tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 23:41

CalipsoLover schreef:
Ik zit er ook weer volledig onderdoor... Zoals eerder vermeld had ik sinds eind november terug contact met mijn ex, dit ging effe heel goed, dan iets minder en sinds enkele weken terug heel goed. Hij slaapte dan ook al terug 2 weekenden achtereen bij mij. Ik werd de laatste twee weken weer helemaal gek op hem, hij heeft dan ook meerdere keren gezegd dat hij van mij houdt. Nu hadden we zondag een stomme ruzie en hij negeerde mijn berichtjes. Toen ik heb heb gepushed heeft hij gezegd dat hij een relatie niet echt ziet zitten omdat we te ver van elkaar wonen nu en hij het niet ziet zitten om elkaar maar 1 keer per week te zien. Écht wel een mes in mijn rug weer, bijna 3 maanden verder alweer en dan wanneer je juist weer stapelgek op hem bent...


Jeetje.. Dat is wel echt echt super klote. Ik weet dat het lastig is maar ik zou nu wel afstand nemen. Contact verbreken, overal op blokkeren en lekker focussen op jezelf. This too shall pass.

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 00:04

Wat naar Calipso :(:)
Dat zou voor mij ook een reden zijn om t niet meer met mijn ex te proberen (niet dat die optie er überhaupt is :’) )
Even de schouders er onder en zonder hem verder.
Maar klote is het zeker. Breng veel tijd met vrienden en familie door, dat hielp mij heel erg.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 08:53

Heel onredelijk ook van die kerel. Wel overal in mee gaan maar daarna hard afkappen. Bekend. Flauw.

Lekker afstand nemen, wordt je echt beter van.

elinedeau95

Berichten: 1193
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:51

Super naar voor je Calipso! Hoe moeilijk het ook is zou ik afstand nemen en stuur ik je een virtuele knuffel :(:)

Temeraire

Berichten: 3531
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:00

Veel sterkte aan iedereen die het nodig heeft :(:)

Calipso; het is moeilijk maar ik zou nu echt alle contact verbreken, vooral omdat het niet de eerste keer is dat het zo gaat. Dit is gewoon zo naar voor jou, dit moet gewoon afgelopen zijn :(:) Ik hoop dat het je lukt om afstand te nemen.

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 21:35

Bedankt iedereen, word ik er ook nog eens aan herinnerd dat ik ook echt wel veel heb aan dit topic :(:)

Het is gewoon zo naar omdat dit eigenlijk al bijna 3 jaar speelt... Elk wel al andere relaties gehad maar nooit echt afstand kunnen nemen van elkaar en weet soms niet waar en wanneer het ophoudt met hem. -O- Nu inderdaad gewoon al het contact verbreken.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 08:47

Goedemorgen :) mag ik hier binnenvallen? Ik ben sinds een dag vrijgezel na 3 jaar. Kwam uit t niets en ik ben er redelijk stuk van. Ik heb een beetje door dit topic gescrolled en haal troost uit jullie berichtjes, dus ik lees graag even mee :o

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 09:07

Cer wat afschuwelijk! Veel sterkte toegewenst!

Ik ben nu bijna 5 maanden verder. Nog steeds geen interesse voor andere mannen. Nog nooit zo gehad. Ondertussen wel contact gehad met mn ex maar die wil, ondanks dat hij me mist en nog steeds de mooiste vindt, gewoon niks aanpassen. Veranderen is voor hem geen optie, vindt hij. Dat vind ik onbegrijpelijk. Als je dol bent op iemand dan geef je je toch? Ik pas me in ieder geval wel aan, dat zit in mijn aard. Maar daar gaat het dus scheef. Ik pas me steeds meer aan en hij steeds minder. Dat ga ik niet opnieuw doen. Dus ik bikkel nog even door, in mn eentje weliswaar.

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 11:03

SophievdV schreef:
Cer wat afschuwelijk! Veel sterkte toegewenst!

Ik ben nu bijna 5 maanden verder. Nog steeds geen interesse voor andere mannen. Nog nooit zo gehad. Ondertussen wel contact gehad met mn ex maar die wil, ondanks dat hij me mist en nog steeds de mooiste vindt, gewoon niks aanpassen. Veranderen is voor hem geen optie, vindt hij. Dat vind ik onbegrijpelijk. Als je dol bent op iemand dan geef je je toch? Ik pas me in ieder geval wel aan, dat zit in mijn aard. Maar daar gaat het dus scheef. Ik pas me steeds meer aan en hij steeds minder. Dat ga ik niet opnieuw doen. Dus ik bikkel nog even door, in mn eentje weliswaar.


Ik denk dat al het contact verbreken het best is, voor mij heeft dat veel goeds gedaan. Ik ben nu na nog geen twee maanden veel verder dan dat ik ooit had kunnen denken, daarbij heeft het 0,0 contact hebben goed geholpen. Ik wik hem nu ook niet meer zien of spreken,daarvoor heeft hij me echt te slecht behandeld.

Cer: heel veel sterkte, je mag altijd pb'en voor extra steun :)

Ik heb dus vrijdag een date, was totaal niet de bedoeling want het is veel te snel voor me, maar hij lijkt me wel heel leuk. Geen idee hoe ik dit moet aanpakken :P

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 11:23

Geen contact is ook het beste :)

Ik heb nu geen liefdesverdriet oid. Voel me verder wel prima. Ik ben gewoon nog druk bezig met resetten na alles wat er gebeurd is de afgelopen jaren.

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 16:15

Wat rot Calipsolover :(
Denk dat contact verbreken inderdaad het beste is..

He bah Cer!
Vooral als het uit het niets komt, komt het extra hard aan..

Wat vervelend Sophie..
Als je gek op iemand bent moeten er zeker bepaalde veranderingen mogelijk zijn..
Uiteindelijk komt het allemaal wel goed!

Oehhh leuk Stabledoor!
Gewoon lekker op date gaan en kijken hoe het loopt :D

Ik heb echt een superleuke dag met een vriend gehad gisteren.
Moet eerlijk bekennen dat ik ooit een crush op hem heb gehad toen we nog samenwerkten.
Maar nooit wat meegedaan en gewoon vriendschappelijk met hem om blijven gaan.
Ondanks dat het gewoon een vriend is ben ik wel gaan inzien dat er nog meer leuke mannen op de wereld rondlopen.
Had ik net even nodig denk :)

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:47

Dankjulliewel :) ik praat nog even niet heel mee omdat t nog zo vers is maar het is fijn te lezen dat een aantal er goed doorheen komen :j

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:55

Veel sterkte Cer! Als er iets is staat mijn pb ook altijd open. Je kan hier natuurlijk ook altijd je hart luchten.

Ik merk bijvoorbeeld wel dat ik heel graag wel iets nieuws zou willen. Ben nu ook al weer een tijdje alleen. Jammer genoeg vind ik gewoon niemand die ik echt heel leuk vind, en vergelijk ik ook nog steeds andere te veel met mijn ex wat het moeilijk maakt. :/

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:59

Sterkte voor wie dat nodig hebben, en ook een dikke knuffel van mij :(:)
Uiteindelijk komt het allemaal goed, ik heb nu ook alweer bijna 1,5 maand een nieuwe vriend :)

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 19:06

Hoeveel maanden na de break up kwam je hem tegen Diertje?

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 19:28

Ik ken hem al bijna 2 jaar. Maar er is meer gaan spelen toen het uitging met mn ex

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 19:31

CalipsoLover schreef:
Veel sterkte Cer! Als er iets is staat mijn pb ook altijd open. Je kan hier natuurlijk ook altijd je hart luchten.

Ik merk bijvoorbeeld wel dat ik heel graag wel iets nieuws zou willen. Ben nu ook al weer een tijdje alleen. Jammer genoeg vind ik gewoon niemand die ik echt heel leuk vind, en vergelijk ik ook nog steeds andere te veel met mijn ex wat het moeilijk maakt. :/


Hey!

Ik ben na mijn relatiebreuk ruim 2 jaar alleen geweest. Ik ben mentaal met de grond gelijk gemaakt door mijn ex. Ik heb tussendoor een fwb gehad maar ik vond geen enkele man echt leuk. Ik zag altijd trekjes die mij aan mijn ex deden denken en mij schrik aanjaagde.

Ik heb mij toen ingeschreven bij een online datingsite, tegen mij principes in. Ik merkte dat het mij deugd deed dat ik kon praten met iemand zonder direct weer te vergelijken. Ondertussen is mijn eerste date mijn vriend en papa in spe geworden van ons eerste wondertje <3 Ik denk dat ik anders nu nog vrijgezel was. Ik weet natuurlijk niet hoe jou relatie is geëindigd, maar ik had even een extra barrière nodig om dat vergelijken te stoppen :)

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 20:48

DeMolenhoek schreef:
CalipsoLover schreef:
Veel sterkte Cer! Als er iets is staat mijn pb ook altijd open. Je kan hier natuurlijk ook altijd je hart luchten.

Ik merk bijvoorbeeld wel dat ik heel graag wel iets nieuws zou willen. Ben nu ook al weer een tijdje alleen. Jammer genoeg vind ik gewoon niemand die ik echt heel leuk vind, en vergelijk ik ook nog steeds andere te veel met mijn ex wat het moeilijk maakt. :/


Hey!

Ik ben na mijn relatiebreuk ruim 2 jaar alleen geweest. Ik ben mentaal met de grond gelijk gemaakt door mijn ex. Ik heb tussendoor een fwb gehad maar ik vond geen enkele man echt leuk. Ik zag altijd trekjes die mij aan mijn ex deden denken en mij schrik aanjaagde.

Ik heb mij toen ingeschreven bij een online datingsite, tegen mij principes in. Ik merkte dat het mij deugd deed dat ik kon praten met iemand zonder direct weer te vergelijken. Ondertussen is mijn eerste date mijn vriend en papa in spe geworden van ons eerste wondertje <3 Ik denk dat ik anders nu nog vrijgezel was. Ik weet natuurlijk niet hoe jou relatie is geëindigd, maar ik had even een extra barrière nodig om dat vergelijken te stoppen :)


Mijn laatste relatie (intussen 6 maanden geleden, ook niet mijn ex waar ik nu nog contact mee heb) heb ik niet echt moeite mee. Mijn eerste ex en ik zijn al bijna 2 jaar uiteen en dat sleept dus nog aan. Na onze relatie ben ik ook een jaar alleen geweest, en dan mijn nieuwe vriend leren kennen wat onverwachts uit ging. Denk wel dat als dat niet onverwachts uit ging ik daar nog altijd mee samen zou geweest zijn. Maarja kon ik niet kiezen...

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 10:30

Ik lees nu net dat er meer na 3 jaar de sjaak waren... Ik meende dat dat altijd 7 jaar was (7 vette 7 magere jaren) maar blijkbaar is 3 jaar ook een cruciaal punt ofzo... :P

Het stomme is dat wij nu pas praten.. nu het over is, gaat hij zeggen wat hem dwars zit en kunnen we reflecteren.. dat zeggen we nu ook "als we dat eerder hadden gedaan had het misschien anders gelopen".. dat is ook zuur hoor.. :\

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:36

Cer schreef:
Ik lees nu net dat er meer na 3 jaar de sjaak waren... Ik meende dat dat altijd 7 jaar was (7 vette 7 magere jaren) maar blijkbaar is 3 jaar ook een cruciaal punt ofzo... :P

Het stomme is dat wij nu pas praten.. nu het over is, gaat hij zeggen wat hem dwars zit en kunnen we reflecteren.. dat zeggen we nu ook "als we dat eerder hadden gedaan had het misschien anders gelopen".. dat is ook zuur hoor.. :\

Dat is echt heel vervelend dat hij nu pas wil praten. Heel stom, maar heb dit ook gehad. Er zaten mij veel dingen dwars en mijn ex leek maar niet te willen praten en de problemen telkens maar uit de weg te gaan waardoor er niets anders op zat dan het uit maken. Voor mij heel vervelend want ik was nog helemaal zot van hem, maar het negeren van onze problemen maakte mij dood ongelukkig.

Waar ligt zijn probleem dan? Want je zei eerder dat het heel onverwachts was. Ik zou daar toch duidelijkheid over willen.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 19:44

Diertjec schreef:
Ik ken hem al bijna 2 jaar. Maar er is meer gaan spelen toen het uitging met mn ex


Ik bedoelde meer hoeveel er tussen je ex en je nieuwe vriend zit ;)

Mijn relatie duurde ook bijna 3 jaar, maar het ging al ruim een jaar heel moeizaam. Ik werd steeds ongelukkiger.

Vind het een vreemd idee dat er, als het goed is, ergens een man rond loopt waar ik (hopelijk) heel gelukkig mee ga worden. Wat zou hij nu aan het doen zijn? :')

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 08:32

2,5 maand ongeveer :o dus niet echt heel lang. Maar ging al een tijdje niet zo lekker tussen mij en mn ex en ik heb er lang over gedaan om het uit te maken. Had toch elke keer de hoop dat het weer beter zou gaan.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:11

CalipsoLover schreef:
Waar ligt zijn probleem dan? Want je zei eerder dat het heel onverwachts was. Ik zou daar toch duidelijkheid over willen.


Ja daarom is het op zich wel fijn dat we het er nu over kunnen hebben.. Hem zat een hoop dwars en omdat ie een binnenvetter is heeft dat opgeborreld.. daarna is het wat drastisch tot uiting gekomen. Maar dat kunnen we nu goed bespreken. Echt ook een aantal dingen van "ja jeetje, als je had gezegd dat je daarmee zat, dan had ik daar wat mee gedaan", dus dingen die uiteindelijk helemaal niet zo'n enorm issue zijn, maar bij hem misschien wat te groot geworden zijn door alles bij elkaar.

We leren hier allebei nu wel een hoop van.. Vnl over hoe je moet communiceren, dat je geen zaken moet moet aannemen en invullen, en hoe je overkomt op de ander. Alles wat je eigenlijk wel weet, maar wat wel een punt van aandacht moet blijven..

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:09

Cer schreef:
CalipsoLover schreef:
Waar ligt zijn probleem dan? Want je zei eerder dat het heel onverwachts was. Ik zou daar toch duidelijkheid over willen.


Ja daarom is het op zich wel fijn dat we het er nu over kunnen hebben.. Hem zat een hoop dwars en omdat ie een binnenvetter is heeft dat opgeborreld.. daarna is het wat drastisch tot uiting gekomen. Maar dat kunnen we nu goed bespreken. Echt ook een aantal dingen van "ja jeetje, als je had gezegd dat je daarmee zat, dan had ik daar wat mee gedaan", dus dingen die uiteindelijk helemaal niet zo'n enorm issue zijn, maar bij hem misschien wat te groot geworden zijn door alles bij elkaar.

We leren hier allebei nu wel een hoop van.. Vnl over hoe je moet communiceren, dat je geen zaken moet moet aannemen en invullen, en hoe je overkomt op de ander. Alles wat je eigenlijk wel weet, maar wat wel een punt van aandacht moet blijven..


Gaan jullie dan nog verder? Lijkt mij een situatie van veel te weinig communicatie en veel misverstanden...

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:35

dat weten we niet... ik weet niet of dat kan werken, een herstart..
Hoewel nu wel duidelijk is waar de pijnpunten lagen, en daar zijn we beiden te laks mee omgegaan

En we zijn ruim volwassen, dus ruimte voor een gesprek moet er altijd zijn, vinden we. En dat is goed :j Stampend in een hoekje gaan zitten janken is terug naar je tienerjaren, en helpt niks :+