ook van mij een katten-vraag!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

ook van mij een katten-vraag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 00:50

Sorry mensen, ik weet dat het een paarden-forum is, maar ik moet één vraagje kwijt over mijn twee katten....

Ik heb sinds twee jaar twee poezen (2 jaar oud) die ons leven zo af en toe zuur maken.... Naast het feit dat ze met regelmaat dingen slopen en nat piezen Boos! , krabben ze sinds een paar weken elke ochtend aan onze slaapkamerdeur. Het begint zo ongeveer rond 6.00 uur en gaat door totdat we uit ons bed komen. Eerst kwamen we nog wel eens ons bed uitgeslopen om de dader te betrappen en vervolgens te straffen. Dan bleef het een kwartiertje stil en daarna gingen ze weer vrolijk verder.

Op dit moment proberen we het te negeren, in de hoop dat ze er uiteindelijk mee ophouden. We hebben ook de voer-tijden verschoven. Ze kregen eerst altijd hun brokken gelijk wanneer we uit bed kwamen, nu geven we het vlak voordat we gaan slapen, in de hoop dat ze langer stil blijven. Maar ook dit helpt nog steeds niet. Ondertussen is mijn humeur niet meer te harden , omdat ik al weken lang ´s ochtends vroeg wakker wordt gehouden. Negeren is eigenlijk ook mission impossible, dat krabben werkt zo op je zenuwen.... Rolleyes !!

Wie weet raad en heeft hier ook ervaring mee (gehad) Verward


HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 00:57

mijn kat krabt ook altijd aan mijn slaapkamerdeur, tegenwoordig laten we haar 'snachts alleen nog maar in de woonkamer, de bijkeuken deur staat dan open, en zo kan ze via het kateluikje naar buiten. bij de woonkamer krabt ze nooit aan de deur, en als ze dat wel doet horen we haar niet. maar omdat ze heel soms nog weleens naar boven glibt, laat ik mijn slaapkamerdeur altijd op een kiertje staan, ik duw de deur tegen de deurpost aan, maar doe hem niet dicht. zo kan mijn kat gewoon naar binnen en hoor ik dus niets

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 01:09

tip van Francien van Westering: leg een stofzuiger achter je deur en zorg dat hij aanstaat maar de stekker er niet in, zodra je katten aan de deur gaan krabben stop je de stekker in het stopcontact (met een stopcontact naast je bed hoef je er nieteens je bed voor uit Tong uitsteken ) met als gevolg dat de stofzuiger dus aangaat met als gevolg daarvan dat je katten zich helemaal rotschrikken, doe dit een paar keer en als het goed is houden ze dan op met krabben (mauwen ed.) Haha!

het slopen komt denk ik uit verveling, geef ze wat speeltjes (vooral de speelgoedmuizen zijn hier bij mij thuis favoriet, er liggen er dus ook een heleboel verspreid door het huis Haha! ) en het plassen kan komen door stress, kattenbak op een voor hun verkeerde plek (bijv. naast de etensbak of een plek waar je zelf vaak langsloopt), territorium dat soort dingen, gewoon wat dingen proberen en anders naar de dierenarts en om raad vragen Lachen

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 01:10

Mijn poezen doen het ook, meestal rond een uurtje of 5. Godzijdank piezen ze niet in huis, maar dat maakt weer 1 van de honden ruimschoots goed Scheve mond
Enige remedie voor mijn katten is de deur alvast open zetten. Want daar draait het meestal toch op uit, om van het gezeur af te zijn en verder te kunnen slapen.

Wil je ze perse niet op de slaapkamer hebben, kan je ze dan niet in de keuken of bijkeuken oid opsluiten?

זכור

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 01:16

Mijn katten doen het ook, maar het is gewoon een teken dat ze erin willen. Ze doen het bij de buitendeur als die dicht is, en naar binnen willen. Ze doen het bij de tussendeur als ze boven zijn geweest en weer naar beneden willen, en ook deden ze het bij de slaapkamerdeur, omdat ze op bed willen slapen. Dat mogen ze ook, dus ik kan rustig doorslapen 's nachts en 's ochtends Haha!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 01:26

Het probleem is dus dat ik ze ´s nachts niet op mijn slaapkamer wil hebben en ze opsluiten in een ander vertrek kan, maar ook dan hoor je ze goed! Ze erin laten vind ik niet consequent, ik ga niet toegeven aan hun irritante gekrab, dan kom ik er nooit vanaf. In de woonkamer sluit ik ze niet op, want ze slopen daar alles! Speeltjes hebben ze genoeg, alleen vinden ze mijn haarelastiekjes, plastic zakken, acceptgiro´s interessanter dan de speelmuizen enz.

Maar bedankt voor de stofzuigtip IcePrincess, ik ga het gelijk uitproberen! Ze zijn als te dood voor dat ding, dus wie weet dat deze manier gaat helpen!

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 08:30

mijn kat zit snachts alleen in de huiskamer en dat gaat heel goed

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 09:26

Negeren en proberen niet te gaan luisteren. De stofzuiger tip vind ik ook een goeie!

Wat dat piesen betreft vraag ik mij af of ze dat altijd doen of dat het vlagen zijn. Als het bij vlagen gaat, vraag ik mij af of ze wel gecastreerd zijn. Mijn ongecastreerde poezen sproeien namelijk als ze krols zijn en net zoals bij vrouwen die in één huis wonen, zijn ook poezen die in één huis wonen (bijna) tegelijk krols.

Suc6!

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 11:27

ze piezen met vlagen, maar ze zijn beide al een jaar gesteriliseerd.

Vannacht heeft de stofzuiger voor onze deur gestaan en alleen zijn aanwezigheid heeft ervoor gezorgd dat ze niet bij onze deur in de buurt zijn geweest. Voorlopig dus een goede oplossing!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 11:31

Wat voor "kattenbakhygiëne" hou je er op na? Hoeveel bakken heb je? Wat voor vulling?

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 11:51

Mause schreef:
Ze erin laten vind ik niet consequent, ik ga niet toegeven aan hun irritante gekrab, dan kom ik er nooit vanaf.


Tenzij je ze er altijd in laat, want dan laat je ze consequent binnen. Mijn katten deden het eerst ook, dat krabben aan de deuren. Sinds dat ik alle deuren in de flat consequent open laat staan (behalve de deuren naar buiten natuurlijk Haha!) heb ik nergens last meer van.

Ik wilde ze eerst ook perse niet in de slaapkamer, maar nadat ik had besloten dat ze erin mochten vond ik het toch wel erg gezellig.

Wat betreft het in huis plassen... Hebben mijn katten ook tijdelijk gedaan. Ik kon dat probleem oplossen door in een andere kamer een extra kattenbak te zetten. Misschien is dat voor jou ook een idee?

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 12:15

Mickey komt soms ook miauwen bij de slaapkamerdeur. Wanneer hij merkt dat een van ons wakker is. Wij negeren hem dan en even later horen we hem rommelen in de kattenbak. Mickey wil altijd graag naar buiten om zijn behoeften te doen en dat is de reden dat hij bij ons staat te mekkeren. Ik weet niet of dat wellicht ook iets is wat bij jou mee kan spelen.

Maar als we opstaan, wil hij wel eten. Maar hij moet van ons altijd wachten totdat we aangekleed zijn en zelf ook naar beneden gaan.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:16

wat een etterbakkies zijn het ook eigenlijk he!!
maare ik heb 2 ex-katers en de jongste Stimpy deed het overal in huis en ik wist niet wat het probleem was, bak was gewoon schoon. Verward

toen heeft mijn vriend dus gezien dat Mousie mijn kleine Stimpy echt weg joeg bij de kattenbak, sindsdien heb ik er eentje bij gedaan en is er nix
meer aan de hand!!

mijn katten mogen ook overal komen dus gelukkig geen gejank voor de slaapkamerdeur en het is nog gezellig ook als ze effe komen kroelen!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132001
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:27

Onze katten deden het ook, en zo'n miauwend en krabbend trio is niet gezellig om die tijd
Wij hebben het ze afgeleerd door een paar keer de deur open te doen en flink met de plantenspuit te sproeien.
Reken maar dat ze daar een hekel aan hebben }>

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 18:21

Onze katten hebben we 's nachts altijd in de bijkeuken met de deur dicht. Als je ze hier van begin af aan aan went, vinden ze het niet erg.
In jou geval zou ik ze ook in de bijkeuken/kamer laten en verder niet. Als ze miauwen/krabben niet op reageren, dan houden ze vanzelf op. (hopen we... Knipoog )
Veel succes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Martine__, BETUWE, Bloemetje75, chocky84, Flux, fotolijstje, germie, goesju, Kimmie25501, LesleyAnne, ManonGrr, mvdende, MyrtheJ, Pauline2cv, Roosch, Sintara, Touchem, xoranlover, xSalina, xxxmh, YandexBot en 139 bezoekers

cron