tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 16:23

Tja, beste vriendin je leest mee. wat zou je zelf adviseren dit lezende?? Lijkt mij dat hij foetsie is wanneer hij beter kan krijgen, ik zou hem persoonlijk voor zijn. Liefde moet van twee kanten komen en dat is hier niet het geval, risico voor jou wanneer je bij hem blijft is dat je jezelf steeds meer verliest om hem maar niet te verliezen. Dus mijn antwoord zou zijn, wegwezen uit deze relatie waarbij je geen enkel respect van hem krijgt.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 16:26

Weg gaan. Een relatie zonder openheid en eerlijkheid is gedoemd om te mislukken

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 16:41

Ik ben het eens met bigone. Liefde moet van 2 kanten komen en zoals ik het lees, komt het voornamelijk van Loes d'r kant. Ik zou me ook nooit goed genoeg kunnen voelen na het gelezen te hebben. Waarom wel met haar bespreken en niet met mij? Waarom met mij een relatie aangaan als ik toch niet aantrekkelijk genoeg ben?

Elisa2

Berichten: 36972
Geregistreerd: 31-08-04

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 17:57

Emotionele ontrouw is ook een vorm van ontrouw, ik denk dat "vriendin" zichzelf gelukkig mag prijzen dat ze dit nu al gelezen heeft na een half jaar en ze maar een half jaar van haar leven kwijt is aan deze oen.

Oftewel, imo is het een hele kwetsende vertrouwensbreuk wat niet meer goed gaat komen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 00:08

Nou, ik zit weer even alleen, bewogen avond waarin sommige dingen wel erg snel gingen. Loes heeft het toch vanavond uitgemaakt en was begrijpelijk erg overstuur.
Ze is hier geweest waar ik en mijn vriend met haar gesproken/getroost hebben, Bas heeft een paar keer gebeld en ik heb hem ook gesproken. Ik begrijp ze beiden, Bas probeert ook niet goed te praten wat ze gelezen heeft, hij heeft er onwijs spijt van en zegt juist daarna besloten te hebben dat hij dom bezig was, hij echt van haar houdt en echt verder met Loes wil.
Loes weet het gewoon even niet meer en dat begrijp ik ook. Ze nemen nu rust van elkaar om alles op een rijtje te zetten.

Relaties, ze zijn toch ingewikkeld. Mijn vriend brengt Loes nu naar huis, ik moet zeggen, ik had wel echt even extra behoefte om hem te knuffelen, voordat hij weg ging, maar heb hem vanmiddag ook gezegd dat ik dit ook niet zomaar zou pikken. Hij begrijpt Bas ergens wel, mannen snappen dat soort dingen blijkbaar van andere mannen.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

xJolien

Berichten: 4551
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 00:23

Jeetje wat een rot situatie Daphara. Gevoelsmatig zou ik ook zeggen: dumpen die vent. Maar goed, als je er midden in zit, is het natuurlijk niet zo simpel.

Dikke knuffel voor jou "Loes". Hopelijk kom je komende tijd even tot rust om goed na te denken over waar je goed aan doet :(:) Enne, volgens mij heb je aan Daphara een geweldige vriendin.

Sommige strijden zijn er om gestreden te worden, maar sommige strijden kunnen niet gewonnen worden. Maar blijf vechten, met niets doen verlies je altijd.
Achter iedere traan die ik om je laat, schuilt een glimlach van mooie herinneringen. Dag lieve Lot, ik mis je. 25-01-2016

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 00:42

Ik heb ook wel eens dat ik mijn vriend kan “schieten”, maar dat zal ik nooit letterlijk tegen een ander zeggen, ik bedenk me altijd, hoe zou hij zich voelen als hij dit zou lezen. Als ik mijn ei kwijt moet, dan bel ik gewoon met mijn zus of zo. Maar dan nog zou ik nooit iets bespreken wat mijn vriend niet mag weten.

Mannen steken toch anders in elkaar volgens mij, ze praten er moeilijker over persoonlijke zaken en een verre vriendin/kennis is misschien toch makkelijker om je hart via een app bij te luchten dan iemand die je naarbij staat en misschien eerder een oordeel klaar heeft. Door dat soort stommiteiten te uiten kom je er achter hoe het in je hoofd zit of zo. Zo vertelde mijn vriend dat in ieder geval (vandaar ook mijn opmerking dat ik zoiets dus echt niet zou pikken). Ik snap het niet, maar begrijp wel dat als je bang bent om afgewezen te worden, je minder makkelijk praat over je emoties en je twijfels. banketstaaf is alleen dat als hij echt had besloten ervoor te gaan, dit nu mogelijk wel alles kapot gemaakt heeft.

Bas is ook een iets wat onzekere man, ik weet nooit zo goed hoe daar mee om te gaan, maar Loes vult hem mooi aan en Bas tempert haar een beetje.
Ik hoop dat ze er samen uit komen, of ze nou wel of niet weer bij elkaar komen of uit elkaar blijven.

Loes weet hoe ik over haar denk, ze is een topwijf en verdient het om nummer 1 te zijn, iemand die denkt dat er beter te krijgen is dan zij heeft zijn “goed wijs” gewoon stuk!


Blijft alleen nog de gewetensvraag over of je wel in de appjes van je partner moet willen kijken. Ik moet eerlijk toegeven dat ik soms razend nieuwsgierig ben, maar ik ook niet alles zou willen weten.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:53

Heel eerlijk?? Mijn man en ik kunnen in ons beider telefoons, hebben er geen behoefte aan maar toch. Hij mag alles lezen , ik ook. Juist door open te zijn voorkom je zaken zoals nu bij loes . En die Bas, hij zal wel spijt hebben maar vind het een rare, hij had eerlijk moeten zijn . Kan dan wel een onzeker figuur zijn masr van iemand anders bevestiging over je twijfels zoeken terwijl je partner denkt dat alles is uitgepraat vind il min en slap.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:57

Ik zou me er niet meer goed bij voelen als een telefoon verboden terrein is. Been there, done that. Als er een telefoontje binnen komt en 'hij' staat onder de douche moet ik die toch wel kunnen aannemen bijvoorbeeld.
Nee ik hoef niet specifiek gesprekken te lezen maar een eerlijk antwoord is altijd fijn...

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

Elisa2

Berichten: 36972
Geregistreerd: 31-08-04

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:09

Moedwillig in een telefoon gaan kijken om te controleren is natuurlijk wat anders dan gewoon een appje kunnen lezen, als je niets te verbergen hebt voor je partner dan moet die gewoon in je telefoon kunnen kijken.

Daphara, je bent een topvriendin! Bas kan nu natuurlijk zoveel zeggen..maar dat is allemaal achteraf en het vertrouwen is weg. Ik vind je hart luchten bij een vriend(in) toch iets heel anders dan wat hij allemaal gezegd heeft. Je kan ook over je partner praten zonder disrespectvol te zijn.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Mer1980

Berichten: 18809
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:22

Oei ik zou het inderdaad ook uitmaken. Prima dat Bas zo'n goede vriendin heeft aan Maaike, dan kan hij daar ook gaan uithuilen. Mijn vertrouwen zou zo beschadigd zijn en ik zou er enorm onzeker van worden. na iedere discussie / ruzie zou ik mij afvragen of hij nog wel van mij zou houden. Die onzekerheid zou mij gek maken. Ik zou beter verdienen dus ik zou gaan. Zeker als je geen kids hebt en niet samenwoont.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:41

Wat een heftige emotionele gebeurtenis is de liefde toch eigenlijk ook :(:)

fight for what you want and you will never lose

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 22:27

Inderdaad, het is gewoon lastig “de liefde” vooral als je nog in de verkennende fase zit. Maar goed, soms kan ontrouw vergeven worden, soms kan dikke ruzie vergeven worden, soms ga je (met goede reden) uit elkaar, om later toch weer samen gelukkig te kunnen worden. Ik geloof niet dat vertrouwen niet opnieuw aan opgebouwd kan worden, maar ik geloof er wel heilig in dat je nooit genoegen moet nemen met een partner die jou niet als zijn droomvrouw ziet. Als dat al mist, zal het nooit goed komen, dat zoiets moet groeien, vind ik wel normaal.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 09:51

Ik ben door schade wel sterker geworden en nu met mijn vet oude leeftijd van 25 zomers op deze aardkloof eindelijk erachter wat ik wel en zeer zeker niet wil. Oja en mijn hartje is al zo dusdanig gebroken geweest. Dat lukt niemand meer :Y) Dus stille hoop voor de meisjes met gebroken hartjes, de eerste keer doet het meeste pijn Y;(

fight for what you want and you will never lose

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 13:06

PinkPrincess schreef:
Ik ben door schade wel sterker geworden en nu met mijn vet oude leeftijd van 25 zomers op deze aardkloof eindelijk erachter wat ik wel en zeer zeker niet wil. Oja en mijn hartje is al zo dusdanig gebroken geweest. Dat lukt niemand meer :Y) Dus stille hoop voor de meisjes met gebroken hartjes, de eerste keer doet het meeste pijn Y;(


Nou, ik geloof best dat je wat levenservaring hebt, maar ik ben het niet helemaal met je eens. De eerste keer is misschien het meest "dramatisch", maar het meeste pijn doet die keer dat je echt van iemand gehouden hebt en je die liefde verliest, dat hoeft niet de eerste keer een "gebroken hart" te zijn, maar verloren liefde is imo wel wat je het meest bij blijft wat betreft pijn. Dan kijk je terug op die eerste keer dat je hart leek te breken en dat is soms peanuts vergeleken met de pijn van verloren liefde. Maar goed, ik denk dat het misschien voor iedereen anders is.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Mer1980

Berichten: 18809
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 13:29

Ik ben met mijn 38 lentes ook wel wat ouder en wijzer geworden, maar mijn pijnlijkste break was op mijn 27e := mijn eerste die ook behoorlijk dramatisch was (aldus mijn ouders) kan ik mij nauwelijks nog herinneren.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 13:31

Liefde doet in het algemeen wel zeer, of het nu uit gaat of er problemen zijn of een onbeantwoorde liefde. Ook die heb ik eens gehad. Ik werd daar aardig depressief van.

fight for what you want and you will never lose

Mer1980

Berichten: 18809
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 13:56

PinkPrincess schreef:
Liefde doet in het algemeen wel zeer, of het nu uit gaat of er problemen zijn of een onbeantwoorde liefde. Ook die heb ik eens gehad. Ik werd daar aardig depressief van.


Oef die onbeantwoorde liefde is ook erg heftig, daar kan ik er mij nog 2 van herinneren en ondanks dat ik nu ruim 6 jaar getrouwd ben en niet voornemens ben daar iets aan te veranderen, zal ik er één nooit meer vergeten. Ben nu nog wel eens benieuwd hoe het met hem is...

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 15:03

Als je van iemand houdt en dat loopt fout doet het elke keer opnieuw pijn, afhankelijk van hoe intens de liefde was, hoe diepgaand en ook op welke manier het is fout gelopen. Anders lijkt het mij dat je je maar één keer volledig kan geven aan en voor de liefde, je een soort van voorbehoud hebt of houdt. Dat kan, maar dan geef je die liefde eigenlijk ook geen eerlijke kans vind ik. Wat je wel beter kan weten is dat de pijn van een fout gelopen liefde ook weer voorbij gaat, dat maakt het misschien wel makkelijker om er op een betere manier mee om te gaan.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37209
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 16:05

Eerste keer was mwa eigenlijk niet veel pijn maar opluchting ondanks dat ik niet degene was die ermee stopte. En toch ook 2,5 jaar. Ook daar ingeruild voor iemand anders. Tweede keer slopend door alle leugens en de tijd ervoor. Dus nee eerste keer is niet per definitie het ergste

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

daantjuhhh

Berichten: 26845
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 17:16

De eerste x was wel dramatisch. Op een eiland aan de andere kant van de wereld.
En toen moest de vakantie eigenlijk nog beginnen.

2de x was voor mij veel heftiger. Ook al is dat netjes gegaan. Ik was echt stapelgek op hem.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

CalipsoLover

Berichten: 5552
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 22:54

Heb een beetje iets soortgelijks meegemaakt de eerste keer het uitging met mijn ex, hij appte ook over heel persoonlijke dingen en ruzies naar een meid, schilderde mij ook af als de boeman en tenslotte was die meid nog verliefd op hem. Tja, a shoulder to cry on is a d*ck to ride on zeggen ze wel eens om het even onvolwassen te verwoorden. Het heeft mij ook enorm gekwetst en kon me er niet overheen zetten, tenslotte vond hij ook dat ik er een big deal van maakte en dat was het niet, dus ik snap Loes volkomen.

Maar als ik Loes was zou ik wel weggaan bij Bas. Ze hebben nog maar 6 maanden een relatie las ik, en Bas twijfelt er nu al over? Dat is écht geen goed teken. Als jullie nog maar 6 maanden samen zijn, dan hoor je juist smoorverliefd te zijn. Niet te twijfelen. Tenslotte is Bas ook niet eerlijk tegen Loes, wat erg kwetsend kan zijn. Ik zou persoonlijk ook nooit mijn relatieproblemen zo gaan schetsen tegen een andere kerel, dat is gewoon respectloos tegenover je vriend of vriendin.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Lieszje
Berichten: 7179
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 23:03

Toen mijn eerste serieuze relatie na drie jaar uitging was ik er eigenlijk vrij snel klaar mee.
Na een paar weken begon ik eigenlijk steeds meer in te zien hoe hij was en de relatie was..
Na anderhalve maand had ik toen ook al een rebound.

Relatie erna heeft het denk één jaar geduurd voordat ik het eindelijk afgesloten had.
Ben toen ook heel lang niet aan iets nieuws toegeweest (3/4 jaar ongeveer).

Laatste keer had ik maar 2,5 maand maar ben daar echt wel kapot van geweest.
Heb het nu wel geaccepteerd maar vind het nog steeds zonde dat ik eigenlijk mijn beste vriend kwijt ben.
En geen idee of die vriendschap ooit nog wat wordt.
Heb hem laatst gezegd dat ik een vriendschap van drie jaar niet wil vergooien voor een relatie van 2,5 maand en daar was hij het mee eens maar de bal ligt nu wel bij hem :+

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 09:14

Mer1980 schreef:
PinkPrincess schreef:
Liefde doet in het algemeen wel zeer, of het nu uit gaat of er problemen zijn of een onbeantwoorde liefde. Ook die heb ik eens gehad. Ik werd daar aardig depressief van.


Oef die onbeantwoorde liefde is ook erg heftig, daar kan ik er mij nog 2 van herinneren en ondanks dat ik nu ruim 6 jaar getrouwd ben en niet voornemens ben daar iets aan te veranderen, zal ik er één nooit meer vergeten. Ben nu nog wel eens benieuwd hoe het met hem is...



Stiekem op FB kijken?

fight for what you want and you will never lose

Dommelschh
Berichten: 31
Geregistreerd: 17-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 21:10

Mijn relatie is ook uit. Na 10 jaar en 3 jaar samenwonen. En 3 katten. Zijn gevoel was weg. Heeft de keuze maanden geleden al genomen, dus de afgelopen tijd heb ik extra hard gewerkt (omdat ik het wel merkte, hij stuurde weinig berichtjes, niet willen knuffelen en intimiteit afhouden). Maar hij had de keuze al gemaakt en wilde er ook niet meer voor gaan en/of aan werken. Heel pijnlijk. Nu net de katten opgehaald want die zou ik houden. Is een heel drama geworden want hij kon toch niet zonder ze en wilde een soort omgangsregeling.. dat ze daar elk weekend waren. Gezegd dat ik het hem echt gun, maar dat ik vreesde dat te lastig te vinden. Om op die manier nog verbonden te blijven. Hij was hier verbolgen over omdat hij mij de katten gunde en zichzelf hiermee wegcijferde en ik hem die weekenden vervolgens niet gunde. Maar ik waardeer het juist heel erg. Dat ook gezegd. Maar er is geen oplossing die voor iedereen werkt hierin:( Heb gezegd dat ik er later op terugkwam. Zo lastig. De hele situatie is zo klote. Je levens zijn zo verweven
Ik moet echt helemaal opnieuw uitzoeken wie ik ben en hoe ik mijn weekenden bijv in moet delen
Ik heb die dieren echt nodig.. huis van ons samen al kwijt, geen eigen plekje meer. Relatie weg.. toekomst in 1 klap weg. pff lastig allemaal. Kom gewoon even mn verhaal hier dumpen :) sterkte voor iedereen! Kan me niet voorstellen me ooit weer ok te voelen dus hoor ook graag succesverhalen haha

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Hinneke, Babe02, carineken, Doubtless, Jayya, Kaplaars, kosseh, maralyn, MyWishMax, saskiaojan, Shetje14, Steenbok12, Sterrendief, YandexBot en 106 bezoekers