tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:09

Wat ontzettend rot allemaal. Zeker als je geen 'eigen' plekje hebt.

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:35

SophievdV schreef:
Ik haal zondag mijn spullen op. Probleem is alleen dat ik op straat sta. Ik heb geen eigen huis! Dus ik zit bij een vriendin in. Waar ik natuurlijk heel blij mee ben, maar het is echt een noodoplossing. Dus nu duimen dat ik gauw een eigen huis heb.

Ik verlang echt naar rust en zekerheid. Een veilige haven. Straks ga ik in zien hoe slecht het nu met me gaat. Ik voel me slecht, maar het is echt een standje overleven. Nasty..



Renske_W schreef:
Ik herken het wel een beetje.
Ik zit nu weer bij mijn ouders op zolder.
Alles behalve mijn kleding zit in dozen en dat zal zo ook wel blijven.
Ik moet alleen eerst alles op de rit hebben voor ik kan gaan kijken voor een plekje voor mezelf.


Knuffel voor jullie! :*


CalipsoLover schreef:
Renske_W schreef:
Jeetje Sophie dat is ook niks, spullen al op kunnen halen?

Fijn dat jullie er goed over hebben kunnen praten calipso.

Ik zit nog steeds in een mega dip.
Enerzijds ben ik zo boos om hem, maar aan de andere kant mis ik hem enorm.
Moet mij ook telkens inhouden geen berichtje te sturen.
Wil enerzijds contact houden, maar diep van binnen weet ik dat het nooit meer goed komt en dat het beter is zo, maar verdorie wat is dat moeilijk.

Contact houden zou ik ook niet doen :/ Komen alleen problemen van... Zo ga je ook nooit afstand kunnen nemen en 'erover' geraken. Hou vast aan de slechte momenten en denk elke keer als je hem mist waarom jullie uit elkaar zijn gegaan. Je mag je relatie niet beginnen ophemelen, een fout die ik ook veel heb gemaakt.

Ik zit hier dus met een heel dubbel gevoel over het contact houden. Ik zou zo graag contact met hem willen houden, maar ik ben zo bang dat dat alleen maar ruzie wordt. Daarbij wil ik hem ook zeker geen pijn meer doen en hoop geven, maar hij is/was wel echt mijn maatje waar ik alles tegen kon/kan vertellen. Dubbel, dubbel

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 22:13

Dat is idd diertjec.
Mijn ex was echt mijn steun en toeverlaat, als het even tegen zat of ik mij rot voelde was hij er.
Had ik problemen of twijfels dacht hij mee.
Ruzie hebben we niet veel gehad, en zijn ook prima uit elkaar gegaan.
Maar ben bang als ik contact ga houden ik te veel aan hem blijf hangen, maar dat zal ook dat stukje houden van nog zijn wat moet gaan slijten.

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 22:19

Renske_W schreef:
Dat is idd diertjec.
Mijn ex was echt mijn steun en toeverlaat, als het even tegen zat of ik mij rot voelde was hij er.
Had ik problemen of twijfels dacht hij mee.
Ruzie hebben we niet veel gehad, en zijn ook prima uit elkaar gegaan.
Maar ben bang als ik contact ga houden ik te veel aan hem blijf hangen, maar dat zal ook dat stukje houden van nog zijn wat moet gaan slijten.

Dat het moet gaan slijten, is 1 ding dat zeker is. Maar het blijft toch lastig allemaal.

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 22:25

Diertjec: Snap dat heel goed, ik heb nog een jaar contact gehad met mijn eerste ex, omdat hij ook gewoon mijn allerbeste vriend was. Alleen was dit een emotionele sleur waar maar geen einde aan kwam. Elkaar nog hoop geven, ook enkele keren dan terug bij elkaar geslapen, dan dat ja en nee gedoe, ik wou heel graag antwoorden, hij wist het niet,... Heeft mij uiteindelijk meer pijn gedaan dan de break up zelf en ben niet veel later in een depressie gesukkeld. Daarom geef ik ook advies uit mijn ervaring. Er zijn best veel mensen die nog bevriend zijn met hun ex, het is heel moeilijk, maar niet onmogelijk.

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 22:38

Contact zou ik ook niet doen, iig voorlopig niet... heb zelf wel in het begin contact gehad, dat maakte het niet makkelijker. Na een tijd geen contact ging het een stuk beter. Inmiddels ruim 1,5 jaar verder, beide gelukkig in nieuwe relatie en ik zie hem af en toe (we hebben gemeenschappelijke vrienden). Weet niet of ik hem een vriend kan noemen, maar we gaan prima met elkaar om :)

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 22:44

Daar ben ik ook bang voor CL. Ik wil niet dat wij beiden of 1 van ons heel erg pijn ervaart doordat we nog contact hebben. Maar ik wil ook het contact niet ontnemen. Het is lastig.
Nu hebben we sporadisch contact, ene keer gewoon prima, andere keer dat ik niet echt vriendelijk ben :o

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 22:57

Snap dat dat een hele moeilijke keuze is, met mijn meest recente ex heb ik nog enkele keren gestuurd na onze breuk maar het maakte het voor mij eigenlijk makkelijker hem niet meer te horen, hij had hier volgens mij ook geen nood aan aangezien hij er een punt achter had gezet...
Maar vind eerst contact verliezen om eroverheen te geraken en dan terug opzoeken ook zo bizar. En je moet maar eens denken hoe het is als een van jullie een nieuwe relatie krijgt.

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 23:08

Het is bizar idd, als je het zo zegt hahah. Maar aan de andere kant, je kan wel tot andere inzichten komen denk ik.
Met m'n 1e ex heb ik eigenlijk helemaal geen moeite mee dat hij een nieuwe relatie heeft. Hoe dat met deze ex gaat zijn, dat weet ik niet. Durf ik weinig over te zeggen en kan ik ook maar slecht inschatten

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 23:12

In mijn ervaring is het zo dat als je contact houdt je vaak hoop blijft houden dat het weer goed komt.
Door het contact te verbreken kun je gaan verwerken en wanneer de boel verwerkt is zul je meestal zien dat asl er weer contact is dat het veel 'oppervlakkiger' is, meer vriendschappelijk.

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 23:17

lor1_1984 schreef:
In mijn ervaring is het zo dat als je contact houdt je vaak hoop blijft houden dat het weer goed komt.
Door het contact te verbreken kun je gaan verwerken en wanneer de boel verwerkt is zul je meestal zien dat asl er weer contact is dat het veel 'oppervlakkiger' is, meer vriendschappelijk.

En zo niet, dan is het voorbestemd hahah.
Ik heb zoiets van, ik zie wel hoe het loopt en doe waar ik me goed bij voel. En dat gaat de afgelopen 1,5 maand eigenlijk best goed :)

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 23:24

Daarom idd ook het 'meestal'. :D
Ikzelf geloof er niet in dat wanneer het uit is geweest en er blijven gevoelens hangen dat het dan voorbestemd is, iets teveel ellende gehad met mensen een tweede kans geven na een break-up. :)
Over het algemeen is een relatie niet voor niets over, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 23:29

Precies, zo sta ik er ook wel in. Maar ik heb ook zoiets van, ik kan wel zeggen dat ik het absoluut niet wil, maar er is zo weinig over te zeggen

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 23:51

Ik zou ook kiezen voor geen contact meer hebben. Dan blijf je inderdaad hoop houden terwijl het niet voor niks uit gegaan is..
vond dat zelf ook heel moeilijk gezien hij echt mijn maatje was. Maar goed, weer alleen zijn moet je ook leren, hoe lastig ook af en toe.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 05:53

Ik had geen keus moet wel contact houden ivm afwikkeling scheiding honden enz. Maakte voor mij niks uit.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 22:53

Ik zit het hele weekend alweer in een dal, de ene huilbui na de andere. -O-
Voel mij zo klote...

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 23:39

Ach Renske, bah. Geef er maar gewoon aan toe, dit is nu toch al een poedersuiker. En dan probeer je er morgen wel weer iets van te maken. Trek een fles wijn open, eet een zak chips en fiets 'em all!

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 08:15

Renske dat heen en weer geslinger is zo herkenbaar. Ik wil liever ook niet los laten. Hij zit nog zo diep in mijn hart. Mijn hart zit dan ook helemaal op slot.

Wat ik doe is denken aan de situaties die echt niet goed waren. Waarbij er totaal geen rekening met mij werd gehouden. Dan denk ik weer: het is beter zo!

Een relatie met hevige ups en downs werkt verslavend. Door het goed te maken na een dal komen er stoffen vrij die heeel fijn voelen. Dus nu ik hier alleen zit heb ik daar enorm behoefte aan. Maar dat kan niemand mij geven. Ik moet dus echt af kicken.. Heb zoiets 1 keer eerder gehad en dat was toen ik 17 jr was. Dat was ook een relatie met aantrekken en afstoten van zijn kant.

Maar ik weet zeker dat als wij straks allebei weer een eigen woning hebben we met rasse schreden vooruit gaan!

Heb trouwens ook al zijn vrienden op fb verwijderd. Die droeftoeters gingen hem appen wat ik allemaal op fb had gezet. Ja daaaaag!

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 08:25

Wat vervelend Renske :(:)
Dat zal nog wat even blijven, precies wat Sophie hier boven ook zegt.
Ik kwam van t weekend opeens nog een hele zak kleding van meneer tegen.. Het liefst had ik ze meteen weggegooid, maar dat kan ik dan weer niet. Wilde hij zijn broer er gister om laten komen, terwijl ik eerder zoiets heb van nou kom t zelf maar halen.
Werd vanmorgen ook weer met een dipje wakker, gelukkig heb ik heel de dag school dus afleiding genoeg.
Het is niet leuk maar uiteindelijk komen we er sterker uit!

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 09:11

Het proces van accepteren is ook wel begonnen, heb hier gelukkig ook veel vrienden waar ik op terug kan vallen.
Zit bij een carnavalsvereniging, dus zaterdag avond 11-11 bal gehad en gistermiddag de jeugdprinsen strijd, de meeste weten nu wat er allemaal gebeurd is, dus veel mensen ook die mij dan even wat moed inspreken, en dat ik er op den duur idd sterker uit ga komen.

Qua afleiding heb ik nu helaas nog niet heel veel, ben nog volop zoekende naar werk, dus hoop dat snel gevonden te krijgen om mijn eigen leven weer op te gaan bouwen.

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 16:21

Renske_W schreef:
Ik zit het hele weekend alweer in een dal, de ene huilbui na de andere. -O-
Voel mij zo klote...


Wat enorm stom. Hou je sterk meid :(:)

Ja een relatie die afstoot en terug werkt werkt inderdaad na een tijd verslavend en maakt het zo moeilijk om afstand te nemen. Je hebt heel goede momenten maar ook heel slechte...

Als je een scheiding hebt met kinderen is het moeilijker. Neem mijn ouders als voorbeeld, vechtscheiding en mijn moeder moet echt niet meer van mijn vader weten. Wat het voor mij als de enige die nog studeert en thuis woont ook heel moeilijk maakt, want ik heb mijn vaderfiguur grotendeels in mijn leven gemist, en het is voor mijn moeder heel moeilijk te accepteren dat ik wil dat hij een deel van mijn leven uit maakt.

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 23:19

RenskeW wat vervelend. Kun je afleiding vinden bij vrienden? Dat heeft mij heel erg geholpen. Gewoon het even niet alleen zijn, leuke dingen doen.

Calipsolover: ook lastig als je ouders zo gescheiden zijn. Hier ook ervaring met ouders en een vechtscheiding.

Hier ook een paar slechte dagen helaas. Gewoon een leeg gevoel.
Terwijl het daarvoor heel goed ging. Frustrerend haha

Winged

Berichten: 33026
Geregistreerd: 28-12-05

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 23:27

Ik schud jullie handen meiden. Helaas. Dacht dat ik helemaal over hem heen was, totdat blijkt dat meneer over wel erg veel dingetjes net niet de waarheid heeft verteld. Zo ook de vraag een paar weken terug hoe het nu zat met een vriendin van hem... Nee, was niks... Totdat ik gisteren voor zijn huis langsliep en haar zag zitten in de woonkamer terwijl meneer aan het werk was. En dat terwijl meneer wel contact bleef zoeken met mij. Waarom? Omdat ik toch in zijn hoofd blijf spoken, hij kan niet met mij en niet zonder mij. -O-

Conclusie van mijn kant is dat ik hem op alle mogelijke manieren heb geblokkeerd nu. Hij zoekt het maar uit, maar ondertussen doet het zo'n pijn.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 01:35

Wat naar meiden. Ik snap het gevoel!

Bij mij komt er met vlagen een gevoel van vrijheid boven drijven. Al voelt dat nog heel eng en instabiel. Ik vind het wel heel fijn dat ik geen verantwoordelijkheid meer af hoef te leggen en dat ik alleen met mezelf rekening hoef te houden. Maar de paniek ligt ook nog op de loer.. Ik doe het bewust heel rustig an. Dat voelt goed :)

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 01:40

Wat dat betreft ben ik blij dat mijn ex op een uur rijden met de auto van mij vandaan woont.
Die zal ik niet snel plots tegen komen.

Hier gaat het ook nog steeds met vlagen, begin nu wel te merken dat het tijd wordt dat ik werk vind.
Het wordt nu te veel bankhangen en Netflixen, en blijf mij ook klote voelen.
Ik probeer iedere keer aan negatieve dingen te denken, en dat het echt beter is zo.
Maar toch blijf ik het gevoel en de hoop houden dat het wellicht nog goed kan komen. En heel diep van binnen weet ik dat ik dat niet moet willen, en dat het ook nooit zal gaan gebeuren.