Het grote Dr Martens topic!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 14:37

Hoi hoi,
ik sta op het punt om te bestellen, maar krijg ineens zo'n vlaag van: ik heb hele smalle voeten, straks passen ze niet. Ook zit ik tussen maat 36 en 37 in...

2 vragen dus: Welke vallen het smalst en vallen ze iets groter of iets kleiner (of gewoon normaal?)


Shenavallie
Berichten: 11548
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 15:02

Dat hangt helemaal van het model af. Zo is de 1460 wat breder met het voetbed, maar smaller in de tenen en is de Pascal smaller in het voetbed en breder in de tenen, om maar twee voorbeelden te noemen. Er zijn zoveel modellen, dat je waarschijnlijk beter even kunt passen in een winkel. Of jouw model moet ook via bijvoorbeeld Wehkamp te bestellen zijn, dan kun je makkelijker en goedkoop passen en terugsturen. Als je via de officiële site bestelt, dan duurt het vrij lang voor je je schoenen krijgt en even zolang of langer voor ze jouw retour hebben verwerkt. Bovendien moet je bij de officiële site vooraf betalen en krijg je dat pas terug als ze jouw retour hebben verwerkt. Bij bijvoorbeeld Wehkamp kun je kiezen voor achteraf betalen (of helemaal niet als je ze retour stuurt).

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:50

Ah oké! Dankjewel! Ik ga ze dan idd maar even in de winkel passen, heb altijd gekke maatjes (van converse kan ik zelfs 35 aan?).

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:54

Hier ook een kleine maat, maar het verschilt zo enorm per schoen en per merk. Nike Air Max moet ik 38.5 hebben, Birckenstocks pas ik enkel in 35 en Dr Martens heb ik dan weer maat 37 nodig :')

Maar mijn ideale oplossing voor Docs: twee paar sokkken! Minder blaren en ze zitten comfortabeler als ze aan de grote kant zijn.

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:01

Ik heb dus nieuwe Virginia hoge laarzen en nieuwe 1460s. Beide maat 42, maar ze zitten echt zeer verschillend qua pasvorm! Ook het leer is heel verschillend van elkaar.

lisanne87

Berichten: 1041
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:06

Zijn de beide schoenen wel in hetzelfde land gemaakt Bonjoy?

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 00:11

Djilna schreef:
Ik heb idd ook ruimte in Pascals in maat 40 terwijl ik wel steeds iets tegen de voorkant kom. Voor mijn tenen heb ik dus liever zelfs 41, maar dan worden die denk ik wel erg ruim rond mijn voet :+
Heb je daar last van? Van je tenen? Een zooltje kan ik inderdaad ook nog naar kijken. Altijd meerdere/dikke sokken lijkt me wat warm. Ik heb vanmiddag nog de 1460 gepast in de stad, maar die vielen eigenlijk hetzelfde qua maat.

Shenavallie
Berichten: 11548
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 08:27

lisanne87 schreef:
Zijn de beide schoenen wel in hetzelfde land gemaakt Bonjoy?

De virginia's zijn van zachter leer gemaakt, dat klopt. De 1460's zijn stevig en hebben een afgewerkte rand.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Shenavallie
Berichten: 11548
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 08:28

Sem_ schreef:
Djilna schreef:
Ik heb idd ook ruimte in Pascals in maat 40 terwijl ik wel steeds iets tegen de voorkant kom. Voor mijn tenen heb ik dus liever zelfs 41, maar dan worden die denk ik wel erg ruim rond mijn voet :+
Heb je daar last van? Van je tenen? Een zooltje kan ik inderdaad ook nog naar kijken. Altijd meerdere/dikke sokken lijkt me wat warm. Ik heb vanmiddag nog de 1460 gepast in de stad, maar die vielen eigenlijk hetzelfde qua maat.

Klopt, qua maatvoering vallen de 1460's en de Pascals hetzelfde. Qua leest verschillen ze in breedte (een paar berichten terug).

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 09:34

Shenavallie schreef:
lisanne87 schreef:
Zijn de beide schoenen wel in hetzelfde land gemaakt Bonjoy?

De virginia's zijn van zachter leer gemaakt, dat klopt. De 1460's zijn stevig en hebben een afgewerkte rand.


Jep! De Virginia's zijn in Vietnam gemaakt, de 1460 in China :)

lisanne87

Berichten: 1041
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 09:48

Bonjoy"
[quote="Shenavallie schreef:
lisanne87 schreef:
Zijn de beide schoenen wel in hetzelfde land gemaakt Bonjoy?

De virginia's zijn van zachter leer gemaakt, dat klopt. De 1460's zijn stevig en hebben een afgewerkte rand.


Jep! De Virginia's zijn in Vietnam gemaakt, de 1460 in China :)[/quote]

Oké! Zie dat ik verkeerd heb gelezen :') ik dacht dat je 1 nieuw paar had, en dat die zo verschilden van elkaar. Daarom de vraag of ze wel in hetzelfde land gemaakt waren. Maar het zijn 2 verschillende paren.. verschillen onderling bij mij ook heel erg! Sterkte met inlopen!

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 09:57

Sem_ schreef:
Djilna schreef:
Ik heb idd ook ruimte in Pascals in maat 40 terwijl ik wel steeds iets tegen de voorkant kom. Voor mijn tenen heb ik dus liever zelfs 41, maar dan worden die denk ik wel erg ruim rond mijn voet :+
Heb je daar last van? Van je tenen? Een zooltje kan ik inderdaad ook nog naar kijken. Altijd meerdere/dikke sokken lijkt me wat warm. Ik heb vanmiddag nog de 1460 gepast in de stad, maar die vielen eigenlijk hetzelfde qua maat.


Last ja. Niet als in pijnlijk ofzo hoor want dan zouden ze echt te klein zijn, maar ik vind het gewoon irritant als ik tijdens het lopen regelmatig de voorkant van de schoen voel ;)

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 10:15

Hehe ja dat kan ik begrijpen. Ik ga dit weekend naar Utrecht dan wip ik wel even de Dr Martens Store in om advies te vragen. :)

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 10:15

Haha thanks! Het valt me nu nog mee. Gisteren de 1460s aangehad naar een vergadering. Natte sportsokken aan en gaan!

Shenavallie
Berichten: 11548
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 15:08

Herkenbaar, Djilna. Daarom koop ik mijn schoenen (ongeacht welke) standaard een maat groter. Ik hou van ruimte. Het voordeel van de Pascal is in mijn geval dat de hiel dan niet ook automatisch groter is, wat bij andere merken schoenen dan wel meestal gelijk het geval is.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 01:56

<3

Afbeelding

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 09:06

Om ze in te lopen vind ik die dikke inloop sokken van dr Martens zelf super fijn :j verkopen ze hier in den haag gewoon in de dr Martens winkel!

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:06

Is dat wat zo'n Dr Martens winkel, als in, hebben ze goede kijk op maatvoering e.d.? :)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:14

Ik vind dat ze in Den Haag heel kundig zijn. Ze weten mij in elk geval altijd te vertellen van welk model ik bijvoorbeeld een maatje kleiner moet nemen, of als ik aangeef dat ik brede voeten heb dat ik dan bepaalde modellen beter niet kan nemen etc. :) En dus de gouden tip van die sokken, die heb ik ook daar gekregen :D Ging een wereld voor mij open haha.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:23

Ah, dat klinkt goed. :D

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:59

<3 Blij als een kind met mijn rockabilly doccies! En ik hoefde ze niet eens in te lopen, ze zitten gelijk goed!

Afbeelding

Born to slide, forced to work

Lynnepinny

Berichten: 2699
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:04

Ohh die zijn gaaf! Ik vind die hele lijn mooi, maar helaas geen geld nu :o

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:45

Gaaf zijn die! Alleen krijg ik echt super schuitvoeten in zo'n model helaas.

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Shenavallie
Berichten: 11548
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:57

Leuk, sevke! Krijg spontaan een glimlach op mijn gezicht van deze print! :j

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 23:55


Joe!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, Britta31, chinnie, eva1969, Kirrietje, laura_estee, ManonGrr, MiSzNiTa, Mutti, nano, Rooss_24, supervon78 en 158 bezoekers