tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 14:34

Ik denk het niet.
Diep van binnen zou ik heel graag willen.
Maar ik weet niet hoe hij daarin staat.
Maar als we zo nog wat contact kunnen houden is wel fijn.
Ben iig blij dat we nog samen door 1 deur kunnen. :)
En wat de toekomst gaat brengen zie ik vanzelf wel.

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 14:44

Renske_W schreef:
Ik denk het niet.
Diep van binnen zou ik heel graag willen.
Maar ik weet niet hoe hij daarin staat.
Maar als we zo nog wat contact kunnen houden is wel fijn.
Ben iig blij dat we nog samen door 1 deur kunnen. :)
En wat de toekomst gaat brengen zie ik vanzelf wel.

Inderdaad, vind ik ook heel belangrijk. Met mijn eerste ex (waar ik dus nu terug contact mee heb) heb ik enorm veel ruzie gehad, maar konden wel altijd nog met elkaar opschieten, wel met het nodige drama.
Met mijn tweede ex heb ik alles gewoon uitgepraat maar hebben tot 2 weken na de breuk nooit meer contact gehad. Vind ik ook prima zo, al was hij wel echt een goeie kerel waarbij ik het soms nog wel jammer vind.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 19:55

Pfff ik blijf nu maar aan mijn ex denken en aan signalen die hij heeft afgegeven de laatste tijd.
Maar waarschijnlijk zie ik gewoon dingen die er niet zijn. Heb nou zulke verwarrende gevoelens allemaal.
Vandaag met mijn nichtje naar een bioscoop geweest waar ik met hem ook ben geweest.
En enerzijds zou ik het liefst mijn spullen pakken en weer terug gaan, maar anderzijds ben ik ook hard bezig mijn leven hier weer op te bouwen.
Eigenlijk wil ik hem dingen vragen over wat hij heeft gezegd en gedaan, maar ik ben dan diep van binnen toch weer bang om gekwetst te worden.
Zo verwarrend allemaal. :=

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:03

Renske ik zou het gewoon vragen, maar dan per mail. Ik heb mijn ex ook steeds dingen gevraagd en sommige antwoorden waren idd erg pijnlijk maar daardoor wel beter voor mijn herstel en het een plekje geven.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:07

Het vervelende is dat ik bang ben dat hij er niet op in gaat als ik het via mail of app ga doen.
Heb hem al eens eerder wat gevraagd en daar gaat hij dan niet op in.
Misschien dat ik het er maar gewoon op waag als we de volgende keer weer een gesprek via de app hebben.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:09

Gewoon door blijven vragen. Blijft hij het negeren weet je ook voldoende. Dan is hij niet genoeg geinteresseerd in je toch? :(:) ander zou hij je wel antwoord geven lijkt me

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:14

Ik had dan altijd de hoop dat hij mij eigenlijk ook wel mist en spijt heeft maar niet weet hoe daar mee om te gaan. _O-
Maar ik denk dat ik het gewoon nog eens ga proberen.
We appen met regelmaat dus moet het maar gewoon eens aankaarten.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:18

Gewoon doen. Ballen hebben en op ergste voorbereid zijn.

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 23:43

Renske wat vervelend :n Ik zou het ook gewoon vragen. Ik heb dat ook gedaan bij mijn tweede ex, die had het plots heel snel gedaan gemaakt zonder echt een reden, vaak kreeg ik ook een vaag antwoord of iets dat pijnlijk was. Maar het heeft me wel snel geholpen...

En ja hoor, gisteren stond mijn ex opeens voor de deur. We hebben wel 3 uur zitten praten, we hadden elkaar al inmiddels 9 maanden niet gezien. Hij zei dat hij er nog altijd wel van baalde en hij het ook beseft dat hij het geen twee keer gaat vinden wat we hadden. En hebben ook afgesloten met een kus. :? weet zelf ook niet goed wat ik er van moet denken, maar ik laat het niet aan m'n hart komen in ieder geval.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 01:40

*zucht*
mannen.... {:)-:(

Ik heb hem de vraag letterlijk gesteld, meneer reageert er gewoon niet op. :+
In januari maar eens kijken of ik een keer op de :9k kan gaan.
Dan vraag ik het hem wel gewoon.
Hij is niet de makkelijkste om over gevoelens te praten, maar is het echt zo moeilijk om te zeggen, nee ik voel echt niks meer, of ja ik heb nog wel gevoelens en weet niet wat ik er mee moet. :+
Maar goed... we appen nog met regelmaat, van de week nog een kerstkaart op de bus gedaan, maar eens kijken of we in januari nog een keer af kunnen spreken, en het hem dan maar zo vragen.
Ik weet het anders ook niet meer.
Ik wil van die twijfels af, en dan is het fijn om te weten hoe hij er instaat. En als hij geen gevoelens meer heeft kan ik hem in ieder geval op zijn kop geven dat hij heen verwarrende signalen meer moet geven. :')

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 04:24

Ohh Renske, even een beetje tough love.

Kies voor jezelf. Verbreek het contact en maak jezelf niet zo klein en beschikbaar. Daar ben je veel te leuk voor. Hij heeft de relatie verbroken en als hij dat ongedaan wil maken mag hij daar moeite voor doen, niet jij. Nu blijf je hangen op een dood straatje, sla de hoek om joh.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 07:52

Geen antwoord is ook een antwoord... :(:)

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 09:58

Neverland schreef:
Geen antwoord is ook een antwoord... :(:)


Dit inderdaad, hoe rot het ook klinkt..
Kies voor jezelf meid! Er zwemmen zoveel vissen in de zee..

SophievdV
Berichten: 14747
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 13:40

En niks is zo vervelend als een slechte relatie.. Ook al wen je er aan en voelt het op t laatst vertrouwd.

Ik geniet echt op dit moment. Van mijn eigen plek, mijn kinderen en mn paard! Er is geen ruimte voor een man op dit moment. Is ook voor het eerst in mn leven trouwens :')

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 13:47

Ik heb nog geen eigen plek, zo frustrerend... {:)-:(
Morgen weet ik hoe ik zit qua werk.

Ik weet niet of ik het contact met mijn ex wil verbreken.
We hebben nog steeds gewoon goede gesprekken, en gaan ook gewoon normaal met elkaar om.
Daarom dat ik ook graag antwoord wil, heeft hij geen gevoelens prima, dan kan ik het loslaten.
En kunnen we gewoon als vrienden verder.
Vaak gaan we elkaar toch niet zien gezien we op 1 uur afstand van elkaar wonen.

SophievdV
Berichten: 14747
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:53

Waarom wil je dat? Waarom wil je vrienden blijven?

Ik weet dat als ik contact zou houden ik het niet af zou kunnen sluiten. Dan blijft het sudderen.

Gun het jezelf om het af te sluiten. Sommige mannen geven gewoon niet bloot wat ze voelen. Ook niet als je het afdwingt.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:57

Ik zou het wel verbreken. Ik krijg van jou het gevoel alsof je toch nog stiekem hoop hebt. Als je over een half jaar nog steeds als vrienden door het leven wilt gaan dan kan je het dan proberen. Maar ik zou het eerst afsluiten voor jezelf.

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 21:00

Neverland schreef:
Ik zou het wel verbreken. Ik krijg van jou het gevoel alsof je toch nog stiekem hoop hebt. Als je over een half jaar nog steeds als vrienden door het leven wilt gaan dan kan je het dan proberen. Maar ik zou het eerst afsluiten voor jezelf.

Hier ben ik het mee eens.
Ik denk, en in mijn geval is dat zo, is het beter om geen contact meer te hebben, totdat je allebei er echt overheen bent. Dan kan je kijken of vriendschap er nog in zit vanaf beide kanten :)

Lieszje
Berichten: 7179
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 10:28

Na een week meelezen is het misschien ook maar eens tijd om me hier te melden..

Zo'n vijf maanden geleden heb ik mijn ex leren kennen.
Sinds jaren had ik weer echt gevoel voor iemand en zat ik echt op een grote roze wolk..
Heel makkelijk was het niet voor beide..
Hij is voor mij zo'n 9 jaar alleen geweest nadat hij meerdere echt slechte relaties had gehad (vooral manipulatieve relaties).
En voor mij omdat ik nogal een slecht jaar achter de rug heb en bij mijn nieuwe baan ook steeds meer stress kreeg.
Door de stress, drukte en afstand is het uiteindelijk toch teveel geworden voor beide.

Het is nu bijna drie weken uit, maandag is het twee weken geleden dat ik hem voor het laatst gesproken heb..
We hebben toen ruim drie uur aan de telefoon gezeten en een heel fijn gesprek gehad.
We hebben allebei niet gewild dat het zo zou eindigen maar wisten niet meer hoe het verder zou moeten.
Het was vooral een gesprek waarin we elkaar veel hebben kunnen waarderen, kunnen huilen met elkaar en ook hebben kunnen lachen.

Ik heb gelukkig totaal geen haatgevoelens voor hem.
Hij heeft mij nooit slecht behandeld dus heb er ook geen reden toe (in het verleden wel anders meegemaakt :+).

Ondanks ons fijne gesprek laatst heb ik geen contact meer opgenomen.
Het is niet dat ik helemaal geen contact meer wil of het al volledig afgeschreven heb.
Maar op dit moment zet ik mezelf op de eerste plaats.
Gelukkig heb ik veel rust gekregen doordat ik op werk mijn cursussen met succes heb afgerond en nu sinds 1,5 jaar weer eens echt vakantie heb.
Voorlopig ga ik lekker aan mezelf denken en dingen ondernemen.

Sorry voor het lange verhaal :o

Lieszje
Berichten: 7179
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:01

@Renske
Als ik jouw laatste berichten zo lees dan raad ik je echt aan om even afstand te nemen..
Ik denk dat het verstandig is om aan jezelf te denken en alles te verwerken..

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:17

Ik heb zeker ook wel moeite om het los te laten.
Maar dat zal deels ook komen omdat hij het heeft uitgemaakt en het voor mij heel onverwachts kwam.
Ik ben er verder gelukkig ook niet 24/7 mee bezig, en ben ook hard bezig met het opbouwen van mijn eigen leven hier.
Maar het is wel een vraag die ik graag beantwoord wil hebben.
Dus de eerst volgende keer dat ik hem weer zie vraag ik het ook.
Maar daar kan goed nog minstens een maand overheen gaan. :j
Ik richt mij nu vooral op werk vinden hier en mijn paarden.
En qua werk heb ik vandaag als het goed is meer duidelijk. :)
We hebben ook zeker geen dagelijks contact.
Voor mij is het prima zo, ik ga ook zeker niet op hem zitten wachten, als ik iemand anders tegen kom zal ik die persoon ook niet wegduwen of aan de kant zetten.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:23

Van mijn eerste ex heb ik ook nooit antwoorden gehad. Hij is me in principe niks verplicht om iets uit te leggen. Ik heb er bij het begin moeite mee gehad maar daarna heb ik het geaccepteerd. Ook dat is loslaten.

Lieszje
Berichten: 7179
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:38

Zo'n vier jaar geleden ben ik maanden bij een ex blijven hangen waar ik drie jaar mee samen was geweest en mee had samengewoond.
Ik was toen degene die het in een opwelling had uitgemaakt, ik was gek op hem maar de laatste tijd liep het niet zo goed meer.
Ik wilde toen niks liever dan dat het weer goed kwam..
Heb maanden contact met hem gehouden en kreeg vaak het gevoel van hem dat we er nog wel uit zouden komen..
Pas na ruim een halfjaar heb ik ervoor gekozen om al het contact te verbreken.
Daarna kon ik het pas echt gaan verwerken en het heeft dan ook bijna een jaar geduurd voordat ik verder kon gaan..
Ik had destijds ook veel vragen nog, maar heb nooit echt een antwoord gehad.
Gelukkig heb ik het uiteindelijk toch kunnen afsluiten, al heeft dat ook veel pijn en moeite gekost.

Bij mijn laatste ex had ik ook aardig wat vragen nog.
Ik kreeg hier uit het niets antwoord op toen ik hem na een week geen contact weer sprak.
Aan de ene kant wel fijn, maar heb toen ook gezegd dat hij bepaalde dingen niet meer hoefde te verantwoorden.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 23:03

Hard gezegd: als hij je terug zou willen zou je nu niet alleen zijn. Maar ik snap ergens ook wel dat dit misschien bij het proces hoort waar je doorheen moet. Het is alleen zo zonde van jou, van je energie.

Lieszje
Berichten: 7179
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 21:14

Damn.. Heb vandaag wel even een zware dag.
Gisteren heerlijk gesport en ook echt twee uur niet aan mijn ex gedacht.
Maar vandaag blijft hij maar door mijn hoofd spoken..
Maar ik blijf sterk en ga geen contact opnemen..
Morgen weer lekker knallen in de sportschool, hopelijk helpt dat..

Hoe gaat het met jullie?