tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 11:27

Precies dat dus Calipsolover..
Dat besef heb ik gelukkig wel, al is het niet makkelijk.
Is met een eventuele vriendschap denk ook niet anders..
En in mijn ogen kan de vriendschap 'oppakken' ook wel als we het beide verwerkt hebben ipv nu al.

Renske_W

Berichten: 13843
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 12:11

Ja klopt, toen zijn we ijs gaan eten. :j
Zijn beide ijs verslaafd :))
Ook leuk om te horen hoe het met het bedrijf gaat.
Maar nu al een week niks meer gehoord. :+

Ben wel heel benieuwd hoe het vanavond gaat.
Vind het nog best spannend. :=

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 12:39

Ja dat kan ik me nog wel herinneren :P
Misschien heeft hij het ook wel druk nu.

Ben één keer bevriend gebleven met een ex direct na de relatie.
Dat heeft destijds alleen maar meer pijn en verdriet opgeleverd.
Ik bleef hem maar terugwillen en toen ik besefte dat het niet meer ging gebeuren heb ik al het contract verbroken.
Daarna kon ik het pas echt gaan verwerken en dat duurde best lang toen :=

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 22:11

Hoe was het Renske? :D

Renske_W

Berichten: 13843
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 18:04

Ik heb een gezellig avond gehad. :j
Was om 12.00 uur 's nachts thuis. :+

Hebben wel wat geklets maar niet veel.
Zou hem best wel beter willen leren kennen.
Gisteren waren we met meerdere mensen dus dan heb je toch meer groepsgesprekken. :)

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 22:36

Mooi :D
Ben benieuwd :)
Heb je contact met hem via whatsapp ofzo?

Renske_W

Berichten: 13843
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 23:08

Nee, we hebben elkaar gisteren voor de eerste keer gezien bij de bbq van vrienden.

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 18:45

Wat leuk, misschien komt er nog wel iets meer van!

Gisteren is mijn ex langs gekomen om even bij te praten, maar we zijn er niet echt veel wijzer uit geworden denk ik. Gewoon weer dat hij mij heel erg graag ziet, en hij echt heel zeker is dat hij bij mij wilt zijn, ook dat hij beseft dat zijn gedrag en jaloezie niet oke zijn en hij er echt alles voor over heeft om aan onze relatie te werken. Ik heb ook gezegd dat ik persoonlijk denk dat zijn 'verbeteringen' tijdelijk zijn en hij vroeg of laat wel terug stikjaloers wordt...

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 19:04

Lastig Calipsolover..
Geen ruzie gehad verder?
Wat wil je zelf het liefst? Kijken waar het heen gaat of ben je er wel klaar mee?

Hier is het alweer een week uit..
Voelt heel vreemd allemaal, ik mis hem maar weet ook dat het beter is zo en ik eerst mezelf moet terugvinden.
Maar het voelt nog niet alsof ik hem kwijt ben op een of andere manier..

Tyrzavm

Berichten: 1626
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Wilp

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 19:53

Zijn er hier dames die een lange afstand relatie hebben ( gehad ) ? Ik loop echt helemaal vast maar zet het liever niet openbaar op internet... Als diegene mij een PB zou (den) willen doen zou ik dat super waarderen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 20:37

Wat vind je een lange afstand? Ik woonde in Noord-Holland en vriendlief (inmiddels man) in Noord-Brabant.

Undefined
Berichten: 3766
Geregistreerd: 18-01-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 22:35

Ik! Is sinds kort geen lange afstand meer maar het was 3 uur vliegen (of 24 als je Nederland als mijn thuisland ziet :') )

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 22:40

Passorapard schreef:
Zijn er hier dames die een lange afstand relatie hebben ( gehad ) ? Ik loop echt helemaal vast maar zet het liever niet openbaar op internet... Als diegene mij een PB zou (den) willen doen zou ik dat super waarderen!



Een half jaar Frankrijk - Nederland en ongeveer anderhalf jaar Nederland - Michigan (VS) gehad :). Twee keer dezelfde persoon. Helaas was het de laatste keer al half uit en heeft hij iemand anders ontmoet.

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 16:06

Ik kom, na mijn vakantie, nu ik weer terug ben even een update geven en vanaf hier weer meekletsen :) (het was teveel om alles terug te lezen na zo'n 4 weken, en waarschijnlijk al niet relevant meer om op te reageren)

Ik heb mijn ex inmiddels 2 keer gezien. Afgelopen zondag de eerste keer. Gezellig wezen lunchen en over onze vakanties verteld, daarna uiteraard een serieuzer gesprek waar ik niet te diep op in ga (te persoonlijk). Daar kwam eigenlijk uit dat hij heet verbaast was over hoe ik veranderd ben, positief gezien. Dat bracht hem wel een beetje van z'n stuk dus verder besloten het gesprek ergens later prive voor te zetten. Zodat we allebei even konden laten bezinken wat er net besproken was.
Dus gisteravond bij hem thuis geweest. Weer een lang en emotioneel gesprek gehad. Er uiteindelijk wel uitgekomen dat we gewoon af gaan spreken en wel zien hoe het allemaal loopt. Geen verplichtingen/verwachtingen en gewoon genieten. En dan over een paar weken/maanden zien we wel waar we staan.

Voor mij helemaal prima, geen druk en echt 'we zien wel waar het schip strand' :) Beide op het moment namelijk geen behoefte aan een officiële relatie, wel met als enige afspraak dat we voor elkaar wel de enige zijn op dit moment. Mocht dat, om wat voor reden dan ook, toch veranderen dat we daar gewoon eerlijk in zijn. Al verwacht ik niet dat dat zal gebeuren, in ieder geval niet vanwege een ander. Eerder dat dan gewoon blijkt dat het niet meer gaat.

Voor nu, dus gewoon rustig aan. En echt even beginnen als vrienden. Vind het nog wel lastig om daar een houding in te vinden, maar dat komt wel.

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 18:25

Wat een fijn en positief bericht Dreamer!
Goed om te lezen dat het goed met je gaat :)

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 18:45

Fijn bericht Franka, zo is mijn situatie op het moment ook. Als je er mee om kan gaan is het een fijne situatie :)
Je mag me ook pben ofzo voor hoe mijn situatie nu is

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 21:09

Lieszje schreef:
Lastig Calipsolover..
Geen ruzie gehad verder?
Wat wil je zelf het liefst? Kijken waar het heen gaat of ben je er wel klaar mee?

Hier is het alweer een week uit..
Voelt heel vreemd allemaal, ik mis hem maar weet ook dat het beter is zo en ik eerst mezelf moet terugvinden.
Maar het voelt nog niet alsof ik hem kwijt ben op een of andere manier..

Nee verder gelukkig geen ruzie gehad. Ik wil het liefst alleen blijven, zonder hem te kwetsen, maar natuurlijk gaat dat niet. Hij behandeld mij nu wel heel goed en is heel lief, maar mijn emmer is overgelopen en ik merk dat ik mijn gevoelens voor hem ook niet echt meer kan veranderen, ook al voel ik nog wel heel veel voor hem.

Veel sterkte meid, hoe komt het dat het voelt alsof je hem niet kwijt bent?

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 22:01

Ik denk dat er teveel tussen jullie gebeurd is..
Denk dat het anders was geweest als hij gelijk zo was geweest en niet nu pas..

Ja ik weet het echt niet :+
Ik mis hem echt en heb hem ook niet meer gesproken..
Heb op één of andere manier niet hele erge heftige liefdesverdriet..
Normaal had ik echt het besef dat ik iemand kwijt was en deed het echt pijn.
Nu weet ik dat ik er zelf ook nog niet aan toe was en eerst zelf eens uit de knoop moet komen.
Maar blijf het natuurlijk wel jammer vinden..

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 22:07

Dat gevoel ken ik Lieszje, en later besef je ook dat hij dan ook gewoon niet degene was voor jou. Gelukkig dan maar dat je er niet TE hard vanaf ziet. En het is ook niet erg om er snel echt overheen te geraken, doe veel leuke dingen en verzet je gedachten een beetje. Denk ook goed na over wat je juist aan jezelf wil veranderen en hoe je daaraan moet werken. You go girl!

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 22:17

Ik hoop het maar :')
Ken hem natuurlijk al wat langer en dat maakt het ook lastig.
Onze relatie was niet ruk, maar gewoon niet op een goed moment en dat wist ik eigenlijk al..
Maargoed probeer ook geen hoop te houden en mezelf te richten op de toekomst.
Als hij wel degene voor mij is komt dat later wel, maar sowieso niet nu.
Hoop wel uiteindelijk zonder gevoelens weer vrienden met hem te zijn.
Want hij was natuurlijk wel een van mijn beste vrienden..

Probeer voorlopig lekker bezig te zijn.
Ben sinds vorige week ook weer een 'dagboek' begonnen.
Beetje om voor mezelf alles duidelijk op papier te zetten en af te schrijven.
Moet zeggen dat ik dat wel weer fijn vindt :)

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:25

Inderdaad, wat bij elkaar hoort komt uiteindelijk wel terug bij elkaar. En zo niet, komt er wel een andere heel leuke jongen die jou vroeg of laat heel gelukkig kan maken, maar eerst focussen op jezelf en neem je tijd! Dat is altijd lastig. Maar ik zou er sowieso eerst wel wat tijd over laten gaan en dan misschien eens voorstellen om nog eens iets te gaan drinken? Schrijven is echt heel goed! Dat brengt ook veel duidelijkheid voor jezelf.

Ik zat deze ochtend wel echt terug in een laag pitje. Ik weet ook niet goed waarom. Veel van mijn vrienden en ook mijn ex zeggen constant dat ik een muur rondom me heb en alle gevoelens buiten sluit en dat ga ik niet ontkennen. Ik schaam me voor mezelf op de een of andere manier, voor wie ik ben geweest en wat ik allemaal heb gedaan (als dat nog op iets slaagt) Ik schaam me ook vooral omdat ik me zo heb laten gebruiken en mezelf zo heb laten doen door mijn ex al die jaren. Ik heb heel veel schuldgevoelens naar de persoon (andere ex) die ik daar toen in heb meegetrokken terwijl dat intussen ook al een jaar geleden is. Ik ben heel boos op mezelf dat ik mezelf niet goed onder controle kan houden en ik zo wispelturig ben...

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:35

Ik schrijf inderdaad ook heel veen Lieszje, en gister de laatste coachingsessie met mijn merrie gehad.
Schrijven helpt mij ook echt, net alsof je het letterlijk uit je hoofd haalt en op het papier laat :)

CalipsoLover, dat gevoel afsluiten heken ik heel erg :(:) Daarvoor heb ik dus zo'n sessie gedaan, misschien ook wat voor jou?

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:42

Anoniem schreef:
Ik schrijf inderdaad ook heel veen Lieszje, en gister de laatste coachingsessie met mijn merrie gehad.
Schrijven helpt mij ook echt, net alsof je het letterlijk uit je hoofd haalt en op het papier laat :)

CalipsoLover, dat gevoel afsluiten heken ik heel erg :(:) Daarvoor heb ik dus zo'n sessie gedaan, misschien ook wat voor jou?

Ik ben enkele maanden opgenomen geweest bij een psychiater vorig jaar tot november ongeveer toen alles stabieler werd. Heb al enkele keren nagedacht om nog eens langs te gaan, maar daar heb ik allemaal niet zoveel zin in en tijd voor. :=

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:43

Ik neem pas contact met hem op als ik daar zelf aan toe ben..
Vond nog een doosje medicijnen van hem dus moet nog wel een keer vragen of hij die terug wilt.
Zie allemaal verder wel hoe het loopt, binnenkort vakantie dus probeer me ook daar op te richten <3

Klinkt misschien heel lame wat ik nu zeg..
Maar ik had ook veel last van schuldgevoelens en schaamte (en nog steeds).
Maar ben een boek aan het lezen dat 'Niet morgen maar nu' heet.
Is een boek wat je inzichten probeert te geven in bepaalde dingen in het leven.
Er staan echt heel veel dingen in beschreven waardoor ik echt vastloop in het leven en constant depri door wordt.
Het boek probeert je dingen op een andere manier te laten zien waardoor je eraan kunt 'werken'.
In het boek staat bijv. dat je het verleden niet kunt veranderen en dat je met schuldgevoelens niets opschiet.
Maar dat je het wel kunt zien als een leermoment om jezelf te onwikkelen.
Persoonlijk krijg ik zelf best wel wat inzichten door dit boek, misschien kan zoiets jou ook wel helpen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:44

Daar heb ik ook over nagedacht maar vind ik helemaal niks, in combinatie met paarde ging het een stuk natuurlijker en makkelijker voor mij :)
We kunnen ook altijd even PB'en, allicht kunnen we elkaar nog ergens helpen natuurlijk :j Mijn PB staat in ieder geval open!