tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 21:18

Ah wat poedersuiker, sterkte!

Ik vind het een wijs besluit van je hoor, sowieso vind ik niet dat je met katten moet slepen maar dat wekelijkse contact is ook slopend.

Houd je sterk!

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 21:21

Dat lijkt me idd geen doen. Ieder weekend met de katten slepen. Daar doe je de beestjes ook geen plezier mee en afstand is zeker in het begin de enige manier om het een beetje dragelijk voor jezelf te maken. Sterkte ermee.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 21:32

Jeetje wat moeilijk, een omgangsregeling gaat inderdaad niet werken. Het is alles of niets en als jij al zoveel op moet geven kan ik me voorstellen dat je de katten wil houden.
Het zijn geen kinderen, dus je hoeft hem niet tegemoet te komen voor een bezoekregeling.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 21:35

Het zijn geen kinderen klopt, maar dieren en mensen hechten ook aan elkaar, om nu een volledig weg te houden terwijl de dieren ook blij zijn baasje te zien. Daar zit dillema in. Ik heb al drie jaar omgangsregeling van de honden. Die zitten regelmatig bij ex in het weekend. Heb ik mijn handen vrij en honden blij hem weer te zien.

MyWishMax

Berichten: 25286
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 21:55

Sterkte! En omgangsregeling lijkt me met katten ook moeilijk inderdaad. Maar ik vind het ook zwaar, wij hadden 3 honden, hij heeft er 1 meegenomen en die heb ik dus al maanden niet gezien. Van de 2 die ik nog heb is er 1 wel extreem van slag geweest en heeft nog dagen dat ze ligt te wachten. Ik zou graag die 3e hond af en toe willen zien en de 2 die ik heb zijn niet makkelijk dus de enige oppas die met beide overweg kan is ex. Maar zover zijn we nog niet, hij past kerstavond op 1 hond, de andere kon niet/wilde hij niet...

Dus ik snap jouw ex, maar ik snap jou ook. Katten is nog een stapje lastiger, honden zijn toch makkelijker qua meerdere huizen.

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:11

Sterkte! :(:)
En met de katten gaan sleuren zou ik inderdaad ook niet doen..

Dommelschh
Berichten: 31
Geregistreerd: 17-08-07

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 23:13

dankjullie wel allemaal ! ik vond het wel moeilijk hoor. Geef nog heel veel om hem, dat gaat niet in één keer weg en vind het rot hem zo verdrietig te zien. vriendinnen zeiden ook: de afspraak is gemaakt dan maakt hij het je wel heel lastig dit 10 minuten voor je de katten op gaat halen (letterlijk) toch te willen wijzigen. @karuna, klopt, dat snap ik ook. Het is voor beiden moeilijk. Maar de katten moeten echt wennen aan een nieuwe situatie steeds en hebben veel stress van het heen en weer rijden. ik denk dat het voor hen niet goed is. Daarnaast heb ik natuurlijk ook een egoïstische reden, dat ik het veel te moeilijk vind om verbonden te blijven. Ik heb nog steeds veel gevoel voor hem en hoopte met hem samen een toekomst op te bouwen. Ik ben gewoon erg bang dat hij heel snel 'doorgaat' en ik dan over een jaar nog de katten moet brengen naar hem en zijn nieuwe vriendin. Heb ook geen idee hoe hij dit voor zich ziet. Het is indd gewoon poedersuiker.

moest na het verhuizen thuis gaan wonen. moet hier ook zo aan wennen. zit nu met de katten in het huis van mn broertje en nu voel ik me wel minder 'alleen en eenzaam' en zwelgend in verdriet. Maar kan me voorstellen dat de katten ook voor hem steun en toeverlaat zijn.

Probeer me nu zoveel mogelijk te focussen op de andere dingen in het leven. maar de gedachte aan hem en alle dingen die we samen deden.. blegh hoop dat het ooit weer overgaat. maar dat zal wel.

(sorry voor het warrige bericht alvast ;))

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 06:42

De eerste tijd is erg lastig. Zeker als jij er nog niet klaar mee bent en ergens nog hoop hebt. De eerste keer ergens alleen naar heen, de eerste kerst zonder hem etc zal moeilijk worden. Maar het wordt steeds een beetje makkelijker. Het komt goed! Geef jezelf de tijd om het te verwerken. Ik heb ooit ergens gelezen dat als een relatie uit gaat je door een zelfde soort rouwproces gaat als bij het overlijden van iemand.

Elisa2

Berichten: 37114
Geregistreerd: 31-08-04

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 10:07

Heel veel sterkte Dommelsch! hele moeilijke situatie zit je in.

En wat betreft de katten, ik denk dat het belangrijk is om te doen wat het beste voor hun is en imo is dat 1 vast huisje. Hij houd het huis al he..niet banketstaaf bedoelt..maar hij kan niet alles hebben/ houden. Als de katten het enige is wat jij mee kunt nemen dan vind ik dat hij dat jou moet gunnen, hoe moeilijk hij het zelf ook vind. (en zeker als het al afgesproken was)

Bovendien denk ik dat het voor jouw verwerking beter is om de draadjes definitief door te knippen, zoals je zelf ookal aan gaf.

daantjuhhh

Berichten: 26865
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:06

Nou ik heb hier ook een nou ja, scharrel kan ik het niet eens noemen... (2 dates gehad)
Die heeft echt een plaat voor zijn kop!

Ik heb hem nu echt 5 x afgewezen.
Ik ben altijd super duidelijk geweest.
0,0 hoop gegeven, maar hij blijft het proberen....

Zucht, snappen sommige mensen dan niet dat je juist dan nog meer afknapt?

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:14

daantjuhhh schreef:
Nou ik heb hier ook een nou ja, scharrel kan ik het niet eens noemen... (2 dates gehad)
Die heeft echt een plaat voor zijn kop!

Ik heb hem nu echt 5 x afgewezen.
Ik ben altijd super duidelijk geweest.
0,0 hoop gegeven, maar hij blijft het proberen....

Zucht, snappen sommige mensen dan niet dat je juist dan nog meer afknapt?


Nee, ze denken dat de aanhouder wint...
Misschien proberen niet zijn gevoelens te sparen en gewoon bot zijn waarom je hem niet meer wil zien.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:16

Gewoon blokkeren, klaar. :Y)

daantjuhhh

Berichten: 26865
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:16

Ja ik moet zeggen dat ik al aardig kortaf ben. Geen ruimte laat voor een weerwoord.

Maar het is een van de beste vrienden van de partner van mijn beste vriendin....
Dus je probeert dan eerst wel vriendelijk te zijn.

Moet zeggen dat ik de laatste 3 x alleen als antwoord heb gegeven: Meer dan vriendschap zit er voor mij niet in. En dat gaat ook niet veranderen.

daantjuhhh

Berichten: 26865
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:17

Neverland schreef:
Gewoon blokkeren, klaar. :Y)

Tja. Dat had ik normaal dus ook gedaan.
Maar gemeenschappelijke vriendenkring maakt dat wat lastiger.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:18

Sommige mannen hebben echt zo'n dikke staalplaat voor de kop. :=

Hier nog steeds dolgelukkig en de stap naar samenwonen gezet. :D
Eind januari verhuis ik naar de andere kant van het land. :+:

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:39

karuna schreef:
Het zijn geen kinderen klopt, maar dieren en mensen hechten ook aan elkaar, om nu een volledig weg te houden terwijl de dieren ook blij zijn baasje te zien. Daar zit dillema in. Ik heb al drie jaar omgangsregeling van de honden. Die zitten regelmatig bij ex in het weekend. Heb ik mijn handen vrij en honden blij hem weer te zien.


Katten zijn geen honden, daar moet je gewoon niet mee slepen.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:47

lieveli schreef:
karuna schreef:
Het zijn geen kinderen klopt, maar dieren en mensen hechten ook aan elkaar, om nu een volledig weg te houden terwijl de dieren ook blij zijn baasje te zien. Daar zit dillema in. Ik heb al drie jaar omgangsregeling van de honden. Die zitten regelmatig bij ex in het weekend. Heb ik mijn handen vrij en honden blij hem weer te zien.


Katten zijn geen honden, daar moet je gewoon niet mee slepen.


Eens, tenzij ze het van jongs af aan zijn gewend, moet je dat echt niet willen!

daantjuhhh

Berichten: 26865
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 00:12

lieveli schreef:
karuna schreef:
Het zijn geen kinderen klopt, maar dieren en mensen hechten ook aan elkaar, om nu een volledig weg te houden terwijl de dieren ook blij zijn baasje te zien. Daar zit dillema in. Ik heb al drie jaar omgangsregeling van de honden. Die zitten regelmatig bij ex in het weekend. Heb ik mijn handen vrij en honden blij hem weer te zien.


Katten zijn geen honden, daar moet je gewoon niet mee slepen.

Nou ik heb er 1, als ik die nu meeneem naar jou ploft die op je bank neer om te gaan ronken. :')
Maar goed, dat is wel een uitzondering.

Ik heb m uit het asiel, je verwacht dan als je zn kat los laat in je huis hij zich eerst onder de bank of zo verstopt.
Deze ging eerst eten om binnen 3 minuten later te gaan uitbuiken op mijn bank.
En toen ik 2 jaar later ging verhuizen ging dat precies hetzelfde. (nieuwe bank en meubels)
Mijn andere kat trouwens het zelfde, alleen vind zij auto rijden niet leuk.

Edit: wil niet zeggen dat ik slepen met katten een goed idee vind.
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 17-12-18 00:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 00:14

Ook eens. Ik heb mijn kat bij mijn ex gelaten omdat hij in ons huis bleef wonen en dat huis echt mijn kat zijn thuis was. Had hem dolgraag meegenomen maar daar had ik hem niet blij mee gemaakt dus dat was egoïstisch geweest. Hij was meer gehecht aan z'n plek dan aan mij.

En als ik zie hoe gestresst mijn huidige katten al raken van een dierenarts bezoekje, zou ik ze nooit elk weekend (of regelmatig) verslepen.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 00:35

Uitzonderingen zul je altijd hebben maar in principe zijn katten erg erg gehecht aan thuis. Scheiden is lijden, omgangsregelingen met exen vind ik omslachtig en zeker als de breuk nog zo vers en pijnlijk is zou ik het niet doen. Hard gezegd maar hij heeft pech. Hij komt er wel weer overheen.

daantjuhhh

Berichten: 26865
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 00:35

lieveli schreef:
Uitzonderingen zul je altijd hebben maar in principe zijn katten erg erg gehecht aan thuis. Scheiden is lijden, omgangsregelingen met exen vind ik omslachtig en zeker als de breuk nog zo vers en pijnlijk is zou ik het niet doen. Hard gezegd maar hij heeft pech. Hij komt er wel weer overheen.

Ben ik helemaal met je eens.

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:58

Eens Lieveli

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 20:54

Hier ook wel iets heel bizars en vervelend, niet voor mij maar voor iemand heel close binnen mijn gezin en zijn vriendin. Ik noem ze even Hans en Grietje...

Ons gezin is ontzettend hecht. Wij zijn echt allemaal handen op een buik, veel mensen zijn daar jaloers op. Wij kunnen (bijna) alles tegen elkaar zeggen en spenderen ook veel tijd met elkaar.
Grietje is de vriendin van Hans, ze hebben samen een kindje (lang verhaal kort: kindje is 3,5 en biologisch niet van Hans, Hans heeft zich op zeer jonge leeftijd toegewijd aan Grietje die op dat moment zwanger was, kindje ziet Hans dus als papa en hij is dat officieel ook, er is geen contact meer met de biologische vader en het kind)
Nu was Grietje al een paar maanden depressief en thuis van werk. De zorgen van het kind, huishouden en full-time werken viel volledig op Hans zijn schouders. En dat terwijl iedereen wel een vermoeden had dat Grietje niet echt zwaar depressief was, niet echt eerlijk tegenover Hans natuurlijk. Want Grietje had wel energie om leuke dingen te gaan doen, weekendjes weg te gaan met vrienden, heel de dag series te kijken, zichzelf op te maken, maar 1x per week koken/kuisen of het kind eens van school gaan halen was te veel gevraagd. Dit was absoluut niet eerlijk, of ze nu werkelijk depressief was of niet. De familie heeft hier verder over gezwegen tegen Hans en Grietje. Het is natuurlijk hun relatie en dat moeten ze zelf weten. Maar de laatste tijd kregen wij wat rare vermoedens. Grietje kreeg berichtjes en draaide meteen haar gsm om, vertelde mij ook dingen die raar klonken etc. De relatie tussen Hans en Grietje ging ook bergafwaarts maar ze probeerde eruit te komen, gingen samen naar therapie en Hans deed enorm zijn best om de relatie nog te doen werken en om te gaan met haar depressie, maar natuurlijk viel er enorm veel verantwoordelijkheid op zijn schouders en die kon hij onmogelijk alleen dragen waardoor hij soms gevoelig was en snel boos. Nu heeft er zich een voorval voor gedaan afgelopen week, en is Hans erachter gekomen dat Grietje al een paar maanden een affaire heeft. Ze gaf dit ook niet meteen toe en dit is heel hard aangekomen bij Hans, zeker na alles wat hij voor Grietje gedaan heeft. Relatiestatus is dus momenteel ook gedaan, Hans is ontzettend verdrietig, en natuurlijk wordt het kind er weer de dupe van.

Waarom ik dit schrijf? Omdat dit allemaal heel dicht bij me gebeurt, ik ben er zelf ook helemaal niet goed van en ook mijn leven wordt hierdoor beïnvloed aangezien er nu een kind van 3,5 part time bij mij thuis komt wonen en Hans ook.

Dommelschh
Berichten: 31
Geregistreerd: 17-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 00:50

@daantjuhhh hier indd ook 1 kat die je overal mee naar toe kan nemen. De andere twee waren echt gestresst, sinds vandaag weer helemaal zichzelf. Liggen as we speak op mijn buik te snurken :o

Wat maar aangeeft hoe moeilijk het voor ze zou zijn als ze steeds moeten verkassen.

Hij stuurt nu steeds appjes of belt hoe t met ze is. Vind dat contact erg moeilijk. Maar ik reageer wel omdat ik wel snap dat hij bezorgd is en ze mist. Maar hoop dat het minder wordt, het contact, omdat ik echt moet loslaten:(

@lieveli mooi verwoord. Is precies hoe ik het ook zie. Maar ging aan mezelf twijfelen omdat ik nu weer hoorde dat hij twijfelde over de keuze en hij vond dat hij te snel had toegegeven. Was echt bang dat hij hier boos voor de deur zou staan. Maar ja.. daar moet hij dan mee dealen. Er is geen uitkomst die iedereen blijmaakt. Helaas.

Ben wel echt heel happy met ze. T gaat nu een stuk beter. Gek en bijzonder hoe die dieren dat kunnen <3

Maar is ook een stukje veiligheid terug. Ik heb hier alleen een plastic tas met kleren en make up. Nu weer een stukje van mn leven van de afgelopen jaren terug ofzo.

Bedankt iedereen die heeft gereageerd. Doet me erg goed in deze rotperiode.

Dommelschh
Berichten: 31
Geregistreerd: 17-08-07

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 00:58

@CalipsoLover lijkt me erg moeilijk zo'n situatie, omdat je met beiden hecht bent. Ik heb ook een goede band met mijn ex schoonfamilie en vind het erg fijn dat ze niet mengen. Misschien kun je beiden steunen en adviseren waardoor je zelf niet in het midden komt? Hoewel ik snap dat je heel boos bent op Grietje voor het gebruiken van Hans. Klint echt als een rotstreek! Maar omdat ik lees dat jullie erg hecht zijn zou ik proberen om niet in het midden te komen. Maar ik weet natuurlijk niet precies hoe jullie familieband en/of relatie is.. plus een kind in het spel..