Airco in de treinen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Happy16

Berichten: 4611
Geregistreerd: 27-02-12
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:21

Afbeelding

:D :D :D

Levi <3


Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Airco in de treinen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:24

Ik geniet van treinreizen in hoogzomer (buiten de spits en buiten drukke weekenden om), juist omdat het dan zo lekker koel is in de trein :D

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: Airco in de treinen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:28

Airco in de treinen werkt echt prima! Alleen inderdaad in volle treinen wordt het erg warm, en ook in de tussenstukken kan het warm zijn. Maar in de coupés trek ik vaak een trui aan (ook met warm weer), omdat ik 2 uur in 19 graden gewoon niet zonder trui kan uithouden...

Te koop Shire merrie - PB voor info
[FK] [FOTO] Another year in photos

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Re: Airco in de treinen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:31

nou ik zat gister in een gewone stoptrein en iedereen zat naast elkaar te zweten. Niks geen airco kennen ze daar. Wat warm, pfff.

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Airco in de treinen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:53

Maar op het traject van TS rijden VIRM en Koploper-intercitytreinen die doorgaans zeer zeker wel airco hebben. Sprinters zijn inderdaad soms een ander verhaal.

Warboel
Berichten: 14675
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:54

Even een stukje doorlopen helpt vaak wel ja. Van de week liep ik de trein in, was echt Mordor daar (om maar even op dat eerder plaatje terug te komen :') ) maar een coupé verder was het heerlijk. En heel rustig. Sowieso is helemaal voorin of helemaal achterin altijd goed te doen, is daar ook vaak rustiger omdat iedereen als schapen bij de trap blijft staan :')

Hier meestal VIRMs en heb wel eens begrepen dat de conducteur of machinist niks aan het klimaatsysteem kan doen, omdat dat allemaal automatisch en per bak gaat.

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Tink89
Berichten: 2925
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Airco in de treinen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:19

Ligt aan de trein Warboel. De trein naar Den Haag zit juist voorin bomvol (Den Haag is een kopstation) en voor Maastricht geldt hetzelfde. Beetje kijken waar het op het perron het rustigste is dus :)

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

Warboel
Berichten: 14675
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:06

Ja oké in die gevallen is achterin het beste :)) of dat is dan eigenlijk juist voorin als 'ie wegrijdt :+
Ik stap toevallig net op Leiden in de intercity naar Rotterdam, goed te doen. Lekker temperatuurtje :D geen rijdende koelkast iig.

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Lente
Berichten: 27768
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Airco in de treinen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:21

Naar Enschede zit de eerste coupe ook altijd vol inderdaad :') je kan precies zien wie tot het eind meereist.

Koplopers zijn vaak goed te doen vind ik. En de dubbeldekkers ook. Vooral die nieuwe met die blauwe stoelen met die sociale hoekjes.

Sprinters hebben volgens mij nauwelijks AC.

Anoniem

Re: Airco in de treinen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:24

Het grappigste vind ik altijd als je vanuit een concert bij Bijlmer Arena naar Utrecht reist, de trein echt bom en dan ook echt bomvol is. Maar als je dan naar de achterste coupe loopt kan je gewoon zitten en is het super rustig :=

Tink89
Berichten: 2925
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:26

Lente schreef:
Naar Enschede zit de eerste coupe ook altijd vol inderdaad :') je kan precies zien wie tot het eind meereist.

Koplopers zijn vaak goed te doen vind ik. En de dubbeldekkers ook. Vooral die nieuwe met die blauwe stoelen met die sociale hoekjes.

Sprinters hebben volgens mij nauwelijks AC.


Die met die gezellige hoekjes hebben wel echt rotstoelen. Kan daar serieus niet lekker in zitten. Doe mij dan maar die hele, hele oude coupétreinen met rode verende stoelen. Heerlijk slapen en meer dan eens zo'n hokje van zes voor mij alleen.

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

Lente
Berichten: 27768
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Airco in de treinen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:28

Jaaaa de hokjes :+:

Ik vind die blauwe ook wel lekker zitten. Ben wel vrij lang. Misschien dat dat uitmaakt?

Naamloos1

Berichten: 4938
Geregistreerd: 30-07-06

Re: Airco in de treinen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-15 13:44

We hebben besloten om niet te gaan..
Het wordt te warm.. Waarschijnlijk gaat heel NL richting de kust, en dit in combinatie met de Tour en afgeladen volle treinen.. Passen wij eventjes..

Andere keer maar!

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Airco in de treinen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:46

Ik denk dat dat een goede keuze is :)

Wil je kunnen studeren? - > https://NietMijnSchuld.nl

Lente
Berichten: 27768
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Airco in de treinen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:03

Verstandig!

Queelens

Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Airco in de treinen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:31

Slimme keus wellicht TS.

Om nog even in te haken op het verhaal; de intercity's hebben zover ik weet geen airco maar CLIMATE CONTROL. Die wordt per coupe geregeld. Dus als het in de een warm is, huppel je even naar een andere tot je er eentje hebt die koel is. Zo simpel is dat. :D

Mijn ervaring is dat treinen altijd wel lekker koel zijn, vooral in vergelijking met de bussen van Arriva die wij in Den Bosch hebben.. verschrikkelijk is dat.

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Il Bueno Charmeur x United - B+20

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij

IwanLuver
Berichten: 1879
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:13

Ik zit op dit moment in de trein in de tweede kkasse en de temperatuur is prima. Niet te warm, niet te koud!! De airco is goed afgesteld.

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:42

Emmaa_ schreef:
Het grappigste vind ik altijd als je vanuit een concert bij Bijlmer Arena naar Utrecht reist, de trein echt bom en dan ook echt bomvol is. Maar als je dan naar de achterste coupe loopt kan je gewoon zitten en is het super rustig :=


En mensen mij maar raar aankijken als ik, als enige, helemaal het perron afloop _O- Metro's exact hetzelfde hier. De eerste deuren stampvol, dat het gewoon letterlijk niet meer past en mensen moeten wachten tot de volgende metro.. En achterin? Niemand :+ Metro's zijn trouwens wel lekker koel! Tenminste de nieuwe metro's, de oudere waaien wel lekker door met de raampjes open.

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Airco in de treinen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:47

Ik zit momenteel in een intercity. Ben net van coupe gewisseld want in de eerste was het niet uit te houden. Nu zit ik in een coupe waar het best prima is

...Dus ik zweer het bij de goden,
liever dood dan uit de mode...
Weet,je kleding is gewoon
mijn pakkie-an!!!!!!!! Muziek!

Anoniem

Re: Airco in de treinen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:54

Wij hebben als personeel vandaag een aanschrijving gehad m.b.t. warmte maatregelen. Bij een te volle trein kan de airco maximaal 5 graden verschil maken tussen de binnen en buitentemperaruur. Luchtverversing blijft wel altijd volop werken. De balkons worden niet gekoeld dus reizigers krijgen het advies om door te lopen de gangpaden in.

Anoniem

Re: Airco in de treinen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:20

Als de bovenleidingen maar niet smelten.

Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Airco in de treinen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:29

Nou ik ben niet echt happy over het feit dt die oude stoptreinen met dit weer rijden. Mijn god, ging bijna neer vanmiddag en heb echt niet snel ergens last van .. Pfff


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Anoukjuuuhh, EmptyWords, GrapeshotBot en 122 bezoekers