tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Lieszje
Berichten: 7176
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:15

Oke dat vind ik echt een rotstreek Laurahh!
Hoop dat je snel alles kan regelen en dat kunt afsluiten.
Uiteindelijk kom je wel een ander droomhuisje tegen :(:)
En weet je wat dan het leukste is? Het helemaal eigen maken en niemand die kan zeggen dat het niet mag <<)

Animal

Berichten: 8444
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:32

Ik meld me hier ook even omdat mijn relatie ook flink misgelopen is. Ik vind het vooral fijn om het lekker van me af te kunnen schrijven.

Gisterochtend heeft mijn ex-vriend (naar woord trouwens) na 4 dagen samen een einde gemaakt aan onze korte relatie van een paar maanden. Gisterochtend toen ik wakker werd was hij al uit bed en ik trof hem aan op de bank terwijl hij meestal komt knuffelen. Toen ik bij hem ging zitten knuffelen deed hij wat afstandelijk en vroeg ik hem of hij zich wel goed voelde. Hij gaf aan dat dat niet het probleem was en toen heb ik er als het ware uitgetrokken dat hij twijfels had. Hij sprak de twijfels uit en verbrak direct daarbij de relatie. Na een kort gesprek ben ik vertrokken omdat ik met mijn opa en oma afgesproken had (eigenlijk om hem aan ze voor te stellen) en ik weg moest omdat ik nog een eind moest reizen.

Hij twijfelde een paar weken of hij wel met me verder wilde omdat ik zijn grenzen regelmatig overschreed door te gaan klieren. Hier schrok ik van, want dat heb ik nooit opzettelijk gedaan. Ik vind het leuk om lekker te stoeien/klieren (als in de trant van: een keer koude handen onder zijn shirt, een beetje kietelen, sleutels uit zijn broekzak halen oid) en hij deed eigenlijk altijd wel mee, lachte erom en noemde mij vaak liefkozend 'kliertje'. Ik dacht dat hij het leuk vond. Als hij een wat minder moment had begon ik hier vaak mee om hem wat op te vrolijken. Nu bleek gisteren dat hij het klieren/stoeien op dat soort momenten juist heel vervelend vond en ik door het te doen over zijn grenzen heen ging.

Achteraf gezien had ik beter op de signalen moeten letten. Ik ging daarbij zo op in mijn enthousiasme dat ik de kleine dingen niet oppikte, maar eigenlijk alleen het feit dat hij zelf ook mee deed. Eergisteren was hij iets afstandelijker dan normaal en dat zorgde ervoor dat ik ook niet helemaal lekker in mijn vel zat. We hadden die avond een spelletjesavond met zijn collega's en ik heb daar (i.c.m. de alcohol) een aantal kleine wat minder vriendelijke opmerkingen gemaakt. Wel als grap bedoeld en niet persoonlijk, gemeen of heel hard, maar wel plagerig. Voorbeeld: We speelden Cards against Humanity en ik maakte daar een winnende combinatie met een kaart waar iets over 'mijn mishandelende vriend' stond. Bij die combinatie sprak ik met humor uit 'Sorry liefje, niks persoonlijks!' met een dikke knipoog. Hij lachtte hard mee. Ik merkte wel op een gegeven moment dat hij het toch niet zo leuk vond. Ik heb ook op dat moment direct mijn excuses aangeboden en gezegd dat ik hem niet wilde kwetsen.

Nu is het dus klaar.. Met het geklier als aanleiding (wat hij zegt) en de laatste druppel op eergisteravond (heeft hij niet gezegd, maar ik heb zo wel een idee). Ik zag het eigenlijk niet zo aankomen. Eergisteren overdag waren we nog aan het kijken of we samen een festival konden plannen, de dag daarvoor nog aan het plannen voor een bezoek aan een zieke collega van hem waarbij hij mij graag wilde meenemen om aan haar voor te stellen en op de desbetreffende avond wilde hij nog een avond met zijn collega's en mij bij mijn werk (podium, dus avondje muziek) plannen op een avond dat ik vrij was zodat ik gewoon lekker mee kon doen. Dat in de laatste 2 dagen.. In de week daarvoor nog meer plannen die we nu gecanceld hebben of waar een van ons beide zich terugtrekt. Ik had wel gemerkt dat hij minder lekker in zijn vel zat, maar wijdde dat aan werkstress omdat hij nu net ingewerkt wordt op een nieuwe (zware) afdeling en er allemaal cursussen en drukte aan zitten te komen. Tot 2 weken geleden liep hij namelijk ook nogsteeds enorm met zijn hoofd in de wolken. Dat was duidelijk te zien, ook volgens gemeenschappelijke kennissen die ik bij het podium trof en hem gezien hebben in mijn omgeving. De laatste 2 weken zag ik zelf al dat het minder werd. Helaas was dat dus niet het ding.

Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan omdat ik zo blind geweest ben. Anderzijds vind ik het ook wel oprecht jammer dat hij het nooit eerder uitgesproken heeft en dat het nu zo ineens klaar is. Het klieren deed ik namelijk voornamelijk omdat ik dacht dat hij dat leuk vond :o

Dat heb ik ook aangegeven. Hij was wel even verbaasd, maar de beslissing was op dat moment al gemaakt en daardoor heb ik ook het idee dat er misschien nog wel wat anders is wat hij niet direct wil zeggen of gewoon iets gevoelsmatigs. Hij wil wel heel graag nog vrienden blijven en suggereerde direct nadat hij het uitgemaakt had om volgende week gezellig af te spreken voor een drankje, maar dat heb ik afgeslagen. Ik heb eerst even behoefte aan tijd voor mezelf en om de boel te laten bezinken. Elkaar tegenkomen gaat sowieso gebeuren (ik werk dus bij een podium en hij is fervent concertbezoeker daar) en dat is geen probleem, maar gericht afspreken als vrienden zie ik niet zitten. Zeker niet op zo'n korte termijn.

Het is een heel lang verhaal geworden, maar ik vind het fijn om het even van me afgeschreven te hebben. Ik vind het wel oprecht jammer dat het zo gelopen is en het doet ook wel even pijn, maar ik zie wel in dat het gewoon niet zou werken. Hij heeft moeite met aangeven van zijn grenzen en ik word snel erg enthousiast waardoor ik kleine signalen op bepaalde momenten niet goed op kan vangen. Die combinatie werkt gewoon niet. Ook is op dit moment de verbazing groot omdat het in 1x kwam zonder dat hij ooit een woord gesproken heeft over dat hij iets niet leuk vond of iets hem niet lekker zat.

Gelukkig leert de ervaring dat ludduvuddu vanzelf weer over gaat, maar fijn is anders.. -O-

Beat drums, not people!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37155
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:38

:(:) K u t vooral als iemand niet zijn mond opentrekt. Jij kunt toch ook niet ruiken of iemand iets niet leuk vindt -O-

Minder aardige opmerkingen zijn ook niet zo handig maar hee soms flapt er wat uit. Je bent ook maar een mens

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

BigOne
Berichten: 38045
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:47

Laurahh schreef:
@Crazyboon, wat ontzettend naar. Snap dat het heel frustrerend voor jou is, maar ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat iemand werk belangrijker vind dan zn relatie := Maar in dat geval is zijn liefde dus ook niet voldoende en verdien jij iemand die wel 100% van jou houdt en voor je gaat. Heel veel sterkte :(:)

Hier ben ik nu ruim 2,5 week verder dat het hoge woord eruit kwam. Vorige week afgesproken dat we beiden 2 weken in het huis zouden doorbrengen deze maand en dan samen zouden beslissen wie er in het huis zou blijven. Stond mijn partner dus de volgende ochtend al met de huurbaas te praten en die had dus daarna besloten dat mijn vriend er wel mocht blijven maar ik niet :r Toen stortte ik dus voor de 2e keer in want het enige wat mij op de been hield was dat ik in dit droomhuis kon blijven (wat mijn partner toch bijna niet kan betalen en ik wel). Toch kwam ik daar ook weer in een paar dagen 'bovenop'.
In 2 weken ben ik 2 kilo lichter, doodmoe vanwege alle stress in mn hoofd maar ik zit nu alsnog 2 weken in mijn huis om alles af te ronden en vast spullen te pakken. Dan kunnen we meubels gaan verdelen en moet ik op zoek naar een nieuwe toekomst. Eerst terug bij mijn moeder intrekken en vanuit daar een ander huisje zoeken.

Vind het heel raar dat ik alweer zo sterk ben en zo weinig nog huil.. maar misschien komt er ergste klap nog wel. Heb in ieder geval al zin om naar Ikea te gaan en los te gaan met nieuwe meubeltjes *\%/*

Waarom heb je niet alsnog die huurbaas gebeld dat je ex zeer waarschijnlijk niet de woning kon betalen maar jij wel en hem de keus gelaten wie hij er in wilde houden??

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Elisa2

Berichten: 36697
Geregistreerd: 31-08-04

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:59

Sterkte Animal! rond welke leeftijd zitten jullie? ik vind het wel een wat apart verhaal..als iemand mij kliert en ik vind dat niet leuk dan zeg ik daar direct wat van. Of op een later tijdstip dat ik daar niet zo van gediend ben. En aangezien je pas de laatste twee weken wat begon te merken vraag ik mij af of dat wel de werkelijke reden is.
Maar goed, dat is achter speculatie en daar heb je op dit moment niet veel aan. Goed dat je afstand hebt genomen om het te verwerken en veel sterkte de komende tijd.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:00

Animal, dit is niet jouw schuld. Jij bedoelde het alleen maar goed; dat hij er dan niet van zegt dat hij het niet leuk vindt kan jij niets aan doen. En ja, een harde opmerking flapt er soms uit. Maar dat doen we allemaal weleens.

Denk door deze nare ervaring alsjeblieft niet dat je jezelf aan moet passen. Wellicht dat er nog meer achter zat, maar dat zal je waarschijnlijk nooit weten.

Voor nu een hele dikke knuffel, en zoals je zelf al zegt; luddevedu gaat vanzelf weer over. Maar het blijft hartstikke poedersuiker.

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:22

Animal schreef:
Ik meld me hier ook even omdat mijn relatie ook flink misgelopen is. Ik vind het vooral fijn om het lekker van me af te kunnen schrijven.

Gisterochtend heeft mijn ex-vriend (naar woord trouwens) na 4 dagen samen een einde gemaakt aan onze korte relatie van een paar maanden. Gisterochtend toen ik wakker werd was hij al uit bed en ik trof hem aan op de bank terwijl hij meestal komt knuffelen. Toen ik bij hem ging zitten knuffelen deed hij wat afstandelijk en vroeg ik hem of hij zich wel goed voelde. Hij gaf aan dat dat niet het probleem was en toen heb ik er als het ware uitgetrokken dat hij twijfels had. Hij sprak de twijfels uit en verbrak direct daarbij de relatie. Na een kort gesprek ben ik vertrokken omdat ik met mijn opa en oma afgesproken had (eigenlijk om hem aan ze voor te stellen) en ik weg moest omdat ik nog een eind moest reizen.

Hij twijfelde een paar weken of hij wel met me verder wilde omdat ik zijn grenzen regelmatig overschreed door te gaan klieren. Hier schrok ik van, want dat heb ik nooit opzettelijk gedaan. Ik vind het leuk om lekker te stoeien/klieren (als in de trant van: een keer koude handen onder zijn shirt, een beetje kietelen, sleutels uit zijn broekzak halen oid) en hij deed eigenlijk altijd wel mee, lachte erom en noemde mij vaak liefkozend 'kliertje'. Ik dacht dat hij het leuk vond. Als hij een wat minder moment had begon ik hier vaak mee om hem wat op te vrolijken. Nu bleek gisteren dat hij het klieren/stoeien op dat soort momenten juist heel vervelend vond en ik door het te doen over zijn grenzen heen ging.

Achteraf gezien had ik beter op de signalen moeten letten. Ik ging daarbij zo op in mijn enthousiasme dat ik de kleine dingen niet oppikte, maar eigenlijk alleen het feit dat hij zelf ook mee deed. Eergisteren was hij iets afstandelijker dan normaal en dat zorgde ervoor dat ik ook niet helemaal lekker in mijn vel zat. We hadden die avond een spelletjesavond met zijn collega's en ik heb daar (i.c.m. de alcohol) een aantal kleine wat minder vriendelijke opmerkingen gemaakt. Wel als grap bedoeld en niet persoonlijk, gemeen of heel hard, maar wel plagerig. Voorbeeld: We speelden Cards against Humanity en ik maakte daar een winnende combinatie met een kaart waar iets over 'mijn mishandelende vriend' stond. Bij die combinatie sprak ik met humor uit 'Sorry liefje, niks persoonlijks!' met een dikke knipoog. Hij lachtte hard mee. Ik merkte wel op een gegeven moment dat hij het toch niet zo leuk vond. Ik heb ook op dat moment direct mijn excuses aangeboden en gezegd dat ik hem niet wilde kwetsen.

Nu is het dus klaar.. Met het geklier als aanleiding (wat hij zegt) en de laatste druppel op eergisteravond (heeft hij niet gezegd, maar ik heb zo wel een idee). Ik zag het eigenlijk niet zo aankomen. Eergisteren overdag waren we nog aan het kijken of we samen een festival konden plannen, de dag daarvoor nog aan het plannen voor een bezoek aan een zieke collega van hem waarbij hij mij graag wilde meenemen om aan haar voor te stellen en op de desbetreffende avond wilde hij nog een avond met zijn collega's en mij bij mijn werk (podium, dus avondje muziek) plannen op een avond dat ik vrij was zodat ik gewoon lekker mee kon doen. Dat in de laatste 2 dagen.. In de week daarvoor nog meer plannen die we nu gecanceld hebben of waar een van ons beide zich terugtrekt. Ik had wel gemerkt dat hij minder lekker in zijn vel zat, maar wijdde dat aan werkstress omdat hij nu net ingewerkt wordt op een nieuwe (zware) afdeling en er allemaal cursussen en drukte aan zitten te komen. Tot 2 weken geleden liep hij namelijk ook nogsteeds enorm met zijn hoofd in de wolken. Dat was duidelijk te zien, ook volgens gemeenschappelijke kennissen die ik bij het podium trof en hem gezien hebben in mijn omgeving. De laatste 2 weken zag ik zelf al dat het minder werd. Helaas was dat dus niet het ding.

Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan omdat ik zo blind geweest ben. Anderzijds vind ik het ook wel oprecht jammer dat hij het nooit eerder uitgesproken heeft en dat het nu zo ineens klaar is. Het klieren deed ik namelijk voornamelijk omdat ik dacht dat hij dat leuk vond :o

Dat heb ik ook aangegeven. Hij was wel even verbaasd, maar de beslissing was op dat moment al gemaakt en daardoor heb ik ook het idee dat er misschien nog wel wat anders is wat hij niet direct wil zeggen of gewoon iets gevoelsmatigs. Hij wil wel heel graag nog vrienden blijven en suggereerde direct nadat hij het uitgemaakt had om volgende week gezellig af te spreken voor een drankje, maar dat heb ik afgeslagen. Ik heb eerst even behoefte aan tijd voor mezelf en om de boel te laten bezinken. Elkaar tegenkomen gaat sowieso gebeuren (ik werk dus bij een podium en hij is fervent concertbezoeker daar) en dat is geen probleem, maar gericht afspreken als vrienden zie ik niet zitten. Zeker niet op zo'n korte termijn.

Het is een heel lang verhaal geworden, maar ik vind het fijn om het even van me afgeschreven te hebben. Ik vind het wel oprecht jammer dat het zo gelopen is en het doet ook wel even pijn, maar ik zie wel in dat het gewoon niet zou werken. Hij heeft moeite met aangeven van zijn grenzen en ik word snel erg enthousiast waardoor ik kleine signalen op bepaalde momenten niet goed op kan vangen. Die combinatie werkt gewoon niet. Ook is op dit moment de verbazing groot omdat het in 1x kwam zonder dat hij ooit een woord gesproken heeft over dat hij iets niet leuk vond of iets hem niet lekker zat.

Gelukkig leert de ervaring dat ludduvuddu vanzelf weer over gaat, maar fijn is anders.. -O-


Je mag hier altijd CAH komen spelen en heel grof zijn :(:) wat een flappert man.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Animal

Berichten: 8444
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:42

Hij zegt wel subtiele signalen gegeven te hebben, maar dat merk ik vaak niet op in een enthousiaste bui. Dat heb ik hem ook direct vanaf het begin aangegeven. Hij gaf wel aan dat het ook zijn schuld was omdat hij wel terugstoeide op die momenten als ik de signalen niet direct opvatte, maar toch voel ik me stom dat ik het nooit doorgehad heb..

Het meest bizarre vind ik eigenlijk dat hij afgelopen week en vooral de dag daarvoor nog zoveel plannen met me wilde maken en het die ochtend ineens helemaal klaar was en hij het ook niet wilde proberen met wat stappen terugnemen. Dat maakte dat het zo out of the blue kwam. Dat hij niet helemaal lekker in zijn vel zat had ik dus wel opgemerkt maar niet direct iets mee gedaan.

Elisa2, ik ben 26 en hij 34. Dat maakt het nog erger. Ik dacht dat volwassenen dit soort dingen wel fatsoenlijk konden uitwerken :')

Verder is het een hele leuke man hoor! Ik wil hem absoluut niet in een kwaad daglicht zetten. Hij is ontzettend lief, zorgzaam en staat altijd voor me klaar. Hij heeft ook echt niks misdaan. Hij kreeg irritaties omdat ik dus zijn grenzen overschreed en ik snap ook wel dat zijn gevoelens dan afnemen. Ik vind het alleen zo ontiegelijk jammer dat hij het nooit duidelijk aangegeven heeft. Als hij het nou direct gezegd had zou ik direct stoppen en ervoor waken. Dan was er misschien niks aan de hand geweest.

Maarja, wat als... Terugdraaien kan nu eenmaal niet en het is nu al kapot.. :\

Beat drums, not people!

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:43

Nou sorry, ik vind 'm echt druilerig over komen. Thank you next hoor mop!

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

capopjekop

Berichten: 30614
Geregistreerd: 30-11-03

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:47

Ik denk dat er idd meer mis was. Als je merkt dat subtiel zijn niet werkt dan ga je het gesprek aan. Ik ben zelf een binnenvetter maar als ik iets niet fijn vind dan communiceer ik dat naar mijn vriend.

Dus probeer je niet schuldig te voelen. Hij is een volwassen man met een mond. Dus hij had duidelijker kunnen en moeten zijn. En daarnaast flapt iedereen er weleens wat doms uit

Animal

Berichten: 8444
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:53

Ik moet zeggen dat ik dat nu ook wel denk hoor.. Wat moet ik met een vent die zijn eigen grenzen niet kan aangeven? En daarnaast vond ik het ook wel eens lastig dat zijn libido niet zo hoog was. Dat komt wel door tijdelijke medicatie, maar toch heb ik zelf wel een wat hoger libido en was dat voor mij af en toe best wel frustrerend. Ik heb hem er nooit mee lastiggevallen of kwalijk genomen, maar voor mij was dat vaak best wel een teleurstelling. Daarnaast heeft hij geen kinderwens en wil ik het zelf nog niet helemaal uitsluiten. Dat was iets wat in mijn hoofd al wel een keertje rondgespookt heeft. Mijn verstand zegt dus dat het wel goed is zo.. Alleen mijn gevoel nog even niet.

Dank voor het reageren iedereen trouwens! Ik vind het echt heel fijn om het zo even te bespreken en van me af te schrijven! :))

Beat drums, not people!

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:43

bigone schreef:
Laurahh schreef:
@Crazyboon, wat ontzettend naar. Snap dat het heel frustrerend voor jou is, maar ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat iemand werk belangrijker vind dan zn relatie := Maar in dat geval is zijn liefde dus ook niet voldoende en verdien jij iemand die wel 100% van jou houdt en voor je gaat. Heel veel sterkte :(:)

Hier ben ik nu ruim 2,5 week verder dat het hoge woord eruit kwam. Vorige week afgesproken dat we beiden 2 weken in het huis zouden doorbrengen deze maand en dan samen zouden beslissen wie er in het huis zou blijven. Stond mijn partner dus de volgende ochtend al met de huurbaas te praten en die had dus daarna besloten dat mijn vriend er wel mocht blijven maar ik niet :r Toen stortte ik dus voor de 2e keer in want het enige wat mij op de been hield was dat ik in dit droomhuis kon blijven (wat mijn partner toch bijna niet kan betalen en ik wel). Toch kwam ik daar ook weer in een paar dagen 'bovenop'.
In 2 weken ben ik 2 kilo lichter, doodmoe vanwege alle stress in mn hoofd maar ik zit nu alsnog 2 weken in mijn huis om alles af te ronden en vast spullen te pakken. Dan kunnen we meubels gaan verdelen en moet ik op zoek naar een nieuwe toekomst. Eerst terug bij mijn moeder intrekken en vanuit daar een ander huisje zoeken.

Vind het heel raar dat ik alweer zo sterk ben en zo weinig nog huil.. maar misschien komt er ergste klap nog wel. Heb in ieder geval al zin om naar Ikea te gaan en los te gaan met nieuwe meubeltjes *\%/*

Waarom heb je niet alsnog die huurbaas gebeld dat je ex zeer waarschijnlijk niet de woning kon betalen maar jij wel en hem de keus gelaten wie hij er in wilde houden??


Ik heb zelfs nog afgesproken met de huurbaas en met hem om tafel gezeten, en alle argumenten erin gegooid. Ook dat ex het maar moeilijk kan betalen. Maar de huurbazen hadden er gewoon geen goed gevoel bij dat een vrouw er alleen zou wonen en praten had geen nut :n

Ik zit nu trouwens voor de laatste week in het huis en we hebben gisteren alweer discussie gehad over de meubels. Hij is zo egoïstisch.. |o Maar het fijne is dat ik waarschijnlijk per april wel een ander fijn plekje buitenaf heb wat misschien nog wel mooier is ook *\%/*

@Animal, jeetje wat een sukkel zeg :roll: Je kan toch gewoon duidelijk communiceren met elkaar als je iets niet fijn vind? Hij lijkt me er oud genoeg voor om te zeggen "Ik vind dat niet fijn, wil je dat niet meer doen". Je komt er wel bovenop! Jij klinkt veel leuker dan hem :D

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:47

Je kunt je niet voorstellen hoeveel mensen het moeilijk vinden om te communiceren, en om te zeggen wat ze dwars zit.
Bijna iedereen doet aannames, vult dingen in en/of durft zich niet uit te spreken, óf gaat ineens heel ongenuanceerd te werk.

Als iedereen zou weten hoe communicatie werkt, zouden er een stuk minder problemen in relaties zijn denk :Y) En een stuk minder bureau's die zich met communicatiecursussen bezighouden voor een hoop geld :P

Lieszje
Berichten: 7176
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:03

Sterkte Animal :(:)
En een beetje klieren en stoeien hoort wel een beetje in een relatie toch? :o
En hij is oud genoeg om zijn grenzen aan te geven..

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:11

Het is idd heel vervelend, maar ik heb ook gemerkt dat ik heel lelijk kan doen (ik en mijn vriendinnen noemen dat sarcasme) en omdat ik het bloedserieus kan brengen, kan dat super onaardig overkomen. Mijn ex vond dat bijzonder onprettig, maar wist ook niet altijd hoe hij dat moest zeggen. En ik was me van geen kwaad bewust want voor mij was t allemaal een grapje..
Dus ik heb geleerd dat mijn zwartgallige humor niet voor iedereen geschikt is :j

Maar waarom zou je het niet nog eens kunnen proberen, nu dit uitgesproken is?

Ik vond het iig superlullig dat iemand niet de moeite nam om mij ergens op aan te spreken, in mijn optiek vind je het dan niet de moeite waard. Maar dat bleek achteraf ook een verkeerde aanname van mijn kant te zijn..

Animal

Berichten: 8444
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:12

Ik heb ook de vraag gesteld of hij het nog zou willen proberen, maar ik kreeg een duidelijke nee. Hij heeft daar slechte ervaringen mee en was bang dat als er al zo snel irritaties waren het toch niet meer goed zou kunnen komen. Dus tja.. Dan houdt het op :D

Communicatie is wel een lastig dingetje inderdaad. Voor mijzelf ook hoor! Want in een enthousiaste bui ben ik geen handige ontvanger. Maar ik had niet verwacht dat die bom in 1x zou vallen zonder ook maar iets naar mij toe uit te spreken.

Beat drums, not people!

Elisa2

Berichten: 36697
Geregistreerd: 31-08-04

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:02

Hm eerlijk gezegd denk ik dat hij ook niet genoeg voor je voelde dan Animal, dit was alleen een bevestiging voor hem om er een punt achter te zetten.

En inderdaad, goede communicatie is zo lastig en moeilijk..vooral in relaties. Maar je moet wel gewoon jezelf kunnen zijn ten alle tijden.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Animal

Berichten: 8444
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:36

Elisa2 schreef:
Hm eerlijk gezegd denk ik dat hij ook niet genoeg voor je voelde dan Animal, dit was alleen een bevestiging voor hem om er een punt achter te zetten.

En inderdaad, goede communicatie is zo lastig en moeilijk..vooral in relaties. Maar je moet wel gewoon jezelf kunnen zijn ten alle tijden.


Dat denk ik zelf inderdaad ook, maar ik vraag me wel af waarom hij dan nog zoveel plannen had en me nog zo graag aan een aantal mensen voor wilde stellen. Ik vind het allemaal maar lastig omdat ik het niet volledig kan begrijpen. Dat zorgt ervoor dat ik er maar over blijf nadenken. Ik moet het maar loslaten. Het scheelt wel echt dat de manier waarop hij het uitmaakte voor mij een enorme afknapper was. De hele fase van 'ik wil hem zo graag terug' heb ik naar mijn idee overgeslagen. Het is nu meer: 'ja, het werkt op deze manier inderdaad niet, dus het is misschien maar beter zo'. Of misschien komt die fase nog.. Ik ga het zien :P

Beat drums, not people!

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 20:47

Wees blij dat je er vanaf bent Animal, anders moet jij je helemaal aanpassen naar zijn wensen, je had blijkbaar als ik het zo lees al zoveel moeten opgeven voor hem als je samen had gebleven, je humor, je rappe tong, maar ook je eventuele toekomstige misschien nog komende kinderwens, etc. Jij verdient een man die je humor waardeert en lekker met je mee kliert. Dus dikke knuffel, eet chocoladem kijk netflix, wees verdrietig, maar jij komt er wel!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Elisa2

Berichten: 36697
Geregistreerd: 31-08-04

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 08:14

Helemaal met Mer eens!

En is het niet altijd zo dat break ups niet te begrijpen zijn voor degene die het niet uitmaakt? Je gaat het toch nooit begrijpen dus inderdaad, probeer het los te laten. Alleen maar goed dat de manier van uitmaken zo'n afknapper was.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 08:19

Ik ben echt blij dat ik met mijn ex voor langere tijd goede gesprekken heb kunnen voeren :j Hij heeft voor mij ook onbegrijpelijke dingen gedaan, maar we hebben dat wel goed kunnen uitpraten gelukkig.. Ik zou heel ongelukkig worden van een 'open einde'.. dat soort 'wraak' of 'boosheid' kan ik zelf niet goed mee omgaan..

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 06:48

In hoeverre mag je hier gesprekken delen??

Ex heeft contact op genomen met een hele goede vriendin. De printscreens die ze mij doorstuurde zijn echt hilarisch :')
Hij heeft geen blok beton voor z'n hasses, maar het hele maasgebouw. 8)7

[/list][/size]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 07:12

miss_lizje schreef:
In hoeverre mag je hier gesprekken delen??

Ex heeft contact op genomen met een hele goede vriendin. De printscreens die ze mij doorstuurde zijn echt hilarisch :')
Hij heeft geen blok beton voor z'n hasses, maar het hele maasgebouw. 8)7


Je mag op bokt geen foto's van gesprekken delen :)

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:14

_Dreamer schreef:
miss_lizje schreef:
In hoeverre mag je hier gesprekken delen??

Ex heeft contact op genomen met een hele goede vriendin. De printscreens die ze mij doorstuurde zijn echt hilarisch :')
Hij heeft geen blok beton voor z'n hasses, maar het hele maasgebouw. 8)7


Je mag op bokt geen foto's van gesprekken delen :)



Geen foto's nee, maar overtypen?

In grote lijnen vroeg hij aan die vriendin of ze nog contact met mij had. Want het was zo vreemd, want hij was van mijn fb gegooid en m'n broertje deed ook al afstandelijk in de sportschool en hij maakte zich zorgen.

Die vriendin heeft een bericht gestuurd dat het heel goed met mij ging en we bijna dagelijks contact hebben. Dat ze het niet vreemd vond dat ik hem van fb had gegooid en goed begreep dat ik hem op fb niet meer voorbij hoefte te zien komen.

Hij bleef het maar vreemd en raar vinden. Waarop zij heeft geantwoord of het gezien de situatie echt zo raar was.

Daarna radiostilte..

Wat had hij verwacht? Dat we als BFFs verder zouden leven? Na alles wat hij heeft gedaan en gezegd mag hij neervallen en stap ik zo over hem heen. Maar ik hoor dus dat hij via via heel erg aan het vissen is naar mijn leven. Die eikel wil gewoon precies weten waar ik uitgang etc.

[/list][/size]

xDenies

Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:47

Want hij had gehoopt dat je kruiprnd terug zou komen ;)

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Esther, IASCrawler, Janneke93, Luzerna, Polarize, Varekaj en 41 bezoekers