tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 14:00

Je eigen leven hebben is sowieso belangrijk maar als ik met vriend afspreek en hij komt niet opdagen zonder berichtje dan ben ik echt niet blij hoor. Andersom ook.

We hebben een afspraak, ik maak daarom geen andere plannen, en vervolgens zit ik alleen thuis omdat hij besluit iets anders te gaan doen zonder het te melden. Zo werkt het toch niet?

Niet in een relatie, maar ook niet in een gewone vriendschap.

Er is een verschil tussen iemand claimen en gewoon afspraken nakomen. En een keertje later zijn is echt geen probleem, maar meld het dan even. En het moet ook niet stelselmatig voorkomen. Dat iemand standaard maar twee uren later komt. En al helemaal niet zonder iets te melden.

Daphara: met je latere post ben ik het inderdaad veel meer eens. Dat je wel aangeeft “hee, ik had verwacht je hier om 8 uur te zien maar je bent niet bereikbaar en het is inmiddels 9 uur dus ik ga met ... nog even de stad in”. Maar als dat maar blijft doorgaan hou je ook geen relatie meer over.

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 14:20

Snorlex schreef:
Je eigen leven hebben is sowieso belangrijk maar als ik met vriend afspreek en hij komt niet opdagen zonder berichtje dan ben ik echt niet blij hoor. Andersom ook.

We hebben een afspraak, ik maak daarom geen andere plannen, en vervolgens zit ik alleen thuis omdat hij besluit iets anders te gaan doen zonder het te melden. Zo werkt het toch niet?

Niet in een relatie, maar ook niet in een gewone vriendschap.

Er is een verschil tussen iemand claimen en gewoon afspraken nakomen. En een keertje later zijn is echt geen probleem, maar meld het dan even. En het moet ook niet stelselmatig voorkomen. Dat iemand standaard maar twee uren later komt. En al helemaal niet zonder iets te melden.

Daphara: met je latere post ben ik het inderdaad veel meer eens. Dat je wel aangeeft “hee, ik had verwacht je hier om 8 uur te zien maar je bent niet bereikbaar en het is inmiddels 9 uur dus ik ga met ... nog even de stad in”. Maar als dat maar blijft doorgaan hou je ook geen relatie meer over.

Hier sluit ik me bij aan!

En ja, dat over "ik ga nog even x met y doen" is in mijn situatie vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Mijn vriendinnen hebben ook allemaal een eigen relatie en andere vriendinnen, als mijn ex mee eens liet zitten was het echt niet zo dat ik gelijk al mijn vriendinnen kon optrommelen (wat ik begrijp en respecteer).

Janine1997

Berichten: 174
Geregistreerd: 21-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 14:26

Esmee_98 schreef:
Snorlex schreef:
Je eigen leven hebben is sowieso belangrijk maar als ik met vriend afspreek en hij komt niet opdagen zonder berichtje dan ben ik echt niet blij hoor. Andersom ook.

We hebben een afspraak, ik maak daarom geen andere plannen, en vervolgens zit ik alleen thuis omdat hij besluit iets anders te gaan doen zonder het te melden. Zo werkt het toch niet?

Niet in een relatie, maar ook niet in een gewone vriendschap.

Er is een verschil tussen iemand claimen en gewoon afspraken nakomen. En een keertje later zijn is echt geen probleem, maar meld het dan even. En het moet ook niet stelselmatig voorkomen. Dat iemand standaard maar twee uren later komt. En al helemaal niet zonder iets te melden.

Daphara: met je latere post ben ik het inderdaad veel meer eens. Dat je wel aangeeft “hee, ik had verwacht je hier om 8 uur te zien maar je bent niet bereikbaar en het is inmiddels 9 uur dus ik ga met ... nog even de stad in”. Maar als dat maar blijft doorgaan hou je ook geen relatie meer over.

Hier sluit ik me bij aan!

En ja, dat over "ik ga nog even x met y doen" is in mijn situatie vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Mijn vriendinnen hebben ook allemaal een eigen relatie en andere vriendinnen, als mijn ex mee eens liet zitten was het echt niet zo dat ik gelijk al mijn vriendinnen kon optrommelen (wat ik begrijp en respecteer).


dat is ook een dingetje.. heb ik inderdaad ook wel.

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 14:26

Dan app je gewoon dat je ook nog even weg gaat, hoeft hij toch miet te weten waar je zit. Ook al ga je fietsen of wandelen. Gaat er om dat jij niet op hem gaat wachten zodat hij de volgende keer zich zeer waarschijnlijk wel aan de tijd houd want anders ben jij weg. Je bent toch meer dan alleen een bedwarmer.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 14:27

Persoonlijk blijf ik dan liever Netflixen dan dat ik nog actief moet gaan doen. Maar dat ben ik :')

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 15:35

Je hoeft er natuurlijk niet uit te gaan. Het bericht kan ook iets zijn van...

Ik had je graag gezien, maar aangezien je er niet bent ga ik vanavond mezelf even lekker verwennen en genieten van een uitgebreid bad met een glas lekkere wijn en een goed boek. Ik zie je een andere keer wel weer!

Of zoiets, gewoon een bericht om duidelijk te zijn dat je niet in afwachting van hem bent en lekker voor jezelf kiest. Plus dat het beeld van jou in bad best eens op zijn fantasie kan spelen.

Ik bedoel dit soort berichten ook alleen voor de wat losse afspraken, als je stipt een tijdstip hebt afgesproken om wat te doen en hij komt niet opdagen, mag je best even pissend off zijn en laten merken dat je het echt niet kunt waarderen. Blijf alleen niet op hem zitten wachten en doe je eigen ding, doe wat jou gelukkig maakt. Ga niet zijn slechte gedrag belonen door hem alsnog langs te laten komen of hem op te zoeken, hoe graag je dat ook wilt. Het is echt een kwestie van je eigen standaarden hebben en je daar ook aan houden, anders zal hij geen respect voor je hebben.

Kijk ik ga er vanuit dat je verder wilt met hem en niet het wil uitmaken, ik persoonlijk had al lang gezegd dat hij de rambam kan krijgen.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram


Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 19:25

Dat is best een goede ja :j
Mijn ex kwam met behoorlijke regelmaat later aanzetten dan dat we afgesproken hadden, en ik liet dat eigenlijk maar min of meer toe. Tuurlijk zei ik er wat van, maar ik denk dat zoiets inderdaad misschien meer impact op hem gemaakt had. Wellicht iets om in mijn achterhoofd te houden voor in mijn volgende relatie (al hoop ik dat dit daarin minder vaak nodig is _O- )

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:44

Nou, na een weekje niets is Ex-date weer bezig hoor!

|o


We zijn verdorie al bijna langer uit elkaar dan dat we bij elkaar zijn geweest.
Hij houdt gewoon niet op en ik weet echt even niet wat ik nog kan doen.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:45

Dus je bericht naar zijn zus heeft niet geholpen? -O-

Mijn ex is agent, het loopt op dit moment even niet zo soepel tussen ons, maar ik kan hem is vragen wat je hier eventueel wel mee kan doen als je wilt?

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:52

Wat ontzettend poedersuiker zeg. Mailt hij nog steeds? Of komt hij inmiddels ook aan de deur?

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:57

Anoniem schreef:
Dus je bericht naar zijn zus heeft niet geholpen? -O-

Mijn ex is agent, het loopt op dit moment even niet zo soepel tussen ons, maar ik kan hem is vragen wat je hier eventueel wel mee kan doen als je wilt?


Heel lief van je! Mijn neef zit ook bij de politie en ik heb hem net weer gesproken.
In theorie is nog niets wat hij gedaan heeft strafbaar, dus anders dan nog een melding opnemen, kan de politie hier weinig mee. Ex-date bedreigt in theorie mij niet, hij zegt alleen (na weer een heel relaas van ongenoegen, woede en verdriet) dat hij hier aan de deur komt als ik niet ga reageren. Helaas is dat niet strafbaar.

Bericht naar zijn schoonzus is blijkbaar wel aangekomen, want hij waarschuwt mij om niet nog eens contact met zijn familie op te nemen, want daar is hij niet van gediend. Het is dus aangekomen, maar heeft dus niet geholpen.
Ik heb net weer zijn schoonzus een berichtje via FB gestuurd om haar te bedanken voor de moeite, maar dat het niet geholpen heeft en hij blijft doorgaan.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:14

Daphara schreef:
want hij waarschuwt mij om niet nog eens contact met zijn familie op te nemen, want daar is hij niet van gediend.


Nou, mooie aanleiding om aan te geven dat jij ook niet gediend bent van zijn berichten....


Sorry, ga weer in de meeleesmodus. :o

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:20

Jeetje daphara wat ellendig. -O-
Zeker ook als de politie al aangeeft dat je niks kan.

Hier gaat allen nog goed, ga zaterdag een dagje naar mijn nieuwe date. :)
Hebben het afgelopen zondag ook weer erg gezellig gehad op de keuring.
Ik heb er wel zin in. :)

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:20

Ik zou wel van alles wat hij doet een melding blijven maken. Hoe groter dat dossier hoe eerder er uiteindelijk wel wat gedaan wordt...

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:21

Needje schreef:
Daphara schreef:
want hij waarschuwt mij om niet nog eens contact met zijn familie op te nemen, want daar is hij niet van gediend.


Nou, mooie aanleiding om aan te geven dat jij ook niet gediend bent van zijn berichten....


Sorry, ga weer in de meeleesmodus. :o


Punt is dat ik weiger om te reageren naar hem. In alles wat ik lees over stalking van een ex is dat elke vorm van contact vanuit het ‘slachtoffer’ weer een nieuwe reden tot contact zoeken vanuit de stalker is.

Citaat:
Praten (onderhandelen) heeft bij deze categorie weinig zin. De anti-stalkingbrief kan, zeker in minder ernstige gevallen, uitkomst bieden. Soms worden echter ook nieuwe (hardere) acties uitgelokt. Dit is zeer afhankelijk van de doelstelling en persoonlijkheid van de dader.


https://www.huiselijkgeweld.nl/dossiers ... r_stalkers

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:25

Misschien wil/kan de politie alleen even een belletje naar hem doen? Misschien stopt het dan?

Karaat_the_newforest op Instagram

capopjekop

Berichten: 30646
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:27

Pfff wat vermoeiend zo'n gast. En wat is wijsheid. Reageren kan idd weer een nieuwe reactie uitlokken.

Heb je die antistalkbrief al gestuurd? Dat zou ik overwegen en hem dan overal blokkeren. Hij heeft zijn gal lang genoeg kunnen spuien. Eventueel nog camera's ophangen rond je huis mocht je bang zijn dat hij gek gaat doen.

Ik zou ook het gesprek aangaan met je wijkagent. Ze kunnen nu nog niks doen omdat hij nog geen strafbaar feit heeft gepleegd maar als bekend is dat je bang bent dan kunnen ze mss sneller ter plekke zijn mocht hij echt vervelend worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:28

capopjekop schreef:
Ik zou ook het gesprek aangaan met je wijkagent. Ze kunnen nu nog niks doen omdat hij nog geen strafbaar feit heeft gepleegd maar als bekend is dat je bang bent dan kunnen ze mss sneller ter plekke zijn mocht hij echt vervelend worden?


Dat inderdaad. Dit hebben ze toen bij mijn zusje ook gedaan.
Ze winsten van haar verhaal maar inderdaad om dezelfde redenen mochten ze niks doen. Ze heeft toen wel een apart telefoonnummer gekregen dat ze kon bellen als hij ineens op de stoep stond, dan zouden binnen enkele minuten ter plaatse zijn.

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:33

Daphara schreef:
Anoniem schreef:
Dus je bericht naar zijn zus heeft niet geholpen? -O-

Mijn ex is agent, het loopt op dit moment even niet zo soepel tussen ons, maar ik kan hem is vragen wat je hier eventueel wel mee kan doen als je wilt?


Heel lief van je! Mijn neef zit ook bij de politie en ik heb hem net weer gesproken.
In theorie is nog niets wat hij gedaan heeft strafbaar, dus anders dan nog een melding opnemen, kan de politie hier weinig mee. Ex-date bedreigt in theorie mij niet, hij zegt alleen (na weer een heel relaas van ongenoegen, woede en verdriet) dat hij hier aan de deur komt als ik niet ga reageren. Helaas is dat niet strafbaar.

Bericht naar zijn schoonzus is blijkbaar wel aangekomen, want hij waarschuwt mij om niet nog eens contact met zijn familie op te nemen, want daar is hij niet van gediend. Het is dus aangekomen, maar heeft dus niet geholpen.
Ik heb net weer zijn schoonzus een berichtje via FB gestuurd om haar te bedanken voor de moeite, maar dat het niet geholpen heeft en hij blijft doorgaan.
hoe kan hij jou nog bereiken??

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:38

Morgen om 10:00 uur ga ik naar het locale bureau om weer melding te doen, (vandaag gesloten) en vanmiddag samen met een vriendin de anti-stalkingsbrief opstellen en aangetekend versturen. (Je hebt een getuige nodig).

Overal blokkeren wordt lastig als hij telkens een nieuw FB account aanmaakt of een ander e-mail adres. Ik kan zelf niet ineens een ander e-mail adres of mobiel nummer gaan gebruiken, zit midden is een actief sollicitatie proces, dus heb mijn mail (die ook op mijn CV staat) hard nodig.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:38

Valse accounts, anoniem bellen.

Wat poedersuiker Daphara :(

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:41

bigone schreef:
hoe kan hij jou nog bereiken??


Dat is niet zo moeilijk als je iemands e-mail hebt. Hij heeft gewoon een ander account gebruikt, ondertussen heb ik 5 FB accounts, zijn Instagram en 2 mailadressen van hem geblokkeerd. Maar hij maakt gewoon weer een nieuwe aan.

Op FB heeft hij mij nog niet weer terug gevonden.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:42

Daphara schreef:
Morgen om 10:00 uur ga ik naar het locale bureau om weer melding te doen, (vandaag gesloten) en vanmiddag samen met een vriendin de anti-stalkingsbrief opstellen en aangetekend versturen. (Je hebt een getuige nodig).

Overal blokkeren wordt lastig als hij telkens een nieuw FB account aanmaakt of een ander e-mail adres. Ik kan zelf niet ineens een ander e-mail adres of mobiel nummer gaan gebruiken, zit midden is een actief sollicitatie proces, dus heb mijn mail (die ook op mijn CV staat) hard nodig.

Maar je kunt wel een extra mailadres aanmaken en dit doorgeven aan mensen waarvan je wel mail wil ontvangen en zodra de sollicitatie is afgerond je oude verwijderen. Zolang zal dat niet meer duren.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:54

bigone schreef:
Daphara schreef:
Morgen om 10:00 uur ga ik naar het locale bureau om weer melding te doen, (vandaag gesloten) en vanmiddag samen met een vriendin de anti-stalkingsbrief opstellen en aangetekend versturen. (Je hebt een getuige nodig).

Overal blokkeren wordt lastig als hij telkens een nieuw FB account aanmaakt of een ander e-mail adres. Ik kan zelf niet ineens een ander e-mail adres of mobiel nummer gaan gebruiken, zit midden is een actief sollicitatie proces, dus heb mijn mail (die ook op mijn CV staat) hard nodig.

Maar je kunt wel een extra mailadres aanmaken en dit doorgeven aan mensen waarvan je wel mail wil ontvangen en zodra de sollicitatie is afgerond je oude verwijderen. Zolang zal dat niet meer duren.


Nee, dat kan niet... ik ga niet een mailadres verwijderen die ik al 17 jaar heb. Mijn Cattery (alle kittenkopers, briefpapier, visite kaartjes), mijn vrienden van vroeger, iedereen die onderdeel uitmaakt van mijn leven in de laatste 17 jaar heeft dat mailadres. Ik kan nooit iedereen op de hoogte brengen, de bedrijven waar ik nu sollicitaties heb lopen... dat is ook niet zo afgerond.

Dan zou ik mijn contactgegevens ook van mijn site moeten halen, hoe moeten kittenkopers dan nog contact opnemen? Ik kan dan net zo goed stoppen met fokken. Een ander mail adres is een mega impact op mijn leven, om over het kostenplaatje (financieel, professioneel en emotioneel) nog maar niet te spreken, en dat weiger ik!

Elke mail die hij stuurt gaat gewoon het dossier in. Elk bericht op FB, elk telefoontje, alles. Ik gun hem niet dat ik mijn leven voor hem anders moet gaan inrichten.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Lieszje
Berichten: 7179
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:56

Jeetje wat naar weer Daphara :(

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _JTM, Alik, Amazonbot, Bullebeest, Colien, ComscoreBot, Facebook, flash40, Iselda, Josien_, Knoek, Lau07, Marije112, MarJon, maxi90, moonsparkle, Pieneappel, Poety, redbutton, Roosch, secricible, Selina, Sizzle, Suliko, Theseus, Westerntrail, x_Jeanine_x, XxMariellexX, Zebrastreep en 164 bezoekers