tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieszje
Berichten: 7179
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:43

Zou het leuk vinden om ooit ook 'vrienden' met mijn ex te zijn.
Maar heb nu al enige tijd geen contact gehad en dat vind ik voor het verwerken wel fijn.
Dus of het ooit nog komt zie ik ook wel.
Maar hoef echt niet te weten of hij met een ander is.
Ondanks dat het nu goed gaat en ik niet zoveel meer aan hem denk zal het mij toch wel raken.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:57

Onze intentie was vrienden blijven..helaas blijkt de praktijk een stuk lastiger.

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:59

Hier is en was dat ook intentie.
Voor nu merk ik wel dat het even helemaal geen contact hebben zoveel rust en mogelijkheden voor het verwerken biedt dat ik het nu nog zo laat.
Vrienden zijn kan ook volgende maand nog

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:04

Dat is ook weer zo LB :j
Omdat er geen leidraad of handleiding is, doe ik ook maar wat... Wat ik perse niet wil is nadenken over acties, daar ben ik echt te oud voor.. dus: kan ik wel of niet bellen, kan ik een apje sturen, wat zou hij ervan vinden, waar is ie nu, etc etc.
Wij hebben afgesproken te doen wat we willen en als iemand bijv niet meer op een apje zit te wachten, dat dan gewoon meldt. Dus ook niet ineens meer niks laat horen bijvoorbeeld.. Of als ik geen contact zou willen, kan ik dat zeggen. Andersom ook...

Lieszje
Berichten: 7179
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:07

Precies, zo denk ik er dus ook over LoveBodin :)

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:43

Tja wij hebben een dochter..dat maakt de zaak heel lastig!

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 13:35

Toch goed dat jullie het proberen Cer. Maar wat als er een derde persoon echt in het spel komt? Ik zou het als nieuwe vriendin ook helemaal niet fijn vinden als mijn vriend nog contact heeft met zijn ex...
Vrienden blijven is echt niet evident. Veel makkelijker gezegd dan gedaan, als je kinderen hebt al zeker.
Wij gaan proberen vrienden blijven, maar weet ook dat vanaf ik een nieuwe vriend zou hebben het ook weer drama is en hij zal gaan doordraaien van jaloezie.

Wil eig nog wel iets kwijt, ben vorige week mijn andere ex tegen gekomen op een concert. Hij was heel enthousiast aan het lachen en zwaaien. Heb hem dan een appje gestuurd, even heen en weer geappt over het concert, en heb daarna nog wel mijn schuld betuigt aan hem over hoe slecht alles is afgelopen. Zat met enorme schuldgevoelens naar hem toe (relatie liep stuk omdat ik wel heel verliefd op hem was maar nog niet 100% over mijn andere ex heen was, hij zette er uiteindelijk redelijk abrupt een punt achter, is bijna een jaar geleden). Hij vond het een heel lief berichtje maar nergens voor nodig en neemt me niets kwalijk, heb nog enkele lieve berichtjes van hem gekregen maar heb uiteindelijk het gesprek stopgezet. Om eerlijk te zijn zou ik het aan de ene kant nog wel eens heel graag willen proberen met hem, maar ben bang voor afwijzing. Plus ook nog eens dat ik er wel mee kan leven.

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 13:42

CalipsoLover schreef:
Toch goed dat jullie het proberen Cer. Maar wat als er een derde persoon echt in het spel komt? Ik zou het als nieuwe vriendin ook helemaal niet fijn vinden als mijn vriend nog contact heeft met zijn ex...


Is waar :j en daar hebben we het ook over :j tegen die tijd moet ik (want hij zal er andersom veel minder moeite mee hebben, logischerwijs :') ) dat ook weer accepteren..
Maar daarom wil ik hier nu ook goed doorheen, dat dat straks steeds makkelijker wordt.. Tuurlijk wil je niet dat iemand veel contact heeft met zn ex.. En ik zal zn nieuwe vriendin tzt best een keer ontmoeten als ze echt serieus zijn, want anders vind ik het ook achterbaks..

Overigens, mijn ex was daar heel duidelijk in, die zag nog wel eens exen en dat ging hij niet veranderen. Omdat ik hem wel 100% vertrouwde vond ik dat ook niet erg. Maar ik ben niet heel erg jaloers, als ik maar weet dat het goed zit.
Hij zegt nu "een nieuwe vriendin moet accepteren dat wij contact hebben", alleen zal dat wel op een normale frequentie zijn.. dat lijkt me niet meer dan logisch :)

Als je vriend jaloers gaat worden is dat best ingewikkeld.. snap ik wel :j
Maar goed, ik weet dat het gaat gebeuren een keer, dat hij een nieuwe vriendin ontmoet en omgekeerd is hij niet jaloers, hij wou tenslotte van mij af :P

En over die ex.. je moet doen wat je wil.. afwijzing zit erin, maar is dat een reden om t niet te proberen?

Sara18

Berichten: 221
Geregistreerd: 06-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:56

CalipsoLover schreef:
Leuk dat je date goed ging Sophie! Komt er nog een tweede? Spannend!
Moet zeggen dat het mooie weer ook ontzettend veel doet voor mij, word er helemaal vrolijk van en doe veel dingen samen met mijn medestudenten, volgend weekend camperen, het weekend daarna bbq'en...

Saravda: Als je wil kan je me altijd pb'en. Ik ben 19 en was vanaf mijn 16de samen met mijn ex. Inmiddels 2x uit elkaar gegaan, ging uit toen ik 18 was en waren 6-7 maanden later terug bij elkaar. Wat ik heb geleerd is dat je nog steeds heel jong bent, en het leven alleen maar moeilijker en drukker wordt. Voor ons werkte het de eerste keer niet (ook vooral door veel stomme ruzies, maar ook door studies) en de tweede keer ook niet omdat die stomme ruzies eig maar bleven terug komen. Tenslotte was de aandacht en tijd die ik hem kon geven voor hem niet genoeg. Ik denk dat je jezelf de vraag moet stellen waarom het deze keer dan wel zou kunnen werken. Natuurlijk is pubertijd een goed argument. Maar zelfs ik hang soms nog de puber uit, en zei dingen op mijn 18 waar ik nu nog van op kijk. Maar als het goed voelt, en jij wil het, zeker en vast voor gaan!


Helaas heeft hij toch besloten dat het niks wordt.

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 20:33

Cer schreef:
CalipsoLover schreef:
Toch goed dat jullie het proberen Cer. Maar wat als er een derde persoon echt in het spel komt? Ik zou het als nieuwe vriendin ook helemaal niet fijn vinden als mijn vriend nog contact heeft met zijn ex...


Is waar :j en daar hebben we het ook over :j tegen die tijd moet ik (want hij zal er andersom veel minder moeite mee hebben, logischerwijs :') ) dat ook weer accepteren..
Maar daarom wil ik hier nu ook goed doorheen, dat dat straks steeds makkelijker wordt.. Tuurlijk wil je niet dat iemand veel contact heeft met zn ex.. En ik zal zn nieuwe vriendin tzt best een keer ontmoeten als ze echt serieus zijn, want anders vind ik het ook achterbaks..

Overigens, mijn ex was daar heel duidelijk in, die zag nog wel eens exen en dat ging hij niet veranderen. Omdat ik hem wel 100% vertrouwde vond ik dat ook niet erg. Maar ik ben niet heel erg jaloers, als ik maar weet dat het goed zit.
Hij zegt nu "een nieuwe vriendin moet accepteren dat wij contact hebben", alleen zal dat wel op een normale frequentie zijn.. dat lijkt me niet meer dan logisch :)

Als je vriend jaloers gaat worden is dat best ingewikkeld.. snap ik wel :j
Maar goed, ik weet dat het gaat gebeuren een keer, dat hij een nieuwe vriendin ontmoet en omgekeerd is hij niet jaloers, hij wou tenslotte van mij af :P

En over die ex.. je moet doen wat je wil.. afwijzing zit erin, maar is dat een reden om t niet te proberen?


Goede afspraken zijn het belangrijkst :) En goed dat jullie die dan ook hebben. Ik ben van nature ook niet zo heel jaloers, gewoon denk ik. Maar een extreem jaloerse vriend hitst dat wel wat op. Ik denk dat dagelijks en zelfs wekelijks contact overdreven zou zijn, moest het nu een of twee keer per maand zijn zou ik er oke mee zijn. Wou dat het bij mij ook zo ging }>

Ik denk dat ik reputatie gewijs misschien ook wel bang ga zijn voor afwijzing, ik heb het hem niet makkelijk gemaakt en snap als hij niets meer met mij te maken wil hebben. Toch is hij nog steeds erg lief, wat hij altijd was. Met reputatie gewijs bedoel ik dat we veel gemeenschappelijke mensen kennen en het snel boven water zou komen als ik een 'move heb gemaakt' zeg maar. We wonen redelijk dicht bij elkaar en zou niet willen dat binnen de kortste keren iedereen dit weet.

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 20:35

Saravda schreef:
CalipsoLover schreef:
Leuk dat je date goed ging Sophie! Komt er nog een tweede? Spannend!
Moet zeggen dat het mooie weer ook ontzettend veel doet voor mij, word er helemaal vrolijk van en doe veel dingen samen met mijn medestudenten, volgend weekend camperen, het weekend daarna bbq'en...

Saravda: Als je wil kan je me altijd pb'en. Ik ben 19 en was vanaf mijn 16de samen met mijn ex. Inmiddels 2x uit elkaar gegaan, ging uit toen ik 18 was en waren 6-7 maanden later terug bij elkaar. Wat ik heb geleerd is dat je nog steeds heel jong bent, en het leven alleen maar moeilijker en drukker wordt. Voor ons werkte het de eerste keer niet (ook vooral door veel stomme ruzies, maar ook door studies) en de tweede keer ook niet omdat die stomme ruzies eig maar bleven terug komen. Tenslotte was de aandacht en tijd die ik hem kon geven voor hem niet genoeg. Ik denk dat je jezelf de vraag moet stellen waarom het deze keer dan wel zou kunnen werken. Natuurlijk is pubertijd een goed argument. Maar zelfs ik hang soms nog de puber uit, en zei dingen op mijn 18 waar ik nu nog van op kijk. Maar als het goed voelt, en jij wil het, zeker en vast voor gaan!


Helaas heeft hij toch besloten dat het niks wordt.


Een nee had je, een ja kon je krijgen... Heel jammer voor je :(:) Maar nu heb je tenminste een einde en kan je je gaan focussen op andere dingen en mensen. Hou je sterk!

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:00

Hoe gaat het ondertussen met jullie?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:52

Vrij goed, net terug van twee weken florida met goed gezelschap.ontspannen vakantie gehad,

Alleen Weer gezeik met ex de dag na thuiskomst, helaas weer over woonsituatie. Grr dat is stuk minder maar ik kan het nu hebben al ben ik wel aardig kwaad. Geen idee of dat ooit gaat stoppen. Wil na drie jaar toch eens weten waar ik me kan gaan settelen. Zo lang onzekerheid als je steeds dnekt ja nu is het duidelijk hupla weer terug bij af. Dat bijft maar aanslepen.

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:14

CalipsoLover schreef:
Hoe gaat het ondertussen met jullie?

Ik heb geen idee.. ik weet niet hoe ik me momenteel voel en wat ik van dingen vind..
Dus ik denk dat dat wel okee is, hoewel ik me wel beter heb gevoeld..

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:21

Cer schreef:
CalipsoLover schreef:
Hoe gaat het ondertussen met jullie?

Ik heb geen idee.. ik weet niet hoe ik me momenteel voel en wat ik van dingen vind..
Dus ik denk dat dat wel okee is, hoewel ik me wel beter heb gevoeld..

Ik zit er wel een beetje hetzelfde in. :+
Ik weet ook niet helemaal hoe ik mij voel.
Mijn ex laatst dan gezien, was weer super gezellig. En hem ook wel aangegeven dat ik hem als persoon wel mis maar ik nooit meer terug zou willen hoe het was.
En we hebben verder over van alles gekletst.
Maar sinds dien weet ik eigenlijk niet meer hoe ik mij voel.

Lieszje
Berichten: 7179
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:51

Fijn dat je vakantie goed was Karuna!
Wel jammer dat je thuiskomst niet zo leuk was :(

Verwarrend Renske..

Heb jij die ex nog gesproken die je laatst tegenkwam Calipsolover?

Lastig Cer..
Hoop dat je, je snel beter voelt.
Spreek je, je ex nog veel?

Hier kan ik niet anders zeggen dan dat het goed gaat :)
Denk bijna niet meer aan mijn ex, heb het ook lekker druk met studie en werk :)
Heb wel het idee dat ik gevoelens voor iemand begin te ontwikkelen..
Maar heb geen idee of het wederzijds is :+

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:58

Oh dat is goed nieuws Lieszje.. en sja, ik denk wel dat gevoelens voor een ander helpen bij het verwerken.. :j

Ik heb dat helemaal niet, dus ik zit gewoon nog met mezelf zeg maar.. En ex pakt zn date leven weer op (wat natuurlijk mag, maar ik was verbaast dat t zo snel ging) dus ik moet mezelf even vermannen _-:(

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 23:01

Veel mannen gaan gewoon verder..en daten vaak ook snel weer!
Ben helemaal niet bezig met nieuwe liefde..ben mega druk!
Mijn dochter is deze week op vakantie met ex, oma en ex schoonzus! Een vakantie die al lang was geboekt voor de break up..uiteindelijk moest ik het veld ruimen en mocht niet mee! De vraag is natuurlijk had je mee gewild? Zoals mijn ex zich laatste tijd opsteld absoluut niet! Was het beter gegaan dan miss wel!
Toppunt was nog wel dat ik ze naar schiphol kon brengen 8)7 .. totaal geen gêne die ex van mij!! Wegbrengen en zelf weer terug _O- .. ik heb t gedaan voor mijn dochter, die zou ik sowieso wegbrengen en de familie sloot gemakshalve maar aan _O- .. te gek om los te lopen!
Zondag ga ik haar weer halen.. de rest al meegedeeld dat ze voor eigen vervoer moeten zorgen! Ga ik lekker met mijn dochter hapje eten!
Ik begin me wel steeds iets beter te voelen!

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:58

Lieszje schreef:
Heb jij die ex nog gesproken die je laatst tegenkwam Calipsolover?

Nee, niet meer gesproken. We hadden nog wat heen en weer geappt maar heb het gelaten voor wat het is, jammer maar ik denk niet dat hij er mee in zit. Fijn dat jij je al een pak beter voelt! *\o/*

Lieszje
Berichten: 7179
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:29

Misschien ook maar beter Calipsolover..
Heeft je andere ex inmiddels zijn spullen trouwens?
Hij deed daar wat moeilijk over toch?

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:33

Lieszje schreef:
Misschien ook maar beter Calipsolover..
Heeft je andere ex inmiddels zijn spullen trouwens?
Hij deed daar wat moeilijk over toch?

Dat is nog altijd een boeltje. Hij heeft zijn spullen nog steeds niet nee. Hij loopt me constant te appen en te bellen, hij mist me verschrikkelijk en hij heeft een vergissing gemaakt. Ik ben sowieso akkoord om nog eens af te spreken, neem dan gelijk ook zijn spullen mee. Maar weet niet goed wat ik er mee moet en is nogal een tweestrijd, enerzijds vind ik hem nog altijd heel leuk en wil ik dat het iets wordt maar grotendeels heb ik me er over kunnen zetten en weet ik dat het toch niks kan worden, tenslotte heeft hij me wéér gekwetst. Ik hou hem nu wel een beetje aan het lijntje, maar ik weet ook dat ik hem nog wel een keer wil zien en ik er ook een hele goede vriend aan kwijt ben dan.

Lieszje
Berichten: 7179
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:40

Pfff lastig zeg..
Het is wel fijn dat je, je eroverheen hebt kunnen zetten.
Denk dat hij je ook wel genoeg gekwetst heeft.
Hoop dat het snel opgelost is..

Lieszje
Berichten: 7179
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 10:12

Oke ik moet het gewoon echt even kwijt :')

Dinsdagavond kwam diegene weer langs voor wie ik dacht gevoelens te ontwikkelen.
Daarna was het wel echt duidelijk dat dit inderdaad het geval was :+
Vrijdagavond kwam hij weer langs, hij begon over onze vriendschap omdat we de laatste weken toch echt een stuk closer waren..
Ik heb opgebiecht dat ik hem de laatste tijd een beetje leuk begon te vinden :=
Nu komt het leukste gedeelte, het is namelijk wederzijds :o

SophievdV
Berichten: 14747
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 10:24

Wat fijn Lieszje!

Ik heb alles afgekapt wat ik had, want het draaide uit op structureel aantrekken en afstoten van zijn kant. Been there, done that en ik begin er niet weer aan. Het levert me echt teveel onrust op. Dus nu weer echt helemaal alleen. De man met de hamer is er nu en dat voelt echt naar. Maar ik kan niks met een vent die zijn verantwoordelijkheid niet neemt en veel andere dingen belangrijker vindt dan zijn vrouw.

Het is dus een keuze die goed is, maar nu nog vooral rot voelt. Ik denk echt dat ik voor heel lang alleen blijf.. paniek.

Lieszje
Berichten: 7179
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 13:48

Heel wijs Sophie..
Daar heb je inderdaad niks aan.
Goed dat je voor jezelf gekozen hebt!
Voor nu is het even rot, maar komt vroeg of laat vanzelf weer goed.
En je loopt vast wel weer iemand tegen het lijf :)