tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
CalipsoLover

Berichten: 5530
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:15

Wie die mijn verhaal wat kent mag ik een pb doen? Ik heb weer wat last van mijn bindingsangst en wil even mijn ei kwijt, maar vooral ook wat hulp...

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Esmee_RS

Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:50

Je mag mij een pb doen hoor!

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:03

MyWishMax: Lijkt mij heel moeilijk om daarbij ook een deel van je leven kwijt te raken. Veel sterkte. :(:)

Bedankt iedereen. Hier blijft het wel moeilijk. We hebben eigenlijk evenveel contact als vroeger, hij zei ook al dat hij bang is: "bang dat ik weer eens mijn verstand de bovenhand laat hebben en dat het achteraf de verkeerde beslissing blijkt." Vandaag de eerste keer dat ik hem terugzie, en wat vind ik dat lastig. Hij doet volkomen normaal, ik doe ook mijn best. Die natuurlijke 'klik' blijft.
Ik vind het moeilijk om in mijn hoofd te krijgen dat we het allebei moeilijk vinden maar het toch niet blijkt te gaan. Hoe ga je daarmee om?

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:08

Hier is die omgang ook moeilijk, juist omdat ex dus doet alsof alles koek en ei is terwijl hij mij op meerdere vlakken echt pijn heeft gedaan.

1 pluspunt, ik krijg het geld van m'n eerste concertkaartje terug als hij het verkocht krijgt. Eerst zien en dan geloven, maar dit valt mij in positieve zin mee. Al had ik er ook niet wakker van gelegen als hij er met het kaartje vandoor was gegaan.

Hier vooral heel druk bezig met klussen. De tuin is echter echt in de war, staat vanalles in bloei.

[/list][/size]


daantjuhhh

Berichten: 26790
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 21:23

Mag ik mij melden.

Ik heb zojuist een scharrel laten weten dat het niets zou worden.
Hij zag mij helemaal zitten. Is er behoorlijk kapot van.

Ik vind dat zo lastig om iemand teleur te stellen.
Hij heeft het totaal niet aan zien komen.
Maar als hij mij echt gekend had dan had hij gezien dat ik stil was en mij er niet goed bij voelde

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Lieszje
Berichten: 7176
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:18

Ik hoop het voor je miss_lizje!

Ook al is het jouw beslissing dan kan het alsnog rot voelen Daantjuhh.
Goed dat je eerlijk tegen hem bent geweest.

Mijn ex heeft mij na anderhalve maand weer geappt.
Hij bood gelijk zijn excuses aan dat hij niet op mijn appje heeft gereageerd toen.
Hij wilde weten hoe het met mij was en mijn kittens.
Ik reageer niet veel, wacht meestal ook wel een dag met reageren.
Is nu voor mij ook wel een chaotische tijd dus weet ook niet zo goed wat ik er van moet vinden :+
Mis mijn beste vriend wel maar had (nog) geen bericht verwacht denk.

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:57

daantjuhhh schreef:
Mag ik mij melden.

Ik heb zojuist een scharrel laten weten dat het niets zou worden.
Hij zag mij helemaal zitten. Is er behoorlijk kapot van.

Ik vind dat zo lastig om iemand teleur te stellen.
Hij heeft het totaal niet aan zien komen.
Maar als hij mij echt gekend had dan had hij gezien dat ik stil was en mij er niet goed bij voelde



Moeilijk maar wel eerlijk.



Lieszje schreef:
Ik hoop het voor je miss_lizje!

Ook al is het jouw beslissing dan kan het alsnog rot voelen Daantjuhh.
Goed dat je eerlijk tegen hem bent geweest.

Mijn ex heeft mij na anderhalve maand weer geappt.
Hij bood gelijk zijn excuses aan dat hij niet op mijn appje heeft gereageerd toen.
Hij wilde weten hoe het met mij was en mijn kittens.
Ik reageer niet veel, wacht meestal ook wel een dag met reageren.
Is nu voor mij ook wel een chaotische tijd dus weet ook niet zo goed wat ik er van moet vinden :+
Mis mijn beste vriend wel maar had (nog) geen bericht verwacht denk.


Dit zijn altijd van die dilemma's. Wel reageren, niet reageren.



Hier gewoon alles oud hollands poedersuiker.
Ex stuurde bericht dat kaartje verkocht was en geld overgemaakt (nog niet binnen). En of nu alles klaar was. Dus mijn antwoord van nee, want er ligt nog een concert kaartje bij jouw thuis en we hebben die gedeelde sauna kaart nog.
Nu is het probleem dat we vaak geld naar elkaar overmaakte zonder omschrijving of opmerking en soms meerdere dingen in 1x verrekende. Nu kan ik niet hardmaken dat ik het kaartje heb betaald en hij kan niet hardmaken dat ik het expliciet niet heb betaald. Lekker dilemma. Ik krijg er in ieder geval hele gemene gedachtes van, wat ik vervolgens mijzelf weer kwalijk neem omdat ik niet zo wil zijn.

Ik merk ook gewoon elke keer als hij contact zoekt ik weer gespannen en boos word, om daarna eigenlijk een flink portie te willen gaan janken, wat ik mijzelf niet toe laat.



Ik merk nu ook nu het huis verder vordert dat ik ook gespannen wordt. Ergens blij, maar ook angstig omdat ik uit de vertrouwde thuis bij mijn ouders weg ga. Misschien ook wel angst voor eenzaamheid omdat ik mij nog best wel leeg voel en mijzelf weer boos maak om dat soort gevoelens. Enerzijds heb ik het gevoel met "alles gaat goed" masker op te lopen terwijl het eigenlijk helemaal niet zo goed met mij gaat en ik het liefst alleen maar geknuffeld wil worden en huilen, anderzijds zegt een stem in mijn hoofd dat ik alle tekenen van zwaktes moet elimineren en vooral mijzelf niet zielig mag/moet vinden, keihard moet zijn en wil het liefst met van alles op de vuist wil gaan. Mijn eigen balans en rust in mijn hoofd is zeker nog niet op orde.
Lekker warrig verhaal weer van mijzelf, maar ik hoop dat jullie tips hebben. Want op dit punt word ik gek van mijzelf.

[/list][/size]

Lieszje
Berichten: 7176
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:57

Als je boos en gespannen wordt als hij reageert zou ik er eerder voor kiezen om alles te laten voor wat het is..
Ik weet niet om hoeveel geld het gaat, maar ik zou liever geen stress erom hebben denk..

Ken dat wel een beetje..
Heb onlangs ook mijn eerste huisje gekocht en verlaat daarvoor mijn huurhuis in mijn eigen dorp.
Woon wel al alleen maar mijn zus woont nu aan de overkant en mijn ouders een paar straten verderop.
Ik probeer maar aan de leuke dingen te denken zoals de inrichting enz :')

Mijn ex lijkt weer niet te reageren.
Ik laat het er maar bij, vond het toch al te vroeg..

xDenies

Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 22:02

Of je bent al maaaaaaanden hard bezig die ene persoon uit je kop te krijgen. Je hebt bewust gekozen voor geen contact. Persoon was niet toe aan relatie en jij wel.

Scroll je na een poos weer door je lading matches op pepper en raad eens wie daar staat....

En nu dus wanhopig opzoek naar 'wat nu!?'

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 00:00

xDenies schreef:
Of je bent al maaaaaaanden hard bezig die ene persoon uit je kop te krijgen. Je hebt bewust gekozen voor geen contact. Persoon was niet toe aan relatie en jij wel.

Scroll je na een poos weer door je lading matches op pepper en raad eens wie daar staat....

En nu dus wanhopig opzoek naar 'wat nu!?'


Wat wil jij? Wat zoekt hij?

Zoekt hij vast, maar wilde hij dat niet met jou, dan zal dat nog niet verandert zijn. Zoekt hij een leuke tijd en kun jij je daarin vinden? Dan reageer je toch gewoon op hem... als je denk dat je hart het aan kan tenminste.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 00:04

Oh trouwens.... ik heb (nog steeds) niets meer vernomen van ex-date na de anti stalkingsbrief.

Inmiddels zijn nieuwe date en ik sinds vorige week vrijdag een stel, als in officieel een vaste relatie.
Morgen (vandaag) ga ik voor het eerst kennis maken met zijn familie en vrienden (in de kerk nog wel, ben al ruim 5 jaar niet meer in een kerk geweest en hij ook al jaren niet) zijn nichtje wordt gedoopt.

Spannend!

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

xDenies

Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 07:51

Daphara schreef:
Wat wil jij? Wat zoekt hij?

Zoekt hij vast, maar wilde hij dat niet met jou, dan zal dat nog niet verandert zijn. Zoekt hij een leuke tijd en kun jij je daarin vinden? Dan reageer je toch gewoon op hem... als je denk dat je hart het aan kan tenminste.


Toentertijd heb ik hem ook via deze weg leren kennen en kwam het er uiteindelijk op neer dat wij echt wel van elkaar hielden en dat er meer was. Het afspreken werd meer en alles werd 'echter'. En ineens was er iets in zijn privé situatie gebeurd dat het afnam. Dat heeft hij uitgelegd. Toen kwamen de hoge woorden er uit, 'Niet toe aan een relatie', maar wilde contact houden. Dat heb ik uiteindelijk afgekapt omdat ik dat niet trok.

Ruim een half jaar later kwam het contact terug. En heb ik uiteindelijk weer voor dezelfde manier van afkappen gekozen omdat het gewoon bij gezellig kletsen bleef.

Nu zijn we ruim een jaar verder en verschijnt ie dus ineens op pepper. Mijn account daar is zwaar verstoft maar ik schoon mijn matches eens in de zoveel tijd op. En nu stond hij er dus opnieuw weer tussen … Kortom; hij heeft nog geen vriendin en is nog niet getrouwd en schijnbaar toch weer 'zoekende'.

Ik denk dat ik hem vandaag gewoon voor de lol een appje stuur; Hallo Match :), ik heb immers het nummer nog.

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

xDenies

Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 07:52

Daphara schreef:
Oh trouwens.... ik heb (nog steeds) niets meer vernomen van ex-date na de anti stalkingsbrief.

Inmiddels zijn nieuwe date en ik sinds vorige week vrijdag een stel, als in officieel een vaste relatie.
Morgen (vandaag) ga ik voor het eerst kennis maken met zijn familie en vrienden (in de kerk nog wel, ben al ruim 5 jaar niet meer in een kerk geweest en hij ook al jaren niet) zijn nichtje wordt gedoopt.

Spannend!


Spannend, veel plezier :)

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

SUSANNEx

Berichten: 827
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:34

Meld me hier even, geen break-up maar wel een situatie waarin ik mezelf echt helemaal gek maak. Wie kan ik even m'n verhaal doen via pb? Ben benieuwd naar wat meningen van buitenaf..

Edessa - KWPN - 2009 - M1+5 | Sjef - Haflinger - 2019
@equisuus

daantjuhhh

Berichten: 26790
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 16:06

Pb box staat open :(:)

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 16:11

Mij mag je ook altijd een pbtje sturen hoor. :(:)

Hier zit er weer positieve evolutie in. We hebben elkaar ondertussen al 2x gezien sinds het "emotionele" moment. Hij zegt dat het een situatie is die tijd nodig heeft, er zijn dagen dat het goed lukt, en dagen dat het niet lukt. Ik probeer de ruimte te geven maar soms is het moeilijk, want dan praat hij in 'de toekomst', stomme dingen zoals kleine uitstapjes en voelt het gewoon alsof alles goed zit maar tegelijkertijd durf ik zelf niet te initiëren. Soms maak ik mijzelf er een beetje gek mee moet ik wel eerlijk toegeven. Het blijft mij wel steeds verbazen hoe 'makkelijk' alles gaat tussen ons in de omgang etc, hebben jullie soms ook het gevoel dat jullie zoiets nooit meer gaan vinden? Klinkt wel zeer dramatisch. :')

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Diertjec

Berichten: 4619
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 16:32

Mij mag je ook een pb'tje doen

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 16:34

Mij ook!

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

daantjuhhh

Berichten: 26790
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:28

Nou ik heb goed nieuws.
Ik heb een date gehad afgelopen vrijdag.

Ik heb begin dit jaar ook met hem gedate. Maar toen zat hij slecht in zijn vel.
Een baan van 60 uur met veel verantwoordelijkheid waar hij zich ook niet op zijn plek voelde.

Daar had ik geen trek in.
Ik ben 34, ben happy single. Maar ook geen zin in gedoe.

Nu had ik al een poosje weer vriendschappelijk contact.
Hij ging een stuk beter. Heeft een poos gereisd. Is voor zich zelf begonnen.

Dus toch maar toegehapt op een date. Nou het was echt compleet anders. Gewoon een andere man. Ik heb duidelijk aangegeven dat hij geen verwachtingen moet hebben. En dat ik rustig aan wil doen.

Daar heeft hij alle begrip voor.

Voor het eerst in langere tijd kijk ik weer uit naar een whatsappje. En krijg ik ook nog een glimlach op mijn gezicht.

Er zitten dagen bij dat ik niks krijg, hij vraagt niet steeds wanneer hij mij weer ziet.


Hierdoor voel ik veel minder de druk van het moeten!

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Nancy__

Berichten: 629
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Dordrecht

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 18:43

Ik mag me denk ik binnenkort hier melden.
Ik weet niet wat ik moet.. ik twijfel de laatste tijd aan mijn relatie. We zijn meer als vrienden gaan leven dan als stel voor mijn gevoel. Mijn gevoel is duidelijk minder geworden.
Maar ik ben erg bang om het te vertellen. Niet om dat ik bang ben om alleen te zijn, want dat kan ik erg goed. Maar wel of ik het alleen (financieel) ga redden. We wonen sinds bijna 2 jaar samen.

Nu heb ik dus een collega die dus sinds een poosje keihard met me flirt, eerst dacht ik dat het gewoon een grapje was... aangezien hij flink wat jonger is dan ik ben. Maar ik weet nu dus bijna zeker dat hij mij leuk vind en door alle aandacht ik hem nu dus ook.
Ik zal mijn vriend echt niet voor hém verlaten. Het zat voor dit allemaal al niet meer echt goed. Maar het zet me wel extra aan het denken. En geloof me, ik heb het geprobeerd tegen te houden. Heb verder ook zijn telefoon nummer niet. Zie hem dus echt alleen op werk.

Maar oh, wat voel ik me er rot om. En ik vind dit zo niet eerlijk voor mijn vriend. Durf het ook aan niemand te vertellen uit angst voor rot reacties.. :(

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:05

Aan gevoelens kun je niet veel doen. Wat je ermee doet wel. Houd je nog wel van je vriend of zijn die gevoelens ook minder geworden? Heeft het nog zin om het gesprek aan te gaan met je vriend en om de sleur te doorbreken en je weer een stel te voelen?

Zolang je eerlijk en oprecht bent kan niemand je wat verwijten. Het is jouw leven. Heb je het wel eerder besproken met je vriend dat je je niet meer een stel voelt maar eerder vrienden? Want anders komt het wel heel abrupt. En dat zal moeilijk zijn voor hem. Het gevoel hebben dat jij de keus gemaakt hebt zonder dat hij er invloed op heeft kunnen hebben omdat het niet besproken is

Nancy__

Berichten: 629
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Dordrecht

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:18

Klopt, aan gevoelens doe je niks. We hebben het er idd wel eens over gehad. Maar ik voel me steeds minder aangetrokken tot hem ofzo. Ik weet het niet. Ben in ieder geval goed in de war.
Het voelt ook alsof ik hem aan het lijntje hou nu ik gevoelens krijg voor een ander.

xDenies

Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:23

Ik zou persoonlijk, hoe moeilijk dat ook is, echt het gesprek aangaan.

Wat wellicht gek klinkt .. gevoelens ontstaan natuurlijk ook vaak door het geven van aandacht dat ontbreekt. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden, maar is het niet dat de flirt jou nu meer 'aandacht' geeft dan dat jouw vriend je uiteindelijk geeft? Dus op een andere manier?

Praat er over. Communicatie is heel belangrijk.

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

Nancy__

Berichten: 629
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Dordrecht

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:25

Dat denk ik wel idd. Maar de twijfels waren er wel al. Maar ben gewoon bang voor 'het' gesprek.

Diertjec

Berichten: 4619
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:06

Idd, ga het gesprek. Als je het zo eng vind, schrijf het anders eerst op? Dan heb je het voor jezelf duidelijk en heb je iets om op terug te vallen.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, AhrefsBot, capriz, Corelli, Dagmar80, Esther, Forbiddenpie, Froukje, Jasia, Lanoca, MiVita, MyrtheJ, NoorW, plutolover, YandexBot en 67 bezoekers