Het grote Dr Martens topic!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Shenavallie
Berichten: 11513
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 16:41

Dat heb ik haar niet horen zeggen. Ze vertelde letterlijk dat ze er een verzekering bij kon kopen van 70 euro. Maar een beetje DM gaat heel lang mee en bovendien zijn gedragen versies soms mooier dan splinternieuwe. Maar dat is persoonlijk uiteraard.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.


Shenavallie
Berichten: 11513
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 16:44

Djilna schreef:
Oh ik had ook de link van DrMartens zelf nog ingevoegd.

En zo, dat is afzetterij zeg!!

80 Pond, plus verzendkosten, dan kom je inderdaad op ongeveer hetzelfde uit als wat ik heb betaald. Ik had ze via E-bay gekocht. Erg mooie schoen, heb alleen met lopen steeds een stuk rubber dat aan beide schoenen op hetzelfde moment knakt. Komt waarschijnlijk doordat het een grovere zool is dan de normale versie en dat het rubber nog moet voegen/slijten.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:27

Oke, wat is wijsheid.
Ik wil voor de zomer voor het werk eigenlijk lage doc's. Ik zit in de thuiszorg en help dus voormiddag cliënten en namiddag doe ik bureauwerk, intakes bij nieuwe cliënten of vergaderingen.
Tot nu werk ik eigenlijk altijd op gympen van nike. Heerlijk werken en lopen maar ik wil eigenlijk toch wel wat stevigers!
Is dat een goed excuus voor lage docs? Ja toch he?

Maar wat is wijsheid? Nu al aanschaffen en inlopen zodat ik tegen de zomer pijnloos kan lopen, bukken,... of nog maar ff wachten op de zomersolden?
Hoe zit dat met maten en inlopen van die schoenen?

Warboel
Berichten: 14642
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 23:53

Ik vind het een goed excuus :Y)
Zou gewoon even kijken, er is nu ook sale, misschien zit er wat voor je bij :j
Inlopen is wel handig met Doc's :Y) De leren vallen meestal een maat groter, de stoffen vallen normaal geloof ik. Van de meeste schoenen heb ik 40, m'n leren Docs allemaal 39 en dat zei de mevrouw in de Doc's store in Utrecht ook.

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Shenavallie
Berichten: 11513
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 07:40

Zelf kan ik niet goed op de lage DM's lopen, maar als jij het daar goed op doet dan zou ik het zeker overwegen. Wat Warboel al zegt: nu al beginnen met inlopen. Lage DM's hebben nogal harde hielen en het leer van de schoen lijkt sowieso wel steviger/dikker, die - is mijn ervaring - hardnekkig zijn met inlopen. Of je neemt gewone boots. Heb je steun aan je enkels en je hoeft ze niet zo lang in te lopen (sommigen helemaal niet). Just try it, you might like it! ;)

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 09:12

Ik heb voor platte schoenen meestal 40 (schoenen met hak wel 39) en heb mt 40 besteld. Mijn tante heeft ook 2 paar DrMartens boots en die vond ze juist wat krap vallen. En ik heb ze liever ruim dan net te klein :+ Nadeel van ze niet afgelopen weekend even in de stad te hebben gepast :') Dacht als ik ze niet pas koop ik ook niks. En toen gebeurde de sale :))

Zag trouwens dat mijn bestelling uit Engeland moet komen! Dacht dat ze gewoon een warehouse hier zouden hebben.

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Warboel
Berichten: 14642
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 09:27

Ik vind de lage juist wel lekker lopen haha! Zo zie je maar hoe persoonlijk dat is :+ ondanks dat ik aan 1 voet echt flinke hiel problemen heb :7

Welke heb je besteld?

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 09:29

Bedoelde je mij Warboel? Zie vorige pagina ;) De Pascal II Montelupo :) Mijn 1e paar Dr Martens. Kan niet wachten!

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Warboel
Berichten: 14642
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 10:25

Oh sorry _O- Zit weer lekker op te letten O:)
Mooi zijn die! Ik heb ook 1 paar zonder dat gele stiksel, vind het wel wat hebben :j

Benieuwd hoe je ze vind zitten!

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 11:09

Ik loop nu ook regelmatig op mijn Meindl cat B bergschoenen dus het stugge ben ik iig wel gewend :')

Hoe onderhouden jullie je Dr Martens trouwens? Gewoon ledervet of schoensmeer?

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Fair
Berichten: 3553
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 12:45

Ik vind mijn lage heerlijk lopen!
Ik heb de 1461 van hard leer en deze had ik zo maar ingelopen. Lopen nu nog altijd heerlijk en ze vielen bij mij op maat.

Ik heb ook 1461 w/zip met aunt sally leer. Een stuk zachter en hoef je bijna niet in te lopen. Deze vielen bij mij erg ruim. Ik heb hier ook een zooltje in zodat ze goed passen. Ik heb nog een paar lage, die lijkt me erg passend voor jouw werk! Zit een speciaal zooltje in voor je voetbed met 'ribbeltjes'. Die lopen goddelijk. Ik weet alleen het model niet uit mn hoofd.

Maar ik zou ze gewoon nu kopen. Dan kan je ze lekker inlopen en ze blijven lang genoeg mooi. + nu overal korting. :D

Lynnepinny

Berichten: 2696
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 12:48

Djilna schreef:
Ik loop nu ook regelmatig op mijn Meindl cat B bergschoenen dus het stugge ben ik iig wel gewend :')

Hoe onderhouden jullie je Dr Martens trouwens? Gewoon ledervet of schoensmeer?


Dat vraag ik me ook wel af. Ik heb ze laatst ingesmeerd met zadelvet, maar daar gingen ze best wel van plakken :=

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 12:51

Ik gebruik nu op mijn bergschoenen bijenwas (lederbalsem) en dat werkt super, maar is wel erg vet denk ik voor gewoon leer. Die bergschoenen zijn ook niet van dat gladde leer, maar soort gevet nubuck..

Ik ga eens op de site kijken wat ze adviseren.

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:00

Shenavallie schreef:
Dat heb ik haar niet horen zeggen. Ze vertelde letterlijk dat ze er een verzekering bij kon kopen van 70 euro. Maar een beetje DM gaat heel lang mee en bovendien zijn gedragen versies soms mooier dan splinternieuwe. Maar dat is persoonlijk uiteraard.


Ik zie nu wat die For Life kost:
http://www.drmartens.com/nl/p/originals ... 60-forlife
Dat is wel ongeveer die 70 euro extra. Dus ik denk dat hij haar de For Life variant heeft verkocht als zijnde de extra verzekering voor 70 euro extra ten opzichte van de gewone.

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-17 14:26

Ik wil gaan sparen voor zo'n dr martens tas. Weten jullie wanneer er daar weer sale op zou kunnen zijn? Dan heb ik tot dan als spaardoel :')

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Lynnepinny

Berichten: 2696
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:13

Er is nu een sale als het goed is! In ieder geval toen ik eergisteren in de Dr. Martens winkel in Maastricht was. Daar zaten toen ook tassen tussen.

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-17 19:29

Ik twijfel best wel tussen de 11 inch en de 7 inch, wie van jullie heeft een van de twee (of beide) en kan me vertellen wat de plus/minpunten zijn?

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-17 23:17

Verkopen ze de tassen trouwens ook ergens anders dan de officiële website?

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 09:13

In de winkels van Dr Marten en in de outlet in Roermond ook !

Shenavallie
Berichten: 11513
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 10:41

Maddoxx schreef:
Ik twijfel best wel tussen de 11 inch en de 7 inch, wie van jullie heeft een van de twee (of beide) en kan me vertellen wat de plus/minpunten zijn?

Eén bladzijde terug heb je al een reactie op deze vraag en twee bladzijden terug heb je er twee. ;)

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 10:55

Even een snelle vraag!
Ik wil graag wat bestellen op de officiële dr martens website maar ik kan nergens echt terug vinden of de retour gratis is of niet?

Shenavallie
Berichten: 11513
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 11:05

Uit eigen ervaring weet ik dat je zelf verantwoordelijk bent voor de retourkosten. ;)

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 11:09

Oke dank je! Dan ga ik er nog even over nadenken

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 18:45

Ben ik weer! Heb een koopwoede met veel vragen :o

Ik heb mijn oog laten vallen op een paar 1460 Gaucho Crazy horse met air cushion in mijn maat. ( eventueel de advertentie per PB).
Iemand ervaring met deze schoenen? Hoe ze vallen?

Fair
Berichten: 3553
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 20:58

Ik heb ze sinds 1 week! Ze vallen groot. Ik heb maat 37 en ik heb de schoenen in maat 36.

Edit: oh de 1460. Nou die heb ik ook haha. Die vallen op maat. :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Hinneke, agesus, carina, Eliana, Goldwynn, GrapeshotBot, IASCrawler, Lalidan, leanneXXnona, neline11, Polarize, sinnekinne, stella92, VuurVleugels, xKatinkii, xPabloBokt en 57 bezoekers