Morele vraag inzake oplichting

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
IHN
Berichten: 2331
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Morele vraag inzake oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-22 09:11

ben benieuwd naar jullie meningen:

ik had een tegelzetter via MP. Zou cash 650 betalen eind vd dag. Prima, dat snap ik, gezien de betaalmoraal van velen.

Nu is hij geweest. Hij zou ook tegelstrips meebrengen en daarmee afwerken. Pas toen hij bezig was gaf hij aan dat hij die niet meehad, omdat die niet pasten. Hij zou terugkomen met afwerkrandjes. Daarnaast wilde hij een stuk niet tegelen, maar een dorpel erin. Ook prima. Aan eind vd dag heb ik hem in goed vertrouwen betaald. Rekening zou volgende keer komen dacht ik (ook beetje naief mss, maar dit was geen bedrag waarvan je zou verwachten dat het zwart werk zou zijn en daar hebben we het ook niet over gehad).

Enfin: week erop zou hij weer komen. Al wie kwam, geen tegelzetter. Hem gebeld, maar tel werd niet opgenomen. Toen met mijn andere tel gebeld. Hij nam op, maar toen ik mijn naam zei was het : hallo? hallo? en verbinding werd verbroken. Ik kreeg hem niet meer te pakken. s avonds kreeg ik appje na mijn spervuur aan apps dat hij persoonlijke problemen had, en niet wist wanneer hij kon komen. Hij zou wat laten weten.

Vrienden van me hebben mail gestuurd met vraag of hij bij hun kon tegelen. Dat kon vanaf volgende week. Ik vervolgens weer geappt met vraag of hij dacht het nog voor eind okt af te krijgen bij mij: geen antwoord.

Mijn conclusie: die komt niet meer.

Ik was boos, erg boos, want dit gebeurt me zooo vaak. Heb omgekeerd gezocht op tel nr en bleek dat zijn bedrijf failliet was, hij met dat bedrijf vele slechte recensies had (afspraken niet nakomen), en hij dus een curator heeft. Hij is persoonlijk failliet (eenmanszaak). Ik heb dus de curator gebeld en doorgegeven dat hij onder andere naam werkte en weigerde rekening te geven (heb hem gevraagd die te sturen, maar doet hij ook niet, hij zegt zwart: ik zeg: Cash is geen zwart). Nu is ie boos.

Hij geeft aan dat dat het laagste van het laagste is, dat ik hem in de problemen breng bla bla.
En ik voel me nu ergens ook schuldig...ik weet dat dit voor hem grote consequenties heeft ,maar aan de andere kant: was hij zijn afspraken nagekomen was er niks aan de hand geweest. Zelfs als hij had gezegd: joh, ik neem wel betaalde klussen aan, maar ik doe jou er even tussendoor als ik een dag niks heb was het prima geweest. Maar: je hoort van me, en mij maar laten wachten en niet meer reageren? Dan is mijn conclusie: die komt echt niet meer. En aangezien ik er steeds weer in trap, was dit de druppel en dacht ik: zo, nu pak ik je.

Fair of unfair?


KSHancox
Berichten: 1223
Geregistreerd: 02-06-22

Re: Morele vraag inzake oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 09:14

Nee joh niet schuldig voelen. In principe weet je genoeg op het moment dat hij op een ander wel snel reageert.

Het is te makkelijk om jou de schuld te geven van zijn puinzooi.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14039
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 09:18

Het laagste van het laagste? Alsof hij zelf zo lekker bezig is, met z'n oplichterspraktijken. :') Prima dat het voor hem consequenties heeft, dan laat hij het misschien uit zijn hoofd om nog meer mensen te besodemieteren.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14039
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Morele vraag inzake oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 09:19

Ik ga je topic trouwens verplaatsen, dit past beter op [LZP] Leven zonder paarden dan op MWS. :)

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

IHN
Berichten: 2331
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-22 09:20

Dani schreef:
Ik ga je topic trouwens verplaatsen, dit past beter op [LZP] Leven zonder paarden dan op MWS. :)


is prima,hoor! Ik twijfel altijd waar iets hoort :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37104
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 09:22

Geen schuldgevoel hebben. Eigen schuld van hem. Als je mensen zo wilt bekloten tref je een keer iemand die het niet erbij laat zitten. En die is hij nu tegengekomen

En hopelijk vind je iemand die het kan komen afmaken.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

sasja0705
Berichten: 1913
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 09:24

Voel je aub absoluut niet schuldig. Hij bedonderd de boel en is nu even tegen de lamp gelopen.
Zoals je schrijft, had die zijn klus gewoon netjes afgemaakt, was er niets aan de hand geweest.
En laat je ook niet aanlullen , dat JIJ hem in de problemen brengt.
Dat heeft die zelf gedaan.
Failliet gaan met een bedrijf kan gebeuren, maar zich kennelijk niets van aantrekken en buiten de curator zwart beunen, is gewoon de boel oplichten en als die ook nog via MP gaat, dan is het zo of zo doelbewust

Fitzroy

Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 09:26

Hij is toch degene die jou beduvelt, niet andersom? Prima actie imo. Had hij zijn afspraken maar na moeten komen. Ik zou me er niet schuldig over voelen, eerder blij, omdat je mogelijk andere mensen behoedt voor zijn praktijken.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

meggiemeg

Berichten: 12152
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Morele vraag inzake oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 09:34

Het is toch duidelijk? Bij voor hem een vreemde kan hij wel de week erna al komen om een opdracht uit te werken en bij jou kan het niet. Dan is het op een gegeven moment klaar.
Was hij zijn afspraken nagekomen had hij nu geen ellende er extra bij gehad. Vind dat je het nogal netjes hebt opgelost, zo één was echt van mij. Kan daar niet tegen dit soort grapjes.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Sky_As

Berichten: 4645
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 09:36

hij licht bewust mensen op, en wil nog zwart bij verdienen ook.
Bij mij zou er wellicht zelfs nog een mailtje naar de belastingdienst gaan, veel succes maat.
maar zo iemand moet gestopt worden.
Dadelijk zijn mensen de dupe voor wie het hun laatste centen zijn, hij is hier de enige die fout bezig is.

En als het echt een rotreden heeft waardoor hij er zo slecht voor staat, dan kan hij daar beter eerlijk in zijn, dan willen mensen misschien nog wel mee denken, maar bewust mensen oplichten en de telefoon niet meer opnemen?

https://www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

meggiemeg

Berichten: 12152
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 09:36

sasja0705 schreef:
Voel je aub absoluut niet schuldig. Hij bedonderd de boel en is nu even tegen de lamp gelopen.
Zoals je schrijft, had die zijn klus gewoon netjes afgemaakt, was er niets aan de hand geweest.
En laat je ook niet aanlullen , dat JIJ hem in de problemen brengt.
Dat heeft die zelf gedaan.
Failliet gaan met een bedrijf kan gebeuren, maar zich kennelijk niets van aantrekken en buiten de curator zwart beunen, is gewoon de boel oplichten en als die ook nog via MP gaat, dan is het zo of zo doelbewust

Het kan maar op dit moment is het juist super druk voor deze mensen. Dan verbaas ik me er over dat ze failliet gaan. Door het zwart werken komt het geld niet terecht bij mensen die nog geld van hem moeten krijgen en dat is toch niet de bedoeling. Net wat je zegt doelbewust zo aan het werk gaan om centen te vangen en voor zichzelf houden.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Femke_Tweety

Berichten: 11942
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 09:37

Hmm.


Dit zal unpopular opinion zijn, maar;

Ik vind dat het hier van twee kanten niet netjes gaat.
Wat hij fout doet is duidelijk.
Maar op het moment dat je met een vakman/bouwer/klusjesman (alles m/v/x voordat we dat krijgen) cash plus direct afrekenen afspreekt, is het in mijn omgeving 100% duidelijk dat het om zwart werk gaat.
(Hoe je daar dan ook tegenover staat)
Deze persoon ging er dus vanuit dat het zwart zou zijn.
En gezien zijn problemen snap ik dat, waarschijnlijk was hij blij met wat contant om te kunnen eten of whatever.

Daarom zal hij ook wèl interesse hebben gehad in werk bij een ander.

Hij voelt zich door jou bedondert.

En dat standpunt snap ik dus ook heel goed

(Zoals gezegd, ik weet niet beter dan een afspraak als cash en direct afrekenen automatisch inhoud dat het zwart is. Daar praat je verder niet over, dat is de 'ongeschreven regel'.


Maar goed, gezien de eerdere reacties zal mijn mening niet erg gewaardeerd worden in dit topic, ben ik bang.

Sky_As

Berichten: 4645
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Morele vraag inzake oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 09:41

maar goed, buiten het feit dat het zwart is of niet?
Hij maakt het werk niet af waar hij wel voor betaald is........

https://www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

Doubtless

Berichten: 8439
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 09:41

Ik vind het ook nogal duidelijk dat het om zwart werken gaat. Maar... Als je dat dan toch doet, zorg dan in ieder geval dat je netjes oplevert wat afgesproken was, zodat je tevreden klantjes hebt :') Niet zo slim van hem...

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

sas66
Berichten: 625
Geregistreerd: 18-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 09:42

Hij heeft er een puinhoop van gemaakt, niet jij dus voel je vooral niet schuldig. Het is ook niet zo dat hij failliet gaat/is gegaan door jou. Overigens wel bijzonder dat als je tegenzetter bent, je failliet gaat. Volgens mij kan hij 7 dagen in de week werk hebben als hij dat zou willen, maar er zullen dan wellicht wat andere dingen spelen.

dioni

Berichten: 814
Geregistreerd: 05-08-12

Re: Morele vraag inzake oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 09:47

Zwart of niet, hij heeft de afgesproken klus niet afgemaakt en geeft niet thuis. Dan vind ik ts in haar recht staan. Had hij zich maar aan de afspraak moeten houden.

To the well organized mind, death is but the next adventure...[o]

IHN
Berichten: 2331
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-22 09:47

Femke Tweety, ik vraag niet alleen om populair, ik vraag om meningen. Ben blij te horen dat zoveel het geen rotstreek vinden, maar ik vind jouw reactie net zo waardevol: ik heb er zo nooit over nagedacht. Bij ons zeggen ze altijd: zwart, of zonder bon oid. Cash is hier gewoon: gelijk betalen. En zeker gezien het bedrag (650 euro voor 7 uurtjes werk en lijm had ik zelf, dus ook geen investering) is het niet in mij opgekomen dat het zwart zou zijn. Dus is een goede leerschool: voortaan vantevoren vragen om een rekening, dus dankjewel voor je feedback in deze...zo makkelijk kunnen misverstanden dus ontstaan)

Ook dat was trouwens nog niet zo'n groot probleem geweest (al laat ik eigenlijk nooit zwart werk doen, alleen klusjes door mensen die ik persoonlijk ken). Maar hij heeft nu gewoon niet gedaan wat was afgesproken voor dat bedrag. Maw: 650 euro geind. Zou terugkomen voor de afwerking vorige week en komt niet, laat niks weten, pas na heel veel drammen dat ie niet weet wanneer ie kan komen. Het lijkt me dat je eerst de klus waar je voor betaald hebt gekregen fatsoenlijk afmaakt, voor je begint aan een nieuwe.

Memories

Berichten: 2603
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 09:48

Femke_Tweety schreef:
op het moment dat je met een vakman/bouwer/klusjesman (alles m/v/x voordat we dat krijgen) cash plus direct afrekenen afspreekt, is het in mijn omgeving 100% duidelijk dat het om zwart werk gaat.

Citaat:
ik weet niet beter dan een afspraak als cash en direct afrekenen automatisch inhoud dat het zwart is. Daar praat je verder niet over, dat is de 'ongeschreven regel'



Nouja, dit dus. Uitgaan van cash is geen zwart is imo een beetje naief :o
Is het fout wat je gedaan hebt? Ook weer niet echt. Hij heeft jou een poot uitgedraaid en jij pakt hem gewoon terug, zo moet je het in mijn ogen zien. En dat had hij ook wel kunnen verwachten dat het zo zou lopen als hij z’n klus niet zoals afgesproken afmaakt. Dat hij zich ook bedonderd voelt snap ik want persoonlijk failliet zijn is alles behalve leuk. Alleen gaat hij voorbij aan het feit dat hij jou in eerste instantie heeft opgelicht.
Laatst bijgewerkt door Memories op 12-10-22 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Warboel
Berichten: 14632
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 09:49

What comes around goes around…

Je hebt hem genoeg kansen gegeven en imo had hij van te voren ook gewoon aan kunnen geven dat het zwart werk is/dat hij geen rekening op kan maken.

Ik vind het goed dat je de curator gemaild hebt, als je als zo’n bedrijf in deze tijd failliet gaat heb je het volgens mij wel goed verpest en nu komt het geld alsnog niet terecht bij de mensen die er recht op hebben idd.
Het is een gok die hij genomen heeft en in dit geval heeft hij verloren.

Het is niet alsof je marktplaats af hebt zitten struinen om expres mensen aan te gaan geven bij hun curator. Hij heeft het zelf verpest. Als hij gewoon gereageerd had en gedaan had wat hij beloofde had er niks aan de hand geweest.

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

KikiCelinevs
Berichten: 196
Geregistreerd: 07-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 09:50

Als je afspraken niet nakomt en daarna elk mogelijk contact uit de weg gaat, ben je doelbewust verkeerd bezig. Niet schuldig voelen. Hopelijk besodemietert hij je vrienden niet.

FloortjeM
Berichten: 1041
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: 's-Heer Arendskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 09:51

even denken hoor:
* hij heeft een bedrijf waarmee hij in deze tijd goud geld kan verdienen;
* hij komt zijn afspraken zo slecht na dat hij toch niet voldoende werk heeft
* of op andere wijze niet met zijn geld uit kan komen.
* vervolgens laat hij allerhande facturen onbetaald, van ondernemers die aan hem materialen en diensten hebben geleverd;
* die ondernemers (voor wie dit ook een strop is) maken kosten om naar de rechtbank te gaan om te zorgen dat de schulden van deze manier kunnen worden gesaneerd op de eerlijkste manier
* er komt een curator die daarvoor moet zorgen.
* achter de rug van de curator probeert hij zwart bij te verdienen; hij zet dus zijn arbeidspotentieel niet in om de schulden die hij al heeft, af te lossen, maar juist om zo min mogelijk af te lossen en zo veel mogelijk zelf te houden (dit nog los van of dat zwart of niet zwart is, want niet iedere contante betaling is inderdaad zwart betaald)
* ook in die fase, waarin hij het dus voor zichzelf wil graaien en niks wil afstaan aan een ander, probeert hij nog mensen op te lichten, want: wel cashen, vaag verhaal, wel geld, wel andere klussen, niet jouw werk afmaken, want jij hebt al betaald; bij jou is niks meer te halen;
* vervolgens kom jij erachter dat hij een curator heeft en de curator komt dus achter zijn louche praktijken.

en dan vraag jíj je af of je je schuldig moet voelen? Het antwoord is nee.

If anything, dan heb je de maatschappij echt een dienst bewezen. Dit soort mensen heeft dus al een hele serie anderen benadeeld, en uiteindelijk drukt dat vrij regelmatig op de algemene middelen (jij en ik en iedereen die het zwaar heeft in deze tijd). Vervolgens komt er een rechtszitting, die ook al niet kostendekkend is en dus deels vanuit die algemene middelen wordt gefinancierd. vervolgens komt er een curator die, als de boedel niet toereikend is, ook uit algemene middelen wordt betaald.

En over cash is zwart: gewoon onzin. Je betaalt op de markt ook met cash geld: niks zwart aan. Bij de bakker: regelmatig cash, niet zwart. In mijn beroepsgroep zijn er bijvoorbeeld strakke regels voor het ontvangen van contante middelen. Dat is hartstikke cash, maar advocaten moeten er gewoon BTW over betalen en het vormt gewoon een onderdeel van de winst.

Whoopy: Mijn enige eigen echte grand prix-paard
http://www.mrmaat.nl

Evelienepien

Berichten: 3300
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 09:51

@ femke tweety:
Ik geloof dat ik je niet helemaal snap :o

Of iets cash of niet betaald wordt, hoeft imo niet uit te maken.
Hier zijn toch echt bedrijven, die je cash kan betalen en wit.
Maar dat is niet mijn niet begrijpen gezien jouw reactie .

Volgensmij gaat het erom dat er voor die dag werk een x bedrag is afgesproken waarin meneer “iets” zou doen. Hij is geweest, heeft vanuit zijn expertise bekeken dingen veranderd welke meer werk / materiaal met zich meebrachten waaraan hij die dag niet kon voldoen.

Ok, kan gebeuren (maar keur ik niet echt goed maar uit ervaring weet ik -O- )
Ts betaald hem voor “on af werk” in de veronderstelling dat meneer terug komt om zijn veranderingen aan te komen passen en werk af te maken (wat eigenlijk in 1 dag gebeurd zou zijn)
Wat logisch is imo

&
Dan houdt het op voor Ts (terwijl anderen hem wel kunnen contacten etc) :roll:

Sorry maar daarom snap ik jouw visie dus niet want imo is dit laatste niet juist en heeft dat dusniets met cash / zwart te maken maar gewoon ronduit onbeschoft gedrag.

En als dan ook meneer een hele negatieve geschiedenis heeft?

@ts: geen schuldgevoel aub. Deze meneer is “gewoon” niet goed bezig.
Laatst bijgewerkt door Evelienepien op 12-10-22 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

16 feb21: Gui ... kanjer - wolf in schaapskleren - clown - ubercoole pown; geheel onverwachts..nu ben je weer samen met Un! 30-05-2017: Un, doe de groeten aan Pars!20-06-2006: Pars, I´ll never forget you! 10-4-13: Eefje (mijn alleszie) bedankt !

IHN
Berichten: 2331
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-22 09:52

sas66 schreef:
Hij heeft er een puinhoop van gemaakt, niet jij dus voel je vooral niet schuldig. Het is ook niet zo dat hij failliet gaat/is gegaan door jou. Overigens wel bijzonder dat als je tegenzetter bent, je failliet gaat. Volgens mij kan hij 7 dagen in de week werk hebben als hij dat zou willen, maar er zullen dan wellicht wat andere dingen spelen.


dat heeft ie ook. Maar zijn failiette bedrijf had aardig wat negatieve recensies (ik doe altijd pas onderzoek als het kalf verdronken is), en ook daar las ik mensen waar de tegels vd wanden vielen, en hij aangaf: kan niet opgelost, je krijgt geld terug, maar dat vervolgens ook niet deed. Ja, dan hou je het niet lang vol dus. De tegels zitten hier trouwens wel vast volgens mij, niet zo recht als je zou verwachten van een tegelzetter die 23 jaar in het vak zit, maar ik wilde het eerst zelf doen en t is ongeveer gelijk met het wandje wat ik al had gedaan, dus kan ermee door.

Hij werkt nu dus gewoon fulltime onder een andere naam en heeft ws uitkering gekregen na zijn failissement (tenminste, curator gaf aan dat ze niet op de hoogte was van het feit dat hij werkte).

IHN
Berichten: 2331
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-22 09:53

KikiCelinevs schreef:
Als je afspraken niet nakomt en daarna elk mogelijk contact uit de weg gaat, ben je doelbewust verkeerd bezig. Niet schuldig voelen. Hopelijk besodemietert hij je vrienden niet.


die hebben puur gemaild om te checken of hij echt persoonlijke problemen had. Zij vertrouwden het al niet.

meggiemeg

Berichten: 12152
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 09:53

Femke_Tweety schreef:
Hmm.


Dit zal unpopular opinion zijn, maar;

Ik vind dat het hier van twee kanten niet netjes gaat.
Wat hij fout doet is duidelijk.
Maar op het moment dat je met een vakman/bouwer/klusjesman (alles m/v/x voordat we dat krijgen) cash plus direct afrekenen afspreekt, is het in mijn omgeving 100% duidelijk dat het om zwart werk gaat.
(Hoe je daar dan ook tegenover staat)
Deze persoon ging er dus vanuit dat het zwart zou zijn.
En gezien zijn problemen snap ik dat, waarschijnlijk was hij blij met wat contant om te kunnen eten of whatever.

Daarom zal hij ook wèl interesse hebben gehad in werk bij een ander.


Hij voelt zich door jou bedondert.

En dat standpunt snap ik dus ook heel goed

(Zoals gezegd, ik weet niet beter dan een afspraak als cash en direct afrekenen automatisch inhoud dat het zwart is. Daar praat je verder niet over, dat is de 'ongeschreven regel'.


Maar goed, gezien de eerdere reacties zal mijn mening niet erg gewaardeerd worden in dit topic, ben ik bang.

En de mensen die waarschijnlijk nog geld van hem tegoed hebben dan? Hebben die geen recht op geld? Door zwart te gaan klussen komt het geld niet daar terecht waar het naar toe zou moeten gaan.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, YandexBot en 27 bezoekers