tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 19:01

Weten dat er veel leukere en mooiere mensen zijn dan met wie je samen bent en toch trouw blijven is de taak van de relatie? Ik vind dat een vreemde uitspraak. Als je dat gevoel hebt, waarom zou je dan blijven, zeker als er geen vergaande engagementen zijn zoals bv kinderen? Is dat eerlijk tov jezelf? Eerlijk tov de ander, die op die manier misschien zelfs de kans niet krijgt om met iemand samen te zijn die hem/haar wel de leukste en mooiste persoon op aarde vindt. Als de financiën de grootste zorg zijn zegt dat denk ik veel over de gevoelens, het engagement dat nog rest. Van samen te blijven omdat je nu eenmaal een relatie hebt wordt niemand gelukkig en dat eindigt vroeger of later toch in vreemdgaan, spanningen en of andere onaangename ervaringen. Waarmee ik niet wil zeggen dat uitzoeken wat fout loopt, waarom en of/hoe dat kan omgekeerd worden niet heel belangrijk is en een relatie zomaar weggegooid moet worden. Maar waar ze staan en hoe ver dingen gevorderd zijn kunnen enkel de betrokkenen zelf uitmaken, zelfs of de wil er nog is om dat te doen. Soms is dingen verbeteren niet genoeg en passen mensen gewoon niet bij elkaar zoals ze dachten of misschien graag wilden.

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 22:10

Ik vind het ook een hele vreemde opmerking. Er zijn geen leukere mannen dan mijn vriend en als die er wel zijn dan is er iets goed mis binnen m'n relatie. Vind dat alles behalve normaal eigenlijk..

xJolienJarig

Berichten: 4551
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 23:39

Ik denk dat ze bedoelt dat je misschien wel vaker iemand tegen zal komen waarmee je een connectie hebt, of die je héél erg knap vindt, maar dat dat niet meteen inhoudt dat je verliefd op diegene bent. Of sterker nog: dat je niet meer verliefd op je partner bent.

Dikke knuffel aan iedereen die het op dit moment nodig heeft <3

Nancy, nu hij een nachtje weg is, is dat voor jou misschien het moment om eens goed na te denken. Maak een stappenplan. Ga in gesprek met hem. Of schrijf je gevoelens op papier. Probeer de situatie te overzien en niet direct in de verdedig- of aanvalmodus te gaan. Het is de relatie van jou en je vriend. Wij kunnen allemaal heel lief en goedbedoeld adviezen geven, maar doe wat goed en eerlijk is voor jullie twee. Sterkte :(:)

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 10:43

Als het gevoel echt weg is, waarom dan nog vechten? Soms loopt het gewoon zo toch?

Als ik de ander vies ga vinden weet ik hoe laat het is. Tijd om het te beëindigen. Maar dat is heel persoonlijk.

Elisa2

Berichten: 37139
Geregistreerd: 31-08-04

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 11:56

Echt vies vinden is natuurlijk een teken aan de wand..maar als de relatie op emotionele aspecten niet goed zit kun je ook weerstand krijgen tegen lichamelijke intimiteit. (zo werkt het bij mij althans)

En juist die emotionele verbinding hebben en behouden is ook hetgene wat verbind dus als dat weg valt dan word het gras aan de overkant natuurlijk ook groener.
Daarnaast lijkt het mij ook belangrijk dat je wel het gevoel hebt dat je partner wel "de" persoon voor je is, ookal komen er knappe andere mannen voorbij die je aandacht geven.

Oftewel een relatie zit eigenlijk zo complex in elkaar haha, ik ben wel benieuwd hoe het nu bij je gaat Nancy.

Nancy__

Berichten: 629
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Dordrecht

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 17:43

Echt vies vinden is natuurlijk wat overdreven. We hebben gister geen contact gehad verder. Hij begon vanmorgen vroeg ineens weer te appen en stond on 9.00u naast m'n bed. :roll:
Was niet heel handig van hem, aangezien ik gewoon even rust wilde hebben en op dat moment gewoon even niet wilde praten.
Hij is weer boos weggegaan en wil nu een week weg blijven...

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 17:47

Volgens mij ben jij ook niet bepaald de makkelijkste. Als jij je keus hebt gemaakt dan lijkt het me verstandig om het op tafel te gooien zodat het voor jullie allebei wat 'rust'/duidelijkheid zal geven.

Elisa2

Berichten: 37139
Geregistreerd: 31-08-04

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 17:48

Hm ik snap dat je daar niet blij van word, maar kan het wel begrijpen als hij bijvoorbeeld een slapeloze nacht achter de rug heeft.

Misschien duidelijk aangeven dat je rust wilt en wat dat inhoudt voor jou?

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 18:55

Ik snap hem ook heel goed. Hij wilde wellicht praten nadat hij de hele avond en nacht alleen is geweest. Waarschijnlijk heeft ie flink zitten piekeren over de situatie en heeft hij vragen.

Je komt op mij niet erg begripvol over tegenover iemand waar je toch zeker 3.5 jaar van gehouden hebt. Dan kun je idd beter de knoop definitief door hakken. Dan weet hij waar hij aan toe is. Blijven plakken omdat dat makkelijker is financieel gezien is niet bepaald netjes, tenzij het van jullie beide een bewuste keus is. Ikzelf zou het iig niet kunnen en willen.

Sterkte met de situatie. Het is hoe dan ook rot voor jullie beide. Hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid

MyWishMax

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:02

Ik snap hem heel goed, jou eigenlijk niet, Nancy. Maar ik zeg ook eerlijk dat het komt, omdat ik aan de kant van jouw vriend zit/gezeten heb, dus ik maak het te persoonlijk. Enige advies wat ik heb is duidelijk zijn. Dus of zeggen dat je een x periode rust wil en wat jij met rust bedoeld of er nu een punt achter zetten. Het is enorm pijnlijk om hoop te hebben als dat toch geen nut meer heeft, dus dan is een time out ook niet eerlijk. Tenzij je zelf twijfelt, natuurlijk. Maar ik zou het duidelijk en eerlijk aan hem vertellen wat jij wil en verwacht dan.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:06

Nancy__ schreef:
Echt vies vinden is natuurlijk wat overdreven. We hebben gister geen contact gehad verder. Hij begon vanmorgen vroeg ineens weer te appen en stond on 9.00u naast m'n bed. :roll:
Was niet heel handig van hem, aangezien ik gewoon even rust wilde hebben en op dat moment gewoon even niet wilde praten.
Hij is weer boos weggegaan en wil nu een week weg blijven...

Op dat moment (als je ook nog maar iets om hem geeft) had je uit bed moeten springen, hem koffie laten zetten en jij douchen en het gesprek moeten voeren. Een relatie van drie jaar beeindig je niet door puberaal gedrag van beide kanten.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:56

Nou nou dames, ik denk dat Nancy het nu wel snapt!

Ik kan me ook voorstellen dat zij ook een slapeloze nacht heeft gehad en als je dan eindelijk slaapt, je niet vrolijk wakker word als een “boze” vriend naast je bed staat. Ik ben ook niet op mijn best als ik uit een diepe slaap wakker gemaakt word, dan heb ook ik echt even tijd nodig om goed wakker te worden.
(Na een late nacht en weinig slaap, kroop mijn vriend vanmorgen om 7:30 uur ook weer ijskoud tegen mij aan nadat hij naar het toilet was geweest... zoooo niet grappig als je door een ijspegel wakker wordt gemaakt)

Je voorbereiden op een lastig gesprek is wel zo fijn en dat zou bij mij ook niet gaan als ik net wakker ben na een gebrekkige nacht. Als Nancy’s vriend gewoon om 9:00 uur gebeld en gevraagd/gezegd dat hij er om 11:00 uur zou zijn om te praten, had Nancy tenminste nog even tijd gehad om wakker te worden en zich voor te bereiden.

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:26

Die uitspraak komt echt rechtstreeks van Tumblr, super bekende uitspraak ook dus denk dat die misschien vreemd klinkt in het Nederlands maar is best wel gekend, bon doet er ook niet toe :P Jolien begrijpt meer wat ik wil zeggen inderdaad, wil me even verduidelijken; er gaan altijd mensen zijn die je aantrekkelijk, en interessant vind, en dat is waar loyaliteit een rol gaat spelen als je een gewone relatie hebt. Het toekeren naar een ander omdat je relatieproblemen hebt is alles behalve eerlijk tegenover je partner. Zet er dan liever meteen een punt achter dan je partner te bedriegen (wat hier nog niet het geval is uiteraard) maar daar doe je je partner nog meer pijn mee.

Nancy__

Berichten: 629
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Dordrecht

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:50

Laat maar jongens. Jullie weten natuurlijk precies hoe ik voel. Bokt op zn best weer dit. :wave:

MyWishMax

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 22:05

Ik bedoelde het niet verkeerd, Nancy. Mijn excuses als je het wel zo opgevat hebt. Heel veel sterkte en wijsheid gewenst

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 22:07

Gelukkig ging mijn post ook niet over hoe jij je voelt. Of hoe jouw vriend zich voelt. Maar dat het mij verstandig lijkt om een keus voor jezelf en voor hem te maken.

Je gaat een moeilijke tijd door die we allemaal al (vaker) hebben doorgemaakt. We proberen allemaal op onze eigen manier een advies te geven op het geen wat jij typt.

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 23:07

Calipsolover, wat je nu zegt kan ik mij wel in vinden, er zijn altijd mensen die ook aantrekkelijk of leuk zijn en een relatie houdt voor mij dan zeker engagement en loyaliteit in, waardoor je, als je voor een monogame relatie kiest, daar niks mee doet of zelfs zou willen doen. Als daar twijfel over komt is het dan even bij jezelf te rade gaan en eventueel in dialoog gaan met je partner om vooruit te gaan, in de ene of andere richting, er blijven in hangen is denk ik nooit positief. Maar dat kost uiteraard altijd wel tijd en elke situatie en elk gevoel is anders. Ik denk dat je vooral eerlijk naar jezelf toe moet zijn en dan ook naar je partner toe als je zelf alles op een rijtje hebt.

Silver_Bolly
Berichten: 958
Geregistreerd: 14-03-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 14:22

Sorry voor het binnenvallen.
Hier momenteel een relatie 'crisis'.. iemand die ik hierover een pb mag sturen?

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 15:12

Uiteraard

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 15:13

Inderdaad Callisto! +:)+

Je mag mij altijd een pb doen :)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 16:09

Ik sprak vanmorgen een vriendin (Voor het gemak even Loes genoemd) die me erg naarbij staat. Loes zat/zit met een dilemma en ik vond het erg moeilijk om haar advies te geven, gewoon omdat ik niet weet wat ik zelf in die situatie zou doen. Loes zit ook op Bokt en leest dit dus mee, maar wil liever niet zelf haar verhaal hier kwijt, omdat het nogal persoonlijk is.

Even situatie, ze zijn beiden rond de 40 jaar en hebben nu iets van 6 maand een relatie, beide geen kinderen of gescheiden, wel beiden meerdere vaste relaties gehad. Ze hebben het de laatste tijd veel meer over samenwonen en een toekomst samen.

Gisteren zag Loes op het beginscherm van de mobiel van haar vriend (we noemen hem even “Bas”) haar naam in een appje voorbij komen. Hij was niet in de buurt en uit nieuwsgierigheid is ze gaan lezen in zijn WhatsApp.
Ze kwam uit in een chat die haar Bas had met goede vriendin van hem, (we noemen haar voor het gemak even Maaike). Daarin bleek hij toch heel open met die vriendin, die overigens ook gewoon een relatie heeft, te praten over zijn relatie met mijn Loes. Dingen die hij niet tegen Loes zei, vertelde hij wel tegen Maaike, zijn twijfels over de relatie, de verschillen tussen hen, waarvan hij niet wist of hij zich er overheen kon zetten en ook over de ruzie die ze enkele weken daarvoor hadden gehad en waarvan Loes had gedacht dat het uitgepraat was.
De berichten over de ruzie waren van na het uitpraten. Wat haar het meest kwetste waren dat hij zich duidelijk nog het slachtoffer voelde en haar tegenover Maaike afschilderde als de boosdoener. Meerdere keren had hij in die periode tegen Maaike dat hij overwoog er een punt achter te zetten, maar dat hij bang was niet beter te zullen vinden. Ook had hij foto’s aan Maaike gestuurd van een ex van hem, die hij veel aantrekkelijker zei te vinden, maar dacht dat dat soort vrouwen toch niet op hem zouden vallen. Bij Loes zei hij de aantrekkingskracht te missen.

De laatste 2-3 weken was het contact op WhatsApp tussen Maaike en Bas minder frequent en meer koetjes en kalfjes praat, er werd niet meer over Loes gesproken, anders dan dat Maaike vroeg of ze het dit weekend samen plannen hadden (het bericht waardoor Loes was gaan kijken in de telefoon van Bas.)

Loes was meteen erg overstuur, heeft ook meteen aan Bas opgebiecht dat ze in zijn mobiel had gekeken en dat nooit had mogen doen, maar dat wat ze gelezen had haar erg gekwetst had. Bas was niet blij, het voelde voor hem alsof ze zijn dagboek gelezen had en Loes begrijpt dat volkomen. Maar hoe nu verder?

Zij geeft heel veel om Bas en zag een toekomst samen, nu is ze bang dat ze zich altijd af zal blijven vragen of ze wel aantrekkelijk genoeg is voor Bas. Hij heeft zelf aangegeven dat hij haar echt wel mooi vind en dat hij gewoon moet leren omgaan met de verschillen tussen hun.

En nu? Ik heb wel advies gegeven, maar vind het zelf ook heel moeilijk, ik weet niet wat ik zou doen als ik een dergelijk bericht zou lezen in de mobiel van mijn vriend.

Wat zou jullie advies zijn?

(Sorry als enkele zinnen niet lekker lopen, sommige stukjes zijn gaandeweg herschreven om het verhaal kloppend te maken)
Laatst bijgewerkt door Daphara op 09-12-18 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 16:16

Ik heb toentertijd soortgelijke berichten perongeluk in een fb Messenger gesprek gelezen van mijn ex. Hij is nu mijn ex. Die berichten gingen wel iets verder maar nog vind ik niet dat je zo over je geliefde(om het zo maar even te noemen) mag praten. Praat het met elkaar uit … heel simpel.

Sterkte voor haar!

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 16:18

Ik zou nooit het gevoel hebben nog mijzelf te kunnen zijn. Daarom zou ik zelf de relatie beëindigen. Wel een vervelende situatie. Sterkte aan Loes

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 16:19

Weg bij Bas gaan.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 16:21

Het klinkt alsof hij bij haar blijft omdat hij niks beter kan vinden. Dat zei hij letterlijk. Dat zou voor mij het einde betekenen. Klinkt niet alsof die man bij haar is vanwege liefde. :o