Dé perfecte jurk...?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suliko

Berichten: 4247
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Dé perfecte jurk...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-18 20:38

Regelmatig zie ik hier topics voorbij komen waarin mensen een kledingstuk zoeken en bokt om hulp vragen, best wel slim, want er is hier een groot aanbod aan verschillende vrouwen... En dus ook een hele hoop vrouwen die van kleding houden, er veel vanaf weten én het leuk vinden om te helpen zoeken (en zo niet, mag je dit topic zeker weg klikken en je tijd aan iets anders benutten ;) )

Ik zit eigenlijk niet zo vaak op bokt, laat staan dat ik topics plaats, maar ik ga toch maar eens gebruik maken van de grote vrouwelijke macht die hier heerst. :+

In de herfst - ja, ik stress nu al - ga ik fancy uiteten met mijn lieve vriend bij de Librije in Zwolle. Gratis, via zijn leuke bedrijf en bedrijvenconnecties waar elkaar blijkbaar veel gegund wordt! Heel erg leuk natuurlijk, vooral omdat we daar ook goed terecht kunnen als vega(n) zijnde. Ik heb al gehoord, en ging er al vanuit, dat het een plek is waar het wel zo fijn is om netjes gekleed te gaan. Daarnaast vind ik het ook erg leuk om een keer een gelegenheidsjurk te kopen (die ik dus niet heb) en mij mooi te kleden voor mijzelf en vriend.

Maar ik weet echt niet waar te zoeken... Ik heb al wat websites afgestruind maar nog niet gevonden wat ik zoek. Ik weet ook niet zo goed wat ik zoek, wel wat ik niet zoek. Ik zoek geen felle kleuren en drukke printjes, tierelantijntjes en flapperende stofjes en laagjes (kant of iets dergelijks vind ik nog wel oké, zolang het niet te uitbundig is), absoluut geen glitter of opdruk dingetjes.

Ik hou van warme kleuren (bruin, donkergeel, donkergroen, donkerblauw, donkerrood/roest kleur), simpel maar toch elegant. Zelf ben ik erg tenger (maatje 34/36), weinig vrouwelijke vorm, dus in helemaal losse jurkjes voelt het algauw alsof ik een vuilniszak draag. Het liefst wil ik iets met een aansluitend bovenlijf of in iedergeval een strakkere taille, de onderkant mag losser/wijder zijn maar niet te poef. Lang of wat korter vind ik beide mooi.
Zelf ben ik veel bij de paarden, werk ik als kok en in de thuiszorg, klus ik regelmatig samen met mijn vriend en ben ik veel buiten te vinden. Hierdoor ben ik vaak praktisch gekleed en in kleren die vaak wel vies mogen worden, zeker ook wel leuk gekleed, maar vooral ook praktisch. Ik draag wel eens rokken en heb laatst dit jurkje gekocht die ik erg leuk vind, en mijn vriend ook, heel belangrijk :+
Maar het lijkt me heel leuk om voor deze gelegenheid extra mijn best te doen en er mooi en elegant uit te zien, me even heel erg vrouwelijk voelen in plaats van 'de dame die overal spontaan een koprol kan maken en het niet uitmaakt dat ze daarna onder de modder en gras zit' zoals mijn vriend het altijd goed verwoord.

Lieve bokt mensen die ervaring en verstand hebben met en van dit soort kleding, waar en wat zoek ik? :')

Volg mijn fietsavontuur Stockholm - Oslo - Bergen - Oslo - Kopenhagen
[VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië
•••


verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 20:43

Gewoon de najaarscollectie van steps afwachten en daar zitten meestal wel Librije-waardige jurkjes bij :j

Of collegestyle, maar die hebben geen webshop meer sinds ze bijna failliet waren.

Of de Bijenkorf :)

Edit: collegestyle heeft toch wel weer een webshop. Daar hebben ze ook mooie jurken :j
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 29-07-18 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

[o]

heidy_wilco

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 20:45

Zijn er misschien wat leuke jurken op sites als topvintage.nl, succubus.nl en andere retrowinkels? Deze jurken hebben sowieso een aansluitende bovenkant en afhankelijk van het model zijn ze tussen een wijde rok (maar niet poef, tenzij je er een petticoat onder draagt), het type Pencildress in. Over het algemeen staan de jurken iedereen wel goed.

*pum**pum**pum**pum**pum*

dmuts
Berichten: 696
Geregistreerd: 09-03-10

Re: Dé perfecte jurk...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 20:49

Steps heeft inderdaad vaak mooie gelegenheidsjurkjes!

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 20:49


We saw brilliance when the world was asleep

Celiien

Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 20:51


A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 20:51

Kijk eens bij molly shop, zag daar heel veel moois voorbij komen

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

maras

Berichten: 2316
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Dé perfecte jurk...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 21:03

Die rode die Yellowleaf geplaatst heeft is prachtig!!

Suliko

Berichten: 4247
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-18 21:06

Ooh al zo snel goede reacties, dank jullie!

Thanks voor de bedrijven, zoals steps, die jullie noemen, dat soort zaken komen dus echt niet in mij op, ik shop niet zo regelmatig :o

@YellowLeaf, de jurkjes die je post vind ik wel mooi, maar niets voor mij... te overdreven qua kant of te glimmend, ik ben daar zo moeilijk in :')

@Celiien, leuke bruine laarsjes heb ik (zelfs met wat hak), dus daar zat ik inderdaad ook aan te denken om die eronder te doen. Maar zúlke lange laarzen hou ik dan weer niet van. Probleem met van die skatersjurkjes is dat ze wel erg kort zijn, wat ik prima vind, maar voor een nette gelegenheid wil ik niet het gevoel hebben dat als ik voorover buig er van alles te zien is (vooral bij van die wijdere jurkjes aan de onder kant, bij strakkere kan het dan weer wel vind ik, zoals bij die 2e! )

Volg mijn fietsavontuur Stockholm - Oslo - Bergen - Oslo - Kopenhagen
[VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië
•••


Wyb_ster

Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 21:15

Ik herken zo veel in jouw verhaal, haha. Ik heb voor mijn diploma uitreiking een gaaf jurkje weten te scoren, dus ik ga even een foto ervan op zoeken. En aangezien mijn eisen soms onmogelijk lijken, is dat best een wonder...

Onder weg kwam ik dit jurkje ook nog tegen:
https://www.zalando.nl/anna-field-korte ... b-g11.html


Ah, gevonden:
https://www.zalando.nl/anna-field-jerse ... c-g11.html

Loopt iets wijder uit, maar maakt wel genoeg lengte. En kleed heel mooi af, vooral ook bij dikke uitmest-bovenarmen :+

Geluk is niet te vangen in een potje, wel in een pony

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 21:15

Ik heb zelf pas een paar leuke, nette jurkjes gekocht van only, na heel veel andere winkels te hebben bezocht zonder succes.
Only heeft meerdere leuke modellen die mooi aansluiten.

Edit, dit is een van mijn jurkjes, de donkerblauwe heb ik:
https://www.only.com/be/nl/on/damesmode ... 2_NightSky
In het echt vind ik em mooier.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Suliko

Berichten: 4247
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Dé perfecte jurk...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-18 21:24

@DiantaM & @Wyb_ster, jaa dit gaat al meer de kant op waar ik naar zoek, simpel maar toch elegant en niet saai! Ben nu zalando goed aan het afstruinen. :D
Fijn dat er ook herkenning is :')

Volg mijn fietsavontuur Stockholm - Oslo - Bergen - Oslo - Kopenhagen
[VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië
•••


Wyb_ster

Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Re: Dé perfecte jurk...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 21:31

Je kan dan natuurlijk ook nog altijd even bij de zalando-lounge kijken, heb je soms nog een leuke korting te pakken ook. Alhoewel aan die merken soms ook weer een heel ander prijskaartje hangt...

Geluk is niet te vangen in een potje, wel in een pony

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 21:36


Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 22:01


96Laura

Berichten: 534
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Naast de buren :D

Re: Dé perfecte jurk...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 22:24

Ik heb wat van dat soort jurkjes van Esprit :)

ǝſ uɐv uǝvoqǝtsrǝpuo uǝq
[JITP] We are the perfect two
rust zacht lieve puck (26-08-'11)


c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 22:37


Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)


DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 05:19

Suliko schreef:
@DiantaM & @Wyb_ster, jaa dit gaat al meer de kant op waar ik naar zoek, simpel maar toch elegant en niet saai! Ben nu zalando goed aan het afstruinen. :D
Fijn dat er ook herkenning is :')

Ik ben ook van de simpele elegante jurken. Niets
Opvallends.

Hier boven wordt de tip over esprit gegeven, die hebben inderdaad ook heel vaak mooie jurkjes.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 28 bezoekers