tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AmyJamess

Berichten: 2119
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:45

Een maand geleden heeft mijn vriend het ook uitgemaakt.
We waren een half jaar samen, alleen de laatste weken gingen niet lekker.
We hadden goede dagen en slechte. in die tijd had ik zelf ook veel verdriet er van.
Toen ik een gesprek met hem wou, om het uit te praten zag hij dat als een mooie gelegenheid om het uit te maken.
Ook de reden waarom sloeg nergens op. terwijl ik er alles aan wou doen zodat het weer goed zou komen, maar hij wou er niks van weten.
Ik was er ook kapot van, had nooit verwact dat hij in zo'n korte tijd zoveel voor mij zou betekenen.
Nu ben ik er wel deels overheen. Ik mis hem nog, en hou nog steeds van hem. Maar ik zie ook in dat het waarschijnlijk zo wel beter is. Ik heb niet meer zoveel verdriet als toen de laatste weken van onze relatie.
We zijn nog steeds vrienden en kunnen normaal met elkaar praten. In het begin was dat nog lastig en wisten we allebei geen houding te geven.
2 weken terug zijn we met de vriendengroep 5 dagen naar bargum geweest en dat heeft het ijs wel gebroken. Ik heb dit hoofdstuk bijna afgesloten :)

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:48

Heftige verhalen komen hier langs.
Vooral de liefdesverklaring van een getrouwde man met kinderen.. Is dat even gek. Ik heb geen advies voor je, maar wel wil je wel sterkte en succes wensen!

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:26

Thnx. Ook omdat ik het nooit had aan zien komen. We zitten bij elkaar in dezelfde commissie nu al 2 bijna 3 jaar. Hij is er later bij gekomen. Natuurlijk vond ik hem aantrekkelijk maar meer ook niet. Tot hij een half jaar geleden anders tegen me te praten enz. Hij wilde opeens uit het niets weten hoe mijn liefdesleven was enz. Het gaat allemaal erg tegen me gevoel in. Ik zou nooit iemand zijn die een affaire zou aangaan. Gewoon omdat ik dat niet vind kunnen. Maar Pff het is maar wat lastig.

YOURLOVER

Berichten: 340
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Eijsden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:34

Aan de verhalen te lezen, is liefde gewoon echt niet makkelijk.
Ik ben na 5 maanden relatie weer 2 maanden vrijgezel, ik kon het niet meer.
Na enkele maanden krijg ik altijd zo een vreemd gevoel dat mijn vrijheid wordt afgenomen
en volgt er een gevoel van paniek, wegwezen en nooit meer terug komen.

Iedereen die dit doormaakt, zou eens het boek 'De ideale vrouw is een bitch! lezen.
Het is een echte eye-opener!

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:34

Dat snap ik. Ik zou het ook nooit doen. Maar daarom is het wel heel moeilijk.. Vooral als hij wel stappen wil ondernemen of al doet.
Maar k zou dan met vragen zitten als: vind hij me leuk, of wil hij me voor de spanning? Wil hij bij zijn vrouw weg? Weer jong zijn? Etc etc

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:09

HorseTimeXL schreef:
Thnx. Ook omdat ik het nooit had aan zien komen. We zitten bij elkaar in dezelfde commissie nu al 2 bijna 3 jaar. Hij is er later bij gekomen. Natuurlijk vond ik hem aantrekkelijk maar meer ook niet. Tot hij een half jaar geleden anders tegen me te praten enz. Hij wilde opeens uit het niets weten hoe mijn liefdesleven was enz. Het gaat allemaal erg tegen me gevoel in. Ik zou nooit iemand zijn die een affaire zou aangaan. Gewoon omdat ik dat niet vind kunnen. Maar Pff het is maar wat lastig.

Ik heb ook altijd geroepen dat het mij nooit zou gebeuren en dat als het me zou gebeuren ik er nooit in mee zou gaan. Maar inmiddels heb ik geleerd dat het leven niet zo zwart wit is als ik dacht en hoopte.

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:19

HorseTimeXL, wat heftig en lastig. Ik ben blij dat ik er geen ervaring mee heb. Sterkte en veel wijsheid toegewenst.


Ik weet ook heel goed dat het beter is dat het uit is, maar het is gewoon stom. Ik kan nog steeds de zaterdagavonden dat we bij elkaar waren missen, stom gezegd. Of gewoon dat je altijd iemand hebt die je ff kan bellen, appen of wat dan ook.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:55

Nee precies SplashIsLief.. ik wil het niet, maar toch ergens stiekem ook weer wel maar weet dat het hartstikke slecht is. Daar schommel ik echt tussen heen en weer..

En ik zei vroeger altijd tegen mn moeder dat ik echt nooit zo'n secretaresse kon worden die met de baas ging. Maar pff nu blijkt het mij toch te over komen...

Thnx voor het begrip iedereen. Fijn dat ik mijn verhaal kwijt kan. Ik heb het ook niet met mn ouders of zusjes over. Ik kom uit een gelovig gezin en dan is het al helemaal not done. Naja dat is het eigenlijk ook niet, maar daar wordt wel heel zwart wit gedacht.

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 08:34

Jeetje, een avond niet bijlezen en gelijk tig verhalen erbij! Gelukkig hebben we nu elkaar waar we ons kunnen uitten. Handig toch zo'n topic ;P

amy_luna ik kan me bijna helemaal herkennen in je verhaal! Bij mij bijna hetzelfde, alleen het stuk dat je er overheen bent nog niet ;).

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 08:37

Ik ben alweer 2,5 jaar vrijgezel en er nog steeds niet helemaal overheen. :o
Dacht van wel, maar niet dus.
Ben ook niet toe aan een nieuwe relatie dus blijf lekker single.
Heb wel even gekeken of het weer wat zou zijn maar zodra iemand toenadering zocht haakte ik af. :+

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:25

Lor, dat heb ik ook, als iemand toenadering zoekt, ren ik heel hard weg hahah

Oehlalala

Berichten: 261
Geregistreerd: 01-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:26

Pfff mag ik me ook melden? ;( Net zoals bij Dreamy en SplashIsLief is het bij ons nooit officieel iets geweest.. We zijn sinds december 'bezig' met elkaar en hebben/hadden het echt heel erg leuk samen. Maar hij wil/kan zich niet openstellen voor een relatie wegens problemen die hij nog heeft met zijn ex (wat ik echt heel goed kan begrijpen, vanuit zijn oogpunt) en daarnaast gaat hij naar de zomer drie jaar naar het buitenland (niet heel ver gelukkig)..
Sinds hij dat uitgesproken had, hebben we samen besloten een beetje afstand te nemen en gewoon goeie vrienden te blijven, want we kunnen echt goed met elkaar praten en lachen. Dit ging heel goed. Tot een paar weken geleden, en we weer de'fout' in gingen door verder te gaan dan alleen vrienden. Maar beide geen spijt van.. Nu gaat het op deze manier verder en dat ging prima. Van de buitenwereld snapt niemand er iets van, maar wij wel (dacht ik). Nu sinds een week (donderdag/vrijdag hem voor het laatst gezien) merk ik dat hij afstand neemt. Donderdag in dronken toestand met he erover gehad en beide gezegd dat we geen afstand wilden.. Maar toch lijkt het alsof hij dat nu wel doet en dat maakt me zo onzeker. Hij neemt letterlijk continu mijn hele dag over.. Ik weet dat ik hem over 1.5 maand sowieso kwijt ben, maar ik wil hem nu nog niet kwijt. Niet zo plotseling :(

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 13:43

Weet je het het ergste is waar ik nu elke dag met strubbel.. NIET APPEN... Ik heb alles al gezegd wat ik wil zeggen. Hij reageert niet, het overtuigd hem niet, dus het heeft totaal geen nut, ik doe mijzelf alleen maar pijn.. :(

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:44

Shauniraquel schreef:
Weet je het het ergste is waar ik nu elke dag met strubbel.. NIET APPEN... Ik heb alles al gezegd wat ik wil zeggen. Hij reageert niet, het overtuigd hem niet, dus het heeft totaal geen nut, ik doe mijzelf alleen maar pijn.. :(


Ik kan meepraten HOERA!
Maar ik denk dat zowizo voor jou en evt de relatie het het beste is als je hem de kans geeft jou te missen en jezelf de kans geeft alles te aanvaarden

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 13:48

SinneJ schreef:
Shauniraquel schreef:
Weet je het het ergste is waar ik nu elke dag met strubbel.. NIET APPEN... Ik heb alles al gezegd wat ik wil zeggen. Hij reageert niet, het overtuigd hem niet, dus het heeft totaal geen nut, ik doe mijzelf alleen maar pijn.. :(


Ik kan meepraten HOERA!
Maar ik denk dat zowizo voor jou en evt de relatie het het beste is als je hem de kans geeft jou te missen en jezelf de kans geeft alles te aanvaarden


Jep, dat probeer ik, maar zit in tegenstrijd met mezelf natuurlijk -O- ...
Ergens denk ik, hij komt er nog wel achter... (klinkt heel zelfverzekerd, maar is het niet hoor :P)

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:50

Shauniraquel schreef:
SinneJ schreef:
Ik kan meepraten HOERA!
Maar ik denk dat zowizo voor jou en evt de relatie het het beste is als je hem de kans geeft jou te missen en jezelf de kans geeft alles te aanvaarden


Jep, dat probeer ik, maar zit in tegenstrijd met mezelf natuurlijk -O- ...
Ergens denk ik, hij komt er nog wel achter... (klinkt heel zelfverzekerd, maar is het niet hoor :P)


En ergens moet je hopen dat hij er niet achter komt en jij je kan losmaken en op zoek kan naar beter en heter ;)

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:50

Ach zo denk ik ook; hij stoot van zelf z'n kop.
In mijn geval zal het vast wel gebeurem haha! _O-

xMyrth

Berichten: 2800
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:52

Dit topic komt als geroepen helaas. Mijn vriend heeft het ook plots uitgemaakt na 5,5 jaar samen te zijn geweest. Ik begrijp er nog steeds niets van en zal blijven hopen dat het goedkomt... Ondertussen ga ik kapot van verdriet, maar zo te zien ben ik hier niet de enige... Heb er een tijd over gedacht een topic te openen, maar hier is die dan...

Ik reageer hier later weer, heb nu geen tijd :(

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 13:55

xMyrth schreef:
Dit topic komt als geroepen helaas. Mijn vriend heeft het ook plots uitgemaakt na 5,5 jaar samen te zijn geweest. Ik begrijp er nog steeds niets van en zal blijven hopen dat het goedkomt... Ondertussen ga ik kapot van verdriet, maar zo te zien ben ik hier niet de enige... Heb er een tijd over gedacht een topic te openen, maar hier is die dan...

Ik reageer hier later weer, heb nu geen tijd :(


Ahwww, welcome bij de club! We weten allemaal wat je doormaakt. Ergens toch misschien voor jou ook een fijne gedachte dat meerdere mensen zich nu zo ellendig voelen.

xJurdyWonanx

Berichten: 4050
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:58

Hier wilt mn andere helft juist meer dan ik wil op dit moment, en we hebben het leuk samen maar mijn vertrouwen is gebroken en ik denk ook niet dat dat goed komt, althans ik wil niet de domme vriendin zijn die alles pikt en overtuig mezelf steeds dat we beter gewoon zo met elkaar kunnen blijven omgaan. Ik neem wel bewust wat afstand en neem zelf eigenlijk geen contact en initiatief en hoop zo alles beetje bij beetje te kunnen minderen. Totdat ik bij hem ben.. dan ben ik ineens helemaal niet meer zo zeker van alles. Ik schrijf heel veel, hier ben ik mee begonnen toen mijn vorige relatie uitging, hier ben ik 3 maanden echt kapot van geweest en bleef wachten en gaf niks anders een kans. Ik was een brok ellende en dat wil ik echt nooit meer meemaken en denk dat ik daarom nu alles zo ver mogelijk wegstop en niet helemaal eerlijk tegen mezelf ben maar puur om mezelf te beschermen nu. Als ik hem wil appen dan ga ik dus schrijven, wel aan 'hem' gericht en gewoon puur wat er in me om gaat of wat ik die dag gedaan heb e.d.

xMyrth, das echt klote. Niet weten over het hoe en wat en wat de redenen zijn en nog rotter als je het niet zag aankomen *virtuele knuffel*

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:02

Ik voel me gelukkig enkel ellendig door mn examens.. heb momenteel een hele leuk vriend, maar voel me door gesprek met ts toch wel wat betrokken bij jullie leed :(:) . Ik wil niets in jullie gezicht wrijven uiteraard, maar eerder aantonen dat het heus wel weer goed kan komen en kan lukken met de volgende! Jullie lijken me allemaal vlotte meiden die wat beters verdienen :o. Heel veel goede moed gewenst allemaal!

xMyrth

Berichten: 2800
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:16

Ik herken veel dingen van wat anderen hier schrijven.

Dingen als "hij komt er nog wel achter" laten me niet los.
Het is de hoop en de wil dat het weer goedkomt.
Hij appte me zondag dat hij ook momenten heeft dat hij me mist, maar dat hij denkt dat het zo beter is. Nou... IK DENK VAN NIET.

Wij horen gewoon bij elkaar. We genieten van dezelfde dingen en zitten vaak op één lijn.
Sinds hij op kamers zit in Nijmegen is alles anders en wil hij meer vrijheid, maar die kan hij krijgen ook. Ik hoop wel dat hij erachter komt dat hij die vrijheid met mij ook nog heeft en dat hij me over een tijd gaat missen *zucht*. We hadden nog zoveel plannen samen...

xJurdyWonanx

Berichten: 4050
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:21

Waar woon je xMyrth? Misschien woon je in de buurt en wil je wel iets afspreken als je daar behoefte aan hebt?

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 14:22

xMyrth schreef:
Ik herken veel dingen van wat anderen hier schrijven.

Dingen als "hij komt er nog wel achter" laten me niet los.
Het is de hoop en de wil dat het weer goedkomt.
Hij appte me zondag dat hij ook momenten heeft dat hij me mist, maar dat hij denkt dat het zo beter is. Nou... IK DENK VAN NIET.

Wij horen gewoon bij elkaar. We genieten van dezelfde dingen en zitten vaak op één lijn.
Sinds hij op kamers zit in Nijmegen is alles anders en wil hij meer vrijheid, maar die kan hij krijgen ook. Ik hoop wel dat hij erachter komt dat hij die vrijheid met mij ook nog heeft en dat hij me over een tijd gaat missen *zucht*. We hadden nog zoveel plannen samen...


O MY GOD, jou eerste alinea is precies wat ik nu doormaak, wij appte ook zondag en hij zei ook dat hij me mist en het moeilijk heeft maar het beter is zo, en ik denk OOK VAN NIET.

Alles zo herkenbaar, omg, eng dit :')

(btw ik woon in Arnhem, dus Nijmegen is dichtbij, inderdaad waar kom je vandaan haha)

xMyrth

Berichten: 2800
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:25

Vreselijk is dat he? Niet los kunnen laten... Weten hoe mooi je het hebt gehad. Ik ben nog niet klaar met mooie herinneringen maken. Er is niemand die ik zoooo vertrouw als hem... Ik heb heeeeeele lieve supervriendinnen <3 maar het is toch anders.

Op moment ben ik echt niet gezellig joh :') Ik huil alleen maar en zie het allemaal niet meer zo zitten.

Ik woon in Noord-Limburg, zit in Eindhoven op school, maar ben ook wel eens in Nijmegen te vinden.
Ofja ik was daar, met mijn vriend... Maar ik heb er ook vriendinnen wonen, 't is een leuke stad.