen halve cm en ziet er niet charmant uit. Schouders naar achter en wees er trots op :)

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Onzeker over lengte.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 17:28

Vandaag weer iemand, moeder van m'n vriendin. Goh wat ben jij lang :oo

Ja euh dankje... :\

Artocreas

Berichten: 1710
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:30

De meeste mensen vinden dat een compliment... Denk niet dat ze wist dat jij er onzeker over bent. :(:)

Neemt niet weg dat het rottig is natuurlijk, maar geeft wel weer aan dat de meeste mensen 'lang zijn' als iets positiefs beschouwen!

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Onzeker over lengte.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:36

Stel al zou je hartstikke lang zijn, wat is er mis mee? Van alles is er een gemiddelde zolang je die maar berekend, maar er is geen standaard!! Klein, gemiddeld of lang. Het één is niet per se mooier of beter dan het ander. Het is allemaal een kwestie van persoonlijke smaak. Voor lang net zo goed als voor klein en als voor gemiddeld.

Maak je niet druk!

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Onzeker over lengte.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:39

tegenwoordig worden de meeste mensen langer.
ik was op jou leeftijd ook de langste van de klas en voelde mij hier onwijs onzeker over.

Nu heb ik er nog weinig moeite mee, loop op hakken van 10 of 12 cm en vind het soms ideaal omdat ik over iedereen heen kan kijken :))
elk nadeel heeft zijn voordeel zeg ik dan maar

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Re: Onzeker over lengte.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:43

Alsjeblieft, maak je geen zorgen joh! 1.75 is een prachtige lengte(heb hem zelf ook haha) en ik voel me juist altijd heerlijk. Ik ben lang genoeg om allerlei maten rokken aan te kunnen en ik zie er precies mooi lang uit als ik stelten aantrek :j.

Veel mensen zien lang zijn inderdaad als iets positiefs, ik heb alleen maar vriendelijke en aardige 'goh jij bent lang' gehoord :)
Het is ook omdat je het zelf als iets negatiefs ziet, dat je een compliment of een neutrale opmerking als iets negatiefs opvat.

Lo91
Berichten: 164
Geregistreerd: 27-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:44

Ik was rond die leeftijd ook al aardig lang (zelfde als jij). Nu gestopt met groeien (ik ben 21) en ben nu 1.78. Ik was ook altijd de langste uit de klas, nu valt het allemaal mee :) Blijf altijd wel iets langer dan leeftijdsgenoten, maar het verschil is nu veel minder. Komt helemaal goed ;) Ben nu erg blij met mijn lengte!

Arc_En_Ciel

Berichten: 4219
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:49

Kaus schreef:
Met voel je je 1.75 is op jouw leeftijd misschien lang, maar over een jaartje een prima lengte.
Ik ben nu 1.74 en daarmee de kleinste van mijn vriendengroep die bestaat uit 16 en 17 jarigen.
Maak je dus geen zorgen, de groeispurt van je vriendinnen komt nog :D

Om model te zijn moet je zelfs 1.78 zijn, je hebt dus een prachtige lengte, denk dat menig dame jaloers is!

Om model te zijn moet je 1.72 zijn, maar 1.78 wordt beschouwt als dé perfecte lengte.

TS, helemaal niets om onzeker over te zijn! 1.75 is een lengte waar veel meiden en vrouwen van dromen. Ten eerste lijk je minder snel dik dan een kleiner persoon, ten tweede heb je waarschijnlijk mooie lange benen, en dat alles zonder dat je 1.90 bent en écht boven iedereen uitsteekt. Dus hup, recht je rug, kin omhoog en niet zo onzeker zijn, want met jouw lengte is he-le-maal niks mis!

Edit: Dat 'goh wat ben jij lang' ken ik ook. Zodra ik naar Frankrijk naar mijn familie ga, word ik ermee doodgegooid, en dat terwijl ik 1.67 m ben :') Mijn oom had een nieuwe vriendin en er werd gelijk aangenomen dat ik 'dubbel zo lang' ben als zij, terwijl zij 1.72 bleek te zijn :+ := Toen ik met mijn oma aan het winkelen was zei ze ook tegen iedereen waar ze een praatje mee maakte dat ik haar ontzettend lange kleindochter was uit Nederland. Verschrikkelijk was 't.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 18:10

SindyKaya schreef:
Vandaag weer iemand, moeder van m'n vriendin. Goh wat ben jij lang :oo

Ja euh dankje... :\

schouders recht, en compliment in ontvangst nemen.
Misschien heb ik er over heen gelezen maar wat is je gewicht.? Het kan zijn dat je nu nog erg slank bent en nog wat meer gaat ontwikkelen. Als je slank (dun) bent dan lijk je soms ook langer. Niet dat je nu 10kg moet aankomen maar je bent pas 15, en groeien van je lijf zit niet alleen in de lengte

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Onzeker over lengte.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 18:25

Ik denk dat ik rond de 53 kilo ben, mag wel wat aan want door de zware stage ben ik flink afgevallen. Voor stage was ik 60 kg..

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 18:40

Gillbo schreef:
SindyKaya schreef:
Vandaag weer iemand, moeder van m'n vriendin. Goh wat ben jij lang :oo

Ja euh dankje... :\

schouders recht, en compliment in ontvangst nemen.
Misschien heb ik er over heen gelezen maar wat is je gewicht.? Het kan zijn dat je nu nog erg slank bent en nog wat meer gaat ontwikkelen. Als je slank (dun) bent dan lijk je soms ook langer. Niet dat je nu 10kg moet aankomen maar je bent pas 15, en groeien van je lijf zit niet alleen in de lengte


Idd, trots in ontvangst nemen. Als jij laat zien dat je er niet mee zit, doet een ander dat ook niet - werkt dus postief. . Juist door de onzekerheid en bijv krom staan valt het op in negatieve zin.
Reken maar dat er meiden zijn die jaloers zijn wanneer jij uitstaalt dat je lekker in je vel zit. Iets langer zijn kan juist heel positief werken ;-)
Succes meid!

renskesanne

Berichten: 1640
Geregistreerd: 08-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 18:45

ik kan je eigenlijk heel erg vinden in je verhaal ben gelukkig hopelijk gestopt met groeien.
maar toen ik ook 15 was was ik er ook heel erg onzeker over en ben nu 17 en heb er ook eel veel voordelen in gezien je kan overal voorbeeld beter bij enz.
maar wat ik nu eigenlijk de grootste struggle vind is dat zo ong elke jongen groter is dan mij :')
maar geloof me je gaat het uiteindelijk echt wel accepteren.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 18:49

Maar de meeste jongens zijn toch wel langer dan 1.78? :D (Even in je profiel gespiekt)

Oja verkeerd gelezen*

renskesanne

Berichten: 1640
Geregistreerd: 08-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 18:51

Sem_ schreef:
Maar de meeste jongens zijn toch wel langer dan 1.78? :D (Even in je profiel gespiekt)

Oja verkeerd gelezen*

ja er zijn wel wat groter maar dat zijn van die hele iel gebouwde jongens en ben zelf wel wat steviger gebouwd zegmaar.

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Onzeker over lengte.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 18:57

Ik heb me eigenlijk nooit onzeker gevoeld over mijn lengte. Even lang als jij, vanaf de brugklas al! Ik was altijd de langste (later groeiden de jongens me voorbij, natuurlijk), en dat vond ik wel stoer. Ik kon altijd overal bij en was goed in basketbal en volleybal.

Een troost: op jouw leeftijd is iedereen overal onzeker over. Niet alleen zul je er waarschijnlijk overheen groeien, je bent ook écht niet alleen. ;)

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Onzeker over lengte.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 21:26

Heb morgen een feest van iemand waar bijna iedereen kleiner zal zijn, ik ga proberen om er trots op te zijn en hopelijk valt het allemaal wel mee.. De reactie's hier hebben mij er wel van kunnen overtuigen dat het geen abnormale hoogte is .. :)

Artocreas

Berichten: 1710
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Re: Onzeker over lengte.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:30

+:)+ Succes!

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:56

SindyKaya schreef:
Vandaag weer iemand, moeder van m'n vriendin. Goh wat ben jij lang :oo

Ja euh dankje... :\


Ik heb toevallig een hele goede vriendin (waar ik Sjolvir ooit van kreeg als verzorgpaard, die is blijven plakken) die ehhhh, ben even kwijt hoe lang ze echt is, meen rond de 1.50. (ik dus 1.84 of zo)
Wij waren altijd het doldwaze duo... Ik te lang.. zij te kort.
Eigenlijk benadrukten we dus onze lengte soort van.
Maar in onze studietijd, toen hebben we elkaar pas leren kennen (dan ben je de pubertijd voorbij zeg maar) zagen wij er de lol wel van in, vooral vanwege de problemen die we omdat we vaak samen moesten werken veroorzaakten.
Broeken te lang.. Broeken te kort.. Tafel te hoog, tafel te laag, zij kon er niet bij, ik stootte mijn hoofd, noem maar op. :D


En zoals hier al gezegd, als het je lengte niet is, is het je bril.. je beugel.. je haarkleur...etc. Jong zijn is nou eenmaal niet altijd eenvoudig, helaas... (oud zijn trouwens ook niet, geeft alleen hele andere problemen _O- )

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 22:56

Ik wou even een update plaatsen.

Ik begin langzaam maar zeker ' trots ' op mijn lengte te worden, ik loop meer rechtop en let lang niet zo veel meer op andere mensen.
Als ik weer even een down momentje heb dan lees ik deze berichten even door en gaat het vaak beter.
Ik heb er maar mee gedeald want ik kan het toch niet veranderen... :D

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: Onzeker over lengte.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 23:04

Had ik joun lengte maar, 1,75 cm is een super mooie lengte. Ik ben ook altijd de grootste van mijn vrienden groep geweest met mn lengte van 1,87 kom ik overal wel boven uit. Ik heb er eigenlijk verder nooit problemen mee gehad, soms wel eens denken oh was ik maar een heel stuk kleiner maar op en duur moet je het maar gewoon accepteren. Wees gewoon trost op je lengte en er zeker niet onzeker van worden want dat is nergens voor nodig :D :D

Ghostattack

Berichten: 11238
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 23:04

Goedzo! :D

Ik heb hetzelfde hoor, alleen dan andersom..Ik haal de 1.55m niet eens. Jaren onzeker en verdrietig geweest over mijn lengte en nog steeds pissed en 'onzeker' erover, maar ik heb het geaccepteerd. Groeien heb ik al zeker 6 jaar niet meer gedaan, behalve in de breedte :+ Maar mijn lengte heeft een reden waar ik zelf niks aan heb kunnen veranderen, mijn ouders hadden er in principe wel wat aan kunnen doen :=

Selena

Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 23:06

Ghostattack schreef:
Goedzo! :D

Ik heb hetzelfde hoor, alleen dan andersom..Ik haal de 1.55m niet eens. Jaren onzeker en verdrietig geweest over mijn lengte en nog steeds pissed en 'onzeker' erover, maar ik heb het geaccepteerd. Groeien heb ik al zeker 6 jaar niet meer gedaan, behalve in de breedte :+ Maar mijn lengte heeft een reden waar ik zelf niks aan heb kunnen veranderen, mijn ouders hadden er in principe wel wat aan kunnen doen :=


Kijk, met jou kan ik praten! :D

Wat vind ik dit fijn om te lezen dat het al steeds beter gaat met het accepteren van je lengte Sindy. Je mag er hartstikke trots op zijn! :j

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Onzeker over lengte.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 23:12

Met kleren passen heb ik ook gewoon een goeie lengte.
Mijn boven lichaam is lang dus heb nooit last van te korte broekspijpen :)

xLoki

Berichten: 3489
Geregistreerd: 16-01-08

Re: Onzeker over lengte.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 00:55

Hoi TS, beetje late reactie maar ik wil toch even reageren. :)

Ik ben zelf 1.84 en heb het daar een flinke poos moeilijk mee gehad, soms nog steeds.
Ik snap je gevoel van 'anders zijn' heel erg hoor!
Maar nu ik wat ouder en wijzer ben zou ik mijn lengte niet meer kwijt willen. Het hoort bij mij, er is niks aan te doen en we maken er het beste van.
Vaak vinden mensen het juist ook heel mooi. :)
1.75 is in mijn ogen nog niet eens echt heel lang, ik ken hartstikke veel meiden tussen de 1.75 en 1.81! Misschien niet op jouw middelbare school, en aangezien de jongens nog in hun groeifase zitten zijn zij ook nog vaak niet langer. Maar wacht maar tot je straks op het MBO of hoger onderwijs zit, dan zul je zien dat het reuze meevalt! :)

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Onzeker over lengte.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 01:10

Vind je dat echt zo lang?Ik vind dat een mooie lengte hoor.Zou me daar niet zo druk om maken.Een probleem word as een probleem als je hem zelf maakt.Probeer vooral de voordelen van je lengte te zien.Ik ken best wel wat kleine mensen en die willen juist graag wat langer zijn.
Ik ben zelf een cm kleiner als jou,maar heb het altijd een prima lengte gevonden.
Ik denk dat je met 15 ook niet zoveel meer gaat groeien.