tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
elisedcl

Berichten: 1500
Geregistreerd: 14-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:08

pol1 schreef:
Ja is ook zo..
Alleen blijft t een rare gewaarwording: ik zo kapot en de andere partij luchtig door!


Dat is inderdaad het gene dat mij ook breekt op deze moment... het feit dat de andere persoon gewoon zonder problemen doorgaat en ik maar ongelukkig achter blijf.

Veel sterkte in ieder geval!

Essential --> Arabische volbloed, 2011, ruin
Flitz --> Arabische halfbloed, 2020, hengst
Hugi --> IJslander, 2018, hengst
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=175&t=1990635

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:10

Ik vraag me wel af in hoeverre dat echt zo is. Ik heb dat probleem ook. Het zou me heel goed doen om te eten dat hij het er soms ook wel moeilijk mee heeft. Anders voelt de hele relatie zo weinig waard...

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:11

Mijn ex woonde ineens alweer samen. Dat was ook wel een klap in mijn gezicht. Hij had mij trouwens verwijderd van Facebook en ook onze foto's. Ik heb het er nog wel opstaan. Zoveel zijn het er toch niet :+

Herkenbaar Gina, ik vond het ook heel moeilijk ons huis te veranderen in mijn huis. Geef het tijd, hoe moeilijk ook ;(

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:36

Ik denk dat mannen daar heel anders mee omgaan!!

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:57

pol1 schreef:
Ik denk dat mannen daar heel anders mee omgaan!!



Absoluut... heb mijn ex wel eens aangesproken dat het overkwam alsof het hem niets deed... en hij was enorm verbaasd dat zo overkwam...

Thanks iedereen voor lieve reacties! Wat een fijn topic is dit!
Andere kant mag ik ook niet miepen om de muizen.. klaagde eers dat huis zo stil was, dat is het nu in ieder geval niet meer _O-

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

Cer

Berichten: 30145
Geregistreerd: 22-10-01

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:25

Het ligt er denk ik ook aan wie besloten heeft ermee te stoppen. Die persoon heeft er al veel langer over na kunnen denken en gaat ook makkelijker verder .. voor hun is het misschien een opluchting er eindelijk 'van af' te zijn...
Wij verlatenen moeten dan dat hele proces nog door, plus dat het een proces is waar je helemaal niet voor gekozen hebt :\

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:32

Cer schreef:
Het ligt er denk ik ook aan wie besloten heeft ermee te stoppen. Die persoon heeft er al veel langer over na kunnen denken en gaat ook makkelijker verder .. voor hun is het misschien een opluchting er eindelijk 'van af' te zijn...
Wij verlatenen moeten dan dat hele proces nog door, plus dat het een proces is waar je helemaal niet voor gekozen hebt :\

Dat denk ik ook wel. :j

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:40

Bij ons is t een proces en besluit van wel echt samen geweest..
Echter lijk ik veel meer na te denken welke consequenties en gevolgen het voor onze dochter heeft..en sta daar 100% alleen in..dat doet enorm veel pijn!!

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:58

Ik wil hier even op reageren.
Omdat bij mijn ex en mij ik degene ben waarbij het "zo makkelijke verder gaat". Ik kan natuurlijk niet voor iedereen spreken, maar ook bij degene waar het zo makkelijk verder lijkt te gaan gaat het soms mis. We hadden voordat het uit ging tegen beter weten in de relatie nieuw leven in geblazen (althans, vanuit mij was het tegen beter weten in, mijn ex had er iets meer vertrouwen in). Toen de relatie uit was had ik binnen 5 dagen een date met degene die nu bijna een jaar mijn vriend is. Toentertijd helemaal niet zo bedoeld dat hij mijn vriend zou worden, ik was gewoon op zoek naar afleiding (en in welke vorm afleiding maakte me op dat moment weinig uit) en aangezien ik geen contact had met mijn ex toentertijd had ik weinig wat mij rot deed voelen want "Ik zie en spreek hem toch niet, hij zal vast van alles uitvreten wat god verboden heeft, dan hoef ik mezelf ook niet schuldig te voelen". En zo praatte ik alles goed wat ik deed (met soms stiekem toch een schuldgevoel).
Maar niet alles gaat zonder slag of stoot hoor, vooral in het begin heb ik het regelmatig met mijn huidige vriend over mijn ex gehad, ik moest gewoon mijn ei kwijt want ik was te snel doorgegaan waardoor ik toen met mijn neus tegen een deur aan liep.
En nog steeds loop ik wel eens tegen die spreekwoordelijke deur aan. Ik heb een vriendin die ook goed bevriend is met mijn ex, en het is onoverkomelijk dat je dan eens dingen over elkaar hoort of elkaar ziet bij bijv. haar verjaardag. Maar dat wil niet zeggen dat ik er fluitend mee om ga. De eerste keer dat ik hem weer zag (4,5 maanden nadat het uit ging, 3 maanden in nieuwe relatie), heeft mij best zeer gedaan om hem zo te zien en heb ik voor de veilige strategie "negeren" gekozen ondanks dat hij met kleine dingen contact zocht, ik kon het niet. Achteraf gezien spijt van? Zeker, ik had hem best de uitleg kunnen geven die hij misschien wilde en ook verdiende.
Gisteren toevallig met de gezamenlijke vriendin op pad geweest en dan zie/hoor je dat ze aan het appen is met je ex, en dan hoor je toevallig dat hij aan het daten is met iemand. En dan ben ik vooral blij voor hem, ik gun het hem misschien wel het meeste van iedereen om een leuke meid te treffen. Maar is het makkelijk? Nee absoluut niet. Ik mis de relatie niet, laten we dat voorop stellen, want de relatie was alles behalve gezond voor in ieder geval mij. Maar de vriendschap die daarnaast verloren is gegaan en dat je zulke dingen niet meer kunt delen, ja zeker dat ik dat nog wel eens mis en mezelf rot om voel. Maar ik denk dat dat menselijk is. Maar contact zoeken ga ik niet doen, hij heeft toentertijd heel duidelijk laten zien geen contact te willen, daar heb ik me bij neer gelegd. Mocht hij ooit nog contact zoeken dan zal ik uiteraard alle vragen die hij mogelijk nog heeft beantwoorden.

Kort maar krachtig: Ook degene waarbij het lijkt dat het makkelijk af gaat krijgen wel eens een deur tegen hun neus en/of missen hun ex.

Voor de rest wil ik iedereen hier een dikke knuffel geven, en hoe cliché ook; Je gaat uiteindelijk degene vinden die wel perfect bij je past. En op dat moment snap je pas wat er in je oude relatie('s) fout is gegaan. En mocht iemand het nodig hebben, mijn pb inbox staat altijd open.

We're all stories in the end...
Witje & Mellow
† 25-10-13, Gina

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 23:39

Na 5 dgn da's wel echt heel snel!! Lijkt me heel pijnlijk voor je ex!
Na 4 maanden denk ik er nog geen eens aan!!
Ik zal er voorlopig niet klaar voor zijn..geen enkele behoefte aan!!

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 00:52

Dat is voor een ieder anders, ik ben ook wel van het vlot weer doorgaan.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 02:25

Pfoeh, beetje nare avond. Huisgenoot (en dus de ex) kwam thuis en vrijwel gelijk heel verhaal over zn nieuwe date morgen. Het is ongeveer 2/3 weken uit. Dit is wel een beetje een klap in mn gezicht en ik weet niet hoe ik ermee om moet gaan. Voorbeeld. Liet aan iedereen een foto van dr zien. Ik hoef dat gewoon niet te zien, ik zou ook niet weten hoe ik erop moet reageren. We zaten met zn alle dus meer dan ffe wegkruipen achter je telefoon en je afsluiten van het gesprek kan je ook niet. Ik wil ook geen sfeer verpesten door naar mijn kamer te gaan ofzo.

Het is gewoon niet anders en ik kan er verder ook niks mee want we moeten beiden verder maar ik voel me er wel mega rot bij..

Sera Roth Photography • Events • (Dier)Portretten • Fine Art
Contact: serarothphotography@gmail.com
https://www.seraroth.com/

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 02:52

Ja snap ik. Wat een banketstaaf. Dat hij een ander date hing wel in de lucht maar het zo in je gezicht wrijven is heel tactloos.

God wat hoop ik dat hij morgen explosieve diarree krijgt. En dat de geur zo blijft hangen om hem heen. En dat hij 3 dagen een zere kont heeft.

En geen zorgen, je komt hier overheen. Echt waar.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 07:41

Zolang ik hier nog middenin zit en het verwerken lijkt het me niet handig iets nieuws te starten! Heb ook een dochter waar ik rekening mee wil houden!
En denk sowieso dat ik eerst moet weten wat er fout loopt al voor ik iets nieuws start!
Vind het alleen zijn niet prettig maar het heeft zeker ook voordelen!!

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 08:00

Doorgaan betekent niet per definitie iets nieuws starten.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 09:00

lieveli schreef:
Ja snap ik. Wat een banketstaaf. Dat hij een ander date hing wel in de lucht maar het zo in je gezicht wrijven is heel tactloos.

God wat hoop ik dat hij morgen explosieve diarree krijgt. En dat de geur zo blijft hangen om hem heen. En dat hij 3 dagen een zere kont heeft.

En geen zorgen, je komt hier overheen. Echt waar.

Iknow dit komt wel goed! Thanks :) ben ook wel verschrikkelijk klaar met m aangezien ie nadat het uit was en mij al pijn had gedaan daarna gewoon nog even doorging door aan me te gaan plakken en me naar huis te brengen en bij me te gaan slapen toen ik niet zo lekker ging op de drank. Dat zie ik nu pas in, dat zijn acties van toen echt niet door de beugel konden. Dus wat je zegt over m, volledig mee eens.
Maargoed dit vind ik dan weer zo’n naaistreek, en van mij krijgt ie niks meer dan een pokerface, janken doe ik wel op mn kamer, hij krijgt geen traan te zien. Gelukkig heb ik lieve andere huisgenoten die mij altijd helpen en waar ik altijd aan kan kloppen.

Sera Roth Photography • Events • (Dier)Portretten • Fine Art
Contact: serarothphotography@gmail.com
https://www.seraroth.com/

Lieszje
Berichten: 7179
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 09:02

Dat is rot Yentlshots :(
En vind het nogal kinderachtig van hem om eerlijk te zijn..

Edit:
Heel goed van je dat je hem geen traan laat zien!

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 09:08

:) dankje. ja vind ik ook, maar ik wist al langer dat hij op dit gebied helemaal niet zo volwassen is , incapabel misschien :’) .

Oh trouwens, grappige was, gelijk nadat ie vertelde dat ie morgen die date had draaide ie zich naar mij en vroeg ie of ik vandaag eyeliner op had. Ik zeg ja dat kan je zien toch.
“Jaa dat maakt je mooi” was zijn reactie. Ik heb maar even wijselijk mn mond gehouden _-:(

Sera Roth Photography • Events • (Dier)Portretten • Fine Art
Contact: serarothphotography@gmail.com
https://www.seraroth.com/

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 09:10

Ik zou echt gaan kijken voor een andere plek...

Second to the right, and straight on till morning

Lieszje
Berichten: 7179
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 09:23

Ik had waarschijnlijk een opmerking geplaatst dat ik al mooi ben :+
Denk dat je blij moet zijn dat je van hem af bent..
Je verdient veel beter!

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 09:54

Neverland schreef:
Ik zou echt gaan kijken voor een andere plek...

Snap ik, en hier heb ik ook echt goed over nagedacht. Met mensen over gehad. Het is niet mijn beste optie. Een nieuwe plek zoeken gaat me veel tijd kosten, of ik iets vind is nog maar de vraag (utrecht is niet makkelijk). Daarnaast moet ik alle focus leggen op mn studie nu. Ik heb deze plek harder nodig dan hem, als hij een chick heeft gevonden dan gaat ie zo hier weg en samenwonen. Hij is het ook zat, in een studentenhuis wonen, met zn 29 jaar. En wat betreft mij, ik zit hier sowieso nog wel 4 jaar voor mn studie. Ik kan gewoon even niet anders en eerlijkgezegd zit ik hier wel mega op mn plek, op deze rotsituatie na dan. Maar heel eerlijk, blijf ik wel plekjes in de gaten houden. Mocht er nou iets op mn pad komen wat betaalbaar is dan kan ik het nog overwegen.

Sera Roth Photography • Events • (Dier)Portretten • Fine Art
Contact: serarothphotography@gmail.com
https://www.seraroth.com/

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 11:35

YentlShots schreef:
Pfoeh, beetje nare avond. Huisgenoot (en dus de ex) kwam thuis en vrijwel gelijk heel verhaal over zn nieuwe date morgen. Het is ongeveer 2/3 weken uit. Dit is wel een beetje een klap in mn gezicht en ik weet niet hoe ik ermee om moet gaan. Voorbeeld. Liet aan iedereen een foto van dr zien. Ik hoef dat gewoon niet te zien, ik zou ook niet weten hoe ik erop moet reageren. We zaten met zn alle dus meer dan ffe wegkruipen achter je telefoon en je afsluiten van het gesprek kan je ook niet. Ik wil ook geen sfeer verpesten door naar mijn kamer te gaan ofzo.

Het is gewoon niet anders en ik kan er verder ook niks mee want we moeten beiden verder maar ik voel me er wel mega rot bij..



Bah! Wat vind ik dit gemeen... echt heel gemeen.. kan me alleen maar bij lieveli wens aansluiten

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

SophievdV
Berichten: 14747
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 20:46

Yentlshots; wat een droeftoeter zeg! Niet best... gelukkig kan je je tranen bedwingen. Ik zou dat met moeite kunnen.

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 00:17

Na twee weken no contact hebben een drankje gedaan en gekletst. Veel gekletst. En zowaar willen we beide en vooral hij graag daten weer.. absoluut niet verwacht

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

Puppetje
Berichten: 1010
Geregistreerd: 24-11-05

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 00:23

Met elkaar of echt afscheid nemen en verder gaan?