tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 21:56

SophievdV schreef:
Cer schreef:
ja ik zou iets opbeurends willen schrijven maar dat gaat niet :)
mijn ex wilde iets wat beter bij hem paste en als ik hoor waar hij nu mee aan het daten wil denk ik "jeemig hee, als je dat 'beter' vind, wat vond je dan wel niet van mij"... :\
Ook gezien de moeite die hij dan in hun stopt... die moeite wilde hij voor mij niet meer doen ook...


Dat zwakt vanzelf weer af. Ze kunnen niet eeuwig op hun tenen lopen en zich beter voor doen dan ze daadwerkelijk zijn. Zijn nieuwe vrouw krijgt uiteindelijk dezelfde man als die jij hebt gehad.



Dit dus helemaal!
Ik hoop juist dat ex nieuwe vriendin krijgt! Valt vanzelf door de mand!

Winged

Berichten: 33026
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 08:19

SophievdV schreef:
Dat zwakt vanzelf weer af. Ze kunnen niet eeuwig op hun tenen lopen en zich beter voor doen dan ze daadwerkelijk zijn. Zijn nieuwe vrouw krijgt uiteindelijk dezelfde man als die jij hebt gehad.

Weet je, opzich prima als zij er gelukkig mee is.

Hoop alleen momenteel dat hij vanzelf tegen de lamp loopt en ontdekt wattie heeft laten lopen.

gister nog flink een paar keer lopen janken en vandaag voel ik me nog steeds wat rottig. Het is erg verleidelijk om dan maar direct te gaan daten en mijzelf op een ander te storten, maar dat gaat mij ook niet verder helpen. :=

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 08:27

Geloof ook niet in direct daten hoor, eerst weer tot jezelf komen!

Winged

Berichten: 33026
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 08:28

Nja denk dat ik het maar gewoon zo aanpak: Kom ik het spontaan tegen dan is het prima. Maar om nou te gaan zoeken.... :+
(Ondertussen wel mensjes kijken op tinder :+ )

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 08:34

Ik denk niet dat er een gouden regel voor is van wat je wel en niet moet doen..
Je bent altijd nog zelf degene die bepaalt wat je doet. Als je in een vlaag van paniek gelijk gaat daten (zoals ik :') ) kom je daar vanzelf op terug, en dan kijk je er op terug en dan denk je "ja, zo deed ik dat".. is toch niks aan de hand..je doet er niemand kwaad mee :)

Als je op jezelf wil zijn doe je dat, als je op je kamer wil kniezen, doe je dat.. Het enige wat je je voor kunt houden is dat dit gevoel overgaat :j

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:39

Hoe gaat het ondertussen met iedereen?

Ik merk dat ik na 3,5 maand nog steeds in ups en downs zit.. Meer ups, minder downs, maar heel irritant.. Als ik afleiding heb gaat t prima, maar als ik na ga zitten denken ga ik weer het putje in.. :\
Rationeel denken gaat dan (dit is beter, het komt wel goed, alleen is ook prima als je gelukkig bent, leuke baan, lekker sporten, leuke hobby, leuke vrienden etc) maar gevoelsmatig (waarom heeft ie het gedaan, wat is er mis gegaan etc) is dat nog steeds rot..

Ik vind nog steeds dat ze daar een pilletje voor moeten hebben :') Was daar niet een film over, dat je bepaalde herinneringen weg kan laten halen :D

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:55

Bij mij na 5 maanden ook nog ups en downs. Maar de downs zijn niet zozeer dat ik hem mis (dat heb ik nog maar weinig), maar meer momenten dat ik het moeilijk heb met alles wat er is gebeurd, dat komt in de afgelopen maanden pas allemaal echt boven. Dat in combinatie met de stress waar ik onder sta nu en de komende tijd zorgt echt voor diepe downs. Er zijn gelukkig ook veel ups hoor! Maar eens ik in een negatieve spiraal zit gaat rationeel denken bij mij ook niet zo fantastisch :P Wel een soort van date gehad gisteren, was heel gezellig, maar ik hou hem (onbewust) wel op afstand.

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:47

Bij mij gelukkig geen ups en downs meer, alles lijkt vrijwel stabiel. Die ups en downs zijn echt heel vermoeiend. Sterkte allemaal :(:)
Mijn ex heeft me nog een paar berichtjes gestuurd, weeral dat hij me mist en hij er niet echt mee kan leven maar stilaan wel aan het opgeven is. Ik voel me dan weer ontzettend schuldig omdat ik ook wel kriebels begin te krijgen voor de jongen waar ik nu mee date.

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:37

Cer ah je bedoelt Eternal Sunshine of the Spotless Mind denk ik.
Die heb ik ook gekeken toen t bij mij net uit was.

Met mij gaat het hartstikke prima, heb ondertussen een nieuwe vlam :)
Vind het wel weer spannend, maar we zien wel hoe het loopt.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 15:25

Ik ben inmiddels 8 maanden verder. Tussendoor wel dates gehad en ook mijn ex wel gesproken en gezien. Maar nog steeds single en mijn ex definitief vaarwel gezegd. Ik wil iemand die voor me vecht en het niet laat bij ' Ik zie het wel, het is zoals het is!' :oo past niet bij mijn karakter.

Ik zie steeds meer voordelen van mijn single bestaan. En ik verlang ook nog niet naar een nieuwe partner. Eerst maar feest vieren deze hele zomer en dan zie ik wel weer hoor :)

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 03:24

Ondertussen 3 maanden verder. Bij mij ook lekker aan de ups en downs, met vooral veel downs. Ik heb enorme last gekregen van alle negatieve gevolgen van mijn adhd (sinds mijn beste vriendin met mn ex het bed in was gedoken , en allebei huisgenoten +:) ) Vooral erg veel heftige stemmingswisselingen. Nu de laatste paar weken merk ik aan mezelf dat het ondertussen wel echt de verkeerde kant op gaat, en ik baal van mezelf dat ik me niet allang heb kunnen herpakken. Hiermee verknal ik mn studie, mijn sociale contacten, mijn fotografie.
Dit alles is van kwaad tot erger gegaan sinds de breuk. Ik ben mijn plezier in veel leuke dingen (fotografie, paarden, feestjes) kwijtgeraakt dus heb ik nu contact gezocht met de huisarts voor een eventuele psycholoog.

Ik merk aan mezelf dat ik de hele situatie nog steeds geen plekje heb kunnen geven en dat de woede op hun beiden mij nog steeds tot aan boven m’n hoofd zit. Heb ondertussen wel gesproken met madame, die haar excuses wel quasi aangeboden had maar in het gesprek vooral duidelijk maakte hoe banketstaaf het wel niet voor haar was dat iedereen in huis er op deze manier achter moest komen. Dikke vette eigen schuld? dom ei :')

Maar het is fijn om eventjes wat te schrijven, en ik hoop dat ik hier snel gesprekken over kan hebben want ik kan het nog steeds niet loslaten wat er gebeurd is. Het is voornamelijk zo frustrerend voor jezelf, ik wil gewoon doorgaan en het achter me laten maar ik krijg het niet voor elkaar.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 08:05

Geef het tijd.. soms is dat gewoon nodig!
Ik ben nu een dikke 5 maanden verder en begin nu pas stapjes te maken! En dat heb ik eigenlijk aan mijn ex te danken! Deze stelt zich zo waanzinnig onbeschoft op dat dit mij erg helpt zaken achter me te laten!
Begin nu veel beter te zien hoe hij in elkaar steekt..en eerlijk gezegd mis ik dat geen minuut!
Ik voel me eindelijk sterker worden, en prijs mezelf erg gelukkig met mijn dochter aan mijn zijde!

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 10:50

YentlShots schreef:
Ondertussen 3 maanden verder. Bij mij ook lekker aan de ups en downs, met vooral veel downs. Ik heb enorme last gekregen van alle negatieve gevolgen van mijn adhd (sinds mijn beste vriendin met mn ex het bed in was gedoken , en allebei huisgenoten +:) ) Vooral erg veel heftige stemmingswisselingen. Nu de laatste paar weken merk ik aan mezelf dat het ondertussen wel echt de verkeerde kant op gaat, en ik baal van mezelf dat ik me niet allang heb kunnen herpakken. Hiermee verknal ik mn studie, mijn sociale contacten, mijn fotografie.
Dit alles is van kwaad tot erger gegaan sinds de breuk. Ik ben mijn plezier in veel leuke dingen (fotografie, paarden, feestjes) kwijtgeraakt dus heb ik nu contact gezocht met de huisarts voor een eventuele psycholoog.

Ik merk aan mezelf dat ik de hele situatie nog steeds geen plekje heb kunnen geven en dat de woede op hun beiden mij nog steeds tot aan boven m’n hoofd zit. Heb ondertussen wel gesproken met madame, die haar excuses wel quasi aangeboden had maar in het gesprek vooral duidelijk maakte hoe banketstaaf het wel niet voor haar was dat iedereen in huis er op deze manier achter moest komen. Dikke vette eigen schuld? dom ei :')

Maar het is fijn om eventjes wat te schrijven, en ik hoop dat ik hier snel gesprekken over kan hebben want ik kan het nog steeds niet loslaten wat er gebeurd is. Het is voornamelijk zo frustrerend voor jezelf, ik wil gewoon doorgaan en het achter me laten maar ik krijg het niet voor elkaar.


Tijd is inderdaad het enige wat je zo'n breuk kan geven. Je mag er gewoon niet in gaan verdrinken, en ik vind het ontzettend knap dat jij nu toch al de stap hebt gezet om eventueel een psycholoog te gaan bezoeken. Denk dat dit in jou geval wel verstandig is. Veel sterkte en probeer toch nog leuke dingen te doen en afleiding te zoeken, veel huilen kan ook helpen.

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 11:26

Ik wil ook even zeggen dat ik het onwijs sterk van je vindt dat je hulp zoekt bij een psycholoog! Dat laat jou zeker van je beste kant zien!

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 12:19

YentlShots schreef:
Ondertussen 3 maanden verder. Bij mij ook lekker aan de ups en downs, met vooral veel downs. Ik heb enorme last gekregen van alle negatieve gevolgen van mijn adhd (sinds mijn beste vriendin met mn ex het bed in was gedoken , en allebei huisgenoten +:) ) Vooral erg veel heftige stemmingswisselingen. Nu de laatste paar weken merk ik aan mezelf dat het ondertussen wel echt de verkeerde kant op gaat, en ik baal van mezelf dat ik me niet allang heb kunnen herpakken. Hiermee verknal ik mn studie, mijn sociale contacten, mijn fotografie.
Dit alles is van kwaad tot erger gegaan sinds de breuk. Ik ben mijn plezier in veel leuke dingen (fotografie, paarden, feestjes) kwijtgeraakt dus heb ik nu contact gezocht met de huisarts voor een eventuele psycholoog.

Ik merk aan mezelf dat ik de hele situatie nog steeds geen plekje heb kunnen geven en dat de woede op hun beiden mij nog steeds tot aan boven m’n hoofd zit. Heb ondertussen wel gesproken met madame, die haar excuses wel quasi aangeboden had maar in het gesprek vooral duidelijk maakte hoe banketstaaf het wel niet voor haar was dat iedereen in huis er op deze manier achter moest komen. Dikke vette eigen schuld? dom ei :')

Maar het is fijn om eventjes wat te schrijven, en ik hoop dat ik hier snel gesprekken over kan hebben want ik kan het nog steeds niet loslaten wat er gebeurd is. Het is voornamelijk zo frustrerend voor jezelf, ik wil gewoon doorgaan en het achter me laten maar ik krijg het niet voor elkaar.


Super dat je naar een psycholoog gaat, dat kan je alleen maar helpen! Bij mij heeft het ook veel geholpen om alles te verwerken maar ook om achterliggende problemen aan te pakken en tegelijk mijn studie weer op de rit te krijgen. Daarbij heeft het ook gewoon echt tijd nodig, het komt goed!

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 13:21

Jullie zijn superlief, dankjewel voor alle steun! Fijn om te horen dat een psycholoog een goede keus is, de twijfel of ik me niet gewoon aanstel en het gewoon tijd moet geven zat me wel in de weg. Maar het begon me zo in de weg te zitten in dagelijks leven dat ik gewoon eerst weer even alles op de rit wil krijgen , en dan maar met hulp :)) Ik zoek de laatste tijd wel heeel veel afleiding bij mijn ouders thuis waar mijn 3 paardjes staan <3 Hier kan ik dan nog best wel van genieten.

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 13:37

YentlShots schreef:
Jullie zijn superlief, dankjewel voor alle steun! Fijn om te horen dat een psycholoog een goede keus is, de twijfel of ik me niet gewoon aanstel en het gewoon tijd moet geven zat me wel in de weg. Maar het begon me zo in de weg te zitten in dagelijks leven dat ik gewoon eerst weer even alles op de rit wil krijgen , en dan maar met hulp :)) Ik zoek de laatste tijd wel heeel veel afleiding bij mijn ouders thuis waar mijn 3 paardjes staan <3 Hier kan ik dan nog best wel van genieten.


Hulp vragen is nooit aanstellen, het laat juist zien dat je verstandig bent. Het is echt geen teken van zwakte, het is juist een teken van kracht, dat je wil doorgaan met je leven ipv blijven hangen in ellende, en een steuntje in de rug van een psycholoog kan dan heel fijn zijn!

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 09:56

Hartstikke goed Yentlshots!
Je kan er alleen maar beter van worden en het is juist hartstikke sterk van je dag je hulp zoekt.
Sterkte er mee, probeer ondanks dat je er geen plezier uit haalt, wel leuke dingen te blijven doen. :(:)

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 07:26

YentlShots, niks mee mee hoor, alleen maar heel verstandig!
Kan me voorstellen dat het heel rot is allemaal, en juist erover praten kan denk ik heel goed helpen! :j
Sterkte +:)+

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 19:50

Inderdaad een verstandige keus Yentlshots en ook dapper!
Ik heb een aantal jaar geleden ook hulp gekregen en heb er heel veel aan gehad!
Zit er soms ook nog weleens aan te denken om therapie te nemen voor bepaalde zaken.
Maar wil eerst kijken of ik er zelf uit kan komen (iets met eerdere 'liefdes' ervaringen waar ik nu ook nog last van heb).

Winged

Berichten: 33026
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:24

Goede keuze om hulp te zoeken. Heb het na mijn eerste relatie ook gedaan want na een halfjaar was ik er nog steeds niet uit en zat er nog dieper in leek t wel:)

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 22:38

Winged schreef:
Goede keuze om hulp te zoeken. Heb het na mijn eerste relatie ook gedaan want na een halfjaar was ik er nog steeds niet uit en zat er nog dieper in leek t wel:)

Idem hier, na mijn eerste relatie ben ik er volledig onderdoor gegaan. Heb dit veel te lang laten aanslepen en heb toen langer dan een jaar ermee gesukkeld, uiteindelijk ook de stap gezet naar therapie. Het kan je alleen maar helpen.

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 08:15

Wauw, ik dacht echt dat ik de enige was, stom natuurlijk want dat is nooit. Voel me zo stom dat ik er nog steeds niet helemaal overheen ben. Maar aantal huisgenoten snappen de manier waarop ik ermee om ga niet. Ik hoef niks met hem te maken te hebben dus zoek hem niet op. Deze manier werkt prima voor mij maar ik blijf de vraag krijgen hoe het gaat tussen ons en waarom ik me op de achtergrond hou omdat dat toch helemaal niet nodig is en het ligt toch achter je. Blijf toch rare blikken krijgen dat ik het gewoon niet hoef en mezelf er geen plezier mee doe. Dan krijg ik toch weer het gevoel alsof ik me gewoon aanstel. Maar dat is gewoon echt niet waar. Fijn om te horen dat degene die hulp hebben gezocht er ook echt mee geholpen zijn! Dat geeft me toch een fijner gevoel :)

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 08:37

YentlShots schreef:
Wauw, ik dacht echt dat ik de enige was, stom natuurlijk want dat is nooit. Voel me zo stom dat ik er nog steeds niet helemaal overheen ben. Maar aantal huisgenoten snappen de manier waarop ik ermee om ga niet. Ik hoef niks met hem te maken te hebben dus zoek hem niet op. Deze manier werkt prima voor mij maar ik blijf de vraag krijgen hoe het gaat tussen ons en waarom ik me op de achtergrond hou omdat dat toch helemaal niet nodig is en het ligt toch achter je. Blijf toch rare blikken krijgen dat ik het gewoon niet hoef en mezelf er geen plezier mee doe. Dan krijg ik toch weer het gevoel alsof ik me gewoon aanstel. Maar dat is gewoon echt niet waar. Fijn om te horen dat degene die hulp hebben gezocht er ook echt mee geholpen zijn! Dat geeft me toch een fijner gevoel :)



Iedereen doet het op zijn eigen manier toch? Als zij rare blikken geven dan zegt dat meer over hen dan over jou.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:59

Ja zeg, hij is gewoon een emmertje poep. Ik ken niemand die gezellig naast een emmeetje poep gaat zitten, bah.