Hoe je belazerd wordt door de verzekeraars

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DeLabrador

Berichten: 561
Geregistreerd: 12-09-10

Hoe je belazerd wordt door de verzekeraars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 09:06

Dit topic is enerzijds om de frustratie een beetje van me af te schrijven en anderzijds om mensen te helpen en ze erop te wijzen dat ze zeker niet zomaar het antwoord van de verzekeraar moeten accepteren. Het is wel een wat lang(er) verhaal 

Begin april hadden mijn vriend en ik een droomreis naar Zuid-Afrika geboekt. Dit zou een luxe safari rondreis worden, echt een once in a lifetime vakantie. We keken enorm uit naar deze vakantie en waren letterlijk de dagen tot 31 augustus aan het aftellen. Toen in mei mijn menstruatie uitbleef heb ik een zwangerschaps test gedaan waaruit bleek dat we gezins uitbreiding zouden gaan krijgen. Hartstikke leuk natuurlijk, maar wat zou dat inhouden voor onze vakantie naar Zuid-Afrika? Bij mijn huisarts had ik reeds een reis formulier ingeleverd, waarbij zij dan kijken welke vaccinaties en/of medicatie je nodig hebt. Direct de huisarts gebeld en het nieuws doorgegeven. De assistente deelde mede dat ze het zou gaan aanpassen en de arts alles in behandeling zou gaan nemen. In de 3 weken die daarop volgden bleef echter ondanks vele telefoontjes van mijn zijde een reactie van de huisarts uit. Uiteindelijk was ik het zo zat en in mijn laatste telefoongesprek gaf de huisartsen assistente aan dat het bij hen nog wel geruime tijd zou gaan duren en dat ik maar een afspraak met de GGD moest maken.

Inmiddels was het al begin juni en tijdens mijn afspraak met de GGD op 4 juni kreeg ik het slechte bericht dat ik niet naar Zuid-Afrika mocht afreizen. We zouden namelijk midden in het malaria gebied verblijven en in het malaria seizoen, waardoor dit zowel voor mij als voor de baby enorme gezondheids risico’s met zich mee zou brengen (o.a. grote kans op miskraam, ernstig ziek worden van mijzelf etc.). Het spreekt voor zich dat we de reis zouden gaan annuleren en bij het reisbureau hadden we alles doorgegeven en de benodigde documenten voor onze verzekeraars opgevraagd. Ik had mijn verzekeraar telefonisch alvast op de hoogte gesteld van de aankomende schade claim en kreeg van hen de mededeling: ‘’Geen enkel probleem, het valt gewoon onder de polisvoorwaarden, stuur alle formulieren en bijlages op en dan kunnen wij de schade aan u uitkeren’’. Super, direct alles opgestuurd en tot mijn grote verbazing viel afgelopen zaterdag de brief op de mat met de mededeling: Er wordt niets aan u uitgekeerd. Een zwangerschap valt niet onder de voorwaarden. Verder werd er verwezen naar niet bestaande polisvoorwaarden.

Jullie zullen begrijpen, ik was in alle staten. Het bedrag welke wij moeten betalen voor het annuleren van onze vakantie bedraagt maar liefst ruim €2200,- zeker geen kattepis dus. In mijn boosheid heb ik een net en correct, maar minder ‘’gezellig’’ bericht geplaatst op de Facebook pagina van de verzekeraar. Nog geen half uur later werd er door het webteam contact met mij opgenomen. De dame zei dat ze het vervelend vond hoe het verlopen was en dat ze het weer voor me door zou zetten naar de afdeling reis- en annulerings verzekeringen. Gisteren heb ik hen opgebeld met de vraag of er al actie ondernomen was en wat de status was. Men heeft de schade opnieuw beoordeeld n.a.v. mijn Facebook bericht en nu wordt er wel ineens 50% uitgekeerd. Zo zie je maar, wanneer je niet opkomt voor hetgeen waar je daadwerkelijk gewoon recht op hebt en niet mondig genoeg bent, wordt je gewoon opgelicht waar je bij staat.

Hopelijk hebben anderen hier ook wat aan en doen jullie er je voordeel mee.

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:09

Wat een gedoe zeg, zo zie je maar actie is reactie.

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hoe je belazerd wordt door de verzekeraars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:11

Ik probeer altijd de dingen/issues die ik heb met een bedrijf telefonisch af te handelen, maar ooit een probleem gehad met providers, na zes telefoontjes was ik nog nergens, toen een pissig bericht op FB geplaatst, en toen mocht ik een mail sturen, daarna werd ik gebeld en toen kon het ineens wel allemaal.

Goed dat je stug hebt volgehouden!

Bentley93

Berichten: 126
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Thuis in Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:13

Jeetje wat vervelend! En dat is zacht uitgedrukt... Gefeliciteerd met de zwangerschap!!
Mag ik vragen bij welke maatschappij de annuleringsverzekering was afgesloten?
Naar mij idee valt het namelijk gewoon onder de dekking... Mag evt ook in pb!

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:15

Het is natuurlijk hartstikke vervelend voor je dat de verzekering het niet dekt maar als in de polisvoorwaarden staat dat een zwangerschap niet onder de dekking valt dan is het toch logisch dat je geen vergoeding krijgt?

Je geeft aan dat er werd verwezen naar niet bestaande polisvoorwaarden, maar die zijn er altijd, of heb je ze nooit ontvangen?

Als ik het zo lees denk ik dat je geluk hebt dat er 50% wordt uitgekeerd, daar je er eigenlijk geen recht op had.

Als je vindt dat je recht hebt op de vergoeding, dan ga je toch niet akkoord met 50% maar eis je toch 100%?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17990
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:16

Waar ik dan nu nieuwsgierig naar ben, is wat er in je polisvoorwaarden staat. Ik kan me namelijk ook zomaar voorstellen dat een zwangerschap er toch net niet onder valt en ze je nu uit coulance, om negatieve publiciteit te voorkomen, gaan uitbetalen.

Persevero

Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:21

de polisvoorwaarden zijn er wel degelijk hoor. wellicht dat jij ze niet kan vinden maar weet zeker dat ze op hun website wel te vinden zijn.

en waarom zou je idd akkoord gaan met 50% terwijl je volgens jou 100% zou moeten krijgen? oplichting is het niet, denk dat je heel blij mag zijn dat je jou als klant tevreden willen houden en vooralsnog 50% uitkeren.

ben je nu ook zo netjes geweest dat je de positieve oplossing op hun fb geplaatst hebt?

lastig
Berichten: 791
Geregistreerd: 30-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:22

Ik vraag mij ook af of je niet gewoon heel veel geluk hebt met die 50%. Ik snap heel goed als een zwangerschap niet gedekt word.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:22

Dus omdat je nu een 'niet zo sjiek' bericht de sociale media hebt ingeslingerd, gaat de verzekeraar buiten de voorwaarden om uit coulance een bedrag aan je uitkeren. Ach, een tevreden klant is ook wat waard. Maar gelijk heb je daarmee natuurlijk nog niet. Je hebt geld gekregen omdat 'een brutaal mens de halve wereld heeft' en de verzekeraar graag positief in de (sociale) media naar voren komt.

Ik had het zelf op een meer volwassen, nettere manier opgelost. Maar jouw manier kan inderdaad ook werken.

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:26

lastig schreef:
Ik vraag mij ook af of je niet gewoon heel veel geluk hebt met die 50%. Ik snap heel goed als een zwangerschap niet gedekt word.


Precies dit. :)
Ik vind het heel netjes van de verzekeraar eigenlijk en je bent zeker niet belazerd. :n

DeLabrador

Berichten: 561
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 09:27

Even wat verduidelijken: er zijn natuurlijk polis voorwaarden, deze staan keurig bij hen op de website. In deze polis staat juist echter nergens dat een zwangerschap er niet onder valt. In de brief welke ik afgelopen zaterdag ontvangen heb wordt dus naar een hele andere, niet bestaande polis en tevens niet bestaand artikel verwezen en dan kan natuurlijk niet.
Er staat letterlijk dat er in geval van onvoorziene omstandigheden uitgekeerd wordt, iets wat een zwangerschap ook is.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:28

Mijn verwachting is (maar ik weet niet om welke verzekeraar/voorwaarden het gaat) dat je zeker niet belazerd bent, maar dat de verzekeraar juist extra aardig is geweest. Beetje jammer om dan meteen dit soort berichten de wereld in te gooien.

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:29

In de meeste voorwaarden staat dat in geval van een zwangerschap ontdekt na de boeking deze binnen 3 dagen gemeld moet worden. Verschilt een beetje per verzekeraar, maar ik snap dat als dat niet meteen gemeld is ze niet uitkeren.

jiperdepip
Berichten: 2702
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: tussen de tulpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:29

Persevero schreef:
de polisvoorwaarden zijn er wel degelijk hoor. wellicht dat jij ze niet kan vinden maar weet zeker dat ze op hun website wel te vinden zijn.

en waarom zou je idd akkoord gaan met 50% terwijl je volgens jou 100% zou moeten krijgen? oplichting is het niet, denk dat je heel blij mag zijn dat je jou als klant tevreden willen houden en vooralsnog 50% uitkeren.

ben je nu ook zo netjes geweest dat je de positieve oplossing op hun fb geplaatst hebt?


zo dacht ik eigenlijk ook :o

maras

Berichten: 2341
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:30

Normaliter valt een zwangerschap onder de voorwaarden mits deze is geconstateerd na boeking van de reis. Polisvoorwaarden heeft elke maatschappij en in elke voorwaarden staat hier wel iets over vermeld. Helemaal begrijpen doe ik deze situatie dus niet. Of je hebt recht op 100% vergoeding of op helemaal niets, waar komt dan die 50% vandaan, is dat volledig coulancehalve of was je al geruime tijd zwanger voor je de reis boekte en had je dit dan misschien volgens de maatschappij wel kunnen weten? Elke kant van het verhaal heeft er twee om de situatie volledig duidelijk te krijgen.

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:30

Een zwangerschap een onvoorziene omstandigheid? :+

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:31

Als een zwangerschap ook onder onvoorziene omstandigheden valt, waarom ga je dan akkoord met 50 %, terwijl je naar jou idee dus alles zou terug moeten krijgen, toch?

DeLabrador

Berichten: 561
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 09:32

Lezen is voor diversen toch erg lastig naar zo blijkt. Even mijn post hierboven lezen. Er is zeker geen sprake van dat er nu uitgekeerd wordt vanwege coulance, maar puur dat men zich moet houden aan de daadwerkelijke polisvoorwaarden!

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:32

Verzekeraars proberen vaak om onder een betaling uit te komen is wat ik vaak hoor en onlangs ook heb meegemaakt. Mijn auto is all-risk verzekerd, daar valt dan automatisch ook stormschade onder. In de storm onlangs is er een tuinstoel langs mijn auto op gegaan, schade bijna 1500 euro. Eerst beweerden ze dat het op die dag niet had gestormd.. Toen was het onmogelijk dat het door een tuinstoel kon worden veroorzaakt, nadat ik dus foto's had gestuurd van de beschadigde tuinstoel en een uitnodiging erbij voor de schade-expert erbij om hier thuis de boel te komen bekijken heb ik niets meer gehoord.

In het geval van TS probeerde ik toch voor de 100% te gaan!

DeLabrador

Berichten: 561
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 09:34

Het betalen van de 50% is mijn deel van de schade, de overige helft wordt door de verzekering van mijn partner vergoed, die een polis bij een ander heeft lopen. Zo werken dat soort zaken nou eenmaal

maras

Berichten: 2341
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Hoe je belazerd wordt door de verzekeraars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:39

Lezen blijkt inderdaad lastig te zijn want lees ik dan nu goed dat je niet 50% maar gewoon 100% van je schade hebt uitgekeerd gekregen? Jij jouw gedeelte van de kosten en je vriend zijn gedeelte van de kosten?

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:39

Ik denk dat het iets complexer is dan 'zo werken de zaken nou eenmaal'. Ik heb niet de ervaring dat verzekeringen kosten wat het kost niet uit willen betalen. Maar als er iets niet volgens de voorwaarden is, dan zal er in eerste instantie geen uitkering toegekend worden.

Stormschade wordt bij veel verzekeringen pas vanaf een bepaalde windkracht gedekt (meestal iets van 7). Als er bij de KNMI geen windkracht 7 geregistreerd staat voor jouw omgeving, kan de claim afgewezen worden.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:39

DeLabrador schreef:
Het betalen van de 50% is mijn deel van de schade, de overige helft wordt door de verzekering van mijn partner vergoed, die een polis bij een ander heeft lopen. Zo werken dat soort zaken nou eenmaal


Dit staat nergens in jouw topic hoor. Dus hoe moeten wij dit weten ?

Aangezien je zegt beter lezen :Y)

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:43

DeLabrador schreef:
Even wat verduidelijken: er zijn natuurlijk polis voorwaarden, deze staan keurig bij hen op de website. In deze polis staat juist echter nergens dat een zwangerschap er niet onder valt. In de brief welke ik afgelopen zaterdag ontvangen heb wordt dus naar een hele andere, niet bestaande polis en tevens niet bestaand artikel verwezen en dan kan natuurlijk niet.
Er staat letterlijk dat er in geval van onvoorziene omstandigheden uitgekeerd wordt, iets wat een zwangerschap ook is.


TS ik vind dat je groot gelijk hebt. Zo'n beetje iedereen hier 'neemt het op' voor de verzekeraar maar als ik nu lees dat het niet concreet in de polisvoorwaarde stond en ze je nu totaal andere voorwaarden voorschotelen....

Ik kan me voorstellen dat je toch al erg teleurgesteld was dat je reis niet doorging, je hebt vanaf het begin dat je van je zwangerschap wist actie ondernomen en gebeld met iedereen en dan achteraf te horen krijgen dat de verzekering niet meewerkt.
Groot gelijk dat je via social media aandacht hebt gevraagd voor je situatie want nu kan het ineens wel *we betalen ons immers toch al blauwe aan de verzekeringen*

hebben jullie een andere reis met minder risico's gepland of moeten jullie hier eerst van bijkomen?

DeLabrador

Berichten: 561
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 09:49

wiebke schreef:
DeLabrador schreef:
Even wat verduidelijken: er zijn natuurlijk polis voorwaarden, deze staan keurig bij hen op de website. In deze polis staat juist echter nergens dat een zwangerschap er niet onder valt. In de brief welke ik afgelopen zaterdag ontvangen heb wordt dus naar een hele andere, niet bestaande polis en tevens niet bestaand artikel verwezen en dan kan natuurlijk niet.
Er staat letterlijk dat er in geval van onvoorziene omstandigheden uitgekeerd wordt, iets wat een zwangerschap ook is.


TS ik vind dat je groot gelijk hebt. Zo'n beetje iedereen hier 'neemt het op' voor de verzekeraar maar als ik nu lees dat het niet concreet in de polisvoorwaarde stond en ze je nu totaal andere voorwaarden voorschotelen....

Ik kan me voorstellen dat je toch al erg teleurgesteld was dat je reis niet doorging, je hebt vanaf het begin dat je van je zwangerschap wist actie ondernomen en gebeld met iedereen en dan achteraf te horen krijgen dat de verzekering niet meewerkt.
Groot gelijk dat je via social media aandacht hebt gevraagd voor je situatie want nu kan het ineens wel *we betalen ons immers toch al blauwe aan de verzekeringen*

hebben jullie een andere reis met minder risico's gepland of moeten jullie hier eerst van bijkomen?


Toch fijn dat er wel mensen zijn die het allemaal correct begrijpen en verwoorden. Inmiddels hebben we een heel ander soort vakantie gepland, we hebben een grote camper gehuurd en gaan lekker met de honden rond trekken in Scandinavie.